telefoniczny spis abonentów TP


W obronie krzyża

Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 14.07.2005 roku w sprawie planu numeracji krajowej dla publicznych sieci telefonicznych (Dz. U. Nr 145, poz. 1215) Telekomunikacja Polska wprowadza nowy jednolity schemat realizacji połączeń miejscowych i strefowych (lokalnych).

Od 5. grudnia 2005 przed każdą rozmową lokalną należy wybierać zero, swój numer kierunkowy, a następnie numer abonenta, np.:

w Warszawie 0 22 777 33 22

w Katowicach 0 32 701 12 34



Ceny połączeń lokalnych pozostają bez zmian.

Zmiana nie dotyczy:

• Numerów Abonenckich Usług Specjalnych (AUS), czyli:

- trzycyfrowe numery alarmowe, np. 999, 112

- czterocyfrowe, np. 90 50, 94 91

- sześciocyfrowe, np.118 913, numery informacyjne tp

• Wyboru numeru na połączenia międzystrefowe (międzymiastowe)

• Wyboru numeru na połączenia do sieci komórkowych

• Wyboru numeru na połączenia internetowe (dial-up)


Należy pamiętać o konieczności przeprogramowania urządzeń takich jak:

aparaty telefoniczne (spis numerów telefonicznych),
faksy,
centralki PABX,
oraz innych urządzeń umożliwiających automatyczne wybieranie numerów w ruchu lokalnym
i strefowym.



TP SA wydała na płycie DVD książkę telefoniczną zawierającą numery klientów 60 operatorów. Sama jednak nie wie, ilu jest tam abonentów, pisz Nowa Trybuna Opolska.

W telepunktach, czyli biurach obsługi klientów Telekomunikacji Polskiej, każdy - niezależnie od tego, czy ma telefon stacjonarny, komórkowy czy nie ma żadnego - może bezpłatnie odebrać płytę DVD z elektronicznym Ogólnokrajowym spisem abonentów, wydanym na zlecenie Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Teoretycznie powinni w nim być klienci wszystkich sieci kablowych i bezprzewodowych.

- Skorzystałem z tej oferty i wciąż nie mogę się nadziwić, jak "Tepsa" trwoni pieniądze podatników - mówi Tomasz Skoczeń z Kędzierzyna-Koźla.

- Nowe prawo telekomunikacyjne mówi wyraźnie, że zgoda na umieszczenie numeru telefonu w publicznym spisie musi być wyrażona jednoznacznie na piśmie - informuje Małgorzata Kałurzyńska-Jasak, rzecznik GIODO.

- Nie wysłałem tej zgody, ale przecież nie protestowałem, że TP co roku umieszcza mnie w książce telefonicznej, więc powinienem w niej być nadal - mówi Jerzy Lewandowski z Kędzierzyna-Koźla.

Niestety, prawo stanowi inaczej. Dlatego TP wysłała do swoich abonentów formularze, które należało wypełnić i odesłać.

- Zrobiła to tylko niewielka część naszych klientów, lecz ilu dokładnie, nie wiemy - przyznaje Maria Piskier z Telekomunikacji Polskiej we Wrocławiu. - Ci, którzy zgody nie przysłali, nie znaleźli się na płycie ze spisem. Nie figurują też w informacji telefonicznej.




  Cytat:
A może masz książkę telefoniczną dla Podlasia?:)
Nie mam. Mam tylko to z ksiazek. Dostalem to wczoraj z racji, ze mieszkam na slasku.
SPis abonentow TP oraz spis Klientów firmy Netia. Klienci indywidualni oraz firmy i instytucje.

Chcialbym zaznaczyc ze mozna znalezc numery do firm i instytucji na Kod HTML: www.ditel.pl ale klientow indywidualnych tam nie ma! Kiedys byli ale zostalo to zlikwidowane

Pozdrawiam




  Bartek napisał(a):
> Witam.
>
> Otrzymalem dzis sms-a z numeru 7070 z zapytaniem:
> "Czy zgadzasz sie na przekazanie swoich danych teleadresowych
> na potrzeby Ogolnokrajowej Informacji o Numerach Telefonicznych?"
>
> Czy ktos wie co to za twor i o co moze chodzic?
>
> Pozdrawiam
> Bartek
>
>
TPSA musi stworzyć Ogólnokrajową Informację o Numerach Telefonicznych,
czyli spis wszystkich abonentów wszystkich sieci, gdzie będziesz dzwonił
i otrzymasz numer osoby niezależnie od tego z jakiego opa korzysta.
Musisz się zgodzić, lub nie, na umieszczenie tam twojego numeru.

--

Pozdr.
Skorupa

--
Wolność. Po co wam wolność?
Macie przecież do pracy autobusy.




  Skorupa napisał(a):

>> Czy ktos wie co to za twor i o co moze chodzic?
> TPSA musi stworzyć Ogólnokrajową Informację o Numerach Telefonicznych,
> czyli spis wszystkich abonentów wszystkich sieci, gdzie będziesz dzwonił
> i otrzymasz numer osoby niezależnie od tego z jakiego opa korzysta.
> Musisz się zgodzić, lub nie, na umieszczenie tam twojego numeru.

Ale jesteś pewien, że akurat ten SMS dotyczy tej sprawy? A może to
kolejna firma typu "Publikacje Książki Telefonicznej", wyciągająca kasę
od abonentów (wszak numer 7070 nie jest darmowy).

Marek




  MarekM napisał(a):
> Skorupa napisał(a):
>
>>> Czy ktos wie co to za twor i o co moze chodzic?
>> TPSA musi stworzyć Ogólnokrajową Informację o Numerach Telefonicznych,
>> czyli spis wszystkich abonentów wszystkich sieci, gdzie będziesz dzwonił
>> i otrzymasz numer osoby niezależnie od tego z jakiego opa korzysta.
>> Musisz się zgodzić, lub nie, na umieszczenie tam twojego numeru.
>
> Ale jesteś pewien, że akurat ten SMS dotyczy tej sprawy? A może to
> kolejna firma typu "Publikacje Książki Telefonicznej", wyciągająca kasę
> od abonentów (wszak numer 7070 nie jest darmowy).
>
> Marek
>

No fakt, nie pomyślałem o tym, że ktoś może chcieć wyciągać kasę podając
się za kogoś innego.
Znalazłem kilka rzeczy na temat tej OIoNT ale o numerze 7070 nic tam
niema
(http://www.urtip.gov.pl/uke/index.js...t=3&page=text).



--

Pozdr.
Skorupa

--
Wolność. Po co wam wolność?
Macie przecież do pracy autobusy.



Szanowni Państwo,

zgodnie z Europejskim porządkiem prawnym w każdym kraju Unii Europejskiej powinien istnieć ogólnokrajowy spis numerów telefonicznych wszystkich Abonentów. Spis taki pozwala na uzyskanie informacji o numerach Abonentów wszystkich sieci telefonicznych zarówno stacjonarnych jak i komórkowych działających w danym kraju.

Zgodnie z tym europejskim wymogiem na mocy ustawy Prawo Telekomunikacyjne z dnia 16 lipca 2004 r., jak również rozstrzygnięć Prezesa UKE Polkomtel jak i inni polscy operatorzy zostali zobowiązani do przekazywania informacji o numerach swoich Abonentów (numer telefonu oraz dane adresowe) na rzecz innych przedsiębiorców telekomunikacyjnych chcących świadczyć usługi informacji o numerach.

Decyzją UKE Telekomunikacja Polska S.A. (TP S.A.) została zobligowana do świadczenia usługi ogólnokrajowej informacji o numerach w formie:

* OBN - ogólnokrajowa informacja o numerach telefonicznych (informacja głosowa)
* OSA - ogólnokrajowy spis abonentów, wydawany przez TP S.A. w firmie papierowej i elektronicznej

TP S.A. będzie pierwszym w Polsce przedsiębiorcą świadczącym usługi informacji o numerach wszystkich abonentów i pierwszym przedsiębiorcą, któremu Polkomtel zobowiązany jest przekazać informacje o numerach swoich abonentów. Każdorazowo o przekazaniu danych do TP S.A. będziemy Państwa informować.

W każdej chwili kontaktując się z Biurem Obsługi Klienta, bądź opiekunem handlowym mogą Państwo bezpłatnie dokonać zmiany - udzielić, lub odwołać swoją zgodę na przekazanie przez Polkomtel S.A. Państwa danych.

Abonent Mieszkaniowy Polkomtel - czyli osoba fizyczna i
Abonent Instytucjonalny Polkomtel - czyli osoba prawna będąca stroną umowy zawartej z Polkomtel S.A. w celu zmiany statusu swej zgody - w przypadku odwołania zgody, prosimy o wypełnienie Oświadczenia i odesłanie do Polkomtel S.A. na adres:

Polkomtel S.A. "KRN"
ul. Postępu 3,
02-676 Warszawa.

Wymogi do oświadczenia:
- czytelne
- data i miejscowość
- podpis odręczny
- dane teleadresowe
imię + nazwisko
nazwa ulicy nr domu nr mieszkania
kod pocztowy miejscowość
- nr którego zgoda dotyczy

Z poważaniem
POLKOMTEL S.A.

Źródło: plus.pl



Czy w internecie znajduje się spis numerów abonentów UPC (coś w stylu książki telefonicznej TP)



Aby otrzyma? Spis Abonent?w, klient musi wys?a? pisemne zam?wienie na adres:
TP DITEL S.A.,
04-501 Warszawa
ul. P?owiecka 1
z dopiskiem "Dystrybucja"

lub pod nr faxu: (+22) 879 87 49.

Spis Telefon?w b?dzie wydany w wersji drukowanej (ksi?kowej) oraz elektronicznej (na p?ycie CD).

Abonent TP mo?e zam?wi? jeden egzemplarz publikacji zawieraj?cy spis abonent?w strefy numeracyjnej, do kt?rej nale?y jego linia telefoniczna.

Dodatkowe egzemplarze abonent TP b?dzie m?g? zam?wi? za po?rednictwem kuriera dostarczaj?cego spisy. Realizacja zam?wie? na dodatkowe Spisy Telefon?w b?dzie si? odbywa?a w miar? posiadanych zapas?w spis?w.

Zam?wienia abonent?w TP na dodatkowe spisy telefoniczne z innej strefy numeracyjnej b?d? realizowane w miar? posiadanych zapas?w danego spisu.

Odbi?r ksi?ki zostanie potwierdzony podpisem osoby odbieraj?cej. W przypadku nieobecno?ci osoby upowa?nionej do odebrania ksi?ki, kurier zostawi awizo z informacj? o terminie i adresie, pod kt?rym mo?na odebra? ksi?k?.

Je?eli z jakich? powod?w klient nie b?dzie m?g? wype?ni? i wys?a? zam?wienia na ksi?k? na formularzu, jaki b?dzie wydrukowany na ulotce, klient b?dzie m?g? zam?wi? publikacj? wysy?aj?c pismo poczt? na adres: TP DITEL S.A., 04-501 Warszawa, ul. P?owiecka 1 z dopiskiem "Dystrybucja". W pi?mie musi poda? nast?puj?ce informacje: imi? i nazwisko abonenta, adres (kod pocztowy, miasto, ulica, nr domu i mieszkania) oraz numer telefonu stacjonarnego.

Publikacja i dostawa pod adres wskazany na formularzu zg?oszeniowym s? bezp?atne.

Wszyscy Klienci, kt?rzy otrzymali niekompletny spis i s? zainteresowani otrzymaniem erraty do ksi?ki, mog? j? tak?e zam?wi? w dystrybucji TP Ditel dzwoni?c pod numer telefonu: (0 22) 512 58 50 lub wysy?aj?c mail na adres: dystrybucja@ditel.pl.




No a co z TPSĄ??? Oni chyba mają obowiązek wykonania przyłącza :evil: :evil:
Jak tak się zastanowić, to jest po prostu paranoja, telefon był nieosiągalny ale 30 lat temu, czy to z rozrywki powtórka??? :evil: :evil: :evil:
I tak i nie.
Wygląda to tak.
Ponieważ linia telefoniczna PSTN (Publiczna Komutowana Sieć Telefoniczna) zarówno w technologii POTS (linia analogowa, na której to może byc świadczona Neostrada lub DSL), jak i ISDN (linia cyfrowa- nie będzie na niej Neo ani dsl) jest usługą powszechną.

Dalej:
Usługa powszechna -usługi dostępne dla wszystkich użytkowników. Od maja 2006 roku przedsiębiorcą wyznaczonym do świadczenia takich usług telefonicznych jest Telekomunikacja Polska S.A.

Co wchodzi w skład tej oferty (w skrócie):
- przyłączenie klienta to linii telefonicznej (NIE INTERNETU!!!)

- połączenia telefoniczne krajowe i międzynarodowe w tym do sieci komórkowych, dotyczy również transmisji dla faksu oraz transmisji danych, w tym połączenia do sieci Internet, (jednakże jedynie w zakresie łącza komutowanego/wdzwanianego (dawna "wdzwonka"), nie dotyczy to zaś usług szerokopasmowego dostępu do Internetu (Neostrada, dsl);

-spis abonentów i informacje o numerach

Meritum.
1.TP jest zobowiązana do świadczenia usługi powszechnej, a tym samym KAŻDY kto zamówi sobie linie telefoniczną powinien mieć ją podłączoną (max do 10 miesięcy???).
Co w przypadku gdy linia nie zostanie podłączona (TP płaci opłatę niedoszłemu abonentowi)

2. Podłączenie lini telefonicznej nie oznacza automatycznie, że będą możliwości świadczenia internetu (Neostrada, dsl)

Pojaśniało trochę



8)



Rzecznik Prasowy UKE Jacek Strza?kowski og?osi? dnia 2006-05-08 na stronach UKE nast?puj?cy komunikat:


Telekomunikacja Polska S.A. zosta?a wyznaczona do ?wiadczenia us?ugi powszechnej na terenie ca?ej Polski.


Prezes Urz?du Komunikacji Elektronicznej podj?? 5 maja 2006 r. decyzj? o wyznaczeniu Telekomunikacji Polskiej S.A. do ?wiadczenia us?ugi powszechnej na obszarze wszystkich 49 stref numeracyjnych w Polsce.

Jednocze?nie w drugiej decyzji Prezesa UKE z 5 maja 2006 r. zosta?y okre?lone szczeg?owe warunki ?wiadczenia us?ugi powszechnej:

* termin rozpocz?cia ?wiadczenia us?ugi powszechnej od dnia dor?czenia decyzji (co nast?pi?o 8 maja 2006 r.),
* okres ?wiadczenia us?ugi powszechnej przez 6 miesi?cy od dnia dor?czenia,
* warto?ci wska?nik?w dost?pno?ci i jako?ci ?wiadczenia us?ugi powszechnej jakie powinny by? dotrzymane przez TP S.A.,
* obowi?zek ?wiadczenia osobom o udokumentowanych niskich dochodach oraz osobom niepe?nosprawnym pakietu socjalnego uwzgl?dniaj?cego ich mo?liwo?ci ekonomiczne.

Obu decyzjom Prezes UKE nada? rygor natychmiastowej wykonalno?ci.

Okres ?wiadczenia us?ugi powszechnej zosta? wyj?tkowo okre?lony na 6 miesi?cy z uwagi na korzystne dla u?ytkownik?w jak najszybsze rozpocz?cie ?wiadczenia us?ugi powszechnej przez wyznaczonego operatora. Wydanie kolejnej decyzji w tej sprawie obowi?zkowo poprzedzi post?powanie konsultacyjne. Dlatego przed up?ywem 6 miesi?cy Prezes UKE przeprowadzi wymagane ustaw? konsultacje projektu decyzji okre?laj?cej szczeg?owe warunki ?wiadczenia przez TP S.A. us?ugi powszechnej na wnioskowany przez Sp?k? okres 5 lat.

Us?uga powszechna to zestaw us?ug telekomunikacyjnych, jakie powinny by? dost?pne wszystkim u?ytkownikom ko?cowym stacjonarnych publicznych sieci telefonicznych na terytorium Polski, z zachowaniem wymaganej jako?ci i po przyst?pnej cenie. W jej sk?ad wchodz? nast?puj?ce us?ugi:

* przy?czenie pojedynczego zako?czenia sieci w g?wnej lokalizacji abonenta (z wy?czeniem sieci cyfrowej z integracj? us?ug ISDN);
* utrzymanie ??cza abonenckiego z zako?czeniem sieci w gotowo?ci do ?wiadczenia us?ug telekomunikacyjnych;
* po?czenia telefoniczne krajowe i mi?dzynarodowe, w tym do sieci ruchomych, obejmuj?ce tak?e zapewnienie transmisji dla faksu oraz transmisji danych, w tym po?czenia do sieci Internet;
* udzielanie informacji o numerach telefonicznych oraz udost?pnianie spis?w abonent?w;
* ?wiadczenie udogodnie? dla os?b niepe?nosprawnych;
* ?wiadczenie us?ug telefonicznych za pomoc? aparat?w publicznych.

W zwi?zku z wyznaczeniem TP S.A. do ?wiadczenia us?ugi powszechnej u?ytkownicy b?d? mogli korzysta? tak?e z innych us?ug wymienionych w Prawie telekomunikacyjnym, tj.:

* bezp?atnego szczeg?owego wykazu wykonanych us?ug telekomunikacyjnych (billing) dostarczanego na ??danie abonenta;
* nieodp?atnego zablokowania po?cze? wychodz?cych do okre?lonych kategorii numeracji lub us?ug;
* mo?liwo?ci zablokowania po?cze? wychodz?cych powy?ej okre?lonej przez abonenta g?rnej kwoty faktury.

Przedsi?biorcy wyznaczonemu przys?uguje dop?ata do koszt?w ?wiadczenia us?ugi powszechnej w przypadku ich nierentowno?ci. Dop?at? ustala Prezes UKE w wysoko?ci kosztu netto ?wiadczenia us?ugi powszechnej.

Zgodnie z przepisami Prawa telekomunikacyjnego Prezes UKE wyznacza, w drodze decyzji, przedsi?biorc? telekomunikacyjnego do ?wiadczenia us?ugi powszechnej albo poszczeg?lnych us?ug wchodz?cych w jej sk?ad, na podstawie najni?szego kosztu ?wiadczenia publicznie dost?pnych us?ug telefonicznych oraz danych o jako?ci ?wiadczenia tych us?ug zawartych w ofercie przedsi?biorcy telekomunikacyjnego, bior?c pod uwag? jego zdolno?? do ?wiadczenia us?ugi powszechnej albo poszczeg?lnych us?ug wchodz?cych w jej sk?ad.

Pierwsze post?powanie konkursowe na wyznaczenie podmiotu zobowi?zanego do ?wiadczenia us?ugi powszechnej, rozpocz?te 2 wrze?nia 2005 r., zosta?o nierozstrzygni?te z powodu uchybie? formalnych jedynej oferty z?o?onej przez TP S.A.

W drugim konkursie og?oszonym 22 grudnia 2005 r. r?wnie? wystartowa?a tylko TP S.A. Prezes UKE stwierdzi?, i? jedyna oferta z?o?ona przez TP S.A. przesz?a pozytywnie dwu-etapowe post?powanie konkursowe i w drodze decyzji z 5 maja 2006 r. wyznaczy? Sp?k? do ?wiadczenia us?ugi powszechnej.

?r?d?o: http://www.uke.gov.pl