W obronie krzyża
Z jednym się nie zgodze :)
Panasonic robi naprawde dobre kompakty.
Ta optyka Leica jest dość porządna. Z tym akurat sie zgadzam.
Może i robi niezle kompakty, ale wiekszość z nich ma zoomy optyczne zarezerwowane tak naprawdę tylko dla lustrzanek cyfrowych.
W przypadku kompaktów, prawa optyki mówią tyle, że maksymalny zoom może wynosić ok. 4. Im jest więcej, tym jakość zdjęć jest względnie gorsza.
I jeśli ten nasz wybrany aparat ma np. 5 milionową matrycę i dobrą optykę to lepiej sobie zdjęcie wykadrować niż zabić je jakościowo w całości np. 10 krotnym zoomem. Tego się nie ominie. Dobre teleobiektywy to się na ramieniu nosi, a nie w kieszeni.
"Marketingowcy" będą mówić oczywiście co innego, ale do tego powinniśmy być przecież już przyzwyczajeni.
dzieki za odp ale Fuji s6500fd. ma powiedzmy maly zoom reszta byla by ok
lubie robic zdjecia z daleka zwierzaki i t d a nie lubie sie skradac ;)
znalazlem jeszcze kilka innych modeli Fuji FinePix S8000fd i Panasonic'iem FZ-18
raczej kupie hybryde lub jakis super kompakt :)
bo nic lepszego nie jest mi potrzebne
ale chcialbym wiedziec ktory z nich jest najlepszy
szukam po necie
jedni pisza ze zle drudzy
ok ale
moze warto poczekac na cos konkretnego
wiadomo okres swiateczny napewno beda promocje :)
albo jakies nowosci z przyszlego roku
zoom 18 x to bardzo duzo raczej mi wystarczy
lusto chyba ma ta przewage ze moge pozniejszym czasie dokupic optyke
ile bedzie kosztowal taki obiektyw bo tego nikt nie napisal
zeby nie okazalo sie zee to koszt zakupu jakiegos 10 letniego samochodu :)
Olympus Zuiko Digital ED Ogniskowa: 70-300mm / 140-600mm (odp. dla filmu 35mm)
jaki ma to zoom pisze ze niby Zapewniający duży potencjał 4.3x super-teleobiektyw zoom
ale co to sie ma do zooma z kompakta np 10x 15X i t d
nie rozumiem tego dokladnie a i tak kosztuje ponad 1500 zl sam obiektyw
jeszcze jedna sprawa konwerter tele
to wogle cos daje i duzo sie traci na jakosci zdjec
pozdrawiam i dzieki za odpowiedz
Witajcie,
mam wspomniana kamerke i chcialbym sie nia troche bardziej pobawic. Wiem ze zapewne na twarzach wielu z was wywola to usmiech niemniej jednak nie mam teraz wiekszej kasy zeby zakupic cos lepszego/nowszego. Dlatego tez zainteresowany jestem akcesoriami do tej kamerki jak:
Teleobiektyw (VW-LT2714N2E)
Obiektyw szerokokątny (VW-LW2707N2E)
Mikrofon stereo (VW-VMS2E)
Stopka (VW-SK11E)
ew jakies dodatkowe akumulatorki.
Oczywiscie nie ukrywam ze interesuja mnie tylko akcesoria rozsadne cenowo.
Pzdr
Pawel
" />
">Dołączam się do prośby imiennika, już od tych modeli, matryc, przetworników wszystko mi się pomieszało.
<2500 zł: tania, starsza kamerka (np. gs75) + kasa na akcesoria czy nowa kamerka nvgs 280?
Pozdrawiam
Paweł
Mylisz kamery. Gs75 jest odpowiednikiem Gs180. Gs280 to juz wyzsza polka, z optyka Leica i optyczna stabilizacja obrazu. W tej cenie zdecydowanie polecam GS280. Jedynie mozna sie zastanowic czy nie wziasc starszego brata GS250 troszke lepiej wyposazonego (miedzy innymi w pierscien ostrosci). Jesli chodzi o przetwornik w tych kamerach to jest tak (ze strony Panasonica):
GS250:
układ 3CCD; 1/6" (800 k x 3 piksele, liczba całkowita) Filmowanie 630 k x 3/Fotografia: 710 k x 3, efektywnie)
GS280:
1/6" CCD x 3 (800 tys. pikseli x 3 il. całkowita) efektywne: obraz ruchomy: 630 tys. x 3/zdjęcia: 710 tys. x 3
Przetworniki sie nie roznia.
Za to kamery roznia sie jasnoscia:
GS250:
F1,6 (szerokokątny)/F2,8 (teleobiektyw)
GS280:
F1,8 (WIDE)/F2,8 (TELE)
Wiecej roznic na stronie Panasonica. W kazdym razie GS250 wydaje sie byc lepszym wyborem (technicznie). Jesli chodzi o jakosc w praktyce to niech sie wypowiedza uzytkownicy tych kamer.
Witajcie,
mam wspomniana kamerke i chcialbym sie nia troche bardziej pobawic. Wiem ze zapewne na twarzach wielu z was wywola to usmiech niemniej jednak nie mam teraz wiekszej kasy zeby zakupic cos lepszego/nowszego. Dlatego tez zainteresowany jestem akcesoriami do tej kamerki jak:
Teleobiektyw (VW-LT2714N2E)
Obiektyw szerokokątny (VW-LW2707N2E)
Mikrofon stereo (VW-VMS2E)
Stopka (VW-SK11E)
ew jakies dodatkowe akumulatorki.
Oczywiscie nie ukrywam ze interesuja mnie tylko akcesoria rozsadne cenowo.
Pzdr
Pawel
Dziękuję Koledze za podpowiedź.
Mam nasadkę Tokina 1500 ( jakaś staroć kupiona na aukcji Alle za 20zł, ale jestem bardzo z niej bardzo zadowolony ).
Jednak się zdecydowałem i kupiłem polara na 43mm ( mam już do niego oryginalny MC Protector - był w zestawie z ND Filter ) i gumowa ( składana na 3 pozycje) okrągłą osłonę z Minolty.
Jednak szeroki kąt będę raczej z pomieszczeniach stosował, więc osłony przeciwsłonecznej nie będę do niej kupował. Pomyślę jeszcze o jakiejś osłonie ( na razie wziąłem do niej dekielek 52mm -jeśli to będzie prawidłowy rozmiar, dokupię taki MC)
Pozdrawiam
PS
Polecam Koledze ( z uwagi na jego GS500 i gwint 43mm) zaglądać czasami na stronę Polsonic http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=12111847 ( ja np kupiłem u nich nowy, na wyprzedaży, oryginalny teleobiektyw Panasonica krotność 1,4 za....9zł!!! )
" />Pojawiły się też pierwsze zdjęcia testowe:
http://www.fotopolis.pl/index.php?n=7877
Muszę powiedzieć, że uczucia co do zdjęć testowych mam mieszane. Szumi chyba nie za mocno, zdjęcia też raczej nie za ostre, ale póki co to tylko prototyp.
Ogniskowe obiektywów do Lumiksa G1 w przeliczeniu na pełną klatkę rzeczywiście mogą wyglądać nietypowo (za to po zastosowaniu adaptera na duże 4/3 można podłączyć do niego np. teleobiektyw 300mm z lustrzanek Olympusa, osiągając zawrotne 600mm - o połowę taniej niż w niepełnoklatkowym Nikonie).
Zaproponowana lampa błyskowa wygląda dość topornie w porównaniu do mojej ulubionej Nikon SB-400 (i pewnie kosztuje też dwa razy tyle).
Czy będzie to rewolucja, czy ślepa uliczka? Wiele zależy tu od poziomu cen, co do których niestety Panasonic udowadniał już czasem (zawrotne ceny serii kompaktów LX, FX, TZ oraz lustrzanek), że potrafi sięgać absurdu.
" />Pafiasty, jesteś nowy, a dokonałeś rzeczy niebywałej - zirytowałeś Mortiisa, człowieka niezwykle opanowanego (przynajmniej na forum) . Fakt, że pytanie faktycznie kładzie na łopaty, a nie jesteś jedyny - co jakiś czas mamy podobne "kwiatki" .
Oczywiście ta L-ka Canona to pierwsza liga obiektywów. Tyle że jest to zoom tele, zatem nie da się robić nim szerokich ujęć.
Żeby było odniesienie do Fz18 - Panasonic obejmuje na maksymalnym zbliżeniu trochę mniej niż 5 stopni (zobacz na kątomierzu, jak to jest wąsko), natomiast Canon 70-200 z korpusem 1000D obejmie niecałe 8 stopni. Czyli zbliżenie będzie słabsze. Nawet na 70mm Canon obejmie mniej niż widzisz gołym okiem (czyli też da efekt przybliżenia). Po prostu Canon 70-200/4L to obiektyw wyspecjalizowany wyłącznie do robienia zbliżeń, inaczej teleobiektyw, a szkło Panasonica to taki uniwersalny zoom spacerowy do wszystkiego - od pejzażu po dziką przyrodę.
Tyle że za ową uniwersalność płaci się jakością optyczną (rozdzielczość, geometria itd.).
Zatem z Canona 1000D z tym obiektywem będziesz miał nieporównanie lepsze zdjęcia, ale musisz mieć przynajmniej jeszcze jeden obiektyw o zakresie np. 18-50 (lub podobnym).
" />Witam
Ostatnio zostałem szczęśliwym posiadaczem FZ18, pytanie moje będzie dotyczyło nieuchwytnego przynajmniej w naszym kraju konwertera DMW-LA3. Ostatnio zadałem pytanie o dostępność na stronie http://www.eukasa.pl/aparaty-cyfrowe/sk ... -dmw-la3e/
i na chwilę obecna (dwa dni) brak odpowiedzi.
Pytanie?
Jeśli użyję w/w konwertera to czy będę mógł założyć filtr (55mm) np. UV, polaryzacyjny itp. zakupiony choćby na allegro i nie będę go widział po zrobieniu zdjęcia w rogach przy min zoomie.
Instrukcja (PDF str.111) podaje że na konwerter można założyć teleobiektyw i obiektyw do zbliżeń mowa jest również o filtrach ale te są bezpośrednio na gwint przy soczewce (46mm).
Zależy mi głównie na zamknięciu szczelnie obiektywu przed dostawaniem się zanieczyszczeń.
Z góry dziękuje za odpowiedz i pozdrawiam.
" />W skuteczności raczej nie ma wielkich różnic pomiędzy obiema metodami stabilizacji. Ewentualne różnice mogą wynikać z tego, ze stabilizacja obiektywem, stabilizuje również obraz dla czujników AF, przez co skuteczność AF może być lepsza przy stabilizacji w obiektywie.
Skuteczność obu jest możliwa do sprawdzenia / porównania w systemie 4/3, gdzie Olympus robi stabilizację matryce, a Panasonic stabilizuje obiektywy. W publikowanych porównaniach nie było drastycznych różnic.
Jeszcze kilka uwag.
1. Stabilizacja w obiektywie stabilizuje również obraz w wizjerze optycznym, ale w nadchodzącej erze wizjerów elektronicznych ta różnica będzie wyeliminowana.
2. Stabilizacja jest właściwie przydatna i niezbędna dla teleobiektywów. W przypadku mniejszych ogniskowych często i tak trzeba ustawiać odpowiednio krótki czas migawki aby zdięcie miało sens.
" />Jeśli wchodzimy na poziom cenowy to ja zaproponuję Olympusa E-30 (obrotowy LCD).
Radzę się również zainteresować system micro 4/3 czyli Panasonic'em G1, będziesz miał gabaryty A1 o niebo lepszy EVF, obrotowy 3" LCD, bardzo szybki Auto Focus, dobre wysokie ISO (3200 w G1 jest jak 400 w A1) oraz wymienne obiektywy. Stabilizacja w obiektywach. Wg. G1 to ciekawa propozycja. Lada moment powinno się pokazać coś Olympusa z segmentu micro 4/3 (zapewne będzie miało stabilizację matrycy).
PS
Apropos stabilizacji, fociłem e-1, e-300 które nie mają stabilizacji, kupiłem e-3 ze stabilizacją (nawet niezłą), ale prawdę powiedziawszy, teraz mam już stabilizację wyłączoną, bo jak nie masz światła (iso, jasny obiektyw) to Ci żadna stabilizacja nie pomoże. Focę głównie w zakresie ogniskowych 14-108mm i tak czy siak muszę mieć czasy 1/100 sek i więcej, bo robię głównie fotki ludziom, więc stabilizacja jest mi do niczego nie potrzebna.
A chcąc zrobić dobry krajobraz, czy architekturę to i tak najlepiej postawić aparat na statyw (jak brakuje światła).
Stabilizacja ma jedynie sen gdy dużo korzysta się z teleobiektywów, a tu z kolei lepsza jest ta w obiektywie (bo masz stabilny obraz w wizjerze).
W przypadku lustrzanki ważniejsza jest moim zdaniem dobra czyszczałka matrycy niż stabilizacja matrycy.
" />Witam Wszystkich Pstrykaczy!
Zbieram sie na zakup jakiegos cyfraka i chodzi mi o aparat ktory robilby dobre zdjęcia nocne jak rowniez zdjęcia krajobrazow. Macro jest na 3 miejscu. Wiem ze do tego bylaby dobra lustrzanka ale chyba nie znajde takiej ktora by krecila tez Video. A jednak potrzebuje tego zeby nie brac czasami tez kamery. Napewno bede chcial uzywac teleobiektywow do robienia zdjec panoramicznych o duzym kącie. Zachody słońca tez uwielbiam i zawsze bede chcial je uwiecznic.
Zastanawiam sie nad Canon S3 a ostatnio zainteresowal mnie Fuji S9600
Raz juz zrobilem blad i kupilem wynalazek, zdjecia byly OK, duzo manuala ale wykonanie kiepskie. Chce kupic foto firmy ktora ma doswiadczenie w tej branzy i dlatego np: Panasonic nie przekonuje mnie. Nie znosze tandety. Raz sie pomylilem wystarczy. Ale to bylo jak cyfrowki wchodzily.
Wykluczam aparaty ktorych nie moge rozbudowac o nowe fotoobiektywy ktor sa na akumulatory dedykowane i na egzotyczne kary ktorych nie mozna przegrac na CD z automatow ktore mozna spotkac w marketach.
Z gory dziekuje.
" />Sama marka nic nie znaczy, trzeba patrzeć na konkretny produkt. Już napisałem, co o tym sądzę. Zarówno z Canona, Panasonica jak i Fuji będziesz zadowolony, choć sądzę, że ten ostatni najmniej przypadłby Ci do gustu.
Nie ma czegoś takiego jak teleobiektyw do kompaktów! Są konwertery tele. Całkowicie mylisz wszystkie pojęcia... A te konwertery 0,45x to już inna bajka - ich stosowanie za to mocno dyskusyjne.
" />Bardzo prosze o pomoc w podjeciu decyzji o zakupie sprzetu.Czy to nie jest jakis badziew, bo przyznam sie, nie jestem fachowcem w tym temacie.
Potrzebuje czegos co nagra w miare ładny obarz do ogladania na Tv lub kompie i bez zbednego kombinowania.zastnawiam sie czy wybrac ta kamerke czy może jakis tanszy o pare stówek miniDV.Prosze o pomoc...
Dane kamery:
* Kamera DVD VDR D 150 Panasonic
* Przetwornik obrazu 1/6" CCD
* Zoom optyczny 30x
* Cyfrowy zoom 50x/1000x
* Bezpośrednie nagrywanie na płytę DVD-RAM, DVD-R/RW
* Jasność obiektywu F1,8 - szerokokątny, F3,9 - teleobiektyw
* Długość ogniskowej 1,9�57 mm
* Średnica filtra 30,5 mm
* Kolorowy wizjer EVF LCD 0,3"
* Kolorowy wyświetlacz LCD o przekątnej 2,5"
* Minimalne oświetlenie 2 lux - Colour Night View
* Ustawianie ostrości autofokus poprzez cyfrowy układ AI lub manualnie - przyciskami +/-
* Balans bieli: auto, w pomieszczeniu, na zewnątrz, ustawiany
* Przysłona automatyczna lub ustawiana manualnie
* Programy automatycznej ekspozycji: sportowy, portret, słabe oświetlenie, światło punktowe, surfing, na śniegu
* Kompensacja tylnego oświetlenia
* Mikrofon stereofoniczny: z funkcją odcięcia szumu wiatrui z systemem HPF
* Rejestracja daty automatyczna
* Efekt wygaszania obrazu: do czerni, wycieranie, czarno-biały z funkcją Disc Navigator
* Czujnik IR automatycznej regulacji balansu bieli
* Stabilizator obrazu
* Tryb kinowy
* Samowyzwalacz tylko dla zdjęć
* Cyfrowe spowolnienie migawki w trybie automatycznej ekspozycji
* Dźwiek w formacie Dolby Digital
* Format odtwarzanego dźwięku: MPEG1 Audio Layer 2, Linear PCM lub Dolby Digital
* Pauza
* Odtwarzanie w zwolnionym tempie
* Odtwarzanie poklatkowe do przodu, do tyłu
* Przewijanie z podglądem
* Odtwarzanie z pomijaniem do przodu, do tyłu
* Pokrątło Jog Dial
* Wyświetlanie miniatur
* Wskaźnik pozostałego wolnego miejsca
* Regulacja natężenia dźwięku głośnika
* Komunikaty OSD 7 językach w tym również w języku polskim
* Gniazdo kart pamięci SD
* Format i rozmiar nagrywanych zdjęć: JPEG/VGA 640x480 pikseli
* Pokaz slajdów
* Funkcje DCF
* Funkcja Disc Navigation
* Wyjścia: S-Video, wideo, audio - złącze Multi Terminal, złącze USB typu 2.0 High Speed
* Standardowe akcesoria: akumulator, zasilacz sieciowy, kabel AV - typ RCA-Multi
* Pokrywa na obiektyw w kolorze szarym
* Masa bez akumulatora: 480 g
* Wymiary WxSxG: 8,7x5,3x12,9 cm
* 2 lata gwarancji firmy Panasonic Polska