W obronie krzyża
Urz?d Komunikacji Elektronicznej ci? na swoich stronach informacje dla abonent?w, kt?rzy korzystaj? z us?ug operatora WLR i s? zainteresowani przeniesieniem numeru przy zmianie lokalizacji.
Jak informuje UKE, w my?l rozporz?dzenia Ministra Transportu i Budownictwa przeniesienie przydzielonego numeru od operatora WLR (np. TELE2 lub Dialog) odbywa si? dok?adnie w ten sam spos?b, jak w przypadku abonent?w Telekomunikacji Polskiej.
Abonent musi z?o?y? odpowiedni wniosek do operatora, u kt?rego op?aca abonament. Na operatorze spoczywa za? obowi?zek dokonania przeniesienia i powinno to nast?pi? w ci?gu 21 dni od daty z?o?enia wniosku. O terminie przeniesienia numeru do nowej lokalizacji operator zawiadamia wnioskodawc? pisemnie w terminie 14 dni pocz?wszy od dnia z?o?enia wniosku.
Odmowa przeniesienia numeru jest mo?liwa tylko wtedy, gdy brak jest mo?liwo?ci technicznych realizacji przeniesienia numeru, lub gdy lokalizacja abonenta znajduje si? poza obszarem sieci lub poza dan? stref? numeracyjn?. Wi?cej informacji na ten temat na stronach UKE.
Opr: mm
Artyku? pochodzi z Dziennika Internaut?w
Windykacja CENT a telefony do osób trzecich
witam
Mam pytanie odnośnie firmy CENT. Dostałam od tej firmy tydzień temu list z informacją, iż zalegam firmie Dialog kwotę około 70 zł. za niezapłacony rachunek (podczas przeprowadzki teczka z opłaconymi rachunkami gdzieś przepadła i nie sprawdziłam tego, być może faktycznie gdzieś przeoczyłam tą zapłatę). Obecnie nie posiadam telefonu stacjonarnego w jakiejkolwiek sieci telekomunikacyjnej. Firma CENT wydzwania do moich teściów, zamieszkałych pod zupełnie innym adresem lecz w tej samej miejscowości co ja i wręcz nakazuje im, abym się skontaktowała podając teściom numer telefonu do kontaktu. Bardzo mnie to zdenerwowało, ponieważ nie życzę sobie aby ktoś w sprawie dotyczącej mojej osoby wydzwaniał do osób trzecich całkowicie nie mających nic wspólnego z daną sprawą. Dodam, iż nigdy nie mieszkałam z teściami i nie byłam tam zameldowana, więc adres jest zupełnie inny niż ten pod którym miałam telefon z Dialogu. Czy firmy typu CENT mogą działać w ten sposób? Jak zareagować na taką sytuację?
<kl1@o2.pl> wrote in message
news:05f55b51-6144-4198-b338-98bcf7519573@f3g2000yqf.googlegroups.com...
/.../
> Dodatkowe informacje można uzyskać odwiedzając oddział Alior Banku lub
> dzwoniąc pod numer 9502 (z Polski i z telefonu komórkowego) lub +48 12
> 9502 (z zagranicy). W związku ze zmianą numerów przez Telekomunikację
> Polską, od 15 lutego będą to odpowiednio numery 19502 lub +48 12 19502.
No pacany jeszcze z czasów komuny. Numeracji w Polsce nie zmienia
przedsiębiorca telekomunikacyjny - nawet TP S.A. - tylko Minister
Infrastruktury.
k.
Witam!
Od dluzszego czasu probuje zalozyc internet w mieszkaniu. Jedyna opcja jaka moge wziasc jest DSL badz ADSL przez linie telefoniczna. Tylko ze probuje juz od 1,5 miesiaca ja aktywowac i jak narazie bez zadnego skutku. Oczywiscie cala instalacja jest (gniazdka itd..) po poprzednich lokatorach tak wiec wystarczy tylko aktywacja lini (nie trzeba ciagnac kabli). Nie moge skorzystac z formularza na stronie internetowej poniewaz nie mam numeru telefonu i klienta tak wiec strona odesla mnie na infolinie. Gdy juz uda mi sie uda dodzwonic zostaje przekierowany do innego dzialu ktory rzekomo odpowiada za ta aktywacje. Tylko ze nie moge sie tam dodzwonic, po przelaczeniu przez konsultanta czekalem nawet ponad godzine na polaczenie i nic. (probowalem wiele raz sie tam dodzwonic: Czyzby kilka milionow anglikow probowalo aktywowac linie w momencie gdy dzwonilem?). Wiec postanowilem sprobowac przez maila. Odpowiedz na kazdego ich maila to minimum tydzien oczekiwania, historia w tym przypadku wygladala tak: w pierwszym mailu napisalem ze nie mam nr tel i nr klienta i chce aktywowac linie, jestem nowym klientem itd... Odpowiedz: prosze podac numer klienta i numer telefonu.( myslalem ze mnie krew zaleje!) po czym wyslalem nastepnego maila i po tygodniu zadzwonil do mnie ktos z pytaniem o numer klienta i nr telefonu. (gdyby ta osoba stala by przede mna moglo by sie to zle skonczyc). Opowiedzialem moja historie i powiedziano mi ze w ciagu 30 minut sie ktos ze mna skontaktuje. Do dzis bez odpowiedzi. Oczywiscie wszystko bylo poprawnie po angielsku. Po drodze mialem jeszcze przeboje z VIRGIN , skladalem zamowienie dwukrotnie i musialem czekac 2 tygodnie zeby sie dowiedziec ze nie mam mozliwosci technicznych (chociaz umowe podpisalem z nimi).To wszystko trwa juz 1,5 miesiaca. Nie moge tego zrobic w placowce BT poniewaz jedyna byla w centrum handlowym, i nie mam jej juz ( dzis szukalem i w informacji mi powiedziano ze nie bedzie) Przyznam ze naprawde zaczynam tesknic za telekomunikacja polska. Mial ktos podobne przeboje? Nie sadzilem ze 100 razy latwiej jest znalesc w angli prace niz zalozyc internet:( Pozdrawiam
Po raz kolejny będzie miała miejsca zmiana planu numeracji krajowej. Tym razem, dla odmiany, zmniejszy się liczba cyfr, które będziemy musieli wybierać, dzwoniąc na telefony stacjonarne.
Zmiany spowodowane są wejściem w życie Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 28 lutego 2008 r. (Dz. U. Nr 52, poz. 307) w sprawie Planu Numeracji Krajowej. Zgodnie z nim wybierane w ruchu krajowym numery telefonów stacjonarnych będą miały długość dziewięciu cyfr, a nie dziesięciu, jak do tej pory - zniknie pierwsze "zero".
Konieczność jego używania wynikała ze stanu infrastruktury telekomunikacyjnej - "zero" identyfikowało połączenie krajowe w sieciach analogowych. Ponieważ jednak wszystkie zostały zastąpione centralami cyfrowymi (ostatnie około 3 lat temu), nie ma potrzeby utrzymywania 10-cyfrowych numerów telefonów.
Poza tym ujednolici to numerację w telefonii stacjonarnej i komórkowej. W tej drugiej bowiem nie ma obecnie konieczności używania zera poprzedzającego numer kierunkowy danej strefy numeracyjnej.
Zmiana wejdzie w życie 30 września 2009 roku. Dalej będzie można wybierać numer w starym formacie, jednak abonent usłyszy wtedy komunikat o zmianie numeracji w ruchu krajowym. Okres przejściowy potrwa do 15 maja 2010 roku. Po tym dniu wybranie jednego zera na początku numeru skutkować będzie komunikatem "nie ma takiego numeru" oraz informacją o zmianie numeracji.
Rozporządzenie rezerwuje jednak numerację 10-cyfrową na wypadek, gdyby w przyszłości konieczne było dokonanie ponownego rozszerzenia numerów. Urząd Komunikacji Elektronicznej planuje bowiem, by pierwsza cyfra identyfikowała operatora telekomunikacyjnego.
http://www.uke.gov.pl/
Pewne juĂż jest, Ăże sieÄŚ Plus zmienia regulamin Ăświadczenia swoich usĂług, który wejdzie w Ăżycie z dniem 1 lipca bieÿùcego roku. Tym samym w Ăświetle obowiĂązujĂące w Polsce prawa klienci bÄĹźdĂą mogli wypowiedzieÄŚ umowÄĹź bez ponoszenia kar z tytuĂłu rozwiĂązania umowy na czas okreĂślony.
Zmiana regulaminu spowodowana jest kontrolĂą UOKiK u wszystkich operatorów – tylko Plus w peĂłni wspóĂłpracowaĂł z urzÄĹźdem i toku postÄĹźpowania „wypracowaĂł” ksztaĂłt obecnego regulaminu w drodze konsultacji z UOKiK.
Prawdopodobnie bÄĹździe to równieĂż jedyny operator, który poniesie faktycznie konsekwencje niekorzystnych dla konsumentów zapisów w regulaminach Ăświadczenia usĂług telekomunikacyjnych. W nowym prawie telekomunikacyjnym znajdujĂą siÄĹź zapisy, które uniemoĂżliwiajĂą bezkosztowe rozwiĂązanie umowy z operatorem jeĂśli ten byĂłby zmuszony do zmiany regulaminu Ăświadczenia swoich usĂług ze wzglÄĹźdu na zmianÄĹź obowiĂązujĂącego prawa. Na takie zapisy mogliby siÄĹź powoĂływaÄŚ operatorzy.
Klienci operatora bÄĹźdĂą mieli 7 dni na rozwiĂązanie umowy z Plusem (Polkomtelem) od chwili terminu pĂłatnoĂści rachunku, w którym przesĂłana bÄĹździe informacja o zmianie regulaminu. ObowiĂązuje jednak miesiÄĹźczny okres wypowiedzenia liczony od pierwszego dnia cyklu rozliczeniowego, po którym nastĂąpiĂło zĂłoĂżenie wypowiedzenie umowy.
Operator planuje równieĂż pod koniec czerwca poinformowaÄŚ publicznie – w prasie o zmianie regulaminu i wszelkich konsekwencjach.
Z informacji uzyskanych w biurze prasowym Plusa wynika, Ăże nie jest wykluczone iĂż bÄĹźdĂą specjalne promocje i warunki dla osób, które zdecydujĂą siÄĹź na pozostanie w sieci. Na pewno z takiej moĂżliwoĂści bÄĹźdĂą chcieli skorzystaÄŚ pozostali operatorzy, którzy bÄĹźdĂą kusiÄŚ przeniesieniem numerów do ich sieci.
Pewne jest juĂż równieĂż to, Ăże wszystkie nowe umowy z Plusem od poczĂątku maja uwzglÄĹźdniajĂą zmiany regulaminu, wiÄĹźc nie moĂżliwoĂści kupienia telefonu w promocji, a póĂźniej wypowiedzenia bezkarnie umowy.
Jako pierwszy do sprawy dotarĂł serwis Telepolis.pl