telefony komurkowe ranking


W obronie krzyża


Chodzi o osoby które rejestrują sie maja jeden post i wygłaszają śmieszne opinie.
Racja, ale takich chyba nikt na poważnie nie bierze...

(...) sponsorowanymi testami w gazetach komputerowych. A tam wiadomo kto wygrywa testy i rankingi. To trochę spiskowa teoria, osobiście znam przypadek szefa działu hardware w dużym magazynie komputerowym który stracił pracę po tym, jak spaprali test skanerów i PRZEZ POMYŁKĘ nierzetelnie podali dane dotyczące jednego z modeli Musteka. Po interwencji dystrybutora (po druku, a jeszcze przed wydaniem pisma) gazeta zleciła drukarni wrzutkowanie erraty, co kosztowało straszne pieniadze i zaowocowało zwolnieniem odpowiedzialnego za test. Tak więc, jawna nierzetelność w testach, w poważnych mediach, to odrazu mocne interwencje firm konkurencyjnych straszących procesami. Z pewną dozą nieufności, przyjmuje testy za w miarę obiektywne, chociaż czasem się z nimi nie zgadzam (szczególnie przy testach telefonów komórkowych). W głupawych czasopismach typu Logo czy Smart często widzę tak podstawowe błędy czy nieścisłości w opisach urządzeń, że zastanawiam się czy autor miał to kiedyś w ręku. W tym wypadku nie mam wątpliwości, że piszą pod dyktando producentów.



Best of Games Convention 2008

Games Convention 2008 w Lipsku dobiegło końca. Oczywiście imprezy o takim znaczeniu nie mogło ominąć pewne podsumowanie. Zobaczcie, jakie gry w poszczególnych kategoriach wybrane zostały najlepszymi tytułami targów.
Do "Best of Games Convention 2008" nominowane były w zasadzie wszystkie aktualnie wiodące w rankingach popularności tytuły oraz masa nowego sprzętu. Wiadomo, że do konkursu zgłosiło się łącznie 29 wystawców z 122 propozycjami.

Oficjalny werdykt 11-osobowego jury w niektórych miejscach zdaje się być oczywisty. W innych jednak bardzo szokuje. Zresztą, zobaczcie sami:

Best of Games Convention 2008:
Najlepsza gra na PC: Spore (Electronic Arts)
Najlepsza gra na Xboksa 360: Mirror's Edge (Electronic Arts)
Najlepsza gra na PS3: LittleBigPlanet (Sony)
Najlepsza gra na Wii: Skate It (Electronic Arts)
Najlepsza gra na PS2: Nie przyznano
Najlepsza gra na PSP: Resistance: Retribution (Sony)
Najlepsza gra na NDS: Sonic Chronicles: The Dark Brotherhood (SEGA)
Najlepsza Gra Online: Warhammer Online: Age of Reckoning (Electronic Arts)
Najlepsza gra na telefony komórkowe: Pro Evolution Soccer 2009 (Konami)
NAjlepszy sprzęt: Playstation PlayTV (Sony)


źródło: www.idg.pl



Na atrakcyjnym dla wielu firm IT rynku chińskim w biznesie komórkowym przewodzą dwie marki, Nokia oraz Samsung. O ile fińska Nokia, największy producent telefonów komórkowych na świcie, jest chińskim liderem wśród dostawców telefonów GSM, to koreański Samsung przewodzi tam w segmencie rozwiązań CDMA. Ostatnie wyniki przedstawione przez specjalistów firmy Analysys International pokazały, że Finowie kontrolowali w minionym roku 26,91 proc. sprzedaży telefonów GSM, podczas kiedy Samsung zajął na rynku rozwiązań CDMA 31,16 proc. sprzedaży.



Wśród dostawców telefonów GSM kolejne pozycje za Nokią zajęły odpowiednio firmy Motorloa (13,31 proc.), Samsung (10,06 proc.), Bird (marka lokalna, 6,78 proc.) i Sony Ericsson (5,27 proc.). W przypadku producentów modeli CDMA ranking przedstawiał się inaczej. Za Samsungiem znalazła się firma LG (18,71 proc.), a za nią Motorola (10,18 proc.), ZTE (marka lokalna, 9,73 proc.), Hisense (marka lokalna, 5,94 proc.) i dopiero Nokia (5,97 proc.).



Obecnie w Chinach działa grubo ponad 400 mln telefonów komórkowych. Miesięcznie liczba abonentów rośnie o kilka milionów.Pełna treść publikacji



Sony Ericsson planuje wprowadzenie rywala dla popularnego telefonu Motoroli, modelu Razr. Japońsko-szwedzka nowość miałaby pokazać się na rynku w marcu przyszłego roku. Firma liczy zapewne, że zaprezentowanie cieniutkiego urządzenia pomoże jej zwiększyć sprzedaż komórek. Podobną "sztuczkę" tego lata zastosowała już firma Samsung, wspomina agencja Reuters. Zaprezentowana przez Koreańczyków seria cieniutkich telefonów pozwoliła firmie zwiększyć sprzedaż komórek.



Nowy telefon serii Walkman ma być wyposażony we wbudowany aparat cyfrowy. Telefon nosić ma nazwę Ai. Nazwa ta pochodzi od imienia japońskiej tenisistki, Ai Sugiyamy. Telefon ma mieć grubość około 9,4 mm. To o wiele mniej od modelu razr, który po złożeniu mierzy 14 mm. Telefon może pokazać się dwóch kolorach, czarnym i srebrnym.



Sony Ericsson to czwarty co do wielkości dostawca telefonów komórkowych. Reuters wspomina za analitykami firmy Strategy Analytics, że w drugim kwartale tego roku firmie udało się wyprzedzić i wyprzeć z czwartej pozycji światowego rankingu koreańskiego dostawcę komórek, LG.Pełna treść publikacji



Południowokoreańscy internauci powinni być zadowoleni. Rządowy program przewiduje współpracę tamtejszych władz z firmami telekomunikacyjnymi w celu zmodernizowania infrastruktury sieciowej. Program ma zakończyć się w 2010 roku. „Szkielet” sieci ma zostać przyspieszony z obecnych kilku megabitów na sekundę do poziomu 100 Mb/s.



Obecnie, obywatele Korei Południowej należą do największych amatorów korzystania z sieci. Z około 47-milionowego państwa, 70 proc. ludności używa internetu (w Polsce wyniki rożnych badań pokazują poziom około 20 proc.). Około 11 mln Koreańczyków korzysta z szerokopasmowego dostępu do sieci.



Mimo tych wskaźników, Korea znajduje się dopiero na czwartej pozycji w rankingu ITU (International Telecommunication Union) w badaniu Digital Access Index, w którym bierze się pod uwagę między innymi ilość linii telefonicznych i telefonów komórkowych przypadających na jednego mieszkańca, kosztów dostępu do internetu, szybkości połączeń internetowych i ilości korzystających z sieci.



Pierwsi na tej liście są Szwedzi. Pozycja druga i trzecia to odpowiednio Dania i Islandia.Pełna treść publikacji



Wielu z mieszkańców Wysp wydaje rocznie na różnego typu gadżety tysiące funtów. Kwotę 5 tys. funtów chętnych jest wydawać ponad 60 proc. Brytyjczyków. Badania Best of Stuff cytowane przez serwis vnunet.com pokazały, że nawet 30 proc. z pytanych posiada do 15 różnych gadżetów. Najpopularniejszymi z nich są obecnie telefony komórkowe, wybrane za ulubioną „zabawkę” przez ponad jedną czwartą pytanych. Wysoko znalazły się też telefony w rankingu gadżetów najwyżej cenionych. 34 proc. pytanych stwierdziło, że nie wyobraża obie życia bez komórki.



Drugim z popularnych urządzeń podliczenia Best of Stuff okazały się telewizory, przy czym największą innowacją na tym polu określono technologię HDTV. Okazało się też, którym gadżetem najbardziej ekscytują się Brytyjczycy. To mająca debiutować w Europie w marcu przyszłego roku konsola do gier Sony PlayStation 3. Około jedna trzecia z pytanych określiła, że chętnie widziałaby konsole pośród swoich świątecznych prezentów.



40 proc. pytanych brytyjskich miłośników gadżetów przyznało się, że najbardziej denerwującym aspektem związanym z urządzeniami była wydajność zasilania bateryjnego, w szczególności w odtwarzaczach MP3, telefonach komórkowych oraz komputerach przenośnych.Pełna treść publikacji




He, he, Nokia rzadzi, ja tez mam Nokie ;)
Ciekaw jestem gdzie w tym rankingu miesci sie Siemens i SonyEricsson, to przeto dosc popularne, przynajmniej u nas marki telefonow komorkowych :)





amsung i LG mają w planach atak na rynek telefonów komórkowych za pomocą wysokobudżetowych modeli. Inwazja już się zaczęła z chwilą, gdy obaj operatorzy opracowali komórki we współpracy ze znanymi domami mody. LG Prada i Samsung Armani odniosły nieoczekiwany sukces i obie firmy złapały bakcyla.

Samsung przyznał się, że już niedługo do sklepów trafi ponad 50 milionów modeli w cenie powyżej 200 dolarów. Firma planuje tym samym zwiększyć sprzedaż wysokobudżetowych telefonów ze 161 milionów sztuk w 2007 roku do ponad 200 milionów w roku obecnym.



LG ma podobne plany. Jeszcze w tym roku na rynek trafi ponad 40 milionów komórek typu Prada.

Samsung jest obecnie drugim, zaraz po Nokii, liderem komórkowym. LG zajmuje miejsce piąte w rankingu. Obaj producenci zamierzają sięgnąć po koronę. Czy im się uda, osobiście wątpię. Nokia mocno zakorzeniła się na rynku telefonów komórkowych.



Najnowszy raport Portio Research przewiduje, że do końca 2009 roku połowa ludzi na świecie będzie miało telefon komórkowy. Największy wzrost zanotują kraje afrykańskie, które w ciągu najbliższych 6 lat powiększą bazę abonencką o 265 mln.

Pośród listy 25 krajów o największym wzroście w latach 2006-2011 jest kilka niespodzianek. Na pierwszym miejscu znajdują się Indie, a zaraz po nich - Chiny. Na trzecim, czwartym i piątym miejscu, z prawie takim samym wzrostem, znajdują się Brazylia, Indonezja i Nigeria.

Dużą niespodzianką jest szóste miejsce USA, które do końca 2011 roku zdobędzie 66 mln nowych abonentów. Kraj ten wyprzedzi szybko rozwijające się rynki takie, jak w Meksyku, Ukrainie czy Pakistanie.

Rosja zajmuje niższe miejsce w rankingu niż wielu oczekiwało, bo dopiero jedenaste - za Iranem i Bangladeszem. Japonia została sklasyfikowana na osiemnastym miejscu z szacowanym przyrostem na poziomie 14 mln abonentów do końca 2011 roku - powyżej takich dynamicznych rynków jak w Południowej Afryce czy Wenezueli.

USA i Europa Zachodnia zanotuje penetrację telefonii 3G na poziomie ponad 50% do końca 2011 roku. W regionie Azji i Pacyfiku ten wskaźnik osiągnie tylko 35%, jednak całkowita liczba abonentów 3G osiągnie poziom 1,06 mld - najwyższy na świecie.

Całkowita liczba abonentów telefonii komórkowej przekroczyła pod koniec 2005 roku 2 mld. Do końca 2011 roku z telefonów komórkowych korzystać będzie 3,96 mld ludzi, z czego połowa będzie przypadało na region Azji i Pacyfiku. Same Chiny i Indie, dwa największe rynki na świecie, będą miały w 2011 roku 1,067 mld abonentów.



Nokia - więcej wymian telefonów w tym roku

Największy producent telefonów komórkowych, fińska Nokia, uważa, że w tegorocznej sprzedaży telefonów komórkowych uda się zauważyć rosnącą rolę procesu wymiany komórek na nowe modele. Przedstawiciele Nokii uważają, że konsumenci wymieniający swoje telefony odpowiadać będą za ponad 65 proc. telefonów wprowadzanych w tym roku. W 2006 roku było to ponad 60 proc.

Nadal na popularność telefonów wpływać mają zdaniem przedstawicieli firmy takie ich elementy jak kolorowe ekrany, wbudowane aparaty cyfrowe, odtwarzacze muzyczne i technologie 3G.

Jednocześnie, wspomina w swoim materiale agencja Reuters, Finowie nie spodziewają się w tym roku dużego popytu na rozwiązania komórkowej telewizji. W przyszłych latach ma ona jednak odegrać ważna rolę, obok rozwiązań związanych z nawigacją satelitarną oraz technologiami push email.

Firma przyznała też, że do końca dekady Indie staną się dla niej drugim najważniejszym rynkiem na świecie. Nie jest wykluczone nawet, że stanie się to szybciej. Obecnie kraj ten zajmuje w rankingu Finów trzecią pozycję. Z tamtejszych zakładów w Chennai w południowych Indiach, firma wprowadziła na rynek 25 mln komórek, z których około 80 proc. trafiło do lokalnych indyjskich odbiorców.

źródło:pclab.pl