Telefoniczna rezerwacja lotów


W obronie krzyża


| Kupowałem w onet.pl bilet na przelot Orlando-Los Angeles-Orlando.
Wszystko
| było ok, z tym, że należało potwierdzić rezerwację najpóźniej 24 godz.
przed
| odlotem.

Tzn. sam musiales zadzwonic i potwierdzic? Kiedy mozna najwczesniej
potwierdzic rezerwacje-przy zakupie biletu?
Krzys


Potwierdzenie telefoniczne biletu zalecane jest dlatego, że linie lotnicze
często sprzedają więcej biletów niż jest miejsc w samolocie. Po
potwierdzeniu masz pewność, że lecisz właśnie tego dnia o tej godzinie. Z
tego co wiem, to rzadko wymagane jest to na trasach europejskich, natomiast
należy do dobrych obyczajów potwierdzić miejsce przed odlotem na trasach
wewnątrz USA. Takie info otrzymałem od Onetu. Ja leciałem American Airlines,
telefon bezpłatny (1-800) i można się pobawić rozmową z automatem (szczęka
mi opadła, gdy automat poprawnie przeliterował moje imię i nazwisko).

MaciejK




In article <3E381A14.1050@chelm.tpsa.plJaroslaw Kalinski <JKalin@chelm.tpsa.plwrites:
From: Jaroslaw Kalinski <JKalin@chelm.tpsa.pl
Subject: Re: centralna baza danych o obywatelach ??
Date: Wed, 29 Jan 2003 19:14:44 +0100
| Tak sie tylko wydaje ... zeby ukrasc dane z bazy rozproszonej trzeba wiecej
| zachodu niz z jednego miejsca. Pomyslales o dostepie, o przerwach w
| lacznosci w sieci?
Stachu oni o tym nie mysla .


Oni mysla o kasie :-))) A propos te rozwiazania byly kiedys stosowane np.:
centra rezerwacji biletow lotniczych czy tez francuski MINITEL gdzie
terminalem podlaczonym do linii telefonicznej laczyles sie z centrum
informacyjnym (po 2400 bps) i miales dostep do pewnych informacji tekstowych.
Byl nawet taki projekt zeby w Lodzi zrealizowac w oparciu o MINITEL centrum
informacji dla obywateli (bylem na prezentacji) ale nie wiem czy doszlo do
realizacji. Jest to troche stara technologia i do specyficznych zastosowan.



Użytkownik "Andrzej Soczówka" <soczo.bezsp@simplusnet.plnapisał w
wiadomości


Trochę wysoka ta cena... Jakoś mało przekonywująca...


Za stroną GTL-u:
      AIRPORT BUS

      Katowice - Lotnisko
      Poniedziałek 10.50, 12.40, 17.20
      Wtorek 10.50, 12.40, 17.20
      Środa 10.50, 12.40, 17.20
      Czwartek 10.50, 12.40, 17.20
      Piątek 10.50, 12.40, 17.20
      Sobota 10.50, 17.20
      Niedziela 10.50, 17.20

      Airport Bus - kursuje tylko po dokonaniu telefonicznej rezerwacji na
minimum 2 godz. przed planowanym czasem odjazdu tel. 0 600 51 27 88. Cena
biletu 20 zł, czas przejazdu 40min

      O ile wiem, to ten Airport Bus to jest ten bus z LOT-u...I to jeszcze
jaki: klima, wygodne siedzenia i ta szybkość...Coś myśle, że z tą samą ceną
PKM szybko odpadnie.

      Pozdrawiam
      Marcin 'Kaziu' Kurpanik



Zupelnie niedawno, bo jakies 8 lat temu zatesknilem z Ojczyzna i postanowilem ja
odwiedzic. Odezwal sie we mnie takze patriotyzm.
postanowilem wspomoc LOT. Zadzwonielem wiec do biura LOTu w NY.
Rozmowa nawet mila, rezerwacja szybka, problemy zaczely sie przy
placeniu.Podalewm numer karty kredytowej i by transakcja doszla do skutku MUSZE
faxem wyslac im kopie ww karty oraz chyba prawa jazdy.Poczatkowo zdebialem a
pozniej wq...sie. Poza Krajem mieszkalem wtedy juz ponad 20 lat i o czyms takim
nie slyszalem. O tym aby nabyc bilet bez kopii karty kredytowej oraz prawa jazdy
mowy nie ma....Tak mi powiedziano. Odwolalem wiec transakcje i 10 minut pozniej
telefonicznie kupilem bilet w American Airlines.Sami podcinaja sobie galaz na
ktorej siedza.



Dwa dni na zwrot kasy?Siedemdziesiąt!!!
Odwołali mój lot zero informacji, zadzwoniłam sama, zaproponowali w
zamian przelot do innego miasta i w widełkach ośmiodniowych (cztery
dni przed - cztery dni po).
4 września wysłałam maila, że rezygnuję i chcę zwrot kasy. Cisza 10
dni, dodzwoniłam się do call-center, operator właściwie mnie
wyśmiał "mail? my tu mamy setki maili, nie dajemy rady tego czytać,
trzeba odwoływać telefonicznie (w tle słyszałam imprezopodobne
chichoty)". Odwołałam, minął miesiąc, kasy nadal nie ma (to już
razem 40 dni), dzwonię drugi raz, "wczoraj przekazaliśmy do
księgowości, tam są tylko dwie panie, realizacja potrwa około 30
dni" Kpina! To będzie razem 70 dni, jeśli pani Ziuty nie rozboli
paluszek, a pani Jadzi główka.
Wczoraj po raz pierwszy dstałam od nich coś na piśmie - mail o
odwołaniu rezerwacji z WCZORAJSZA



LOT- problem nie tylko z mgłą- pomożcie!!!!
Z powodu mgły na lotnisku Okęcie odwołano 27.11 i 28.11 większość lotów, w tym
także i lot nr 267 g 26:50 do Amsterdamu, na który posiadałam 2 bilety( także
i powrotne) W dniu 27.11. udało mi się przebukować bilety na dzień 28.11( lot
ten też nie doszedł do skutku) Gigantyczny tłok i kolejki do kas biletowych i
perspektywa spędzenia dalszych dodatkowych godzin na lotniku spowodowała, iż
postanowiłam załatwic sprawę telefonicznie. Okazało się to niemożliwe, gdyż
przez całe popołudnie do godzin wieczornych bezskutecznie próbowałam się
dodzwonić do Call Center LOTu, na wskazane numery. Na stronie internetowej nie
ma żadnej informacji, jak można przebukowac bilety na inny termin( np na
przyszły tydzień) Stracony czas,koszty poniesione na telefony, dojazdy,
parkingi, są istotne. Jednakże chce tylko zmienic termin rezerwacji na dogodny
dla mnie( oczywiście bezpłatnie). W jaki sposób mogę to zrobiić , by nie
narażać się na kolejny dzień wielogodzinnego czekania w ogromnych kolejkach
na Okęciu? Czy przewoznik powinien w momencie takich awaryjnych sytuacji
zapewnic klientom dodatkową alternatywę zmiany rezerwacji, by mogli oni nie
narażając się na dodatkowe koszty i stres?
Dziś także nie ma możliwości dodzwonienia się na wskazane nr
telefonów-próbowałam już kilkukrotnie i czekałam na linii, jak i wczoraj po
kilkadziesiat minut i bezskutecznie.
Pomóżcie -co robić?



LOT wprowadził elektroniczną sprzedaż biletów
Od dnia 15 czerwca Polskie Linie Lotnicze LOT rozpoczęły sprzedaż biletów
elektronicznych na połączeniach krajowych. Bilet elektroniczny o nazwie etix
to nowa, jak zapewnia przewoźnik, znacznie wygodniejsza forma biletu
lotniczego, którego fizycznie nie ma. Wszystkie dane pasażera oraz informacje
o podróży i taryfie, które drukowane są na tradycyjnym bilecie, teraz będą
przechowywane w systemie rezerwacyjnym przewoźnika. Pasażer, dokonując
rezerwacji i zakupu biletu etix telefonicznie lub w internecie (www.lot.com),
otrzymuje potwierdzenie transakcji i numer biletu. Początkowo sprzedaż etix
obejmie tylko podróże między Warszawą i Krakowem rozpoczynające się od 28
czerwca. Natomiast od 14 lipca bieżącego roku, etix zostanie wprowadzony na
połączeniach do Wrocławia, a od 17 sierpnia Gdańsk i kolejno pozostałe porty
krajowe. W kolejnym etapie, od początku listopada b.r., planowane jest
objęcie sprzedażą biletów elektronicznych również portów zagranicznych,
poczynając od Frankfurtu nad Menem. Źródło: lot.com.pl



Rusza Smart Wings
Generalny dyrektor prywatnych linii lotniczych Travel Servis Roman Vik
zaprezentował na konferencji prasowej pierwszą prywatną tanią czeską spółkę
lotniczą, która od maja rozpocznie loty z Pragi do najważniejszych
europejskich metropolii. Konkretnie do Paryża, Zurychu, Madrytu, Amsterdamu i
innych. Linia Smart Wings proponuje bezkonkurencyjnie tanie bilety już od
1500 Kcz ze wszystkimi opłatami. Loty mają się odbywać dwa razy dziennie na
Boeingach 737, typu 500 dla 130 pasażerów i typu 400 dla 168 pasażerów. Już
od 1 marca jest możliwa rezerwacja biletów e-mailem lub telefonicznie.
Źródło: Reuters