Telekomunikacja Ochrona danych osobowych


W obronie krzyża

Dziś na stronie mojego banku znalazłem taki oto komunikat:

Informacja o potencjalnych odbiorcach danych osobowych

Zgodnie z zaleceniem Związku Banków Polskich i Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych przekazujemy Państwu niniejszy komunikat.

Informujemy, że w związku z dokonywaniem międzynarodowych transferów pieniężnych za pośrednictwem Stowarzyszenia na Rzecz Międzynarodowej Telekomunikacji Finansowej (SWIFT), dostęp do danych osobowych może mieć administracja rządowa Stanów Zjednoczonych. Władze amerykańskie zobowiązały się do wykorzystywania danych osobowych pozyskiwanych ze SWIFT, wyłącznie w celu walki z terroryzmem, z poszanowaniem gwarancji przewidzianych przez europejski system ochrony danych osobowych wyrażony w Dyrektywie 95/46/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z 24 października 1995r. w sprawie ochrony osób fizycznych w zakresie przetwarzania danych osobowych i swobodnego przepływu danych.

Czyli wynika z tego, że rząd USA od teraz legalnie może administrować naszymi danymi osobowymi pod przykrywką walki z terroryzmem. Patriot Act także w Polsce?

Komunikat pochodzi ze strony www.ing.pl



Telekomunikacja Polska informuje, że stwierdzono przypadki nieświadomego ujawnienia przez użytkowników Neostrady swoich danych rejestracyjnych w sieciach P2P (np. eDonkey, iMesh, KaZaA). Upublicznienie tych danych następuje w wyniku udostępnienia dysku komputera lub katalogu, a w nich pliku zawierającego dane rejestracyjne. Dane rejestracyjne użytkownika (tj. dane osobowe, login, haslo, ID i PIN) powinny podlegać szczególnej ochronie, gdyż ujawnienione nieuprawnionym osobom mogą być wykorzystane na przykład do popełnienia przez nich przestępstwa.

Użytkownicy oprogramowania Peer-to-Peer powinni pamiętać, że udostępnienie dysku lub zawartości katalogu powoduje, że wszystkie podkatalogi i wszystkie pliki w nich umieszczone są widoczne dla innych użytkowników danej sieci. W związku z tym Telekomunikacja Polska zaleca, aby każdy użytkownik Neostrady korzystający z sieci Peer-to-Peer sprawdził, jakie katalogi obecnie udostępnia (poprzez opcje ustawień w programie-kliencie sieci P2P). Ponadto sugeruje się przechowywanie wszelkich ważnych informacji, w tym w szczególności danych rejestracyjnych, na nośnikach zewnętrznych, np. dyskietce, płycie CD. Nie będzie wówczas zagrożenia nieświadomego udostępnienia przechowywanych danych. Dotyczy to nie tylko danych rejestracyjnych użytkownika, ale również wszytkich innych jego danych nie przeznaczonych do udostępnienia.


HANYS



Nasz klient, dostawca rozwiązań IT dla sektora finansowego, poszukuje kandydatów na stanowisko:Specjalista systemów płatniczych(karty mikroprocesorowe) Lokalizacja: Warszawa Zadania: Wsparcie techniczne dla specyfikowania wymagań funkcjonalnych systemów płatniczych,Analiza techniczna systemów na podstawie specyfikacji wymagań,Zapewnienie jakości systemów, Przygotowywanie systemów do wdrożenia, Druga linia wsparcia dla użytkowników systemów płatniczych,Prowadzenie i aktualizacja dokumentacji dotyczącej wdrażanych produktów i rozwiązań oraz procesu jakościowego ich odbioru. Wymagania:Praktyczna znajomość technologii informatycznych: systemy operacyjne Linux i Windows, język zapytań SQL, telekomunikacja (transmisja modemowa, ISDN, TCP/IP), podstawy kryptografii,Umiejętność pracy z dokumentacją: wymagania funkcjonalne, projekt funkcjonalny, projekt techniczny, Znajomość metod testowania oprogramowania,Atutem będzie wiedza i/lub doświadczenie w obszarze systemów płatniczych i technologii kart mikroprocesorowych, Wykształcenie informatyczne lub pokrewne (telekomunikacja, elektronika),Znajomość języka angielskiego w mowie i piśmie, Życiorysy prosimy przesyłać na adres: "][url="mailtov_it@wp.pl" target="_blank">cv_it@wp.pl Gwarantujemy całkowitą poufność. Zastrzegamy, że odpowiemy tylko na wybrane oferty. W zgłoszeniach prosimy umieścić klauzulę:"Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w mojej ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji (zgodnie z ustawa z dn. 29.08.97 roku o Ochronie Danych Osobowych Dz. Ust. nr 133 poz. 883)".



Firma SFERIA S.A. dostawca usług telekomunikacyjnych i dostępu do Internetu. Operator telekomunikacyjny oferujący Klientowi bezprzewodową telefonię stacjonarną. W związku z wprowadzeniem telefonu nomadycznego, poszukuje pracownika na stanowisko: Przedstawiciel Handlowy. Do obowiązków osoby należeć będzie: pozyskiwanie nowych Klientów, zawieranie umów abonenckich oraz raportowanie procesu sprzedaży.
Poszukujemy osób z doświadczeniem w sprzedaży, a także pragnących zdobyć atrakcyjny i dobrze płatny zawód. Idealny kandydat to osoba komunikatywna, systematyczna, silnie zorientowana na sukces, lubiąca wyzwania, nastawiona na realizacje wyznaczonych celów, zmotywowana do pracy w sprzedaży. Ze swojej strony firma SFERIA S.A. oferuje: etat, stałą pensję (1500 - 2500 brutto) + wysoką prowizję, szkolenia produktowe oraz sprzedażowe, realną możliwość awansu zawodowego, telefon służbowy, ryczałt na paliwo, a dla najlepszych samochód służbowy. Zainteresowane osoby prosimy o przesyłanie cv i listu motywacyjnego na adres: Bartlomiej.Polak@sferia.pl w temacie wpisując DH/WAW1/KGS/BP
W CV prosimy o dopisanie następującej klauzuli: Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w mojej ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji rekrutacji /zgodnie z Ustawą z dn. 29.08.97.r .o Ochronie Danych Osobowych Dz. Ust. nr 133 poz. 883/.



Szukamy prowadzącego do programu internetowego o telekomunikacji i nowych technologiach.

Szukamy mężczyzny:

- w wieku do 35 lat
- z dobrą prezencją
- komunikatywnego

Atutami będą:

- znajomość branży telekomunikacyjnej, telefonii komórkowej, rynku nowych
technologii
- wykształcenie dziennikarskie
- doświadczenie w pracy w mediach
- doświadczenie przed kamerą

Oferujemy pracę stałą (umowa o pracę) lub pracę na umowę o dzieło w
Warszawie.

Jeśli uważasz, że jesteś osoba, której szukamy, wyślij swoje CV (ze zdjęciem!)
na adres: ania@unigroup.pl

Jeśli posiadasz materiały wideo dokumentujące twój umiejętności prezenterskie, również załącz je w mailu.


W mailu lub w załączonym CV dopisz:
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji (zgodnie z ustawą z dn. 28.08.97 o Ochronie Danych Osobowych DZ. Ust. Nr 133 poz. 883)



W Finlandii zrobiono taki numer kilka lat temu, pod pozorem walki z pornografią dziecięcą zablokowano dostęp do setek niewygodnych witryn. Nas pewnie kiedyś też to czeka dostępny będzie jedynie dekalog wielkiego brata :mrgreen:
Dobrze że będą nam wszczepiać niewidoczne czipy, nie będziemy latać jak krowy z kolczykami.


Ministerstwo Spraw Wewnętrznych Wielkiej Brytanii przygotowuje ustawę komunikacyjną, która zakłada stworzenie bazy danych, w której znalazłby się rejestr wszystkich rozmów telefonicznych, maili oraz wizyt internetowych obywateli Zjednoczonego Królestwa - podaje dziennik "The Guardian".

Zgodnie z planowaną ustawą, dostawcy usług telekomunikacyjnych oraz internetowych będą musieli udzielać rządowi szczegółowych informacji dotyczących wszelkich działań ich klientów.

Do bazy będą miały dostęp wszystkie agencje rządowe na terenie Europy.

Zdaniem brytyjskiego Home Office, ustawa ta ułatwi kontrolę przepływu informacji i, tym samym, zmniejszy ryzyko związane z atakami terrorystycznymi.

Stworzeniu bazy sprzeciwiają się firmy internetowe oraz eksperci do spraw bezpieczeństwa.

Information Commissioner's Office (ICO) - organ rządowy zajmujący się ochroną danych osobowych w Wielkiej Brytanii - stwierdził, że planowana ustawa "posuwa się o krok za daleko". Zdaniem ekspertów z ICO, nie ma potrzeby, ani uzasadnienia dla tego, by rząd dysponował rejestrem rozmów telefonicznych i maili wszystkich obywateli kraju.

Już w ubiegłorocznym raporcie ICO ostrzegł, że społeczeństwo Wielkiej Brytanii jest coraz bardziej inwigilowane.

Obecnie w Wielkiej Brytanii, na podstawie ustawy Anti-Terrorism, Crime and Security Act 2001, uchwalonej po atakach terrorystycznych z 11 września, operatorzy telefoniczni i dostawcy usług internetowych udostępniają brytyjskiemu ministerstwu spraw wewnętrznych część danych swoich klientów na zasadzie dobrowolności.

źródło: gazeta.pl




W przypadku zgłoszenia sprzeciwu na otrzymywanie materiałów marketingowych przez P4 oczywiście konsultant powinien wprowadzić odpowiednie zmiany w systemie, i wysłać pismo z potwierdzeniem że zgoda ta została wycofana.
Jeżeli jednak cały czas jesteś odbiorcą naszych SMSó marketingowych to proszę Cię o przekazanie mi takiej sprawy. Postaram sie sprawdzić co działo się na Twoim koncie.

Oczywiście należy rozgraniczyć smsy marketingowe z sieci Play, a smsy marketingowe z innych firm - które wysyłane są np. po wzięciu udziału w jakimś konkursie smsowym wysyłając wiadomość specjalną (np. na numery zaczynające sie od 7xxx)

Zapewniam Cię, że do kwestii Ochrony Danych Osobowych nasza firma podchodzi bardzo serio.


A ja mam takie pytanie:
Przesyłając drogą mailową zgłoszenie bądź pytanie do zgłoszenia otrzymuje odpowiedź:
dziękujemy za zgłoszenie dotyczące odpowiedzi na zgłoszenie oraz przywrócenia środków na konto, które wpłynęło do nas 18 kwietnia 2010 roku drogą mailową.
Uprzejmie informujemy, że celu rozpatrzenia niniejszego zgłoszenia konieczne jest podanie przez Pana hasła do swojego konta w Play oraz numeru usługi, bądź trzech innych danych z wymienionych poniżej:
adresu zameldowania bądź korespondencyjnego,
numeru Dowodu osobistego bądź numeru Pesel,
adresu kontaktowego e-mail,
kontaktowego numeru telefonu.
Zgodnie z Regulaminem Świadczenia Usług Telekomunikacyjnych dla Użytkowników paragraf 8 (dot reklamacji) zgłoszenie powinno zawierać Imię i nazwisko, nr usługi i adres zamieszkania!
Na moje pytanie czy nie jest naruszeniem danych osobowych żądać podanie danych w mailu np. pesel lub nr dowodu, otrzymałem odpowiedź: "dziękujemy za przekazane informacje" i śpiewka się powtarza w kolejnych zgłoszeniach. Złożyłem w tej sprawie zapytanie GIOD czy żądania konsultantów back office nie naruszają ustawy o ochronie danych osobowych.

Czy Play szanuje klientów i ich dane?