Telefon Nürnberg


W obronie krzyża

Kronplatz 29-01do 5-02 czyli tydzien piaty.
W koncu zdecydowala sie na wyjazd corka i pappa.Startujemy w piatek o
godzinie 15.30 z Lund poludniowa Szwecja.Zapakowani i pierwszy raz sprawilem
torby specjalne do przewozu butow narciarskich:rewelacja jak ulatwiaja
transport.zamontowalem kupione dwa zestawy na przednie siedzenia do masazu
krzyza.swietna rzecz jak czlowiek zasyåpia i jest zdretwialy,to trzeba sie
zatrzymac i na postoju wlaczyc swietnie wibruje jest okolo 12 programow na
krzyz siedzenie i uda.Sen odrazu po 5 minutach odchodzi i malutki spacerek i
mozna dalej jechac.
Najpierw corka prowadzi do mostu,ona niema jeszcze prawa jazdy,ale posiada
zezwolenie na nauke z pappa.Jest juz duzy ruch na autostradzie,pogoda
sloneczna i dobra widocznosc dzieciak odrazu wchoidzi na 120km/h kazalem
zejsc na dopuszczalne 110km/h.Przed stacja zaplaty za most zmiana i pappa juz
przejmuje paleczke az do konca. Po oplaceniu karta bluyskawicznie szlaban sie
otwiera i jazda do Dani.Tam w dwie godziny i jestesmy w RĂśdby.Bilet oplacony
internetem wraz rezerwacja.Bardzi duzo ludzi wszysycy juz jada w Alpy.
Szwedzi i Dunczycy.
Jestesmy w Puttgarden godzina przed 19.00 i odrazu start.Ciemno ruch
spokojny,kolo Hamburga sie zwieksza i zaczyna coraz wiecej aut jak nazywam
z "trumienkami na dachu" pedzic do gor.Jest sucho auta jada z duzymi odstepami
okolo 130km/h,mijamy Hanover dolaczaja sie nowe samochody zaczyna juz byc
ciasniej,ale niema zadnego propblemu,odleglosci miedzy autami po okolo 150m.
Mijamy GĂśttingen i powoli jest Kassel. Coraz bardziej jestem senny.Corka kaze
spac.Przed snem wlaczam masaz,rewelacja i potem sen .Budze sie po pol
godzinie,znowu masaz,troche spaceru i jedzenie:kanapki i kawa specjalnosc
pappy.jazda po przejechaniu 50km znowu to samo :Nie moge jechac potwornie
zmeczony:tak pokomuje 50km jazdy 30minut odpoczynku okolo 200km.Prznajmniej
bezpiecznie.Oczywiscie predkosc w granicach 100km/h i jako ciekawostka ten
problem dotyczy prawie wszystkich.Spoitylkamy ciaglĂśe te same auta i twarze.
Po okolo 2 w nocy nastepouje przelom sen odchodzi i jazda.Od Wurzburga dp
Munchen bez zatrzymania.Ruch teznieje,dolaczyli Holendrzy i Belgowie,troche
wozow z rejestracja angielska,autobahn zaczyna sunac juz 3 filami ale
odloeglosc jest jescze po 80m i predkosc w granicach 120km/h.Widzi sie
Holendrow masami z calymi rodzinam z dziecmi i to malymi.Tutaj tez dochodza
tuz za Nurnberg Polacu z POmoprza ,ktorzy wybrali te droge.jest ich o dziwo
bardzo duzo.Ladne nowe auta,nawet ekstrawagnackie jak SUV. jada grupami po 3
lub 5 aut.Widac to paczki dobrane na dechy.Omijamy Munchen jest juz
ciasno,wchodzimy na autobahn do Salzburg odleglosci miedzy autami okolo 20m 3
file zapchane predkosc juz spada do 50km/h ,ale sie jedzie niema "stau".
Tutaj dochodza znowu ludzie z "landow" zachodnich,jak Luxemburg,Nawwet
francuzi.Potok sie dzieli na Salzburg i na Kufstein.Tutaj juz dochodza
niesamowite ilosci wozow z Czech, Slowacji,Polski,Wegier. Suniemy dosc
wolno.Staje jeszcze po stronie niemieckiej i kuypuje w stacji benzynowej
vignete na szybe i kamizelke odblaskowa jest wymnagana w Austri i Wloszech po
zmorku na autostradzie.To co widzialem wszyscy kupowali wraz vignete.Tez
sobie sprawilem.Pierwsze tankowanie mialem gdzies kolo Kassel.Wyjezdzalem z
niecalym zbiornikiem.Jest niesamowita roznica popmiedzy benzyna niemiecjka a
szwedzka oczywiscie na korzysc niemnieckiej.Samochod odrazu zywszy i mniej
palil.Drugie tankowanie kolo Insbrucka do "fulla". Tutaj odpoczywamy i
uszamy w droge. Zameldowealem sie w hotelu kolo Kronplatz o godzinie 10
rano.Czekalismy do 11.00 i nas wpuszczono.Hotel cudo.pelne wyzywienie i na
dole dwa baseny z masazem wodnym drugi z woda z sola z morza
martwego,oczywiscie pomoiedzy masage i sauny.Nigdy nogi nie bolaly.
Ciekawostka; mialem mobil telefon ktorego nie uzywalem gdyz zakupilem przed
wyjazdem male walkie talkie na 460MHz.Obejmowaly zasiegiem caly resot
Kronplatz.Byla nas mala grupa ponad 25 osob.Lacznosc swietna.Trzeba bylo
zmieniac kanaly gdzy na piewrwszych parcowali wlosi drugim niemcy ja
przestawilem na 5.Oczywiscie do kazdego kanalu 30kodow nie pozwalajacy na
podsulch rozmowy czyli przeszkadzanie (scramler).
Wieczorem zjawiaja sie wszyscy od nas.Jesyt piekna kolacja.
5 kelnerow sie zwija.Na kolacje daja 9 dan ale dietetycznych.Rano niesamowita
energia.Ciekawostka,hotel ma depa przy wyciagu,nie trzeba tachac do skibusa
dech ani butow.
Jutro czesc nastepna.
Pzdr.Skyddad



Do Monia
Witam.Spróbuję chociaż po częsci odpowiedzieć na Twoje pytania.
Dlatego po części bo jechałem autokarem a nie samochodem.I nie
orientuję się jakie są dokładne ceny za przejazd autostradami.My
jechaliśmy przez Niemcy-Francję i Hiszpanię następującą trasą.
Wyjezdzaliśmy z Krakowa autostradą A4 do samej granicy w
Zgorzelcu.Jedynie ok 30-kilometrowy odcinek przed samą granicą z
Niemcami to wąska nieciekawa droga/wstyd/Póżniej tylko same
autostrady.W Niemczech są całkiem darmowe!!!Dalej
Drezno,Chemniz,Zwikau,Nurnberg,Heilbronn,Stuttgart,Freiburg,Dole/już
Francja/,Lyon,Nimes,Montpelier,Perpignan-do granicy z
Hiszpanią,Girona.A dalej to już jedna autostrada wzdłuż
wybrzeża.Myślę że jest to sprawdzona i najlepsza trasa,skoro jezdzą
nią autokary z biur turystycznych.Jeśli chodzi o hotele to nie jest
drogo.Nas doba hotelowa z trzema posiłkami kosztowała ok.160zł/Hotel
Esplai w Calleli/.W pokoju w cenie była telewizja,klima,telefon.Za
dopłatą jedynie sejf.Posiłki bez problemu można wykupić na
miejscu.Pokoje były skromne ale czyste,łazienki też.Hotel
3*,niedawno odnowiony,stołówka klimatyzowana i czysta.W okolicy
najciekawszym miejscem jest bez wątpiena Barcelona/ok 40km/Najlepiej
wybrac się tam na własną rękę z pominięciem miejscowych biur,które
masowo organizują wycieczki w cenie ok 45E od osoby.Najlepiej wsiąść
do nadmorskiej kolejki/6E od osoby/,Dojechać do stacji Barcelona-
Sants.Tam w metro zielone nr 5 i dojezdza się pod samą Sagrade
Familię.Stamtąd w niebieską linię, którą dojeżdza się do nabrzeża
gdzie jest wiele atrakcji.M.in. akwarium-oceanarium,pomnik
K.Kolumba,Muzeum Gaudiego itd.Metro od osoby kosztuje 1,30E.Można
zwiedzić też Monserrat.To coś podobnego do słynnych Meteorów w
Grecji,choć napewno w znacznie mniejszej skali.Z noclegami po drodze
nie powinnaś miec żadnych problemów.Co krok mija się małe
hoteliki,moteliki itd.Z tego co widziałem na reklamach,ceny są
podobne jak u nas tj. ok. 50-70E za dobę.Droga z Polski na Costa-
Brava to ok.2300km. Musisz przygotować na jakieś 25-28 godz.
podróży. A tak na marginesie to biuro z którym byliśmy organizuje
też wakacje z dojazdem własnym.Za całkiem rozsadną cenę.1120-1300zł
za tydzień od osoby.Dobre hotele,3 posiłki dziennie,a z tego co
pamiętam to w jednym z hoteli chyba nawet allinclusive.Nic Cię nie
interesuje,tylko dojazd.To nie jest krypto reklama, tylko musisz
pamiętać o tym że mogą być problemy z miejscami w misiącach letnich.
To biuro to Skarpa travel z Krakowa. I to chyba tyle. Jesli masz
jeszcze jakieś pytania to spróbuję,oczywiscie jeśli bedę
potraił,odpowiedzieć Ci na nie. Pozdrawiam P.s. W Barcelonie na
każdym kroku rozdają darmowe mapy miasta.A bardzo przejrzystą mapkę
metra na każdym dworcu



Gość portalu: MACIEJ napisał(a):

> Gość portalu: Lechu napisał(a):
>
> > Maciej napisał:
> > >
> > > No dobra,a kiedy wybory do innych landow?
> > > Strata popularnosci nie musi doprowadzic do upadku Szmaciakow.
> > > Jesli Schroder jednak upadnie,jak zmieni sie polityka jego nastepcy?
> >> > 1. Przyznaję, nie wiem. > c) Do władzy dojdzie CDU/FDP.
> > Ci mają tylko dwie możliwości: albo radykalne reformy, aby na
> wschodzącej fali do władzy dojdzie pruska LARA CROFT - zdygitalizowana
superbaba,tryskająca pruska superinteligencją i pruskim "ordnungiem",
> > kanclerzem zostanie, Wicie Rozumicie, jak to mówił Towarzysz Gierek,
> tymczasem no Wicie, Rozumicie to mamy problem, bo kanclerzem
> zostanie<<<<
> > najprawdopodobniej dygitalna,plazmowokosmiczna,superinteligentna i
telewizyjna cyfrowo.... Angela Merkel. To bardzo twarda i zimna baba o
> imponującym kosmicznym wręcz
> >intergalaktycznym intelekcie (świetne wykształcenie), ale niechętna
rozwiązaniom bardzo
> radykalnym(trochę socjaldemokratyzna)
> >. A takich kosmicznych bab chyba teraz trzeba.
>> No dobra.
> A co sie dzieje z tym facetem,ktory temu komendantowi pruskiego promu
kosmicznego będzie podlegał?
>Bedzie musiał sobie wbudować w swój męski mózg specjalnego chińsko-koreańsko-
japońskiego microchipa by tej Superniemrze dorównać intelektualnie....
>> PS Ja musze miec tytuly duzymi literami w piśmie chińsko-
koreańsko=japońskim małoobrazkowym, samoczynnie się samofigurującym i
zmieniającym azjatyckie kolorki oraz transmitującym ciekawostki przez
mójciekłokrystaliczny monitorek telefonu komórkowego WAP&MMS,GPRS,bo inaczej
unikaja mojej uwadze.......
Macieju ,w Niemczech nie ma recesji ,jest tylko restrukturyzacja
jakościowa,nasilenie forsownej robotyzacji,dygitalizacji i potężnych nowych
zadań w rozbudowie infrastruktury jak te poniższe:
BAUSTART FUER CITY - TUNNEL LEIPZIG(Eisenbahn-Kurier 9/2003-5)
(GC)Am 9.Juli 2003 begannen die Bauarbeiten fuer den City-Tunnel Leipzig.Durch
zwei Roehren wird der Hauptbahnhof mit dem im Sueden gelegenen Bayerischen
Bahnhof verbunden.Vom Tunnel profitiert vor allem der Verkehr in Richtung
Sueden, da der Fahrtrichtungswechsel im Hauptbahnhof entfaellt.Das 572 Mio.EURO
teure Projekt, das mit einer"Festen Fahrbahn"ausgeruestet wird, soll 2009
fertiggestellt sein.
9 Lipca rozpoczęły się prace budowlane nad tunelem miejskim dla superpociągów
320 km/h i S-Bahnu, przebiegającym pod śródmieściem Lipska jako fragmentem
linii superszybkiego pociągu Berlin-Lipsk-Zwickau-Nuernberg-Praga-Wiedeń
(Nuernberg-Monachium-Verona-Rzym-Neapol-Palermo).Ponadto oddano
supernowoczesny dworzec dla ECE przy interkontynentalnym,niedawno zbudowanym
lotnisku Halle/Lipsk, na linii Leipzig-Groebers:
Am 30.Juni 2003 wurde die 23 km lange Neubaustrecke(NBS)Leipzig-Groebers als
erstes Teilstueck des Verkehrsprojektes Deutsche Einheit(VDE)Nr.8(ABS/NBS
Berlin-Halle/Leipzig-Erfurt-Nuernberg)in Betrieb genommen.Ueber die neue
Strecke rollen ab sofort alle IC der Linien 55 und 56 sowie die neue RE-Linie
Leipzig-Halle(mit VT der BR 642).Fertiggestellt wurde damit auch der neue
Flughafenbahnhof Leipzig/Halle,der jetzt taeglich von rund 100 Fern-und Nah-
verkehrszuegen angefahren wird.
Der neue Flughafenbahnhof mit der bemerkenswerten Architektur der segelartigen
Bahnsteigueberdachung befindet sich im Unterdeck des Flughafen-
Zentralterminals und ermoeglicht ueber Rolltreppen den direkten Zugang der
Reisenden von den Bahnsteigen zum Check-in-Bereich.Neben Frankfurt am
Main,Dueseldorf und Berlin-Schoenefeld ist es der vierte Flughafen mit direktem
Anschluss an das Fernverkehrsnetz der DB.
Die mit einem Aufwand von 370 Mio.EURO gebaute Strecke verlaesst noerdlich von
Leipzig Hbf am neuen Haltepunkt Neuwiederitzsch/Leipziger Messe die Altstrecke
Leipzig-Bitterfeld(-Berlin)und fuehrt parallel zur Autobahn A 14 zum neuen
Flughafenbahnhof Leipzig/Halle.Am neu gebauten Knoten Groebers(oestlich von
Halle/Saale)verknuepft sich die NBS mit der Alt-Strecke Halle-Leipzig.Von
Groebers wird die NBS weiter in Richtung Erfurt fuehren.Die neue Strecke ist
damit auch Teil des Schwerpunkt-Bauvorhabens im mitteldeutschen Raum
Halle/Leipzig.Die zweigleisige Mischbetriebs-Strecke ist fuer eine
Geschwindigkeit von bis zu 300 km/h vorgesehen und als feste Fahrbahn
ausgefuehrt(TfG-Eisenbahn-Kurier 9/2003).
Rozbudowa niemieckiej infrastruktury kolejowej i drogowej(projekty
programu"Niemiecka Jedność")w pełnym "szwungu",tytaniczny rozmach rozbudowy
infrastruktury(także na północy Niemiec-przyśpieszona budowa autostrady
Hamburg- Lubeka-Rostock-Greifswald/Stralsund-Neubrandenburg-Szczecin) w
związku ze spodziewaną lawiną milionów ton nowych towarów i milionów osób po
przystąpieniu w przyszłym roku państw Europy Środkowo-Wschodniej do Unii
Europejskiej.(PL.CZ,SLO,LV,LT,H,SK,EST,BG,RO,TR).Spadek tempa wzrostu jest
uwerturą do jego gwałtownego przyśpieszenia nawet do 4,5% w 2004.2005 roku
w zwiazku z przystąpieniem 70 milionów nowych konsumentów i producentów do
Unii.Teraz już giełda we Frankfurcie bije historyczne rekordy wzrostu akcji a
Tobie Macieju siedzącym na Wall Street nie muszę tłumaczyć co to ma oznaczać...