telekomunikacja-poczta głosowa


W obronie krzyża

Znana piosenkarka - Doda - użyczyła swojego głosu do nagrania na pocztę głosową Gadu-Gadu 7.7. Celem akcji jest promocja nowych usług VoIP, czyli komunikacji głosowej przez Internet. To nie koniec niespodzianek, bo przedstawiciele Gadu-Gadu zapowiadają kolejne elementy projektu, które zostaną upublicznione 27 lipca (w dniu premiery najnowszej płyty Dody). Warto wspomnieć, że doczekaliśmy się nowych funkcji w najpoularniejszym programie komunikacyjnym, . Dostępne są m.in. połączenia ze zwykłych sieci telekomunikacyjnych na numer GG. Pobierz najnowszą aplikację Gadu-Gadu.

Przeczytaj więcej na ten temat



Spółka o2.pl chce w najbliższych tygodniach uruchomić komercyjne usługi głosowe. Zapowiada, że ceny będą nawet kilkadziesiąt procent niższe niż u tradycyjnych operatorów telekomunikacyjnych, a użytkownik będzie mógł posiadać też publiczny numer telefonu, co umożliwi wykonywanie i odbieranie połączeń do i z sieci stacjonarnych i komórkowych.

Operator chce przekonać do swojej oferty głównie ceną. Koszt połączenia lokalnego i międzystrefowego, niezależnie od pory, wyniesie ok. 10 groszy netto za minutę, połączenia do krajów UE będą blisko czterokrotnie droższe. Rozmowy wewnątrz sieci komunikatora będą darmowe. W ofercie dostępne będą też inne usługi jak faks, poczta głosowa czy prezentacja numeru. Największą wadą dziś jest to, że usługa wymagać będzie komputera ze stałym łączem do Internetu.

o2.pl chce by użytkownicy mogli opłacać swoje usług zarówno w formie przedpłaconej jak i post-paid. Firma do realizacji projektu zaprosiła dwóch operatorów telekomunikacyjnych, krajowego oraz międzynarodowego.

Hehe. Taki ulepszony Skypee :D

:thumbup: TAK TRZYMAĆ :thumbup:



Phonesat sp. z o.o. poszukuje osoby do zespołu utrzymania technicznego
contact center.

Wymagania:
- znajomość zagadnień telekomunikacyjnych: ISDN, Voip
- bazy danych: MSSQL, postgresql, mysql
- dobra znajomość sieci IP
- C++
- PHP – programowanie obiektowe
- przynajmniej 2-letnie doświadczenie zawodowe na stanowisku technicznym (callcenter)
umiejętność sporządzania dokumentacji
Zakres obowiązków:
- pielęgnowanie sprzętu i oprogramowania (centrala, IVR, aparaty, CTI )
- poczta głosowa, definiowanie agentów, nagrywanie rozmów)
- uruchamianie kampanii, programowanie aplikacji
- sporządzanie raportów
- ewentualnie : uruchamianie i utrzymanie aplikacji SMS (pisanie triggerów w bazie danych
oraz tworzenie mini aplikacji WWW w PHP )

Zainteresowane osoby prosimy o nadesłanie CV wraz listem motywacyjnym na adres:
praca@phonesat.pl z dopiskiem "Programista CC"

W aplikacji prosimy umieścić klauzulę o ochronie danych osobowych :
„Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez firmę Phonesat Sp. Zo.o.
z siedzibą w Warszawie ul. Jana Pawła II 15, dla potrzeb niezbędnych do realizacji
procesu rekrutacyjnego; zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29.08.1997 o ochronie danych osobowych
(Dz.U. z 2002 r. Nr 101, poz. 926 z póź. zm.). Przyjmuję do wiadomości,
że przysługuje mi prawo wglądu do treści moich danych osobowych oraz ewentualnej ich zmiany”.



VECTRA, operator kablowy oraz dostawca usługi triple play, uruchomiła dla wszystkich swoich abonentów telefonicznych usługę poczty głosowej.

Ponad 30 tys. abonentów korzystających z usługi telefonu stacjonarnego VECTRY może rozpocząć korzystanie z usługi poczty głosowej. Poszerza ona gamę już dostępnych, bezpłatnych usług dodatkowych, świadczonych abonentom telefonicznym VECTRY. Z poczty głosowej może skorzystać każdy abonent, aktywując ją przy pomocy posiadanego aparatu telefonicznego. Obecnie usługa jest uruchomiona w wersji Podstawowej, zawierającej najważniejsze funkcjonalności. W kolejnym etapie zostanie uruchomiona wersja Rozszerzona, posiadająca rozbudowane funkcje oraz możliwość integracji wielu usług np. przesyłanie informacji faxowej lub głosowej na email czy też wiadomości email na fax odbiorcy.

Aktywacja usługi poczty głosowej oraz korzystanie z niej jest bezpłatne Natomiast odsłuchiwanie wiadomości z innego aparatu telefonicznego lub opcja oddzwaniania na telefon inny niż abonenta, są płatne zgodnie z cennikiem planu telefonicznego, z którego korzysta abonent.

VECTRA jako operator telekomunikacyjny świadczy także usługi dostępu do szerokopasmowego internetu oraz do programów telewizyjnych – w tym telewizji cyfrowej. Z ogólną liczbą 657 tys, abonentów VECTRA ma ponad 100 tys. abonentów telewizji cyfrowej oraz 150 tys. abonentów internetu.

(ź)VECTRA



Telekomunikacja Polska wprowadziła usługę umożliwiającą bezpłatne odsłuchiwanie poczty głosowej z telefonu stacjonarnego przez telefon komórkowy.

Nowy profil poczty głosowej - tp SMS, umożliwia odsłuchiwanie wiadomości pozostawionych w poczcie telefonu domowego, poprzez wybranie odpowiednich funkcji z menu telefonu komórkowego, ale tylko sieci Orange.

Użytkownicy usługi będą powiadamiani SMS-em na swoją komórkę o każdej nowej wiadomości lub próbie połączenia się z pocztą telefonu domowego.
Co ciekawe, obie skrzynki poczty głosowej funkcjonują oddzielnie, co zapewnia bezpieczeństwo przechowywania wiadomości - informują przedstawiciele Telekomunikacji.

O ile odsłuchiwanie jest bezpłatne, to jednak trzeba zapłacić za możliwość korzystania z usługi - miesięczna opłata za pocztę głosową tp SMS to 3,66 zł.
Telekomunikacja próbuje zachęcać do aktywacji usługi, oferując zwiększone parametry poczty głosowej.

źródło




Pajacyki, czyli Lebiedź znów będzie miał przechlapane

2008-05-20 12:16 Drukuj RSS

Pamiętacie słynnego "Pana Lebiedzia" z poznańskiej Telekomunikacji Polskiej i jego nagranie na poczcie głosowej? Jak donosi telekomunikacyjny.blox.pl, po ponad 4 latach historia będzie miała ciąg dalszy.

Nagrywającym się był Lech Czaban, zdenerwowany abonent TP. W weekendowej prasie wielkopolskiej zamieścił ostatnio ogłoszenie, w którym poszukuje świadków umieszczenia tej rozmowy w Internecie. Ciekawe, czy tym razem też zamierza komuś sp**lić święta.

Skan ogłoszenia można zobaczyć na blogu telekomunikacyjny.blox.pl, a słynną wiadomość można odsłuchać m.in. na tej stronie. (WitekT)


http://www.telepolis.pl/news.php?id=11419



Za kilkanaście dni Tele2 Polska wprowadza ofertę, dzięki której klienci będą mogli w końcu wybrać operatora, u którego opłacają abonament. Dla klientów Tele2 oznacza to możliwość otrzymywania jednego rachunku, obejmującego abonament i połączenia.

Pierwsze zlecenia od klientów Tele2, którzy chcą całkowicie zmienić operatora, trafią do TP S.A. w dniu 14 września 2006 roku.

Nowa oferta Tele2 łączy w sobie abonament oraz usługę preselekcji połączeń i bazuje na dotychczasowych planach taryfowych operatora. Ceny abonamentów oferowanych przez Tele2 są od 10 proc. do 25 proc. niższe cen od porównywalnych planów taryfowych Telekomunikacji Polskiej - poinformował operator podczas dzisiejszej konferencji prasowej.

W chwili obecnej z oferty abonamentowej Tele2 mogą skorzystać abonenci posiadający dostęp analogowy (ok. 80 proc. abonentów TP) oprócz klientów posiadających łącza radiowe.

Do czasu - nakazanego przez Prezesa UKE - rozdzielenia przez TP usługi abonamentu od szerokopasmowego dostępu do internetu, klienci, wybierając abonament w Tele2, muszą się liczyć z tym, że TP może rozwiązywać w nimi umowę na usługę neostrada tp.

- Decydując się na abonament w Tele2, klienci mogą oszczędzić średnio 15 proc. wydatków, czyli od ponad 50 do 180 złotych rocznie. Biorąc pod uwagę, że również połączenia w Tele2 są znacząco tańsze, łącznie średnie oszczędności dla klientów indywidualnych można szacować na około 200 złotych rocznie - przekonuje do zmiany operatora Piotr Nesterowicz, Dyrektor Generalny Tele2 Polska.

Tele2 mogło zaoferować abonament dzięki decyzji Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej z 14 lipca br., poszerzającej umowę o połączeniu sieci Tele2 i TP o Hurtowy Dostęp do Sieci (WLR - Wholesale Line Rental). Klient uzyskuje dostęp do linii (opłaca abonament) i możliwość korzystania z połączeń za pośrednictwem operatora alternatywnego, natomiast Tele2 w pełni przejmuje na siebie obsługę klienta i staje się dla abonenta jedynym punktem kontaktu.

Cena hurtowa abonamentu ustalona jest na zasadzie upustu od ceny referencyjnej, która pokrywa koszty utrzymania linii przez TP, podczas gdy część kosztów, których TP nie będzie już ponosić (tj. obsługa klienta, windykacja należności itd.), przejmuje na siebie Tele2.

W dniu 14 września br. zostanie uruchomiony podstawowy WLR, który obok abonamentu obejmuje połączenia na numery alarmowe, skrócone (9xxx), typu 0-80x, biuro numerów. Inne usługi, jak połączenia o podwyższonej opłacie (typu 0-70x), czy niektóre usługi dodane (np. poczta głosowa), nie są dostępne w podstawowej wersji WLR. Zgodnie z decyzją Prezesa UKE, pełen WLR - obejmujący pełną gamę usług i połączeń - będzie wdrożony z końcem 2007 roku.



Nowe logo oraz odświeżona szata graficzna strony www.freeconet.pl. Nowa odsłona nosi nazwę FreecoNet 2.0. Zmiany te mają na celu przede wszystkim ułatwienie korzystania z platformy FreecoNet oraz przygotowanie systemu pod kolejne innowacyjne funkcjonalności.

Dodatkowo wraz z wprowadzeniem nowego panelu uruchomionych zostanie szereg nowych funkcjonalności, m.in.:

* VoiceMail - Darmowa poczta głosowa dla kazdego użytkownika FreecoNet. Wiadomości głosowe trafiają do Skrzynki (patrz poniżej) oraz opcjonalnie na email użytkownika. Nowe wiadomości będzie można również odsłuchać przez telefon (w przygotowaniu).
* Kontakty - Spis kontaktow każdego użytkownika z możliwością przypisywania kontaktów do grup takich jak Rodzina, Praca, Znajomi oraz własnych.
* Click2Dial - Przy każdym numerze wyświetlonym w panelu (Skrzynka, Spis połączeń, Kontakty) będzie umieszczona ikonka (jak na ilustracji poniżej). Po kliknięciu na tą ikonkę zostanie zadzwoni telefon osoby zalogowanej do panelu a następnie zostanie ona połączona z numerem przy którym znajdowała się ikonka.
* Skrzynka - Kolejną nowością jest Skrzynka, która realizuje w praktyce koncepcję unified messaging, czyli jednego miejsca dla wszystkich rodzajów wiadomości - e-faksów, wiadomości głosowych oraz informacji tekstowych. W zależności od rodzaju elementu będzie można odsłuchiwać (np. nagrania), ściągać (e-faksy), oglądać (poszczególne strony faksów) czy przesyłać dalej e-mailem.
* Nowy system pomocy - znajdziesz odpowiedź na każdy problem
* Nowe funkcjonalności w systemie usługowym

Więcej informacji na temat zmian: www.freeconet_2.0

FreecoNet jest platformą telekomunikacyjną stworzoną przez firmę Datera. Działa od września 2006 r. FreecoNet oferuje usługę telefonii internetowej, umożliwiając darmowe rozmowy pomiędzy zarejestrowanymi użytkownikami oraz niskie stawki na połączenia poza platformę, przy wykorzystaniu modułu TelArena.

Kan



Skype wprowadza na rynek rozwiązanie Skype Connect 1.0 (wcześniej Skype dla SIP), które umożliwia realizowanie połączeń ze Skype poprzez centralę abonencką PBX lub jednolitą komunikację UC przy użyciu protokołu IP.

Skype Connect 1.0 dostępne jest od jakiegoś czasu w wersji beta i umożliwia firmom: wykonywanie połączeń z telefonów
biurkowych na numery stacjonarne i komórkowe na całym świecie, w standardowych cenach Skype naliczanych minutowo; odbieranie połączeń przychodzących od użytkowników Skype z całego świata, dzięki umieszczeniu przycisków pozwalających na wykonywanie połączeń telefonicznych, tzw. Click & Call, na stronach internetowych; odbieranie połączeń z telefonów stacjonarnych i komórkowych w korporacyjnej centrali abonenckiej PBX, przy wykorzystaniu numerów online Skype zakupionych osobno.

Istnieje także możliwość zarządzania
rozmowami na Skype z wykorzystaniem istniejących urządzeń PBX lub systemów UC. Obejmuje to np. przekierowywanie rozmów, automatyczną dystrybucję połączeń, telekonferencje, przekierowania automatyczne, pocztę głosową, nagrywanie rozmów czy logowanie.

- Od początku swego istnienia Skype wykorzystywany jest przez firmy pragnące zredukować koszty komunikacji. Według naszych badań, w pierwszym kwartale 2010 około 37% użytkowników Skype przyznało, że używają komunikatora Skype do celów biznesowych lub związanych z biznesem
- mówi David Gurle, wiceprezes i dyrektor generalny Skype for Business. - Naszym celem jest umożliwienie małym i dużym firmom korzystania z nowoczesnych narzędzi tak, aby były w stanie poprawiać produktywność przy jednoczesnej redukcji kosztów telekomunikacyjnych. Po wprowadzeniu na rynek
narzędzia Skype Manager, jesteśmy naprawdę dumni z dodania Skype Connect do naszej listy specjalnych rozwiązań dla biznesu. Zadaniem Skype Connect jest danie klientom
możliwości obniżania rachunków telefonicznych oraz ochrona środków zainwestowanych przez nich w istniejące rozwiązania telekomunikacyjne - dodaje.

Firmy korzystające z rozwiązania Skype Connect uiszczają miesięczną opłatę w wysokości 4.95 EUR (6.05 USD) za linię. Jest ona uzależniona od liczby połączeń wykonywanych lub odbieranych jednocześnie. Każdy kanał pozwala na realizację jednego połączenia wychodzącego i jednego przychodzącego w danej chwili. Za telefony na numery stacjonarne i komórkowe, wykonane za pośrednictwem Skype Connect, płaci się standardowe ceny Skype, obowiązujące na całym świecie.