telefoniczna Informacja międzymiastowa


W obronie krzyża


Blisko 40 lat temu pierwsi hakerzy za pomocą zwykłego gwizdka oszukiwali centrale telefoniczne i wykonywali darmowe rozmowy międzymiastowe. Dziś potrafią na kilka dni sparaliżować funkcjonowanie europejskiego kraju.
Hakerów traktuje się jak elektronicznych wandali i złodziei, których działania co roku przynoszą wielomilionowe straty. Ale są wśród nich także specjaliści, którzy przyczynili się do rozwoju internetu i przemysłu informatycznego.
Historia hakerów zaczyna się w roku 1971 - kilka lat przed powstaniem pierwszego peceta.
W latach 70. XX wieku w USA stosowano automatyczne centrale telefoniczne, które nawiązywały połączenia lub naliczały impulsy, wysyłając sygnały dźwiękowe po tej samej linii co głos rozmówców. Sygnały te można imitować, np. gwiżdżąc do słuchawki, i w ten sposób oszukiwać centrale. Oszustwa te zyskały nazwę phreakingu, a stały się popularne od 1971 roku, gdy John Draper nawiązał darmową rozmowę międzymiastową, gwiżdżąc do słuchawki na gwizdku zabawce, wyjętym z paczki płatków śniadaniowych. Draper, który od nazwy marki wspomnianych płatków przyjął pseudonim Captain Crunch, opracował instrukcję budowy urządzenia blue box. Tak jak gwizdek emitowało ono sygnał o częstotliwości 2600 Hz, wykorzystywany w komunikacji między automatycznymi centralami firmy telefonicznej AT&T. Instrukcję opublikował magazyn Esquire, a ujawnione w nim informacje spowodowały, że Captain Crunch trafił do więzienia.



Witam serdecznie,

Zapraszam do pobrania kolejnej wersji bezplatnego programu do analizy
bilingow.
Program obsługuje bilingi w praktycznie dowolnym formacie (przed pierwszym
importem trzeba zdefiniować format pliku).
W stosunku do poprzedniej wersji doszło wiele dodatków, między innymi
program aktualnie określa operatora, do jakiego należy krajowy numer (chyba,
że został przeniesiony).

Program umożliwia pracę na dowolnej liczbie billingów (kont). Umożliwia
tworzenie zestawień i statystyk, takich jak:
- Statystyka względem czasu trwania rozmowy (tabela):
suma czasu połączeń na poszczególne numery
suma czasu połączeń do poszczególnych lokalizacji (podział na miasta,
operatorów telefonii komórkowej itp:
suma czasu połączeń dla poszczególnych kont (numerów telefonicznych)
- Statystyka względem kosztów (tabela):
suma kosztów połączeń na poszczególne numery
suma kosztów połączeń do poszczególnych lokalizacji (podział na miasta,
operatorów telefonii komórkowej itp:
suma kosztów połączeń dla poszczególnych kont (numerów telefonicznych
- Lista naj .. (tabela):
najczęsciej wybieranych numerów
najdłuższych rozmów
najdroższych rozmów
dni, w których przeprowadzono najwięcej rozmów
- Procentowy rozkład połączeń do lokalizacji [lokalne, międzymiastowe,
komórkowe, międzynarodowe i inne] (wykres kołowy)
odnośnie sumy kosztów
odnośnie sumy czasu
odnośnie liczby rozmów
- Dobowy rozkład połaczeń (wykres słupkowy)
odnośnie sumy kosztów
odnośnie sumy czasu
odnośnie liczby rozmów
- Rozkład połączeń międzymiastowych względem województw (wykres słupkowy na
mapie polski)
odnośnie sumy kosztów
odnośnie sumy czasu
odnośnie liczby rozmów
- uśrednione połaczenia względem czasu (wykres liniowy)
odnośnie sumy kosztów
odnośnie sumy czasu
odnośnie liczby rozmów
- Podział rozmów komórkowych względem operatorów (wykres kołowy)
- Podział rozmów względem wcześniej zdefiniowanych grup (np. prywatne,
klienci, dostawcy ...) - wykres kołowy

Więcej informacji, zrzuty ekranu i link do instalatora na stronie
http://www.bilingi.pl

Program jest bezpłatny, wymaga WinXP lub W2K.

Po zainstalowaniu proszę zaktualizować program do najnowszej wersji (Opcje/Opcje programu/Automatyczne aktualizacje)



Centrum Informacji o Środowisku na mocy zarządzenia Ministra Środowiska zajmuje się prowadzeniem publicznie dostępnego wykazu danych o dokumentach zawierających informacje o środowisku i jego ochronie, które powstają na poziomie Ministerstwa Środowiska. Zgodnie z ustawą Prawo ochrony środowiska, obowiązek prowadzenia wykazu spoczywa na wielu organach administracji publicznej - od szczebla Ministra, poprzez wojewodów, marszałków województw, starostów do wójtów, burmistrzów i prezydentów miast. Obowiązek ten organy administracji mogą realizować poprzez narzędzia dostępne na portalu - www.ekoportal.gov.pl.

Z kolei Actio to nowoczesna telefonia typu VoIP, umożliwiająca wykonywanie połączeń lokalnych, międzymiastowych, międzynarodowych i na telefony komórkowe z wykorzystaniem sieci Internet, a także oferująca publiczne numery telefoniczne w kilkudziesięciu strefach numeracyjnych w Polsce, za które nie są pobierane żadne opłaty. Połączenia telefoniczne Actio są niezwykle atrakcyjne cenowo i nie odbiegają jakością od standardów zarezerwowanych do niedawna dla tradycyjnej telefonii.

Na mocy umowy z firmą Net-Telecom, Centrum Informacji o Środowisku stało się postpaidowym klientem sieci Actio, otrzymując kompleksowy system zapewniający tej jednostce administracji rządowej możliwość wykorzystywania sieci Internet do połączeń telefonicznych. W chwili obecnej w ramach współpracy Actio-Centrum uruchomionych jest 37 numerów serwisowych Ekoportalu w każdej ze stref numeracyjnych sieci Actio. Infolinie techniczne przeznaczone są dla pracowników urzędów administracji publicznej wprowadzających dane do wykazów. Urzędnicy ci nie muszą więc wykonywać już połączeń międzymiastowych, a jedynie wybrać numer lokalny. Tym samym kontakt z Centrum stał się dla urzędów o wiele tańszy.

To jednak dopiero początek wprowadzania dewizy taniego i sprawnego państwa w administracji publicznej. Ocenia się, że około 2500 urzędów w Polsce może już dziś rozpocząć korzystanie z telefonii VoIP w sieci Actio, w zasadniczy sposób zmniejszając koszty związane z rachunkami telefonicznymi. Oszczędności z tego wynikające będą w skali kraju olbrzymie, zważywszy choćby na fakt, że połączenia między użytkownikami Actio oraz innych sieci typu VoIP są bezpłatne, minuta połączenia międzymiastowego z telefonem stacjonarnym w sieci Actio kosztuje zaledwie 9 groszy, na telefon komórkowy 70 groszy, zaś pojęcie płatnego abonamentu w Actio nie istnieje.

ź;Actio



Myśle ,że takie były początki TELEKOMUNIKACJI. Nie było lamp ,tranzystorów a głos trzeba było przesłać -skoro już
wynaleziono i zrobiono pierwszy jakiś aparat telefoniczny...zasilany z własnej baterii./Miejscowej baterii-MB/
Mikrofony węglowe ze swym czarodziejskim węglem miały dość sporą moc . Kryształki wegla w komorze, drgające w takt
naciskajacej na nie membrany-miały w swoim obwodzie zasilanie i uzwojenie transformatora /pierwotne /.Wtórne szło w linię-i w odległości paru kilometrów był następny taki wzmacniacz. Pasma jakiegoś to tam nie było -głownie informacje głosem.
Niezależnie od tej info ,gdzieś w sieci ,oglądałem -pierwsze nadajniki długofalowe .Generatorem było jakieś dynamo
o dość dużych wymiarach i fala /długa / była kierowana do jakichś zespołów antenowych. Nie było tam elektroniki
i czegokolwiek podobnego do dzisiejszego stanu rozwoju techniki. A modulatorem był również mikrofon dużej mocy -oczywiśćie węglowy.Modulacja amplitudy.

Stare mikrofony węglowe miały również swe wykonania HI-FI .W miseczce na proszek węglowy -wykonanej z materiału
przewodzącego -leżał proszek super czysty -takie drobne kryształki -z połyskiem .Membrana -mająca taki kulisty występ -czesto złocony -stykała się lużno z tym proszkiem .Całość potrzebowała trochę pradu do pracy -pasowało tu ogniwo LECLANCHE -1,5V.Było "suche " i nie kłopotliwe w użyciu. Na obiektach wzmacniaczy było pewnie zasilanie ogniwami kwasowymi ołowiowymi /stacjonarnymi/.
W kraju można jeszcze spotkać mikrofon MB -o srednicy ok 20mm -jako wyposażenie łącznic telef. wojskowych oraz w starych aparatach domofonowych produkcji RWT-RADOM-tu ma dużą srednice -może 45mm. Zasadniczą ich cechę jakościową stanowi działanie od miliwoltów napięcia zasilajacego -a nie "umie" tego żadna elektronika obecna ./Poza polowymi tranzystorami -spolaryzowanymi w zerze charakterystyki Ia=f/Ug,Uz/.

*Co do możliwości sterowania mikrofonu weglowego ze słuchawki DETEFONU -..
-przypomniało mi się ,że w czasach aparatów telefonicznych /niezelektronizowanych/ , zdarzało się głos ze jednej słuchawki kierować do mikrofonu innej słuchawki .W ten sposób ktoś tam mógł odsłuchać jakąś info -bez kłopotliwego łączenia rozmów jakąś centrala miedzymiastową .... Po prostu mikrofony węglowe miały b.dobrą czułość i to było wykonalne.



Jak działa?

Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na temat tego, jak działa Tlenofon, co umożliwia i dla kogo jest przeznaczony.

Dzwoń taniej przez Internet
Tlenofon wykorzystuje możliwości Internetu do dzwonienia na telefony stacjonarne i komórkowe (w Polsce i za granicą). To przykład tzw. telefonii internetowej która na świecie (w USA i Europie Zachodniej) zaczyna szybko zastępować tradycyjną telefonię.

Tlenofon to usługa bezabonamentowa! Płacisz tylko za faktycznie wydzwonione minuty.

Obecnie opłacać usługę można wyłącznie w modelu postpaid, czyli płatności na podstawie rachunku po wykonaniu usługi. (Od grudnia możliwe będą również płatności w modelu prepaid, czyli poprzez uprzednie doładowanie konta.)

Tlenofon oferuje...

1) Tanie dzwonienie na numery stacjonarne i komórkowe, w Polsce i za granicą (a także zza zagranicy) przy wykorzystaniu komputera podłączonego do Internetu.

2) Wraz końcem listopada będziesz mógł na życzenie otrzymać własny numer telefonu (koszt: 5 zł / miesiąc) oraz dodatkowo:
- odbierać rozmowy telefoniczne na swoim komputerze,
- odbierać faksy.

3) Będziesz dzwonić z każdego miejsca, gdzie tylko możesz podłączyć się komputerem do Internetu. (Istotne w przypadku posiadaczy laptopów.)

4) W przypadku podpisania umowy na koniec okresu będziemy wystawiać Ci rachunek za usługi i przesyłać e-mailem na twój adres.

5) Będziesz miał na bieżąco dostęp do danych billingowych z zafakturowanych okresów rozliczeniowych w Internecie.

Rejestracja usługi

1) Rejestrujesz się jako użytkownik Tlenofonu w serwisie www.tlenofon.pl.

2) Na Twoje konto e-mail trafi umowa, którą należy wypełnić.

3) Wypełniasz formalności i przesyłasz do nas umowę pocztą.

4) Gdy umowa już do nas dotrze, aktywujemy Twoje konto w usłudze Tlenofon. Na Twoje konto e-mail trafi e-mail z informacją o tym, jakie należy podjąć kroki oraz informacje, jak zainstalować Tlenofon (!).

5) Po miesiącu wyślemy pierwszą fakturę z rozliczeniem.

Jakie wymogi muszę spełnić?

Jest tylko jeden wymóg, który musi spełnić internauta chcący korzystać na tę chwilę (w modelu postpaid) z Tlenofonu.

Musisz posiadać dowód osobisty, którego ksero musisz dołączyć do przesłanej do nas umowy.

Do kogo jest adresowana ta usługa?

1) Wszystkich tych, którzy mają dość stałych kosztów abonamentu!

2) Firm i przedsiębiorców szukających oszczędności i dodatkowych usług (faks, poczta głosowa), chcących bez ponoszenia stałych kosztów umożliwiać pracownikom tanie dzwonienie.

3) Osób prywatnych wykonujących regularnie rozmowy międzymiastowe, międzynarodowe lub na komórki z telefonu stacjonarnego.
(Studenci, ludzie pracujący z dala od rodziny i bliskich itp.)

4) Wszystkich tych, którzy szukają wygody.

5) Wszystkich tych, którzy chcą móc dzwonić tanio z każdego miejsca, gdzie jest podłączenie do Internetu.

źródło http://www.tlenofon.pl/