Telefon VoIP PSTN


W obronie krzyża


do mnie też dzwonili z taką oferta w Jarocinie, niby mogą taką opcje zaproponować, ale warunkiem jest przejście na stacjonarny numer w Netii. ale warto zwrócic uwage ze mamy 4mb/s w download, a 512kb/s upload i wahania są 10%


to i tak lepiej w niz w NEO, up wiekszy niz 256 kb/s masz dopiero w NEO 6 mb/s (nie jestem pewien jaki jest w ofercie na 4mb/s TPSA, ale chyba tez 256 kb/s)


w tej ofercie Netii z telefonem jest tez korzystniej niz w TPSA, masz caly abo na rozmowy, w tym kilka regionow swiata w cenie polaczen lokalnych, ja i tak uzywam od 3 lat voipa (bramka VOIP wpieta w centralke) i nie pamietam numeru PSTN, ale jest to w koncu jakas bardziej normalna oferta.



Mam okazje kupić we Włoszech telefon BUTLER 4012 USB VoIP jest to telefon bezprzewodowy baza telefonu jest łączona z komputerem przez USB oraz z normalną linią telefoniczną PSTN .Tylko nie jestem pewien czy nie będzie problemów bo słyszałem że telefony stacjonarne zakupione we Włoszech u nas nie chcą działać .Że ponoć włoski system telefonii jest inny niż w Polsce.



Witam
Chciałem się Was zapytać o opinię na temat internetu w Netii, różne opinie już czytałem i słyszałem od znajomych (od znajomych to akurat same pozytywne) jak działa internet w Netii na ich urządzeniach (LLU)? Jak z prędkościami, pingami, czy często są awarie? Kończy mi się umowa z neo za niedługo i zadzwoniłem do netii zamówić u nich internet i przenieść do nich telefon (35 zł w tym 128 minut na stacjonarne, minus to to, że telefon jest jako VoIP a nie pstn). Umowę chcę podpisać już teraz żeby dni bez internetu było jak najmniej (jak to wyjdzie czas pokaże). Umowy jeszcze nie podpisałem czekam na kuriera dopiero i dlatego zanim on do mnie dotrze chciałbym pozań wasze opinie:)



Witam,

Poszukuj? centrali, kt?ra pozwoli na:
- ustalanie priorytet?w po?cze? wychodz?cych (wyj?cie przez VoIP, przychodz?ce VoIP i PSTN)
- kolejkowanie rozm?w przychodz?cych (co? a'la call center, gdzie opr?cz standardowych u?ytkownik?w, jest kilka os?b, do kt?rych maj? trafia? po?czenia przychodz?ce, ale w taki spos?b, ?eby ilo?? telefon?w r?wno si? rozk?ada?a na tych kilku u?ytkownik?w - co? na zasadzie karuzeli)
- kilkustopniowy IVR
- nagrywanie wszystkich rozm?w przychodz?cych i wychodz?cych
- oczywi?cie prze?czanie wewn?trzne rozm?w, przekierowania, konferencje
- statystyki rozm?w z poszczeg?lnych urz?dze? ko?cowych (g?wnie chodzi o kontrol? pracy pracownik?w na mini callcenter :) ok 5-7 stanowisk, czyli czas rozm?w, ilo?? rozm?w kr?tszych ni? np. 3 sekundy - ?eby nie roz?czali klient?w, itp., najlepiej jakby raporty mo?na by?o tworzy? samemu)
- obs?uga w sumie ok 20-30 linii. g?wnie na VoIP, 2-3 linie PSTN.

Drug? spraw? jest to, czy pod?czaj?c pod tak? central? linie VoIP mo?na p?niej rozprowadzi? sygna? przez wykonan? ju? instalacj? telefonii PSTN (i co by by?o potrzebne), bo nikt nie pomy?la?, ?eby po?o?y? 2xUTP do ka?dego stanowiska...
Porad?cie prosz? co mo?na w tej kwestii zrobi? i jak? centralk? wybra?.

Dzi?ki i pozdrawiam!



Dost?p do plik?w .wav i pe?nego sterowania central? jest przez LAN .
?ycze powodzenia w uruchomieniu 640 lub 1240 abonent?w po VoIP ze wzgl?du na koszty telefon?w, sprz?tu aparty VoIP (200pln w g?r? za dzia?aj?cy) i ze wzgledy na przepustowo?c ??cz bo kodeki zabieraj? odpowiednio 220, 100 czy 80 kbit/s oraz koszt takiego ?acza jego stabilno?c i dost?pno?? u lokalnego operatora.
Jak na razie siec internetowa dzia?a na jako takim poziomie w wiekszych miastach ,jak dzia?a. Jeszcze d?ugo sie? PSTN i ISDN b?dzie zapewnia?a ?aczno?c o odpowiedniej jako?ci bez pogubionych pakiet?w co chociazby w transmisji fax?w ma du?e znaczenie.

A z cenami to troch? przesadzi?e?
http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=467728995
bo 1x E1 to 1159 pln
a 4x E1 to 3500
http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=467771295



Witam
Ja testuj? od niedawna VoIP operatora "easycall". Mam Neostrad? 256kb, sie? pod?czona jest do bramki internetowej HT486 /kupi?em na allegro za 200z?/, komputer te? -bo bramka ma 2 wtyki sieciowe- rutowanie IP. Do bramki tej pod?czamy r?wniez zwyk?y telefon i lini? PSTN- analogow?. Ca?o?? wygl?da tak,ze komp dzia?a niezale?nie od telefonu, jednak nie mam podzia?u pasma /priorytetu telefonii IP/. Mo?e kto? przedstawi jaki? program /bo my?l?, ze trzeba to zrobi? programowo/.

Prosi?bym jeszcze o uwagi odno?nie jako?ci po?cze?, bo niestety u mnie cz?sto rwie s?owa i op?nia /urywanie s?w bardzo przeszkadza- nie wiem czy to wina po stronie operatora easycall, czy ??cza, cho? wydaje si?, ?e 256 powinno wystarczy?.
Mo?e si? wypowie o jako?ci u innych operator?w.

Pozdrawiam



Mam pewne pytanie dotyczące działania usługi telefonii w Brokerze. Do jakiego punktu głos routowany jest przez internet przy połączeniach z sieciami telefonii stacjonarnej? Chodzi mi konkretnie o punkt styku między siecią internetową i siecią PSTN firmy TP. Przykładowo, mamy telefon w sieci PSTN w strefie 61 i dzwonimy z niego na telefon w Brokerze — czy w takim wypadku głos przechodzi przez bramkę między dostawcą VoIP Brokera a siecią PSTN w strefie 61, czy może kierowany jest siecią PSTN aż do strefy 32?



Witam!

Mam do napisania pewną aplikację. Otóż chciałbym, żeby:
1. użytkownik dzwonił pod specjalny numer (raczej lepsze rozwiązanie) lub łączył się z internetem przez specjalną aplikację z telefonu komórkowego
2. serwer odbierał to połączenie (i stąd muszę się dowiedzieć, jaki dodatkowy sprzęt muszę zakupić do serwera i jakie usługi wykupić)
3. serwer rozpoznawał mowę (jeśli chodzi o warstwę aplikacji to zamierzam użyć Asterisk + ScribbleJ + Sphinx4) odebraną od użytkownika z komórki, jak również odpowiadał krótkimi mp3-kami w zależności od tego, w którym miejscu algorytmu by się znajdował
4. serwer zapisywał krótki plik tekstowy na dysku

Z tego, co mi wiadomo, to połączenia Asteriksem można odbierać na trzy sposoby: przez Internet (za pośrednictwem operatora VoIPowego), przez linię analogową lub trakt cyfrowy (ISDN PRI). Urządzenia dobrze współpracujące z Asteriksem to karty Digium. Pierwsza opcja ma ten minus, że musiał bym zainwestować w hotspota, który by odbierał z komórki połączenie i przekazywał na serwer. A to jest opcja raczej kiepska w środowisku, gdzie potrzebny zasięg to 2-3 km i mogą być zakłócenia (choć nie muszą). (Dlatego też pomyślałem o GSM/GPRS/EDGE/UMTS, ale nie bardzo wiem "z czym to się je"). Natomiast opcje druga i trzecia to, jeśli dobrze rozumiem, opcja, której zastosować nie mogę, bo chcę na serwer zadzwonić z telefonu komórkowego, a nie tworzyć przewodową sieć telefoniczną PSTN/ISDN wewnątrz budynku. Czy możecie mi coś doradzić?

Z góry dziękuję za pomoc,
pozdrawiam



Hej! wracajac do tematu Nie mam narazie dostepu do sprzetu wiec pytam madrzejszych kolegow czy nastepujaca konfiguracja diall-peerow sie nada:

dla rozmow przychodzacych:


  voice translation-rule 10
    rule 1 numer isdnowy 1999     //1999 numer auto atendanta

   diall-peer voice 10 pots          //voip czy pots
   translate-incoming called-number 10
   direct-inward-dial                         //czy to musi byc?
   port ????                                     // ktory port powinien byc?


dla rozmow wychodzacych


  voice translation-rule 20
    rule 1 100[1-10] numer isdnowy
 
  diall-peer voice 20 pots      //
    translate-outgoing called-number 20
  port ????


Mam jeszcze kilka pytan: Czy spid musi byc ustawiony na interfejsie bri? i o co chodzi z tymi portami w diall peerach? czy sa to interfejsy do ktorych podlaczane mam telefony w esw? Czy siec isdn traktujemy jako PSTN? Prosze o wszelkie podpowiedzi. Jakos ciezko mi zalapac o co tu chodzi z tymi diall-peerami.



Witam

Proszę o poradę użytkowników korzystających z rozwiązań voip.
Chciałbym w swojej firmie postawić telefon voip do telekonferencji (dodam że narazie nie używamy rozwiązań voip mamy centralkę analogową ale w przyszłości chcielibyśmy w całości przejść na voip).
Wdzwanianie na niego odbywałoby się z podaniem kodu pin lub innego hasła z telefonów z całego świata.

W tej chwili mam u siebie firewall asa5510. Co do samej usługi voip to skorzystałbym z oferty operatora (crowley) i od nich uzyskałbym też pasmo i inne (konta SIP, numery PSTN).

Problem polega na tym że nie znam się na tej technologi. chciałbym zakupić jakiegoś linksysa (są trochę tańsze od cisco) z możliwością telekonferencji.

Proszę o względne wytłumaczenie co powinienem zakupić (sprzęt) i jakie usługi zamówić u operatora oraz jakie usługi powinienem włączyć na routerze (podejrzewam że tylko sip.
Bardzo przydałby się też model aparatu voip który do telekonferencji się nada.



Dokładnie tak jak przedmowca stwierdzil, CCNA nie uczysz sie zeby budowac siec w domu, tylko zeby umiec wdrazac uslugi w firmie, tudziez u klienta. VoIP to nie tylko telefon i konto u ISP, ale tez bramki VoIP<->PSTN (tu wlasnie potrzebne sa moduly PVDM), voicemail, centrale telefoniczne (CCM, CCME), itp.



Witam,
Przepraszam, jeżeli pytanie się powtórzyło, nie znalazłem podobnego tematu.
Mam do zaprojektowania sieć vpn wykorzystującą voip. Jest centrala, dwa oddziały, łącznie kilkudziesięciu uzytkowników. Chcę wykorzystać cisco call managery do stworzenia sieci telefonicznej.

Moje pytania sa nastepujące:
- czy telefony w podsieci podłączone sa bezpośrednio do call managera, czy do switcha?
- pomimo przeglądania setek stron , rowniez na stronach cisco, nie wiem, jakiej serii switcha najlepiej uzyc - 3700? 1800? 800? chce, by wykorzystywały PoE,umozliwiały voipa, ale nie były tez za drogie i za dobre (w jednej podsieci max. 50 hostów)
- czy call manager jest podłącozny do pstn?
- do czego podłączone są faksy i czy wymagają konkretnego rodzaju switcha / call managera?

uprzejmie dziękuję za ewentualne odpowiedzi.




Użytkownik "Andrzeju" <andrzeju@poczta.fm> napisał w wiadomości
news:eu19ch$sfm$1@news.onet.pl...[color=blue]
> Nie ma co bzdur opowiadac.
> Moze cenowo to i lepiej, ale jakosc w Aster nigdy nie dorowna jakosci
> zwyklego telefonu no chyba ze w Aster przesiada sie z VoIP na PSTN lub
> ISDN.
> pzdr
> Andrzeju
>
> GP wrote:[color=green]
>> Roman Rumian wygenerował FATAL ERROR:[color=darkred]
>>> Szanowni Państwo,
>>>
>>> zamierzam skorzystać z dostępu do Internetu i telefonu stacjonarnego
>>> oferowanego przez ASTER. Czy ta usługa jest dobrej jakości ?
>>>
>>> Kłaniam się
>>>
>>> Roman Rumian[/color]
>> nie widze roznicy w porownaniu do telekomuny. a wlasciwie to jest lepiej[/color][/color]



Andrzeju
a skąd masz takie ciekawe informację, że Aster oferuje telefony Voip ?




On Fri, 23 Mar 2007 20:37:57 +0100 I had a dream that mariius <mariius@poczta.onet.pl> wrote:[color=blue][color=green]
>> Moze cenowo to i lepiej, ale jakosc w Aster nigdy nie dorowna jakosci
>> zwyklego telefonu no chyba ze w Aster przesiada sie z VoIP na PSTN lub
>> ISDN.[/color]
>a skąd masz takie ciekawe informację, że Aster oferuje telefony Voip ?[/color]

No Aster oferuje VoIP, ale przy sprawnie działającej sieci powinien taki
telefon działać z dokładnie taką samą jakością dźwięku jak tradycyjny
telefon. Taki zwykły tepsiany na połączeniach magistralnych i tak leci
cyfrowo :)

--
Grzegorz Janoszka