W obronie krzyża
Biuro numerów Telekomunikacji Polskiej nie informuje już o numerach telefonów abonentów, którzy nie są klientami tej firmy - donosi "Głos Szczeciński". O tym zaskakującym postępowaniu TP SA poinformowali gazetę Czytelnicy, którzy próbowali ustalić numery telefonów dzwoniąc pod numer 913.
"Usłyszałam, że pilski abonent, którego numer próbuję ustalić to abonent firmy Netia i Telekomunikacja Polska nie poda mi na niego namiarów" - mówi pani Maria ze Szczecina.
Dzwoniący pod 913 są zdziwieni, bo jeszcze niedawno biuro numerów TP udzielało informacji o telefonach abonentów wszystkich firm działających w Polsce (oprócz sieci komórkowych). Jak się okazuje, nowa "polityka informacyjna" TP SA, jest wynikiem konfliktu między TP SA a innymi operatorami. Telekomunikacja Polska chce, by konkurencyjne firmy współfinansowały biuro numerów 913. Te zaś twierdzą, że mogą płacić, o ile koszty prowadzenia biura przekraczają uzyskane przez nie dochody - pisze "Głos Szczeciński". Jest też problem z bazami danych. Konkurenci TP obawiają się, że jeśli przekażą telekomunikacji dane swoich abonentów, ta może je wykorzystać, by przeciągnąć klientów do swojej firmy. Chcą więc gwarancji, że ich bazy danych nie będą wykorzystywane niezgodnie z zasadami uczciwej konkurencji. Z informacji dziennika wynika, że dotychczasowe rozmowy między operatorami nie wróżą szybkiego kompromisu. Nieoficjalnie gazeta dowiedziała się też, że dwaj najwięksi konkurencji TP: Dialog i Netia wystąpią do Urzędu Regulacji Telekomunikacji i Poczty z prośbą o pomoc w rozwiązaniu konfliktu - donosi "Głos Szczeciński.
anras akurat nie o to mi chodziło. Znajdź na stronie Plusa/Orange/Era mapki zasięgu i zobacz w obrębie czego (GPRS, EDGE, UMTS, HSDPA) się znajdujesz. Tp omoże dobrać Ci najlepszy modem.
A najlepszą metodą jest testowanie:). Bo niestety te mapki mają charakter informacyjny i w moim przypadku jestem w zasięgu EDGE ale niestety telefon korzysta z nadajnika który ma tylko GPRS.
TP oddaje użytkownikom VAT za Neostradę
 Użytkownicy Neostrady mogą odzyskać od Telekomunikacji Polskiej VAT za Internet zapłacony za marzec i kwiecień. Muszą tylko zareklamować rachunki.
Od 1. marca usługi dostępu do Internetu dla klientów indywidualnych są obciążone 22% VAT i przez to droższe. Zgodnie z prawem telekomunikacyjnym operator o każdej podwyżce musi poinformować klienta na piśmie z miesięcznym wyprzedzeniem. TP swoich klientów o podwyżce ceny Neostrady od 1. marca powiadomiła w połowie marca. W piśmie nie ma jednak wymaganej prawem informacji, że klient w związku z podwyżką może zrezygnować z usługi, a dostawca nie ma prawa domagać się od niego odszkodowania. W ocenie prawników, pismo nie spełnia wymogów ustawowych.
Tymczasem TP twierdzi, że wypełniła obowiązki informacyjne, gdyż oprócz listu pani dyrektor, który nie zawierał informacji o możliwości zerwania umowy, przesłała w marcu abonentom ulotkę, w której poinformowała o prawie wypowiedzenia umowy w związku z podwyżką. Prawnicy zwracają uwagę, że ulotka nie zawiera cennika, więc nie można jej uznać za pełną informację.
Ci, którzy zareklamowali rachunki telefoniczne za marzec i kwiecień z 22% VAT za Neostradę, są informowani przez TP, iż ich reklamacja jest uznana. TP oddaje im niesłusznie pobrane pieniądze. Gdyby reklamacje zgłosili wszyscy użytkownicy Neostrady, koszty TP z tego tytułu sięgnęłyby ok. 10 mln zł za każdy miesiąc.
Teraz neostrada tp bez limitów transferu
Od lutego 2007 Telekomunikacja Polska S.A. znosi limity transferu danych do abonenta w usłudze neostrada tp.
Zniesienie limitów obejmuje wszystkie opcje prędko?ci neostrady tp, dla których dotychczas obowi?zywały ograniczenia transferu danych do abonenta. Prędko?ć neostrady tp pozostanie bez zmian, niezależnie od ilo?ci odwiedzonych stron www, wielko?ci i ilo?ci przesłanych plików lub poczty e-mail.
?ródło:Główna strona informacyjna o usłudze neostrada tp Strona Neostrady TP
Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 14.07.2005 roku w sprawie planu numeracji krajowej dla publicznych sieci telefonicznych (Dz. U. Nr 145, poz. 1215) Telekomunikacja Polska wprowadza nowy jednolity schemat realizacji połączeń miejscowych i strefowych (lokalnych).
Od 5. grudnia 2005 przed każdą rozmową lokalną należy wybierać zero, swój numer kierunkowy, a następnie numer abonenta, np.:
w Warszawie 0 22 777 33 22
w Katowicach 0 32 701 12 34
Ceny połączeń lokalnych pozostają bez zmian.
Zmiana nie dotyczy:
• Numerów Abonenckich Usług Specjalnych (AUS), czyli:
- trzycyfrowe numery alarmowe, np. 999, 112
- czterocyfrowe, np. 90 50, 94 91
- sześciocyfrowe, np.118 913, numery informacyjne tp
• Wyboru numeru na połączenia międzystrefowe (międzymiastowe)
• Wyboru numeru na połączenia do sieci komórkowych
• Wyboru numeru na połączenia internetowe (dial-up)
Należy pamiętać o konieczności przeprogramowania urządzeń takich jak:
aparaty telefoniczne (spis numerów telefonicznych),
faksy,
centralki PABX,
oraz innych urządzeń umożliwiających automatyczne wybieranie numerów w ruchu lokalnym
i strefowym.
Użytkownik "Robert P." <zyx3@poczta.xonet.pl> napisał w wiadomości
news:f3si60$hek$1@nemesis.news.tpi.pl...[color=blue]
>
> Jak tylko pracuja, to niech pracuja uczciwie, a nie naciagaja starszych
> ludzi zakrywajac na umowie logo "tele2" rekawem itp.
> Jak sie gnoje przedstawiaja? Nigdy nie mowia , ze sa z tele2. tylko z firmy
> telekomunikacyjnej, czyli kazda osoba w podeszlym wieku rozumie to , ze z TP
> SA i grzecznie daje rachunek. Przedstawiciele z tele2 , to najbardziej
> bezczelni , nieuczciwi naciagacze.
>
> R.[/color]
U mnie byli.
Standardowo : "telekomunikacja", "dobra oferta, mogę zaoszczędzić",
"poproszę o rachunek".
Nie widzę w tym nic złego, żadnego naciągania.
Ja poprosiłem o legitymację - pokazali, nawet było zdjęcie.
Rachunku nie pokazałem. Poprosilem o ulotki informacyjne - nie mieli,
no to "do widzenia".
Nie było bezczelności, ani naciągania - była oferta handlowa.
Nie jest istotne kto przedstawia ofertę, ale co ma do zaoferowania
i na jakich warunkach.
Z podobnymi ofertami co jakiś czas dzwonią do mnie z Orange,
zawsze to samo, czyli "wyższy abonament w zamian za extrasy"
i ja jak do tej pory to odrzucam, ale w przyszłości może nie odrzucę.
Normalna oferta handlowa.
Telefony alarmowe
Pogotowie Ratunkowe - 999
Policja - 997 (numer alarmowy z telefonu komórkowego - 112)
Posterunek Policji Rynek Główny 29, tel. 615 73 17 (całodobowy)
Komisariat Policji Kraków - Stare Miasto, ul. Szeroka 35, tel. 615 29 14
Straż Pożarna - 998
Straż Miejska - 986
Pomoc medyczna
Całodobowa informacja medyczna pod numerem - 661 22 40
Informacja medyczna - 94 39
Pogotowie Ratunkowe całodobowe
ul. Łazarza 14, tel. alarmowe 999, 424 42 00 (zachorowania i przewozy - tel. 422 29 99)
Rynek Podgórski 2, tel. 656 59 99
Nowa Huta, tel. 644 49 99
Prywatne całodobowe usługi medyczne:
Falck, tel. 96 75, 639 54 01
Scanmed, tel. 412 36 93
Medicover, tel. 616 10 00
Pogotowie stomatologiczne:
Denta-Med, ul. Austiańska 13, tel. 292 33 00 (całodobowe)
"Vitadent", ul. Dietla 38, tel. 432 86 00 (od 8.00-24.00)
Telefony informacyjne
Połączenia kolejowe (PKP) - 94 36, 393 15 80, 393 56 76 (telefon interwencyjny do godz. 15.00); www.pkp.com.pl
Połączenia autobusowe (PKS) - 0300 300 120 (z tel. TP), 0 701 374 445 (z tel. Netia), 720 81 20 (z tel. komórkowego); www.pks.krakow.pl
Komunikacja miejska (MPK) - 91 50, www.mpk.krakow.pl
Dnia Fri, 26 Jun 2009 10:10:24 +0200, gorgu napisał(a):
> http://informacyjny-
skończysz z tym spamem wreszcie?
--
Pozdrowienia, Waldek Godel
awago.maupa.orangegsm.info, awago.maupa.telekomunikacja.org
"Marka TP na skutek utarczek z regulatorem rynku bardzo się zdewaluowała" -
Maciej Witucki, prezes.