W obronie krzyża
Napisalem do Era w tej sprawie i tez innej: to jest odpowiedz:
Witam.
Uprzejmie informuję, iż działanie usługi „Informacje lokalne” jest uzależnione od ustawień telefonu. Proszę postąpić według instrukcji:
Wejdź do Menu:
- Wiadomości,
- Ustawienia,
- Informac. lokalne [działają tylko, gdy ustawiona sieć 2G. w sieci 3G/ UMTS taka informacja nie jest wyswietlana],
- Odbiór:
- Włączone
- Język :
- Polski
- lub English
- Info. stacji bazowej
- Włączone
Dodatkowo chciałbym zauważyć, że siec Era nie gwarantuje świadczenia usługi raportów MMS. Wiadomości mogą być potwierdzone raportem, lecz nie muszą.
Teraz moje pytanie:
Jak ustawic w tym telefonie siec G2, bo nie moge tego znalesc, czy ktos moze wie?
Pozdrawiam!
Mam bardzo nietypowy problem z UMTSem w telefonie LG U880
Gdy korzystam z UMTSu w roamingu w Plusie nie moge dzwonic dziala tylko WAP, siec mnie nie widzi chociaz jestem zalogowany w sieci i mam zasieg 3G i osobie ktora do mnie dzowni wlacza sie poczta , gdy korzystam z UMTSu z Play wszystko jest OK , z telefonem jest wszystko ok bo UMTS w Orange dziala bez problemu , problem jest tylko gdy korzystam z zasiegu Plusa w roamingu
Pytanie do wszystkich posiadaczy telefonow LG: czy tez macie taki problem ??
do @fryk
Sytuacja 1) iPhone 3G zalogowany do macierzystej sieci Play (UMTS lub GSM). W ustawieniach Tel. w dostępie APN mam NIE wpisane "internet" tylko puste pole bądź cokolwiek innego niż "internet". Klikając na aplikacje która pobiera dane z internetu pomimo złych ustawień APN nalicza mi opłatę ale aplikacje nie otrzymują w odpowiedzi żadnych danych (w statystykach widocznych w iPhonie jednak przybywa kilka Kb). Jeśli w APN jest wpisane "internet" wszystko działa ok.
Sytuacja 2). iPhone 3G zalogowany do sieci Plus (roaming krajowy, UMTS lub GSM). Ustawienia APN inne niż "internet" aplikacja próbuje się połączyć ale i tym razem nie otrzymuje odpowiednich danych (komunikat: Nie udało uaktywnić się sieci komórkowej: Nie masz subskrypcji do usługi transmisji danych) ALE system bilingowy już NIE NALICZA opłaty. Jeśli jest APN ustawiane na "internet" wszystko działa ok.
PS. Sprawdzane na 2 różnych numerach Play abonamenty One Play.
Wychodzi na to że jeżeli telefon zalogowany jest do sieci macierzystej Play i chce uzyskać połączenie z interentem przy ZŁYCH ustawieniach APN to system bilingowy i tak nalicza opłatę a nie powinien.
Jeśli masz telefon który ma aplikacje, które po włączeniu chcą korzystać z neta bądź ustawianą funkcje PUSH i specjalnie wpisane złe dane APN żeby nie naliczało kasy to niestety narazie jedyne wyjście to zalogować się do Plusa.
Wysłałem zapytanie do Playa.. ciekawe co odpowiedzą.
Ja mam w Orange i ten sam problem. Automatycznie niby przełącza się na 3G ale nie działa nic (nie można się dodzwonić ani wykonywać połączeń). Zaś jak ustawie tylko na UMTS i chce się połączyć do Orange to próbuje i próbuje zalogować... jednak się nie udaje.
Telefon oddałem do naprawy do RR Serwis Poznań i zobaczymy co zrobią.
W internecie też znalazłem kogoś z takim problemem. Widać nie jest to odosobniony przypadek.
GSM i EDGE działa normalnie, problem tylko z UMTS. :/
Jako usterkę telefonu podałem "Nie loguje się do sieci UMTS 3G".
Telefon użytkowany miesiąc od zakupu, wcześniej nie zauważono problemu bo UMTSu było brak. Karta przełożona do nowego U700 w salonie i działa, zaś w moim nie chce z żadną działać UMTS.
Spróbuj tak jak ja ręcznie wybrać UMTS i zalogować się do sieci.
[ Dodano: 2008-11-24, 15:29 ]
Serwis z Poznania wysłał telefon do RR Serwis Radom, dzisiaj dostali go. W takim razie u mnie chyba stwierdzili, że jednak usterka istnieje. :-)
Od kilku miesięcy nadajniki 3G sieci Play są już włączone na terenie Wrocławia. Pomijam fakt, że słabo pokrywają zasięgiem miasto i często zrywa połączenie przełączając się między nadajnikami Play i Plusa. Denerwuje bardziej jest jednak coś innego...
Nadajnik w okolicach Placu Strzegomskiego uniemożliwia wykonywanie połączeń / wysyłanie SMSów / transmisję danych. Polega to na tym, że na wyświetlaczu mam pełny zasięg 3G, ale podczas próby połączenia pokazuje "błąd w połączeniu". SMSa wysłało ale nie otrzymałem raportu, odbiorca (też w Play, korzystający z tego samego nadajnika) po prostu go nie dostał. Wspomniana już, druga osoba, też nie mogła się do mnie dodzwonić mimo pełnego zasięgu - "błąd w połączeniu". Dopiero po przełączeniu się na z sieci UMTS na GSM (nadajnik Plusa) mogłem wykonywać połączenia, ale nie do tej drugiej osoby (bo wciąż była na zasięgu Playa), ale do innych sieci się już dodzwoniłem.
Zgłoszone przez OK, jak zwykle standardowa odpowiedź. Im nic nie wiadomo o awarii, wszystko powinno działać. Może to wina mojego telefonu? - tyle usłyszałem. Ręce opadają...
Odpowiedź na twoje pytanie znajduje się w samym zapytaniu. Rozmowa VoIP przez WLAN to krótko mówiąc rozmowa voip przez telefon komórkowy znajdujący się w sieci lan. Po prostu konfigurujesz telefon do połączenia sieciowego, wgrywasz odpowiedni komunikator obsługujący voip, opłacasz abonament czy tam doładowujesz konto i korzystasz z bardzo tanich czy też darmowych połączeń telefonicznych. W tej chwili opcja możliwa jest na telefonach wyposażonych w wlan oraz odpowiedni system operacyjny. Powinno być to też wykonalne na zwykłym telefonie komórkowym 3G który znajduje się w zasięgu umts.
Ok, tą teorię to ja znam od dawna. Chodzi o to jak to ma wyglądać w praktyce? Jaki program i co dalej? Na tej stronie piszą o Livebox'ie, ale ze zmodyfikowanym softem, czyli aktualnie dostępne Livebox'y tego jeszcze nie obsługują. Mój tel ma WIFI i obsługuje VoIP. Internet bezprzewodowy (po WIFI) działa bez problemu z Livebox'a.