W obronie krzyża
16-07-2007
Remont torów Warszawa Zachodnia - Warszawa Okęcie
Szanowni podróżni.
W związku z modernizacją odcinka Warszawa Zachodnia - Warszawa Okęcie prowadzoną przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. od dnia 23 lipca ulega zmianie rozkład jazdy pociagów. Odwołane zostaną dwa pociagi do Czachówka Płd. oraz trzy pociągi z Czachówka Płd. Pozostałe pociągi będą miały zmienione godziny odjazdów.
Szczegółowe informacje można uzyskać:
- w kasach biletowych Kolei Mazowieckich,
- w informacji telefonicznej pod numerem 022 47 37 900
Przewidywany termin zakończenia prac, 31 maj 2008 r.
RJotki: http://www.mazowieckie.co...icle/4/413.html
KOMUNIKAT nr 59/08 z dn. 7 VI 2008 r.
UWAGA!
Kolektyw moderatorski forum METRO I KOLEJ uprzejmie informuje, że wybrane posty z tematu „Druga linia metra i dalsze plany rozbudowy” utworzyły temat „Optymalizacja wykorzystania linii średnicowej”. Ponadto wybrane posty zostały przeniesione do ZSYPU (7 postów). Temat „Hafas” został włączony do tematu „Telefoniczna i elektroniczna informacja kolejowa” . Uprasza się użytkowników o powrót do wykonywania normalnych czynności.
Za utrudnienia przepraszamy.
KOMUNIKAT nr 102/08 z dn. 2 X 2008 r.
UWAGA!
Kolektyw moderatorski forum METRO I KOLEJ uprzejmie informuje, że wybrane posty z tematu „Informacja pasażerska i oznaczenia linii kolejowych w WWK” zostały przeniesione do tematów „SKM w Warszawie” oraz „Optymalizacja wykorzystania linii średnicowej”. Temat „Internetowe rozkłady jazdy pociągów” został włączony do tematu „Telefoniczna i elektroniczna informacja kolejowa”. Uprasza się użytkowników o powrót do wykonywania normalnych czynności.
Za utrudnienia przepraszamy.
Jeden bilet, dwie ceny - nasz Czytelnik wychwycił pomyłkę PKP
Ile kosztuje normalny bilet na pociąg z Lublina do Warszawy? Internetowy rozkład jazdy PKP Intercity twierdzi, że cena wynosi 35 złotych. Taka informacja widnieje na oficjalnej stronie przewoźnika.
– Natomiast gdy chcemy kupić bilet na dworcu w Lublinie na ten pociąg w tej cenie nie ma takiej możliwości. Bilety sprzedawane są po 36 zł – poskarżył się nam nasz Czytelnik. – W ten sposób kolej bezprawnie, moim zdaniem, pobiera nienależne opłaty od setek osób podróżujących na tej trasie – dodaje.
Co ciekawe, cenę 36 zł podaje też telefoniczna informacja kolejowa. Skąd te rozbieżności? – To jakiś czeski błąd – mówi Paweł Ney, rzecznik PKP Intercity. – Bilet kosztuje 36 zł, poprawimy informację na stronie internetowej – dodaje.
Źródło: Dziennik Wschodni
ANGIELSKI DLA ZAPRACOWANYCH "A Month in Brighton" (AudioBook - Mp3) - POBIERZ
Angielski dla zapracowanych "A Month in Brighton"
Audio kurs nauki ze słuchu, prezentujący tematy codziennych konwersacji. Kurs uczy niezbędnych słów i zwrotów, rozwijając umiejętności mówienia i rozumienia ze słuchu, a dzięki specjalnie opracowanym ćwiczeniom umożliwia naukę w dowolnym miejscu i czasie – w drodze do pracy, w podróży, w domu. Efekty widoczne są już po kilkakrotnym przesłuchaniu kursu, to skuteczna nauka, łatwa i dostępna dla każdego.Kurs pomocny w przygotowaniu do matury i egzaminu FCE, niezbędny dla osób wyjeżdżających za granicę.
Nowość! Dzięki zastosowanemu systemowi „Karaoke” podczas słuchania lekcji tekst nagrania może być wyświetlany na przenośnym odtwarzaczu mp3/mp4 lub ekranie komputera.
Poziom: podstawowy
W zestawie: Pliki do pobrania spakowane: pliki mp3 (71 MB, 79 min) + pliki lrc (Karaoke - 47 KB) + plik PDF z tekstem kursu i słowniczkiem (35 str.) + Instrukcja korzystania z kursu na mp3 i systemu Karaoke
Materiał kursu
MÓWIENIE O SOBIE
Dane personalne / Rodzina / Rozmowy telefoniczne / Pierwsze spotkania
CZAS WOLNY
Zainteresowania / Umawianie się / Zakupy / Obiad w restauracji
PODRÓŻOWANIE
Informacja kolejowa / Rezerwacja pokoju hotelowego / Pytanie o drogę / Wynajmowanie samochodu
ROZWIĄZYWANIE PROBLEMÓW
U lekarza / W banku / Na poczcie / Płacenie za parking
W każdej lekcji:
■ Listen – dialog prezentujący tematykę lekcji w kontekście
■ Repeat – rozszerzanie i utrwalanie słownictwa przydatnego w typowych sytuacjach
■ Speak – samodzielne tworzenie zdań według instrukcji lektora, nagrane przykłady odpowiedzi
W książeczce PDF – pełny tekst kursu: dialogi i ćwiczenia sprawdzające z odpowiedziami oraz Glossary (słowniczek trudniejszych słów i zwrotów)
Autor: D. Guzik
Data wydania: 01.01.2007
Wydawca: DIM - Nauka i Multimedia
ISSN: 978-83-60599-1A
KOMUNIKAT nr 31/10 z dn. 31 III '10 r.
UWAGA!
Kolektyw moderatorski forum METRO I KOLEJ uprzejmie informuje, że zostały przeprowadzone porządki w związku z planowananymi zmianami w funkcjonowaniu forum.
Tematy „Finalistki Miss World pojadą pociągiem”, „Pierdoła w pociągu”, „Polityka ale inna...”, „Poszukiwane pojazdy w metrze i na kolei - 2007”, „[MK] Nasze spotkania ”, „Raport NIK dot. kolei”, „Metro na powierzchni”, „[czasy MZPR] pociąg bez kierownika, ale z ludźmi ”, „kolejowa wojna”, „Nowe oznaczenia wagonów”, „ustawa kolejowa” zostały przeniesione do ZSYPU.
Wybrane posty z tematu „Metro nie musi być nudne i ponure” zostały przeniesione do ZSYPU, po czym temat został włączony do tematu „Linki”.
Temat „Uszczelnianie stacji Politechnika” zmienił nazwę na „Przecieki w metrze”. Zostały tam przeniesione wybrane posty z tematu „Metro - eksploatacja, frekwencja itp.”.
Temat „SKM z Trójmiasta do Krakowa?” został włączony do tematu „SKM w Trójmieście”.
Temat „Pociągi towarowe” zmienił nazwę na „Pociągi towarowe w Warszawie”.
Temat „Tunele z metra do kolei” został włączony do tematu „Warszawskie dworce i przystanki kolejowe”.
Tematy „rekompensata publicznej usługi transportowej” i „Poprawka do ustawy kolejowej” zostały włączony do tematu „Pośpieszne IC i osobowe samorządowe - czyli reforma kolejowa”.
Temat „Rozkłady na stacjach a czasowe zmiany RJ.” został włączony do tematu „Telefoniczna i elektroniczna informacja kolejowa”.
Uprasza się użytkowników o powrót do wykonywania normalnych czynności.
Za utrudnienia przepraszamy.
Witam
Chcielibyśmy zainteresować was ofertą naszego nowo powstałego klubu sportowego MOVEMENT DESIGNERS.
Klub sportowy Movement Designers powstał z myślą o ludziach, którzy kierują się w życiu szeroko pojętą aktywnością fizyczną.
Właścicielami klubu są doświadczeni kaskaderzy filmowi Marcin Bąk i Michał Derlicki.
Do Państwa dyspozycji jest klub o powierzchni 196 m2 przygotowany do prowadzenia zajęć ze sztuk i sportów walki takich jak boks, karate, krav maga, sanda, samoobrony itd.
Klub posiada matę tatami o powierzchni 132 m2, niewielką siłownię, pomieszczenia sanitarne ( dwie szatnie i dwie łazienki).
DLA INSTRUKTORÓW:
Jesteś instruktorem bądź prowadzisz własną sekcje sportową? Nie masz gdzie ćwiczyć i potrzebujesz dobrze wyposażonej sali sportowej? Jeżeli tak, zapraszamy do współpracy. Proponujemy wynajem sali sportowej, zlokalizowanej w ścisłym centrum Warszawy. Posiadamy preferencyjne ceny oraz potrafimy dostosować się do Państwa potrzeb.
DLA OSÓB INDYWIDUALNYCH:
Jeżeli chcesz spędzić czas w dobrej atmosferze poprawiając jednocześnie swoją sprawność fizyczną, nie mogłeś/aś lepiej trafić.
Chcielibyśmy zaprosić Cię do naszego klubu w poniedziałek i piątek w godzinach 06:00 - 08:00 oraz 20:30 - 22:00, a także w sobotę i niedzielę w godzinach 20:00 - 22:00. W podanych wyżej godzinach, możesz przyjść i kształtować swoją sprawność i kondycję fizyczną (godziny mogą ulec zmianie – aktualne informacje będą na bieżąco umieszczane na naszej stronie).
Planowane otwarcie klubu to maj 2009. Jeżeli są Państwo zainteresowani ofertą, prosimy o kontakt drogą mailową bądź telefoniczną.
Kwiecień to czas tworzenia grafiku wynajmu sali. Jeżeli nie chcesz by ktoś Cię uprzedził, skontaktuj się z nami, a postaramy się zaproponować Tobie dogodne godziny.
Wszelkie informacje dostępne na stronie www.movement-designers.com
ADRES KLUBU:
Movement Designers
ul.Kolejowa 9/11 Warszawa
biuro@movement-designers.com
Zapraszamy:
Marcin Bąk
Michał Derlicki
Tak czytam ten rozkład, porównuję z tym co zamieszczono w oryginale - nic tylko towarzyszowi Maślance pogratulować. Ktoś rozumie jak czytać tą skomplikowaną strukturę? Jeszcze nikt nie wymyślił głupszego sposobu prezentacji danych. Widać nie pierwszy raz nerwowo wrzucano tą informację, a może chodzi o wygaszenie popytu (nagonki) przez całkowicie nieczytelna informację?
[ Dodano: 12-07-2010, 09:44 ]
Sekret fiaska szynobusu
Niedziela, 11 lipca 2010, 07:51, ostatnia aktualizacja: 2010-07-12 08:01
Podróż Koleją Izerską do Korenova udała się nielicznym podczas promocyjnego przejazdu 2 lipca. O tym, że począwszy od następnego dnia pociąg będzie dojeżdżał tylko do Polany Jakuszyckiej, poinformowano tuż po zakończeniu oficjalnych uroczystości. Znacznie później pojawiło się oficjalne wyjaśnienie, dlaczego połączenie szynowe z Czechami wciąż jest iluzją.
Głównym problemem i przeszkodą w realizowaniu tego atrakcyjnego połączenia jest brak systemu łączności między poszczególnymi stacjami. W 2008 r. na skutek zbyt drogiego wniosku o unijną dotację, Dolnośląska Służba Dróg i Kolei musiała poszukać oszczędności. Podjęto wówczas decyzję o wykreśleniu z projektu rewitalizacji dworca Szklarska Poręba Górna oraz kwestii łączności, czyli położenia kabli pomiędzy dworcami w Szklarskiej Porębie i czeskim Harrachovie. W efekcie dzisiaj nie ma dodatkowej łączności między obiema stacjami. Pech chciał, że tego typu rozwiązanie nakazują przepisy. I pojawił się problem.
Zgodnie z procedurami kolejowymi, kolejne stacje na linii muszą być połączone ze sobą tzw. kablowym telefonem kolejowym. Dzięki niemu pociąg może rozpocząć podróż z jednej stacji do drugiej. Drugą kwestią jest procedura „Miejscowego porozumienia granicznego”, obowiązująca przy przekraczaniu granicy państwa. Obecnie trwają rozmowy z ustaleniem procedur skomunikowania obu stacji przy wykorzystaniu telefonicznej sieci publicznej, czyli łączności GSM. Tymczasowym rozwiązaniem dla turystów i mieszkańców Szklarskiej Poręby jest przejazd szynobusem do Polany Jakuszyckiej, a stamtąd do Harrachova komunikacją zastępczą, czyli podstawionym autobusem.
Więcej na ten temat przeczytasz w poniedziałkowym wydaniu tygodnika Jelonka.com
W sumie jest możliwość kompletnego remontu trasy od S.Sącza do Krynicy i Leluchowa ale w PLK na pewno na to nie wpadną.
No popatrz - jednak ktoś wpadł na taki pomysł.I to jeszcze przed zerwaniem tego mostu. Widać nie tacy idioci tam pracują jak sądzisz
http://www.rynek-kolejowy.pl/15905/Przetarg_na_modernizacje_linii_nr_96_TarnowStroze.htm
Daleki jestem od bronienia PLK-i ale o tym że coś będą robić i to porządnie było wiadomo już w zeszłym roku. Niewiadomą był zakres robót - naprawa czy modernizacja.( http://www.plk-sa.pl/fileadmin/pdf/OFERTA_CALOSC/oferta_2009/regulamin2009_2010/19.02.09/P_09-10_Z_2.7_w1.0.pdf )
A swoją drogą tak się udzielasz na RK - a to przegapiłeś - czy po prostu udajesz że nie wiesz o tym ?
Cytat:
W piątek o godz. 17.15 wody Popradu podmyły filary mostu kolejowego między Nowym i Starym Sączem, dwa przęsła zawaliły się do rzeki - poinformowały PKP Polskie Linie Kolejowe.
A to ciekawe- jak oglądałem TVN24 rano to wydawało mi się ze filary są ale zmyło konstrukcje. Zresztą pierwsza informacja to była taka że jakieś drzewo walnęło w konstrukcje a ta poleciała do wody.Dopiero potem zaczęto mówić o podmyciu filaru ( ciekawe jak to ustalili ? )
Ciekawy jestem odpowiedzi na pytanie - w jakim stanie technicznym był ten filar i most że woda go podmyła/zerwała? Kiedy były na tym moście przeprowadzane jakiekolwiek prace konserwacyjne? Bo ostatnio jak jechałem do Muszyny to jak dobrze pamiętam to na tym moście było zwolnienie a sam most raczej do nowych nie należał. Jaki wpływ na zerwanie przęseł miał prawdopodobny zły stan techniczny tego mostu spowodowany brakiem prac konserwacyjnych? Domyślam się że na te pytania nigdy nie poznamy odpowiedzi - teraz wszyscy będą twierdzić że został podmyty filar.
P.s Teorię o filarze pierwszy raz usłyszałem w TVN24 gdy redaktorzy prowadzący program ,,Prosto z Polski'' przeprowadzali rozmowę telefoniczną z jakimś konstruktorem mostów. To właśnie ten konstruktor powiedział że najprawdopodobniej został podmyty filar. Jednocześnie zaznaczył On że wypowiada się na podstawie zdjęć z netu i TV i prawdziwe przyczyny poznamy jak opadnie woda.
Jak widać PLK wie już