W obronie krzyża
Bardziej o ile wiem rozwijają się poza stolicą, na teren warszawy stusunkowo niedawno weszli. Nie rzuciły mi się w oczy jakies specjalne nażekania. A co do VoIP to możesz brać od dostawcy, większość kablówek właśnie VoIP jako telefon daje. Ja sobie poradziłem mniejwięcej w ten sposób: http://forum.idg.pl/artykuly_uzytkownikow-...ie-t155767.html
Wesley Chan oraz Craig Walker - menedżerowie grupy Google Voice - z dumą ogłosili, że Google przejęło firmę Gizmo5. Gizmo5 specjalizowała się w opracowywaniu oprogramowania do łączności VoIP przeznaczonego zarówno dla komputerów stacjonarnych jak i telefonów komórkowych.ĂÂ Zgodnie z informacją na oficjalnym blogu grupy Google Voice, inżynierowie Gizmo5 dołączą do zespołu pracującego nad usługami VoIP w Google.
Kliknij tutaj aby przeczytać całość
Są w ofercie sklepów, lecz gorzej z dostępnością. W tych 3 sklepach nie ma i musiał bym się popytać, ale jeszcze zobaczymy, może komuś w rodzinie się DVD popsuło. Trzeba czekać na czyjeś imieniny :). Co do telefonu to przykładowo TAKI można podłączyć i pod stacjonarny poprzez RJ11 i pod skype przez USB. Niestety jest kabelek, ale samego telefonu można używać bezprzewodowo. Tu jest np. TAKI dużo tańszy, bo używany tylko do VoIP.
edit.
Dzięki za przypomnienie o radar.pl, ostatnio tak często używałem Ceneo, że o nim zapomniałem. Aż wstyd.
Użytkownik ogir edytował ten post 11 lipiec 2008 - 19:53
Doładować konto możesz sms lub przelewem i kuponem kupionym w punkcie Moje Doładowania.Utrzymanie konta nic nie kosztuje.Numeru telefonu ze strefy nie musisz aktywować.Aktywowanie,kupienie nr.ze strefy odbywa się na podstawie kupionej bramki Voip lub tylko przelewem.SMS -em doładowujesz tylko konto na dzwonienie.Więcej szczegółowych informacji dostaniesz na stronie Easy zakładka Kontakt,pisząc do biura obsługi lub dzwoniąc na nr.777.
Witam
Zakupiłem wczoraj Linksysa adsl 120N. Mam problem z konfiguracja telefonu z bramka. Posiadam telefon z wbudowana bramka Voip. Telefon niby łączy się z siecią ale nie można zadzwonić na nr tlenofonu który jest w nim zapisany.
Oto linki do screanów z linksysa i bramki w telefonie
Czy ktoś wie co może być nie tak że telefon nie działa??
Ja dopiero zaczynam się bawić voipem wiec nie wiem za duzo.
Pozdrawiam
I dziekuje za pomoc
Proszę wklejać zdjęcia wg tej instrukcji: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic595877.html
[DriverMSG]
Struktura jest najprostsza jaka może być (przynajmniej tak mi się wydaje ) telefon z wbudowana bramka voip jest podpięty do routera do którego również jest podpięty kabel telefoniczny tpsa.
telefon posiada adres na wyjściu WAN z dozwolonej puli adresów w routerze czyli 192.168.1.130 . Na routerze jest odblokowany port 5060 TCP i UDP oraz z zakresów które są podane w pomocy na stronie tlenofonu
Ja uważam tak jak napisałem wyżej i jak napisał przedmówca.
Nie skonfigurujesz bramki VOIP z SKYPE bo skpye ma swój protokół SIP który jest nawet bezpieczny bo jest szyfrowany itp. Tak czy inaczej, skype działa tylko i wyłącznie z urządzeniami dedykowanymi pod skype, telefon na usb czy telefon podłanczany do LAN z dostępem do internetu.
możesz zaproponować mi jakiś dobry i tani telefon podłączany do LAN z dostępem do internetu?
Witam wszystkich to mój pierwszy post tutaj wiec za wszelkie błędy przepraszam.
Problem jak w temacie mianowicie mam internet z kablówki Vectra i modem motorola SBV 5121E który obsługuje internet,telefon voip i tv kablowa ten modem podłączony przez Ethernet do kompa dzieci żeby był internet i teraz chce do niego podłączyć router nie wiem jaki zęby był podłączony pod port USB w tym modemie po to aby mieć bezprzewodowy internet w całym domu.czy jest to możliwe przez USB z tego modemu.
Czy musi być router podłączony pod gniazdo Ethernet żeby była siec bezprzewodowa a 2 komputer USB ?
Easycall (www.easycall.pl )
Zalety:
- tanie polaczenia lokalne i miedzynarodowe (od 4gr netto za minute)
- stabilny system bilingowy (w cenie)
- numer w strefie lokalnej (5zł aktywacja + 50gr / miesiac)
- minimalna kwota doładowania (5zł via SMS [koszt ok.10zł] ważność 1 miesiac)
- Promocja na polaczenia GSM POLSKA 32gr netto /min
- promocje na bramki VoIP oraz telefony IP
- doładowania (online) z większości polskich banków
- możliwość dzwonienia do Skype (SMS 2,44zł brutto za kazdy dodany kontakt skype)
- możliwość zamawiania rozmów (phone-to-phone)
- dobry softphone + plugin Tlena
- szybkie interwencje serwisowe (via Mail)
Wady:
- nieintuicyjny interfejs www (trzeba chwile spedzic zeby zorientować się co gdzie jest)
- [LECH -> problemy z jakością rozmów]
Korzystam od paru miesięcy. Dla mnie za tą cenę OK. Znajomi też już korzystają z tej sieci więc rozmowy są za darmo. Głównie chodziło mi o to, żeby rodzice mogli zadzwonić na numer stacjonarny (dlatego wcześniej utrzymywałem Netię).
Sprostowania. Numer stacjonarny kosztuje 5zł za rok. Kupując bramkę VoIP u nich na Allegro dostałem numer i 100 minut gratis. Doładowuje mTransfer po 5-10zł w zależności od potrzeby. Ponieważ tanio lub całkiem darmo, więc dużo więcej rozmawiam ze stacjonarnego. Nieintuicyjny interfejs www - nie uważam. Nie miałem potrzeby jeszcze korzystać z ich pomocy, wszystko funkcjonuje ok. Jakość - dla mnie OK. O problemach i marudzeniu czytałem tylko na forach o VoIP, ja nie zgłaszam problemu.
Nokia ma bardzo rozbudowaną konfigurację klienta SIP'a w swoich softach, miejscami za bardzo rozbudowaną, a miejscami brakuje nie których funkcji.
Jak masz 2 konta jednocześnie na telefonie, to najczęściej problem sprawia poprawne ustawienie po stronie serwera VoIP i klienta tzw. "Realm" (w polskim sofcie przetłumaczyli to jako "dziedzina" jak pamiętam). Realm dla obu kont musi być różny, bo tylko wtedy będzie można obsługiwać oba konta jednocześnie na aparacie. Niestety w większości operatorzy VoIP korzystając z asteriska nawet nie zmieniają domyślnej konfiguracji "Realm" w swoich serwerach, co niestety uniemożliwia podłączenie 2 kont jednocześnie z telefonów Nokii.
Podsumowując, jeśli w obu profilach SIP jako "Realm" masz "asterisk" - to możesz mieć tylko jedno takie konto, a operator VoIP mający taki "Realm" to amator.
[ Dodano: 2007-05-09, 15:10 ]
A i co z tym GPS-em?[/quote]
E65 z modułem GPS Noki i TomTom bez problemów. Poprostu działa.
[ Dodano: 2007-05-09, 17:06 ]
Konsulatnci EASYCALL twierdzą, że jest to problem telefonu i że trzeba się z tym udać do NOKII. Tylko dlaczego z innymi operatorami działa ? hmmm???
W Tlenofonie też twierdzą że się nie da i że to wina Noki.
Ja zarejestrowałem się w IFON, numer stacjonarny, ceny jak wszędzie i działa. Konfiguracja jest opisana na ich www.
Bez problemu można się dodzwonić do ich pomocy technicznej, która działa sprawnie. Obiecali coś załatwić do kolejnego, po 10 minutach oddzwonili i problem rozwiązali. Nie jakaś wirtualna pomoc, tylko telefon i wszystko od ręki. Wielu operatorów VOIP załatwia wszystko via email. Mnie taka obsługa nie odpowiada.
I nie mylić IFON z IPFON. Tego drugiego nie znam a o pierwszym narazie mam bardzo dobre zdanie.
Witam mam nokie e65.W domu mam dwa komputery podłaczone za pomoca routera wifi.mam upc 4Mb.wiem ze za pomoca e65 mozna korzystać z voip.Mam pytanie czy żeby móc kożystać wystarczy mój router(nie ma brakmi voip) i kolejne pytanie jak to zrobić aby móc taniej dzwonić z e65 poprzez voip.Są jacyś operatoży voip przez których używajac e65 rozmawiałbym przez voip.
http://www.truphone.com/pl/ znalazłem tu troche informacji ale prosze o odpowiedź.Może ktoś z was kożysta z voip przez telefon komórkowy.
przez cichy202 23 lut 2009 21:05
Skasuj to N78 z tematu bo na N78 nei dziala.
od wersji oprogramowania v11. w N78, i N96 nie mozna korzystac z tej aplikacji /nie ma dostepu do opcji ->usługi sieciowe/
na v10 w obu przypadkach VOIP działał.
sprawdze jeszcze pewne ustawienia w tych modelach o wynikach dam znać :-)
na N79 oraz N85 działa na każdej versji oprogramowania telefonu
Tak zdecydowałam się akurat na simplusa. Pozostałe 2 telefony mam w Erze i Orange, ale ich ceny za Internet, nawet w pakiecie nie są rewelacyjne, a do poczty, A-GPS i VoIP pakiet simplusa wygląda na idealny.
czy to znaczy, ze chcac uzywac GPSu nawet bez komend glosowych krok po kroku, musimy placic za jakis transfer danych??? Czy da sie jakos to zrobic offline?
" />
">A tak na poważnie malo prawdopodobne że bedzie jakis prezencik ze strony Petrusa, moze wzrost predkosci netu i tym samym wzrost abonamentu --- ale co to za prezent
Prezent bedzie conajmniej jeden w postaci nowej uslugi, czyli telefonu (VoIP). Nie wiadomo jeszcze (a przynajmniej nikt nie chce tego zdradzic) czy firma wyrobi sie przed swietami i jakie da pakiety. Nie ma rowniez informacji na temat tej uslugi Chojnicach, a przynajmniej ja z taka sie nie spotkalem.
Chcę założyć u siebie VOIP (mam Neo+ 1Mbit). Chciałbym, żeby dział bez komputera. Czego będę potrzebował? Czy wystarczy takie coś:
http://allegro.pl/item367641875_promocj ... okad_.html i zwykły telefon? Ewentualnie jakie inne rozwiązanie polecacie?
Jakie sieci/firmy możecie polecić (albo odradzić)? Wykorzystanie będzie raczej przeciętne - niewiele rozmów (pewnie nie więcej, niż 3-5 minut dziennie), o różnych porach, na różne numery. Może być abonament, ale wygodniej byłoby, gdybym płacił tylko wtedy, kiedy dzwonię.
Jest to zewnetrzne MTA (multimedia terminal adapter) Motoroli VT1005s.
Obsluguje dwie linie telefoniczne (ma dwa porty dla telefonów), port WAN-owski do Internetu, oraz port LAN-owski dla PC-ta. Do ciekawszych funkcji, które w niej znajdziemy to priorytezaja rozmów głosowych (przycina dostępne pasmo tak by VoIP-owi go nie brakowało w trakcie rozmowy), wspiera NAT-a.
Pozdrawiam Jarek
" />1. Hałso we friztzu w zakładce telephony mam inne niż to do logowania się na stronie actio.
2. sam konfigurowałem fritza ale było to na początku roku więc nie wszystko pamiętam
3. logować się niestety muszę by choćby doładować konto sprawdzić biling, całkiem nie rozumiem tego systemu zmiany kont, nawet w bankach nie wymuszają tego poza tym logowanie się przez numer jest równiez uciążliwe bo trzeba go pamiętać, jak się ma z 10 telefonów i każdy numer trzeba pamiętać to już nie jest takie zabawne
4. instrukcja do fritza jest baaardzo oszczędna
trochę jestem poirytowany actio, tą zabawą w hasła, logowaniem przez numer mało przejrzystym interfejsem, zawiechami strony korzystam z innych voip i mam porównanie choć chyba jest tak że co tanie musi być słabe, najgorsze chyba jednak jest to że nie widoków na poprawę
pozdrawiam i dziękuję zapomoc
dan
" />Co do xHDSLi to z tego co słyszałem to faktycznie sprawa nie wygląda za ciekawie...
Ale o ile się orientuję tak jest z kilku względów:
Po 1 od jakiegoś czasu xHDSLami zajmują się ludzie którzy na dobrą sprawę nie mają większego pojęcia o tym, ani o konfiguracji tych urządzeń. Są po jednym szkoleniu na którym powiedzieli cośtam ogólnie i dali materiały do poczytania. A jakby nie było mając samą dokumentację bez sprzętu na którym można by się pobawić, raczej ciężko jest się czegoś nauczyć...
Po 2 w wypadku awarii nie mają tak "od ręki" sprzętu na podmiankę. W taki oto sposób np jedna firma znajdująca się w mojej okolicy, gdy po burzy padły jej chyba 3 modemy xHDSL, została przez prawie tydzień bez żadnej łączności ze światem, bo nie było nigdzie w okolicy odpowiednich modemów (a że wszystkie telefony mieli po VoIP...).
Niestety akurat w tej kwestii to średnio przyjemnie wygląda... Ale jeśli chodzi o xDSLe i łącza asymetryczne to sytuacja ma się całkiem nie najgorzej. Zresztą jaka by to nie była usługa, czy neo, czy netia czy gts czy orange... Wszystkim co jest realizowane na liniach TP zajmują się ci sami ludzie...
W moim Vigorze 2700VG jest to samo. Podobnie jest z Vigorem 2910.
W żaden sposób nie można tych trzasków zlikwidować. Mam zablokowane p2p, ograniczone pasmo i QoS wedlug zaleceń supportu (standardowe ustawienia). Te trzaski najczęściej pojawiają się w momencie gdy dwie osoby próbują mówić jednocześnie. Gdy jedna mówi a dróga słucha to jest o wiele lepsza jakość.
Tak więc "Trochę kultuuuury panowie..."
I wtedy może uda sie na Vigorach pogadać...
Witam,
Również posiadam 2700 VG . VoIP używam głównie na telefony stacjonarne. Potwierdzam problem z jednoczesnym mówieniem - po stronie telefonu stacjonarnego jest tylko "half dupleks". Strona Voip słyszy dobrze cały czas. Niestety głośniejsze radio w tle u rozmówcy "stacjonarnego" praktycznie uniemożliwia rozmowę (kasłanie a nawet głośniejszy oddech też). Jakieś dwa tygodnie temu rozmawiałem w tej sprawie z Panem Danielem z supportu Brinetu. Obiecał, że postara się to sprawdzić. Od tego czasu nie dzwoniłem do Brinetu ale widzę, że problem jet szerszy i dotyka większej liczby użytkowników , zatem być może najlepiej byłoby umożliwić Panom ze wsparcia wypowiedzenie sie na forum. Dlatego jeżeli to możliwe bardzo proszę o odpowiedź na forum Panie Danielu.
Serdecznie pozdrawiam
Dawin