W obronie krzyża
Hej,
nie byłem tam, ale czytałem ostatnio na sahara-overland, że jest ciężko. Zrobili to parę razy jacyś francuzi, przez zaskoczenie, ale oni mają tam jakby trochę łatwiej ze względu na język i historię.
Człowiek, nie-francuz, który podjechał na granicę twierdzi, że zawrócili go z drogi, bo nie miał odpowiedniej bumagi, którą można załatwić gdzieś ponoć w Maroko. Tak jeżdżą tam ludkowie z Telefonica-Dakar, przygotowują przecież trasę.
Chris z sahara-overland wybiera się w te rejony wkrótce, więc może będziemy mieli info z pierwszej ręki.
Hej!
Zrobilismy kilka fajnych, godnych polecenia tras off-road w Afryce Zachodniej:
1. Kiffa-Kayes
2. Douentza-Bandiagara (Dogonland)
3. Bamako-Kita-Mahina-Kenieba-Satadougou-Kedougou (trasa odcinka rajdu Telefonica-Dakar z 2005 roku)
4. St. Louis-Diama-N2 (skrót omijający Rosso)
Jesli ktoś zainteresowany jest tymi trasami i punktami GPS, to wyślę e-mailem: www.chojnice.pl.
Pozdr
Danek
Zrobilismy kilka fajnych, godnych polecenia tras off-road w Afryce Zachodniej:
1. Kiffa-Kayes
2. Douentza-Bandiagara (Dogonland)
3. Bamako-Kita-Mahina-Kenieba-Satadougou-Kedougou (trasa odcinka rajdu Telefonica-Dakar z 2005 roku)
4. St. Louis-Diama-N2 (skrót omijający Rosso)
Danek
Trasa nr 3 niezla!
Calosc wzdluz kolei da sie przejechac osobowka?
Mirmil
" />...tymczasem moze byc niebezpiecznie...
(za autoklub.pl)
--
AmerykaÄąskie sĂłuĂżby wywiadowcze dziaĂłajĂące na terenie Mauretanii, dostarczyĂły informacji na temat zamierzonych ataków terrorystycznych przeciwko uczestnikom Rajdu Dakar. Organizatorzy maratonu zostali ostrzeĂżeni przez wĂładze USA o moĂżliwoĂści takich ataków. Zdaniem Amerykanów, szczególnie zagroĂżona jest trasa w Mauretanii. Rajd wjedzie do tego kraju 5 stycznia, a przeniesie siÄĹź do Mali dopiero 12 stycznia. MauretaÄąska czÄşÜČ Sahary stanowi najistotniejszy fragment trasy 27. Telefonica Dakar. W tym kraju, zawodnicy bÄĹźdĂą mieli do pokonania 3.400 km.
Terrorystyczne zagroĂżenie nie jest niczym nowym dla "Dakaru". W edycji 2000, po podobnym ostrzeĂżeniu ze strony francuskiego wywiadu, karawanÄĹź zatrzymano w Niamej, ĂściĂągniÄĹźto z Ukrainy trzy samoloty Antonow An-124 RusĂłan i kosztem kilku milionów dolarów, przetransportowano caĂły rajd do oddalonej o 1500 km, Sabhy w poĂłudniowej Libii.
--
Pozdrawiam
Wanios
Ten kraj mnie czasami kompletnie załamuje...
Mnie tez.... nie to co Hiszpania majaca mistrza w 125, 250, F1, ciezarowkach, trialu, crossie, serii wyscigow typu "Paryz - Dakar" (znowu motory).... a Seat 2 w WTCC. Nie ma to jak narodowe kompanie ktore mysla o promowaniu sie przez swoich sportowcow. Telefonica, Repsol, Santander, Seat tylko na tym zyskuja, a w polsce (z malej litery) wielkie g.... i podkladanie sobie nog. Jezeli jeden nie moze zrobi wszystko aby temu drogiemu tez sie nie udalo. Ale syf!
" />Nokia 3310 wgrany nowy sofcik, simlock zdjety, dziala, lapie siec, po chwili sie restartuje i komunikat "KARTA SIM NIE PRZYJETA"
Kabelek - podlaczenie do kompa a tytaj simlocki wygladaja FFFFFFF
Zdejmujemy jeszcze raz Open All i za chwile znowu dziala, ale tylko na chwile potem restart i znowu blokada !!!!!
Ktos wie co z tym zrobic??
Pomocy blagam!!
Acha telefonik mial jakiego starego softa 3.xx ale nie mam backupu, moze ktos ma taki sofcik do n 3310 moze to pomoze??
wrazie czego mailem stanley@dakar-trans.pl
Hej,
chcemy zrobić Afrykę Zachodnią w styczniu 2005, podczas rajdu Telefonica-Dakar 2005.
Więcej na stronie www.smart4x4.pl
Danek
Hej!
Wzdłuz kolei jechaliśmy z Bamako do Mahiny. Tory kolejowe przecina się kilkanaście razy, ale jak odjedziesz od nich tylko kilkadziesiąt metrów, to juz nic nie widać. Nawigacja jest trudna, bo poza torami nie ma żadnego punktu odniesienia, a dróg czy ścieżek jest zatrzęsienie. Jest tam też stary nasyp kolejowy, który często myli, ale my w końcu wjechaliśmy na niego i trafiliśmy do celu bez pudła. Na starym nasypie co rusz rozwalony mostek, przepust, dziura, więc trzeba uważać, żeby się nie ...
Po drodze dwie rzeki, które trzeba przeciąć jadąc po moście kolejowym. Innej drogi nie ma, jedna z rzek: Bafing ma szerokość Wisły. Drugą od biedy można zrobić brodem, ale po co. Ta część trasy jest OK dla osobowego. Potem odbijasz na południe i na koniec w Satadougou trzeba zrobić bród na Faleme, jeśli jedziesz do Senegalu. Tam będzie już kłopot, bo wody w zimie (najpłycej) jest ok. 70 cm. Jeśli samochód to wytrzyma, to dno jest płaskie, twarde i bez kamieni. Naleje ci się najwyżej trochę wody do środka, trzeba o tym pamiętać. Słyszałem, że pływaja w niej jakieś świństwa (ameba, lambia, borelchioza, czy jakoś tam ???), więc może warto umyć się wodą z jodyną po kontakcie z rzeką?
My w LR przeszliśmy "górą", tylko zalało troche dywaniki na podłodze.
Droga jest wyraźna po przejeździe w 2005 roku 27 Telefonica-Dakar, Kamazy zrobiły zajebisty, szeroki ślad tak więc jedzie się bez trudu, choć wystepują liczne erozyjne dziury i rozpadliny, na które trzeba uważać (np. biorąc je między nogi, żeby na wsteku nie wracać kilometra, jak juz dalej się nie da !!!).
Można też odbić dalej na południe do Gwinei, ale tam nie dotarliśmy, więc nie wiem jak wygląda trasa.
Pozdr
Danek
Paryż Dakar jest dorocznym rajdem terenowym organizatorem jest Amaury Sport Organisation. Rajd dostępny jest również dla amatorów, którzy stanowią około 80% uczestników.
Trochę historii rajdu
W 1978 roku Francuz Thierry Sabine podczas rajdu zgubił się na pustyni w Libii uznał, że miejsce to jest idealne do rozgrywania rajdów.
Trasa rajdu Pary we Francji do Dakaru w Senegalu z przeprawą promową przez Morze Śródziemne.
Edycje rajdu
1994: Paryż (Francja) - Dakar (Senegal) - Paryż
1995: Grenada (Hiszpania) - Dakar
1996: Grenada - Dakar
1997: Dakar - Agadez (Niger) - Dakar
1998: Paryż - Grenada - Dakar
1999: Grenada - Dakar
2000: Paryż - Dakar - Kair (Egipt)
2001: Paryż - Dakar
2002: Arras (Francja) - Madryt (Hiszpania) - Dakar
2003: Marsylia (Francja - Szarm el-Szejk (Egipt)
2004: Grande Halle d'Auvergne niedaleko Clermont-Ferrand (Francja) - Dakar
2005: Barcelona (Hiszpania) - Dakar
2006: Lizbona (Portugalia) - Nawakszut (Mauretania) - Dakar
2007: Lizbona (Portugalia) – MÄĄlaga (Hiszpania) - An-Nadur (Maroko) - Nerna (Mauretania) - Dakar
Pojazdy
motocykle (włączając w to quady i motocykle z wózkiem bocznym)
samochody (od maszyn typu buggy do małych ciężarówek)
ciężarówki
Sponsorzy
Total / ELF (koncerny naftowe)
Euromaster (opony)
Telefónica
Wypadki
1982 r., Mark Thatcher, syn brytyjskiej premier Margaret Thatcher, zaginął na pustyni razem ze swoim pilotem i mechanikiem. Cała trójka została odnaleziona po sześciu dniach cała i zdrowa.
1986 r. organizator rajdu Thierry Sabine ginie w wypadku helikoptera.
1988 r. wypadkowi uległa ciężarówka DAF, zginął jeden z kierowców
2005 r. na trasie rajdu zginęli: hiszpański motocyklista JosÄĹ Manuel PÄĹ rez oraz dwukrotny zwyciężca rajdu, Włoch Fabrizio Meoni. Meoni to czterdziesta piąta ofiara śmiertelna w historii rajdu.
2006 r. na trasie zginął motocyklista Andy Caldecott z Australii. Zajmował wysokie miejsce w klasyfikacji generalnej.
2007 w wypadku na trasie 4 etapu zginął 29-letni motocyklista z RPA Emer Symons. Podczas 14. etapu zmarł tuż przed metą na atak serca francuski motocyklista Eric Aubijoux. Była to 48 ofiara śmiertelna zmagań tego rajdu.
Zwycięzcy
Samochody
2007 Stephane Peterhansel, Mitsubishi
2006 Luc Alphand, Mitsubishi
2005 Stephane Peterhansel, Mitsubishi
2004 Stephane Peterhansel, Mitsubishi
2003 Hiro Masuoka, Mitsubishi
2002 Hiro Masuoka, Mitsubishi
2001 Jutta Kleinschmidt, Mitsubishi
2000 Jean-Louis Schlesser Renault-Buggy
1999 Jean-Louis Schlesser Renault-Buggy
1998 Jean-Pierre Fontenay, Mitsubishi
1997 Kenjiro Shinozuka, Mitsubishi
1996 Pierre Lartigue, CitroÄŤn
1995 Pierre Lartigue, CitroÄŤn
1994 Pierre Lartigue, CitroÄŤn
1993 Bruno Saby, Mitsubishi
1992 Hubert Auriol, Mitsubishi
1991 Ari Vatanen, CitroÄŤn
1990 Ari Vatanen, Peugeot
1989 Ari Vatanen, Peugeot
1988 Juha Kankkunen, Peugeot
1987 Ari Vatanen, Peugeot
1986 RenÄĹ Metge, Porsche
1985 Patrick Zaniroli, Mitsubishi
1984 RenÄĹ Metge, Porsche
1983 Jacky Ickx, Mercedes-Benz
1982 Claude Marreau, Renault
1981 RenÄĹ Metge, Range Rover
1980 Freddy Kottulinsky, VW
1979 Genestier, Range Rover
Motory
2007 Cyril Despres, KTM
2006 Marc Coma, KTM
2005 Cyril Despres, KTM
2004 Nani Roma, KTM
2003 Richard Sainct, KTM
2002 Fabrizio Meoni, KTM
2001 Fabrizio Meoni, KTM
2000 Richard Sainct, BMW
1999 Richard Sainct, BMW
1998 Stephane Peterhansel, Yamaha
1997 Stephane Peterhansel, Yamaha
1996 Edi Orioli, Yamaha
1995 Stephane Peterhansel, Yamaha
1994 Edi Orioli, Yamaha
1995 Stephane Peterhansel, Yamaha
1993 Stephane Peterhansel, Yamaha
1992 Stephane Peterhansel, Yamaha
1991 Edi Orioli, Cagiva
1990 Gilles Lalay, Honda
1989 Edi Orioli, Honda
1988 Cyril Neveu, Honda
1987 Cyril Neveu, Honda
1986 Gaston Rahier, BMW
1985 Gaston Rahier, BMW
1984 Hubert Auriol, BMW
1983 Cyril Neveu, Honda
1982 Hubert Auriol, BMW
1981 Cyril Neveu, Yamaha XT 500
1979 Cyril Neveu, Yamaha XT 500
Informacje z wikipedia.org
Jestem ciekaw kto wygra Paryż Dakar 2008 roku
macie jakieś swoje typy?? do tego tematu możecie dołączać informacje, newsy Paryż Dakar 2008