telefoniczne Biuro napraw


W obronie krzyża

Użytkownik Moon <riko2@poczta.onet.plw wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:auvfdj$gc@korweta.task.gda.pl...

| To jeszcze nic, ja z reklamacja dzwonilem do mojej centrali gdzie mam
polke,
| i fachowiec stwierdzil ze...u nich nie ma SDI(!!!).
| Musial byc to spec od spraw czysto telefonicznych, nie wiedzacy ze obok
ma
| system internetowy, bo nie chce nawet myslec ze zatrudniaja do SDI ludzi
| ktorzy klamia w zywe oczy...

Sprawa jest prostsza niż ci sie wydaje. Obsługa techniczna central na 100%
NIE ZAJMUJE SIĘ SDI.
Zwłaszcza, że jedno z drugim (tzn centrala i SDI) nie ma zadnego zwiazku
poza wspólnym korzystaniem z lini miedzianej od centrali do abonenta.
Są do tego wyznaczone osobne komórki techniczne. A awarię SDI najlepiej
zgłaszać na biura napraw (w Katowicach 9696)


No ok, ale troche nie rozumiem.
Ja nie chcialem zeby mi gosc od telefonow sprawdzal moje sdi, ale przeciez
jakis numer mogl podac albo co.
Niech sobie sa nawet dwie osobne komorki, ale to ta sama firma, i chyba
przeciez te polki nie stoja w psiej budzie, tylko w centrali...coprawda nie
znam sie na tym jakos specjalnie, ale dzwoniac pod 10 numerow telefonow, i
wszedzie slyszac dezorientujace wiadomosci ma sie po prostu dosc.




On Tue, 6 Oct 1998, Roland wrote:
Czy spotkał się ktoś kiedyś z tym. Czy to wina starej centrali, przeciążenia
linii czy komputera?


Ewidentnie stara centrala - albo tzw "mala ziemia" na linii - jakby byla
"duza" to bys wogole sie nie dokrecil. Zglos do biura napraw - koncowka
2071 a pierwsze cyfry to takie jak twojego telefonu. Centrala to pewnikiem
jakis rupiec, pentaconta, strowger, albo co gorsza K66...czy to numer
w wawie ?

_____________________________________________________________________________
POLBOX On-Line                                              Tech Dept Manager
Fax/Tel +48 22 361061 +48 22 372166 +48 22 360259     Mobile +48 602 26 06 16



Michal Krzeminski napisał(a) w wiadomości: ...


On Tue, 6 Oct 1998, Roland wrote:
Czy spotkał się ktoś kiedyś z tym. Czy to wina starej centrali, przeciążenia
linii czy komputera?


Ewidentnie stara centrala - albo tzw "mala ziemia" na linii - jakby byla
"duza" to bys wogole sie nie dokrecil. Zglos do biura napraw - koncowka
2071 a pierwsze cyfry to takie jak twojego telefonu. Centrala to pewnikiem
jakis rupiec, pentaconta, strowger, albo co gorsza K66...czy to numer
w wawie ?

no to rupiec, czy pentaconta? :)
bo jesli chodzi o wybieranie, to penta lapie nawet bardzo krotkie tony.

            ( .tomee.-j. )
                ( nons@tomee.org )
        ( http://www.tomee.org/ )

[ GU d- a13 C++ L+++ S-(+):+ E--- W+++($) N++ w X+ tv- b+ ]




Skoti <sko@go2.pl wrote:
Proponuje dzwonic do biura napraw i poprosic o zmierzenie linii. Jezeli nie
zechca to mozna ich podpuscic i powiedziec ze slychac trzaski i obce rozmowy
w tle. Bo wynegocjowane predkosci o ktorych piszesz wczeniej sa bezndziejne.


Zechcieli, zrobili to szybko i sumiennie (od pierwszego telefonu do
wyjścia montera ode mnie z domu wszystkiego 2,5 godziny).

W tej chwili wygląda to tak:

#v+
chat:  Oct 18 12:43:29 CONNECT 36000/V42BIS
chat:  Oct 18 12:48:00 CONNECT 44000/V42BIS
chat:  Oct 18 12:49:21 CONNECT 44000/V42BIS
chat:  Oct 18 12:52:02 CONNECT 44000/V42BIS
chat:  Oct 18 12:54:40 CONNECT 42666/V42BIS
chat:  Oct 18 13:02:09 CONNECT 42666/V42BIS
chat:  Oct 18 13:17:51 CONNECT B4/RX:44000/TX:28800/V42BIS
chat:  Oct 18 22:46:48 CONNECT B4/RX:45333/TX:28800/V42BIS
#v-

I łączy się za każdym razem.

Podsumujmy: nie jest to tak dobry modem jak niektóre USR, czy (IMO
niesłusznie odsądzane od czci i wiary) Zoltrixy, ale na dobrej linii
działa przyzwoicie. Jednakże wsparcia technicznego/sensownej
dokumentacji od producenta Asmaxów niechaj nikt się nie spodziewa.

I wreszcie: podziękowania dla wszystkich, którzy namawiali mnie do
sprawdzenia linii (przyznaję, nie wierzyłem w taką przyczynę).

  HARY



Beer napisał(a) w wiadomości:
<35E1860C.D7D5D@do.poznan.tpsa.pl...
...

Mala rada (moze sie przyda :)... poodlaczaj wszystkie telefony
w domu na
czas takiej sesji, podlacz modem do gniazdka "glownego" (do


ktorego bezposrednio


podlaczona jest siec telefoniczna a reszte gniazdek odlacz, o
ile takowe
posiadasz)


Mozna tez wpiac linie bezposrednio do modemu, a dopiero z jego
wyjscia "zasilic" pozostale telefony w domu i problem z glowy. W
momencie polaczenia modem odlacza wszystko, co za nim...


Jezeli jakims cudem masz znajomego w TePsa, to niech Ci sprawdzi
linie nie tylko
pod katem zwarcia miedzy zylami czy zwarcia do ziemi, ale
rowniez pojemnosci
twojej linii.


Nie potrzeba znajomego, wystarczy zadzwonic do biura napraw.

PS.
A moze wrzucili Cie na PCM (tfu,tfu to takie urzadzonko


multipleksujace na 4


lub np. 10 abonentow na jednym drucie), a robione jest to bez
zgody abonenta
i wtedy zadna sila nie pomoze (zalezy od firmy ktora zrobila to
ustroistwo,
ale na niektorych slychac nawet rozmowy sasiadow).


Tego tez mozna sie dowiedziec od czlowieka z biura napraw.

Harry




Dawno,dawno temu  w gniazdach telefonicznych stosowano
kondensator który był podłączany do linii po wyjęciu
wtyczki telefonicznej.
Przy pomiarach linii przez biuro napraw dawało to informację
o ciągłości linii do abonenta.


glownie to umozliwialo przeniesienie aparatu do innego pokoju w celu dalszej
rozmowy




On Thu, 25 Feb 1999, Marcin Kaniewski wrote:
Dzis wlasnie zablokowal mi sie telefon stacjonarny. Postanowilem
zadzwonic do biura napraw zeby odblokowali. Biore ksiazke telefoniczna i
patrze, ze numer w biura w Lodzi jest 9696. Biore Idee dzownie pod
429696 i co...i nic! Informuja mnie, ze polaczenie nie moze byc
zrealizowane.


Bo na numery 4 cyfrowe dzwoni sie nie dodajac numeru kierunkowego.
Sprobuj zadzwonic pod 9696 <- na pewno zadziala z IDEI :-)

ps. W koncu jakos przeciez trzeba po taxowki dzwonic ;-)



ROBBO napisał(a) w wiadomości: ...


Lukasz Radwanski <radwa@ee.pw.edu.plwrote:
| W nowej ksiazce telefonicznej dla Warszawy nie ma dla tych numerow np
| telefonu do biura napraw itp.Czy sa to numery tworzace tzw siec
| wydzielona?.

Z reguly tak np 52 i chyba 51 to telefony kolejowe


Bez przesady - bankrutujaca kolej az tak duzej puli numerow nie potrzebuje
:)

O  ile pamietam, ta szanowna instytucja ma 524xxxx (10 000 numerow!!!!!)
Natomiast , jak do tej pory - wszystkie numerki z grupy 5 to sa wiazki (na
99 % ISDN) do central abonenckich.
Pzdr,

----------------------------------------------------------------------------
-
Maciej Bębenek
e-mail: mac@eranet.pl     mac@medianet.pl
----------------------------------------------------------------------------
-




Jestem w szoku, na p.m.t opisują jaką  inną TP ;-)
Dzisiaj rano zaniemógł mi telefon tak między 7 a 8 - razem z Neo
oczywi cie.
Brak sygnału. Biorę handy dzwonię na BL wybieram 31 (awarie, telefon)
20 sek muzyczki, jest, zgłasza sie Pani tak jak w podręczniku wymagają,
przyjmuje zgłoszenie (przeprasza i mówi że to niestety zdarza się),
weryfikacja danych (OK), informuje że usuniecie awarii może potrwać
do 48h (trudno, będziemy monitować) i od razu proponuje podanie numeru
zgłoszenia (była szybsza ode mnie w tej kwestii!). Zanotowałem.
Trudno dzisiaj nie będzie Neo (pierwsza awaria telefonu od 4 lat
- tzn od założenia, nie ma co dymić na razie).
9:30 dzwoni stacjonarny - biuro napraw - awaria usunieta, podziękowałem.

pzdr
AK


zadzwonili do sąsiada, a że na Ciebie wypadło...;)

Jędrek



Hans1 <ha@poczta.onet.pl wystukał(a)


prędkoscią 56 kb/s (wiem , ze to tylko w jedną stronę). Pewnie nie
pozostaje
nic innego jak zadzwonić do BOK-u ale boje się tamtejszej niekometencji.


ale chyba nie az tak zeby tam nie zadzownic ?

zrob tak -

zadzwon na biuro napraw i powiedz ze w ksiazce telefonicznej znalazles (lub
tez slyszales z innego zrodla np. ulotka) cos o uslugach dodanych (budzenie
itd) ale masz podane rozne kody do roznych central - zapytaj sie do jakiej
centrali jestes podlaczony bo nie wiesz ktorych kodow masz uzywac.

nie wiem czemu w TPSA tak jest. kiedys dzwonilem na prosbe  znajomego aby
dowiedziec sie na 100% do jakiej centrali jest podlaczony. nie odpowiedziano
mi zaslaniajac sie tajemnica jakas tam - dwa dni pozniej zadzownilem do nich
i powiedzialem tekst jak wyzej - podali natychmiast...

hans1


--
bk




On Mon, 03 Aug 1998 11:24:27 GMT, Szymon Otrysko wrote:
Mam problem z modemem USR Sportster Flash External.
Maianowicie ow modem laczy sie prawie zawsze na maxa,
lecz po uplywie 180 sekund (dokladnie jednego impulsu
telefonicznego zatrzymuje sie i nie odbiera wiecej ani jednego
bajta. Czasami po uplywie kolejnej minuty postoju modem
odblokowuje sie do konca kolejnego impulsu itd. Czy ktos
z Was moglby mi pomoc? Z gory dziekuje.
PS. Jestem podlaczony do centrali PENTACONTA


Na moj gust klasyczne - "rozsynchronizowana szczelina".
Zadzwon do biuro napraw i kaz naprawic synchronizacje gdzies miedzy
centralami.

Ewentualnie posluchaj kiedys co sie dzieje na linii - moze co trzy
minuty cos tam halasuje ...

J.



No i już się sprawa wyjaśniła. Niestety na moją niekorzyść :-(
Mam założoną PCM'ke co potwierdziła niezbyt miła pani z TPSA.


Spróbuj zgłosic w swoim biurze napraw, że używasz modemu.


Zgłosiłem ale na nic się to nie zdało.
Cytując panią z Telekomuny "tak ma pan podłączoną PCM'ke i tak być musi...".
Gadałem jej, że mam modem i nie można podłączać PCM'ki dla użytownika
używającego modemu... ale to przypominało gadanie do ściany.
Według TPSA ta PCM'ke jest, będzie a kiedy ją ściągną to nie wiadomo
(stawiam na ~5 lat).


Powinni zdjąć numer z PCM.


Powinni ale nie ściągneli. Oto cała TPSA i jej troska o klijęta.


Używanie modemu nie wymaga obecnie rejestracji w TPSA, ale
wcześniejsze zgłoszenie tego mogło pozwolić na uniknięcie takich kłopotów.


No dobra, modem teraz zgłosiłem i nikt nic sobie z tego nie robi.
Mam składać jakąś skarge do TPSA ???
Wykupić nową linje telefoniczną ???
W ogóle to co robić bo połączenie przy 14Kbps za 33gr/min jakoś mnie nie
satysfakcjonuje.

ps.
Może ktoś wie gdzie można znaleść pełny regulamin TPSA ?
Być może TPSA złamała jakieś paragrafy.