W obronie krzyża
TP i PZPN współpracują przy bazie danych kibiców
Opublikowano: 25.05.2010 | Kategoria: Wiadomości z kraju Drukuj
Bezpieczeństwo na stadionach piłkarskich ma być efektem współpracy Telekomunikacji Polskiej oraz Polskiego Związku Piłki Nożnej, które planują uruchomienie systemu do obsługi Centralnej Bazy Danych Kibiców (CBDK). Wprowadzenie takiego systemu przewidują postanowienia Ustawy o bezpieczeństwie imprez masowych.
Zgodnie z ustawą, organizator meczu piłki nożnej musi zapewnić identyfikację osób uczestniczących w imprezie. Telekomunikacja Polska stworzy system umożliwiający przepływ danych pomiędzy istniejącymi systemami stadionowymi a centralną bazą, obsługiwaną przez PZPN.
W przypadku rozgrywek ligi zawodowej i reprezentacji Polski w piłce nożnej archiwizowane będą: imię i nazwisko, wizerunek twarzy, numer PESEL każdego kibica (w przypadku obcokrajowców – numer paszportu).
Całość będzie połączona z systemami sprzedaży biletów, co ma pozwolić na szerokie i skuteczne egzekwowanie zakazów stadionowych, niezależnie od miejsca ich wydania. CBDK powinna także usprawnić internetowy zakup biletów, obsługę Klubu Kibica oraz programów lojalnościowych – uważają przedstawiciele Telekomunikacji Polskiej.
W sprawie stworzenia systemu do obsługi Centralnej Bazy Danych Kibiców TP i PZPN podpisały list intencyjny. Umowa zostanie zawarta jeszcze w tym roku.
Źródło: Dziennik Internautów
TAGI: Inwigilacja, Sport
[ Dodano: 2010-05-26, 10:21 ]
Każda reklamacja powinna zawierać dane osobowe ale nie każde zgłoszenie należy traktować jako reklamację. Jako przykład podam chyba najlepsze BOK wśród polskich operatorów z jakim miałem do czynienia, mianowicie BOU Heyah.
Jeżeli jakaś usługa nie działa prawidłowo, problem z aktywacja pakietu, zła taryfikacja itp. piszemy maila i najczęściej w ciągu 24h mamy kompetentną odpowiedź z propozycją rekompensaty.
Jeżeli nie podaliśmy informacji ułatwiających identyfikację usterki, to często dzwonią do nas i resztę wyjaśniamy na telefon.
Podkreślam, że nikt nie wymaga rejestracji numeru. Dopiero kiedy uznamy, że odpowiedź nas nie satysfakcjonuje lub nie odpowiada nam sposób rekompensaty, to piszemy oficjalną reklamację i ta wówczas wymaga podania danych osobowych.
Nie sądzę, że taki sposób rozwiązywania problemów jest niezgodny z Prawem Telekomunikacyjnym a na pewno jest bardziej przyjazny dla użytkownika, który nie odnosi wrażenia, że zderza się ze ścianą.
Każdy operator ma swoje standardy, ok. ma prawo ale standardy w Play są mało przyjazne dla użytkownika a dodając do tego jakość obsługi, czyli kompetencję niektórych pracowników i ich standardowe odpowiedzi można odnieść wrażenie, że chodzi o to, żeby składającemu zgłoszenie odechciało się dalszych kontaktów z BOK. Zapewne część tak uczyni ale przy okazji rezygnując z usług. "Tanio" nie zawsze musi oznaczać "byle jak"
Od siebie dodam, że nie spotkałem się z dużymi problemami jak moi przedmówcy ale fakt, że nie jestem specjalnie aktywnym userem. Jedynie na co w Play mogę marudzić, to jakość połączeń w niektórych lokalizacjach na 2G.
Każda reklamacja powinna zawierać dane osobowe ale nie każde zgłoszenie należy traktować jako reklamację. Jako przykład podam chyba najlepsze BOK wśród polskich operatorów z jakim miałem do czynienia, mianowicie BOU Heyah.
Jeżeli jakaś usługa nie działa prawidłowo, problem z aktywacja pakietu, zła taryfikacja itp. piszemy maila i najczęściej w ciągu 24h mamy kompetentną odpowiedź z propozycją rekompensaty.
Jeżeli nie podaliśmy informacji ułatwiających identyfikację usterki, to często dzwonią do nas i resztę wyjaśniamy na telefon.
Podkreślam, że nikt nie wymaga rejestracji numeru. Dopiero kiedy uznamy, że odpowiedź nas nie satysfakcjonuje lub nie odpowiada nam sposób rekompensaty, to piszemy oficjalną reklamację i ta wówczas wymaga podania danych osobowych.
Nie sądzę, że taki sposób rozwiązywania problemów jest niezgodny z Prawem Telekomunikacyjnym a na pewno jest bardziej przyjazny dla użytkownika, który nie odnosi wrażenia, że zderza się ze ścianą. podpisuję się wszystkimi rękami i nogami No ale Play to Play... i tam nawet zgłoszenia (nie reklamacje) nie są 'ważne' jeśli pochodzą od niezarejestrowanego numeru. Tutaj trzeba być zarejestrowanym, aby zechcieli naprawić błąd, bo wystąpienie takowego na koncie niezarejestrowanego użytkownika NIC ICH NIE OBCHODZI.
Dot.: głuche telefony
Cytat:
Napisane przez noana
ktos dzis ciagle do mnie wydzwania. oczywiscie jak odbiore, nikt sie nie odzywa.
nie wiecie, czy moge sie jakos dowiedziec w telekomunikacji, jaki numer do mnie dzwonil?
czy jedyne wyjscie to kupno telefonu z identyfikacja numerow??
najprosciej zglosic to na policje podajac im czas kiedy takie telefon mial miejsce, sprawa zostaje skierowana do prokuratury ktora wystepuje z nakazem do operatora telefonicznego i sprawdzenie kto wydzwania. A potem to juz jest ze tak to ujme 'scigane z urzedu' ;)
W innym przypadku ze wzgledu na miedzy innymi ustawe o ochronie danych osobowych operator nawet jezeli ma informacje kto dzwoni do Ciebie nie udzieli Ci jej niestety.
Owszem mozesz sobie uruchomic identyfikacje nr ale zeby zaczela dzialac trzeba poczekac do nowego okresu rozliczeniowego (tak ma TPSA) - majac nr delikwenta tez mozesz zglosci to na policje.
KX-TCD 820
Telefon DECT z g?osow? identyfikacja abonent?w
Du?y, czytelny kolorowy wy?wietlacz 1.8 cala (35mmx28mm) - 65.000 kolor?w, z pod?wietlaniem
Mo?liwo?? wyboru tapety
Mo?liwo?? zmiany koloru wy?wietlacza
Ksi?ka telefoniczna - max. 200 wpis?w (numery tel. i nazw)
Wsp?lna ksi?ka telefoniczna ( dla wszystkich s?uchawek zarejestrowanych w tej samej bazie)
Identyfikacja Abonenta Wywo?uj?cego [*1] z prezentacj? nazwy i numeru
G?osowa identyfikacja abonent?w zarejestrowanych we wsp?lnej ksi?ce telefonicznej
Funkcja SMS [*1]
Cyfrowy Automat Zg?oszeniowy: oko?o 15 minut nagrania wraz z powitaniem
Mo?liwo?? wykorzystania powitania nagranego fabrycznie ( j?zyk polski ) lub nagrania w?asnego powitania
Zdalna obs?uga automatu zg?oszeniowego
Mo?liwo?? nagrywania rozmowy telefonicznej
Tworzenie oraz edytowanie wpis?w ksi?ki telefonicznej przy u?yciu komputera oraz za?czonej aplikacji USB GEAR
Przesy?anie z komputera do s?uchawki ulubionych melodii, d?wi?k?w, obraz?w, tapet oraz danych ksi?ki telefonicznej przy u?yciu ??cza USB [*2]
D?wi?ki typu "Real music" oraz dzwonki polifoniczne
Wbudowany system g?o?nom?wi?cy
Wbudowany system barwy d?wi?ku
Mo?liwo?? zmiany (obni?enia) tonu swojego g?osu
Tryb nocny
Funkcja budzika
Joystick umo?liwiaj?cy dost?p do menu telefonu
Odbieranie po?cze? dowolnym przyciskiem klawiatury
Wybieranie jednoprzyciskowe - 9 numer?w
Pami?? wybierania ostatniego numeru - 10 numer?w
Mo?liwo?? automatycznego wybierania numeru przy zaj?tej linii - 9 razy
Automatyczne trasowanie po?cze?
Po?czenia wewn?trzne pomi?dzy s?uchawkami
Po?czenia konferencyjne
Mo?liwo?? utworzenia systemu telekomunikacyjnego (4 bazy, do 6 s?uchawek w jednej bazie)
Czas pracy przy bateriach NI-MH (tryb rozmowy - do 14 godzin/ tryb gotowo?ci - do 150 godzin)
GIGASET SL560
Bezprzewodowy aparat DECT z mo?liwo?ci? rozbudowy do ma?ego systemu telefonicznego
Podstawowe funkcje:
- kolorowy wy?wietlacz 128x160 p., 65k kolor?w,
- pod?wietlana klawiatura,
- bluetooth,
- ksi?ka telefoniczna na 255 wpis?w,
- alarm wibracyjny,
- identyfikacja rozm?wcy CLIP,
- s?uchawka g?o?nom?wi?ca,
- wsp?praca z 6 s?uchawkami,
w tym wypadku wybra?bym jednak Panasonic
Operatorzy sieci komórkowych przestrzegają obowiązku blokowania skradzionych telefonów na żądanie abonenta. Od 1 do 20 stycznia 2005 r. zablokowali prawie 1,7 tys. telefonów - wynika z kontroli przeprowadzonej przez Urząd Regulacji Telekomunikacji i Poczty (URTiP). Jak poinformował URTiP we środowym komunikacie, operatorzy sieci komórkowych (Polkomtel, Polska Telefonia Cyfrowa i PTK Centertel) wdrożyli odpowiednie procedury i zgodnie z Prawem telekomunikacyjnym blokują numer IMEI skradzionych telefonów komórkowych.
IMEI to przypisana przez producenta 16-cyfrowa kombinacja cyfr, pozwalająca na identyfikację aparatu. Od 1 do 20 stycznia Polkomtel zablokował 253 skradzione telefony, PTC - 573 telefony, a PTK Centertel - 867 telefonów. Podczas kontroli URTiP stwierdził, że każdy z operatorów przyjmuje zgłoszenia blokady skradzionego aparatu komórkowego tylko od własnych klientów. Możliwość zablokowania skradzionego telefonu posiadają abonenci oraz zarejestrowani użytkownicy usług przedpłaconych (prepaid), czyli tzw. telefonów na kartę. Zablokowania aparatu można też dokonać poprzez pełnomocnika - podano w komunikacie. Informacja dotycząca zablokowanego numeru IMEI jest następnie przekazywana do pozostałych operatorów drogą elektroniczną raz lub dwa razy dziennie (przed południem i popołudniu) w dni robocze. Operatorzy planują zautomatyzowanie tego procesu, co umożliwi przesyłanie informacji z dowolną częstotliwością również w weekendy - poinformował URTiP. Urząd zaznaczył, że operatorzy oferują również usługę odblokowania uprzednio zablokowanego aparatu, stosując procedurę zbieżną z procedurą blokowania numeru IMEI, choć Prawo telekomunikacyjne nie nakłada na nich takiego obowiązku. Obowiązek blokowania skradzionych telefonów komórkowych przez operatorów na żądanie abonentów wprowadziło od 1 stycznia 2005 r. Prawo telekomunikacyjne, które weszło w życie we wrześniu 2004 r.
żródło www.interia.pl