telefon stacjonarny wiarygodność


W obronie krzyża


On Thu, 3 Feb 2005 13:35:21 +0100, "Aleksander24.com"
<cik@poczta.onet.plwrote:

| Jesteśmy firmą stacjonarną, postanowiliśmy zainstnieć w sieci.

nie wiem czy masz nas za głupców czy sam nim jesteś...
Ani adresu, ani telefonu (0-880 nie biorę pod uwagę, bo jego
wiarygodność jest mniejsza niż e-maila).


Czemu sadzisz ze jest mniej wiarygodne Heyah od jakiegos maila?
Swojego czasu Heyah bylo najtansze na rynku,jak ktos ma prepaida np. 0 502
to juz dla Ciebie zaufany jest numer?




MarkX wrote:
Oto ten gosc.
http://www.allegro.pl/show_user.php?uid=323252
Ktos pisal ,ze moze byc walek. Jak widac gosc dziala dalej .Poprzednio
pytalem czy jest mozliwy odbior osobisty i nie mial aluzji. Dzis
spytal ,czy jestem dalej zainteresowany aukcja ,napisalem ze mu nie
ufam i prosze o telefon stacjonarny. Podal bez zadnych problemow.
Napisal nawet kogo poprosic. W sumie nie sprawdzalem tego numeru ,ale
chyba beda z tego goscia ludzie. Ktos pisal tutaj na grupie ,ze tez
zadawal mu jakies pytania. Ciekawi mnie jakie byly odpowiedzi.


hmmm. wystarczy kupic ten mikrofon albo klawiature [jak kts potrzebuje
ofkoz] - pieniadze nieduze, a moze sie okazac wiarygodnym sprzedajacym.



Arek napisał(a):

2. Telefon stacjonarny jest zwykle związany z miejscem zamieszkania
  (czasem nawet stałego). Bankowi się wydaje, że jak jesteś uwiązany
  np. abonentem telefonicznym to jesteś bardziej wiarygodny. Faktu
  posiadania już nikt zwykle nie sprawdza.
  Być może jest to małpowanie zwyczajów zagranicznych: sklepów
  internetowych (niektóre sobie życzą podać numer, zastrzegając że tel.
  ma nie być "mobile") oraz banków, dla których świadectwem
  wiarygodności jest posiadanie/płacenie abonamentu i/lub opłat za
  wodę, gaz itp. "utility bill".


Utility bill wziął się z tego, że na dzikim zachodzie nie mają dowodów z
adresem. Więc musieli wymyśleć coś zastępczego, co miałoby uwiarygodnić
twój adres. Są z tym niezłe i niezbyt logiczne jazdy (np. żeby otworzyć
konto musisz posiadać "proof of address" a żeby nazajutrz zmienić adres
już nie) :)

PG



Wydaje mi sie, ze to dosyc proste - pytania zadawane sa dosyc szybko i jesli
zaczniesz dukac numer swojego wlasnego numeru domowego to bedzie oznaczac,
ze cos jest nie tak. Poza tym - czy ktoś, kto nie ma telefonu w domu może
byc powaznym klientem ;))

                                                Marcin

Użytkownik Miernik <mier@iname.com w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:87snv4chv9.@tarnica.miernik.org...

Dlaczego przywiązują oni tak ogromną wagę do tego przy ocenianiu
wiarygodności klienta?  Dlaczego akurat stacjonarny? A jak bedę chciał
zrezygnować z numeru stacjonarnego bo nie będzie mi potrzebny, to
dlaczego mam być mniej wiarygodny? Jakiś sens muszą w tym mieć, ale
jaki? Myślę i myśle i nic nie mogę wymyślić.

--
   Miernik         ______________________________________________
tel.:+48602454731 /   / mailto:mier@internet.pl
_________________/___/ http://www.elka.pw.edu.pl/fundusz/miernik/
Internet-stałe łącze-100zł/mies. http://www.legionowo.internet.pl




MfE Maciej Szylke wrote:
Jakby nie rozumiem.
Sugerujesz, ze telefon komorkowy nie ma konkretnego wlasciciela?! Wybacz,
ale chyba nigdy nie poslugiwales sie takowym, a nawet nie probowales
rozmawiac z przedstawicielem dowolnego operatora. Jesli sadzisz, ze komorke
mozna kupic w byle kiosku i prawowicie z niej korzystac, to jestes w grubym
bledzie i, wybacz..., pleciesz androny.


1. owszem, można. pre-paidową.

2. wyobraź sobie biuro podróży, które ma w adresie numer mieszkania w
bloku i numer telefonu komórkowego i drugie, które posiada własny lokal
i stacjonarny numer telefonu. które będzie wydawało Ci się bardziej
wiarygodne? jeśli Cię nie przekonałem: czy bardziej wiarygodna wyda Ci
się firma posiadająca domenę płatną, czy darmową? to są wyznaczniki
nakładów poniesionych na działalność. jeśli ktoś ich nie ponisi, to musi
liczyć się z niskim stopniem zaufania. i tyle w tym temacie.

pozdrawiam,
Ł.



On Tue, 27 Sep 2005 14:58:30 +0200, "Mlody" <mlody@c2h(piec)oh.org.pl
- zamiast nawiasu wpisz 5wrote:


| O, a to juz kryterium kompetencji to nie jest Panorama Firm?
A kiedyś była?


No według Maćka tak. Był łaskaw stwierdzić, że kompetentny warsztat to
musi być w PF, a żeby był wiarygodny, to musi mieć stacjonarny
telefon.
O tym, czy potrafi naprawiać autka nie wspominał....



Użytkownik "Trzypion" <trzyp@oldfield.org.pulapka.plnapisał w
wiadomości


No według Maćka tak. Był łaskaw stwierdzić, że kompetentny warsztat to
musi być w PF, a żeby był wiarygodny, to musi mieć stacjonarny
telefon.
O tym, czy potrafi naprawiać autka nie wspominał....


Fajne kryteria, nie ma co :)
Ja tam nie mam problemów z warsztatem, mam jeden swój zaufany i jakoś mi to
bimba czy jest w PF czy nie.

Pozdrawiam!



Michał Osuch napisał:


(...)
A tu dzisiaj razem z pocztą (tą tradycyjną) przyszła paszka z eleganckim,
metalowym wizytownikiem i pełne pudełko ekstra wizytówek z nowym numerem
telefonu w prezencie od Centertela.


Niezle. Powiedz tylko, czy na wizytowkach obok numeru nowego telefonu, nazwy i
adresu firmy bylo logo twojej firmy, czy Centertela i Idei? Bardzo jestem
ciekawy jak te wizytowki wygladaja.

BTW. Kiedys, tu na tej liscie, ktos rozsadnie powiedzial, ze NUMER TELEFONU
STACJONARNEGO jest pierwszym sygnalem, ze firma jest wiarygodna. Jezeli na
wizytowce jest wylacznie numer komorki to jest to firma krzak z nieograniczona
nieodpowiedzialnoscia. To dla jakich klientow adresowane sa nowe taryfy?
Biznesowych? Cos brakuje spojnosci.
PMu.




| O wiele skuteczniejszym kryterium wiarygodności jest podany telefon
| kontaktowy. Jeśli ktoś podaje tylko i wyłącznie komórkę, a unika podania
| telefonu stacjonarnego, to na ponad 90% jest oszustem.

Jest to niezwykle ciekawa teoria i dlatego zdecydowalem sie ja zglebic.
Powiem tak, odkad mam swojego TAK TAKa podaja wszedzie tylko i wylacznie
ten
numer we wszystkich kontaktach z urzedami, bankami i innymi insytucjami.
Uwazam, ze jest to wygodne i pozyteczne. Az mi sie nie chce wierzyc, ze
jestem jednym z tych 10 proc. To co robisz to generalizowanie.


Każdy wyciąga wnioski takie, jakie uważa za właściwe. Ja też czasami coś
kupuję lub sprzedaję na Allegro i nigdy nie zdarzyło mi się, aby ktoś kto
podał swój telefon stacjonarny był oszustem.
Natomiast we wszystkich znanych mi przypadkach oszustw lub prób oszustw,
kontrahent był uchwytny tylko i wyłącznie na telefon komórkowy.
Ale oczywiście Ty możesz z tego wyciągnąć wręcz przeciwne wnioski niż ja -
Twoje prawo.




Robol wrote:
Zdaje się, że cała dzielnica była bez prądu. Pomysl choć odrobinę.
Czy jest wtedy szansa na telefon do energetyki jeśli dzwoni tysiące
ludzi na raz.Po wtóre- nikt nie zadzwonił kiedy była awaria dla mnie
ważna bo komputer mi resetowali, lodówka-zamrażarka ciekła, telefon
nie działa stacjonarny bo jest zasilany prądem, itd itd.
Krytykujecie moje pytanie. Więc ja skrytykuję Was. Po cholewę jeśli
nic nie macie do powiedzenia w temacie zaśmiecanie grupę i długo po
czasie rozgrzebujecie nieaktualny już wątek pretensjami?
Może się odezwiecie na drugi raz o czasie i tylko na temat?
A czy temat był mało ważny na grupę?  Korona [Real] nie miała prądu.
Czy to ważne dla ludzi którzy zamierzają zrobić zakupy? A ludzie z
dzielnicy którzy nie mogli sie dodzwonić do informacji? Dla nich to
ważne pytanie, czy nie? Robol


Niewazne, bo nawet jesli ktos napisalby Ci co sie dzieje, to co zrobisz z
taka wazna informacja? Zapiszesz na kartce i powiesisz na sciane? Pradu
nadal nie bedzie i Twoj wazny komputer nie wlaczy sie automagicznie. Ktos Ci
napisal - chcesz wiedziec to zadzwon do energetyki, bo tylko tam dostaniesz
wiarygodne informacje z pierwszej reki, a skoro nie mozesz sie dodzwonic, to
znaczy, ze inni dzwonia a energetyka juz wie i naprawia usterke.



Pomarzyć można...
... ale rzeczywistość jest nieprzewidywalna. Sondaże są mało
wiarygodne, bo najaktywniejsza część elektoratu - babcie moherowe -
siedzi w domu lub w kościele, młodzież nie korzysta z telefonów
stacjonarnych, a do elektoratu wiejskiego trudno dotrzeć.



Z własnego doświadczenia troszkę uzupełnie:

- ważne jest aby był podany do kontaktu telefon stacjonarny jako główne zródło
informacji (numer komórkowy TYLKO JAKO UZUPEŁNIENIE kontaktu)! Numer
stacjonarny zawsze daje pewność, że ta osoba istnieje w konkretnym miejscu,
gdzieś mieszka, pracuje.

- jak chcę spotkać się z kimś kto mi powróży, wybrieram ofertę z telefonem
stacjonarnym lub 0- 700, 0- 708 do kontaktu.

- tyle się mówi złego o osobach wróżących na 0- 700, 0- 708 to mylne opinie i
krzywdzące. Te osoby nie są "z ulicy"- mają telefony stacjonarne, są w swoim
domu, ktoś je zatrudnia i monitoruje, to daje pewność i wiarygodność.

- nigdy nie wybieram osoby która wróży w swoim domu i nazywa go gabinetem czy
salonem. Zawsze wybieram ofertę w której jest gabinet z prawdziwego zdarzenia a
nie mieszkanie pani wróżki czy pana wróża.

- no i cena nie może być za tanio ani za drogo. Ja korzystam tylko z usług od
200-300 zł za godzinę.

Mariola



ad 1. Komórkowy tylko wtedy gdy jest to anonimowy prepaid, nie ma większej
różnicy między podaniem stacjonarnego czy komórkowego w abonamencie.
ad 5. to akurat bezpostawne, jeśli się czuje taką potrzebe to czemu nie, moze
akurat ładna pogoda, na wycieczkę?
ad 6. zdecydowanie głosowych (zarówno telefon jak i np skype), jeśli się komus
aż tak bardzo nie ufa...

Zamiast zdjecia bardziej wiarygodny jest obraz z kamery (ostatnio popularne na
czatach)



witam coś mnie podkusiło i wypełniłem na ich stronie wniosek o kredyt
dla firm , nip i inne dane które potrzebują wpisałem z komosu (
wymyślając fikcyjne dane ) i co się okazało po 3h dostałem odpowiedź
że kredyt przyznany . Bardzo się zdziwiłem napisałem @ do ich biura
okazało się że każdemu dają a dopiero podczas wizyty ich
przedstawiciela pokazuję się dokumenty firmowy i on sprawdza ich
wiarygodność . Dodam więcej na portalu trójmiasto.pl ogłaszają się
bardzo często , z ciekawości napisałem do ich przedstawiciela jest to
kobieta jak dla mnie i po jej wypowiedziach w stylu " nic wiecej nie
powiem pana dane oddaje do szefa i on się będzie z panem kontaktował
" , albo " nie bardzo wiem moim zadaniem jest zbieranie ofert i
przekazywanie ich dalej " a tu teraz najlepszy hit " pracuje tu od 3
dni na zlecenie i nie mogę panu pomoc , bo sama nie wiem nic " .
Doszedłem do wniosku że to jedna wielka ściema dodam też że czekam na
kontakt ich przedstawiciela i jak do tej pory milczy . Sądzę że ta
firma chce tylko ludzi na kasę naciągnąć a później się ulotnić .
Wszystko na to wskazuje po ich stronie www , braku telefonu
stacjonarnego , personel bez żadnych szkoleń pan który odbiera
telefon zachowuję się jakby pracował w " M.O " z wielką łaską i
krzykiem odpowiada na każde pytanie a jak się już pomiesza i nie wiem
co mówić rzuca słuchawką osobiście 2 razy tak zrobił podczas rozmowy
ze mną :) Zęby już nie przeciągać to powiem krótko ODRADZAM pgd-i !!