W obronie krzyża
D@rio - osoba ta jest w Niemczech. Dzwonila do mnie będąc jakieś 350 km od polskiej granicy ze swojej komóki - komórkę ma w Tak-taku. Nie ma w ogóle identyfikacji, jak dzwoni z Polski. Z Niemiec, jak dzwonila, też zawsze był Zastrzeżony lub Nieznany. A dziś, będąc te kilkaset km od polskiej granicy, zadzwoniła do mnie i wyświetlił się taki numer jak napisałam. Nie skróciłam go. Dokładnie +48425. I nic więcej.
Hmmm...mam taką koncepcję.
Iż abonent musiał dzwonić z jakiej karty na obniżenie połączeń międzynarodowych (jest tego masa tam, takie karty zdrapki) która praktycznie działa na zasadzie VoIP'u stąd wyświetlił się numer polskiej centrali dostępowej realizującej połączenie. Wątpię że wtedy dzwonił z komórki a napewno nie z TakTak'a. Może z budki albo stacjonarki jakiejś. Wszystkie sieci niemieckie obsługują identyfikację numeru (CLIP) a więc numer napewno by się wyświetlił. Podkręślam - Identyfikacja działa wszędzie a w TakTak'u jest ona standardowa...tym bardziej jak dzwoni z Polski już. A zastrzeżony/nieznany występuje jak się numer poprzedni kodem #31# albo włączy na stałę usługę zastrzegania (CLIR) u operatora.
Innego wytłumaczenia nie widze...
UPDATE:
a...nieskróciłąś eee...to albo był błąd sieciowy albo coś chwilowo Ci telefon świrował. Nie ma tak krótkich numerów...
Kwestie na chwilę obecną, które mnie nurtują:
- telefon do VOIP. Czy musi być ten specjalny, czy można zwykły podłączyć? Czasami używacie zwrotu "zwykły telefon", więc jestem w kropce, który dla Was zwykłym jest .
Rozumiem to tak:
Mam router wifi z VOIP (dsl lub adsl, zależnie od dostawcy internetu) + bramkę VOIP + zwykły telefon / lub / router wifi z bramką VOIP (1 urządzenie) + zwykły telefon
Czy może wszystko (router, bramka, telefon) musi być z VOIP ??
(Telefony stacjonarne VOIP kosztują o wiele więcej niż te "zwykłe").
Telefon VoIP to najprościej powiedzieć ma w sobie bramkę VoIP i podłączasz go do np. routera ( dlatego jest drogi). Zwykły telefon potrzebuje bramki. Do routera WiFi z VoIP podłączasz odrazu telefon zwykły. W pierwszej kolejności musisz wiedzieć jakiego będziesz miała dostawcę i jaki on Ci da sprzęt ( nie wiem czy można w kablówkach samemu sobie coś dobrać ? ).
Witam.
Od około tygodnia jestem posiadaczem Nokii E51 (z Ery, przedłużenie umowy). Jeszcze nie mam karty pamięci, aplikacji nie instalowałem praktycznie wcale. Mimo tego telefon notorycznie wiesza się.
Kiedy? Podczas rozmów. Praktycznie zawsze poprzez VoIP i WiFi lub też GSM/3G z użyciem zestawu słuchawkowego Bluetooth. Co jest cechą wspólną wszystkich tych zwisów, to nagrzany telefon.
I tak oto mogę rozmawiać godzinę po GSM przy uchu i "raczej" się nie zawiesi. Wystarczy podłączyć słuchawkę BT, porozmawiać ok. 10 minut i pad. Telefon restartuje się, jest nagrzany. Kolejna rozmowa i kolejny pad.
Po VoIP to już w ogóle tragedia, bo używam do tego jeszcze WiFi. Są chwile, kiedy moja rozmowa nie może przekroczyć 3 minut, bo co tyle (w miarę regularnie) restartuje się telefon. Gdy dam mu trochę ostygnąć, mogę pogadać kolejne 10 i... znowu to samo.
Iść z tym do serwisu? To nie jest raczej wina softu. Szukałem informacji na ten temat, znalazłem wzmiankę na jednym z forów, gdzie komuś też tel. padał z "przegrzania". Mnie też na początku dziwiła temperatura przy rozmowach, raczej zdrowa to ona nie jest. Pal licho celsjusze, ja chcę porozmawiać!
Co poradzicie, użytkownicy? Próbować mieszać z softem? Zajść do serwisu i spytać? Naprawa gwarancyjna? Ale co tu naprawiać? Wszystko działa, telefon idealnie wręcz, nie wiesza się - z wyjątkiem tych felernych rozmów.
PS. Przy okzaji - witam wszystkich.
Nie jest to sprawa dotycząca forum, a prywata o charakterze technicznym, więc umieściłem ją tutaj.
Od jakiegoś czasu przymierzam się do kupienia sobie palmtopa i wygląda na to, że czas tego kosztu znalazł się teraz. Pojawiło się więc odwieczne pytanie - co wybrać.
Jakie są kryteria wyboru:
1) niezawodność techniczna (żywotność na jednym ładowaniu); ma to być telefon z komputerem z gps'em, możliwości działania jako "zestaw głośno mówiący";
2) interesuje mnie możliwość ładowania na urządzenie prostych arkuszy kalkulacyjnych (do podręcznego przeglądania, nanoszenia notatek), kwestia VoIP też ważna;
3) gps - jak wpływa na pracę telefonu i komputera; jaka jest jego niezawodność w opisywanym telefonie.
Chętnie poczytam wasze sugestie, ewentualnie odpowiem na pytania.
Towarzysze - pomożecie?
ps. pułap cenowy do ok. 2.500zł
Od ponad 3 lat VOIP.
Bramka (LinkSys PAP2-T)+ 2 nr.tel. (różni dostawcy VOIP)
Ceny:
- numer telefonu - u 1 za free,u 2 - 5 zł
(na dzisiejszy dzień dostępne już chyba wszystkie strefy numeracyjne , a nawet cyt."..Obecnie możliwe jest przenoszenie numerów z Telekomunikacji Polskiej SA, jednak w najbliższym czasie dostępna będzie przenaszalność również z sieci operaotrów Netia, Exatel, Mediatel, Crowley, MNI, Era, TK Telekom. ..." - to już różnie - w zależności od dostawcy VOIP )
-połączenia
na komórkę w Pl - 0.23/0,25 zł /min. (netto)
stacjonarne - 0,06/0,09 zł/min. (lokalne,międzystrefowe,międzynarodowe - ta sama taryfa)
w sieci (dostawcy) - free :wink:
Po zlikwidowaniu stacjonarnego (2005r), próbowaliśmy połączeń voip(2006). Zrezygnwaliśmy z nich dość szybko z 2 powodów:
- rwały się połączenia, były także trudności z połączeniem (prawdopodobie w dużej mierze była to wina naszego internetu)
- był to system pre paid, ale zbyt mało wykonywaliśmy połączeń aby wykorzystać nawet 10zł w ciągu 3 m-cy :D
Obecnie mamy tylko telefony komórkowe oraz Skype (używany sporadycznie)
Przed przeprowadzką do Bielska, miałam w mieszkaniu telefon stacjonarny z najniższym abonamentem (+ min. gratis). Był tak malo używany, że zamieniłam go na internet z sieci osiedlowej i to było bardzo dobre posunięcie :)