Telekomunikacja Polska Telefony informacyjne


W obronie krzyża

Okazuje się, że osoby które nie mają dostępu do telewizji satelitarnej oraz telewizji kablowej, także będą mogły oglądać nowy kanał sportowo-informacyjny - Orange Sport Info.
Wiosną 2009 roku Telekomunikacja Polska planuje uruchomić nowy kanał telewizyjny, sportowo-informacyjny Orange Sport Info. Według wcześniejszych zapowiedzi nadawcy nowa stacja ma być niekodowana (FTA) i dostępna będzie drogą satelitarną (odbiór będzie możliwy z każdego zestawu satelitarnego ustawionego na odpowiedniego satelitę) oraz w sieciach kablowych, które podpiszą stosowne umowy.

Okazuje się dostęp do Orange Sport Info będzie jeszcze łatwiejszy. Rzecznik sieci Orange zdradził, że nowy kanał będzie można oglądać także za pośrednictwem Internetu oraz w telefonach komórkowych.

Przy okazji warto zauważyć, że obecnie w Internecie można oglądać wybrane programy nadającego od kilku miesięcy kanału Orange Sport, wśród nich m.in. "Dwa fotele", którego prowadzącym jest Janusz Basałaj, szef stacji.



Za pomocą telefonu komórkowego będziemy mogli zarządzać domowymi urządzeniami oraz dokonywac innych codziennych czynności? Według prezesa Telekomunikacji Polskiej, najbliższe lata w telekomunikacji upłyną pod znakiem interfejsu spersonalizowanego.
- iPod nie wnosił nowej technolo­gii, tak jak telefon, faks, Internet czy telefon komórkowy. Ale za to łączył w sobie kilka funkcji. I to jest symbolem nowego skoku. Takiego, który będziemy zawdzięczali interfejsom - urządzeniom służącym komunikacji pomiędzy różnymi urządzeniami - mówi dziennikowi Polska Maciej Witucki, prezes Telekomunikacji Polskiej , pytany o to czy gadżety typu iPod symbolizują otwieranie wtelekomunikacji bram na kolejne etapy techniki.

- Chodzi o to, żeby zamiast mieć w domu pięć pilotów, do telewizora, DVD, wieży, magnetowidu i kamery, mieć jeden. By usprawnić i uprośÂ­cić sposób zarządzania wszystkim techniką - dodaje Witucki. Prezes Telekomunikacji Polskiej podkreśla, że technologia nie jest ważna sama w sobie, tylko wtedy, gdy czyni nasze życie prostszym i umożliwia kolejny skok jakościowy. Ważne są umiejętność wykorzystania nowych wynalazków.

Jakie urządzenie będzie symbolizowało kolejny etap w telekomunikacji? - Interfejs spersonalizowany. Dostosowany do zmian potrzeb odbiorcy. A także do różnych potrzeb członków rodziny. Jeden chce oglądać programy informacyjne, inny filmy z kablówki, jeszcze inny korzystać z internetu. Plus choćby takie sprawy jak uzu­pełnianie lodówki czy skanowanie dat ważności bądź zakupy do domu - mówi Maciej Witucki.

Źródło: dziennik Polska



Działa strona Orange Sport Info
http://orangesportinfo.pl/
A, konferencja odbedzie się 3 kwietnia:


Orange Sport Info ruszy przed świętami?
W tym tygodniu Telekomunikacja Polska zaprezentuje swój nowy kanał telewizyjny o charakterze sportowo-informacyjnym - Orange Sport Info.
W piątek, 3 kwietnia 2009 roku, na specjalnej konferencji prasowej Telekomunikacja Polska oficjalnie poinformuje o uruchomieniu nowego kanału telewizyjnego - Orange Sport Info. Nowa telewizja ma mieć charakter informacyjno-sportowy.

Według wcześniejszych zapowiedzi, nowa stacja ma być niekodowana (FTA) i dostępna będzie drogą satelitarną (z każdego zestawu satelitarnego ustawionego na odpowiedniego satelitę) oraz w sieciach kablowych, które podpiszą stosowne umowy. Nowy kanał będzie można oglądać także za pośrednictwem Internetu oraz w telefonach komórkowych.

Przypomnijmy, że od roku Telekomunikacja Polska jest także nadawcą sportowego kanału premium - Orange Sport, który obecny jest w telewizyjnej ofercie Telekomunikacji Polskiej oraz na platformie Cyfra+ . Wiosną ma ruszyć drugi kanał Telekomunikacji Polskiej - Orange Sport Info o charakterze informacyjno-rozrywkowym.



W piątek, 3 kwietnia 2009 roku, na konferencji prasowej Telekomunikacja Polska ma oficjalnie poinformować o uruchomieniu nowego kanału telewizyjnego - Orange Sport Info. Nowa telewizja ma mieć charakter informacyjno-sportowy.

Według wcześniejszych zapowiedzi, nowa stacja ma być niekodowana (FTA) i dostępna będzie drogą satelitarną (z każdego zestawu satelitarnego ustawionego na odpowiedniego satelitę) oraz w sieciach kablowych, które podpiszą stosowne umowy. Nowy kanał będzie można oglądać także za pośrednictwem Internetu oraz w telefonach komórkowych.



W związku z możliwością zwiększenia liczby kanałów informacyjnych dla
mieszkańców miasta i rzybywających do Koszalina turystów, Urząd Miejski
odpisał umowę z Telekomunikacją Polską SA w sprawie uruchomienia usługi
"Informacja Miejska" od nr tel. 9491. Można tam uzyskać informacje na
tematy dotyczące Koszalina, np. imprezy kulturalne, utrudnienie w ruchy,
telefony alarmowe etc.

Źródło:
Grzegorz Śliżewski
rzecznik rasowy rezydenta Koszalina



W nocy z 2 na 3 stycznia zostanie zlikwidowanych większość numerów trzycyfrowych. Zatem po północy 3 stycznia dzwoniąc na przykład na numer informacji 913 zostaniemy poinformowani, że należy się rozłączyć i wybrać numer 118 913. Barbar Górska rzecznik Telekomunikacji Polskiej wyjaśnia, że zmiany wymagają unijne standardy. W krajach unii obowiązuje zasada, że trzycyfrowe numery to tylko telefony alarmowe.
Zmienią się przede wszystkim numery informacyjne. Między innymi zamawianie rozmów międzymiastowych dotychczasowy numer 900 zmiana na 9050, zamawianie rozmów międzynarodowych 901 zmiana na 9051, biuro zleceń 917 zmiana na 9497. Zmienią się również numery korporacji taksówkarskich, na przykład 919. Tu klient dzwoniąc pod stary numer usłyszy informację, że powinien wykręcić 9191 bądź też nastąpi automatyczne przełączenie na nowy numer. Na pewno nie zmienią się numery alarmowe do policji 997, straży pożarnej 998 i pogotwia 999.
(IAR)



Nuance Communications rozpoczeła w Polsce testy usługi wykorzystującej nowatorską technologię rozpoznawania i znaczeniowego przetwarzania mowy. Uruchomiono waśnie przykładowy serwis pogodowy dostępny przez telefon.
Firma
AngelFund zaprezentowała uruchomiony testowo „serwis prognozy pogody na żądanie”. Serwis
pokazuje możliwości jakie daje wykorzystanie technologii ASR (automatic speech recognition) autorstwa Nuance Communications - światowego lidera rozwiązań do rozpoznawania mowy - oraz w zakresie „rozumienia” wypowiedzi - nowatorskiej technologii młodej polskiej firmy SoftHUS.

Jest to pierwszy w Polsce oferowany w ten sposób automatyczny serwis informacyjny. Wykorzystuje on technologie rozpoznawania mowy, analizy wypowiedzi opartej o ontologię semantyczną oraz sztucznej inteligencji. Dzięki połączeniu zaawansowanych technologii rozmowa z automatycznym serwisem jest coraz bardziej podobna do naturalnej rozmowy z żywym konsultantem, który rozpoznaje znaczenie wypowiedzi i reaguje odpowiednio do ich znaczenia.

Serwis prognozy pogody na żądanie jest przykładem rozwiązania, które
z powodzeniem będzie mogło być wykorzystywane do budowy funkcjonalnie bardziej rozbudowanych aplikacji wykorzystywanych zarówno przez profesjonalne „call center” świadczące usługi dla klientów takich sektorów jak: telekomunikacja, ubezpieczenia, energetyka, bankowość, służba zdrowia czy biura obsługi
klienta (BOK) funkcjonujące w ramach struktury organizacyjnej przedsiębiorstw.

Serwis jest dostępny całodobowo pod numerem telefonu
+48 703 203 703 (koszt połączenia 1,28 zł za minutę połączenia) i przekazuje informację na temat prognozy pogody dla tysiąca największych polskich miejscowości. Firma AngelFund deklaruje, że usługa prognozy pogody na żądanie będzie rozbudowywana o nowe funkcjonalności, takie jak pogoda dla narciarzy, żeglarzy czy kierowców.

Projekt prognoza pogody na żądanie jest współfinansowany w ramach Programu
Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka 2007-2013 ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.

Źródło: Nuance



Wiem, że informacja może nie jest najświeższa, ale natkęłam się na nią na stronie Urzędu w Brwinowie, więc się dziele

Telekomunikacja Polska S.A. wybuduje szybki Internet w Gminie Brwinów
Redaktor: M.L. 06.04.2010.

W październiku 2009 r., pomiędzy Telekomunikacją Polską S.A. a Urzędem Komunikacji Elektronicznej, zostało zawarte porozumienie na podstawie którego TP zobowiązała się m.in. do wybudowania lub zmodernizowania - w ciągu 3 lat - infrastruktury technicznej zapewniającej przyłączenie co najmniej 1,2 miliona nowych łączy szerokopasmowych (w tym 1 milion łączy o przepływności co najmniej 6 Mbit/s).
W ramach realizacji porozumienia z UKE, TP od początku tego roku przygotowuje i rozpoczyna inwestycje w kolejnych rejonach Polski - wśród dotychczas uruchomionych znalazł się projekt pn. "Likwidacja białych plam w Gminie Brwinów". Po jego zakończeniu, wielu mieszkańców Gminy Brwinów uzyska wreszcie dostęp do telefonu stacjonarnego i łączy szybkiego Internetu a wszyscy obecnie dołączeni do sieci odczują zwiększenie szybkości i jakości usług telekomunikacyjnych.

Realizacja projektu została podzielona na etapy:
- Owczarnia i Żółwin - TP w 2010 r. planuje opracowanie dokumentacji projektowej i budowę infrastruktury telekomunikacyjnej dla ok. 70-80% terenu, dokończenie budowy: 2011 r.
- Biskupice, Koszajec, Kotowice, Moszna i Parzniew - projektowanie 2010 - 2011 r.; budowa: 2011 r.- Brwinów - TP w 2010 r. planuje opracowanie dokumentacji projektowej i budowę infrastruktury realizowanej w trybie zgłoszenia, zaś w 2011 r. - sieci wymagającej wydania decyzji pozwolenia na budowę.

Podział całej inwestycji na etapy wynika z przepisów Prawa budowlanego - projektowanie potrwa dłużej na terenach Gminy Brwinów, dla których nie ma obowiązującego miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego.

TP planuje zorganizowanie kilku informacyjnych spotkań z mieszkańcami, na których zostaną omówione szczegóły przedsięwzięcia. Cykl spotkań rozpocznie się od Żółwina i Owczarni:
1. dla mieszkańców Żółwina - piątek, 9 kwietnia, godz. 18.00, OSP Żółwin
2. dla mieszkańców Owczarni - sobota, 10 kwietnia, godz. 15.00, plac zabaw przy ul. Małej w Owczarni.

Inżynierem Projektu, działającym na zlecenie TP, jest Pan Arkadiusz Kosiński, który będzie również prowadził spotkania informacyjne.

http://www.brwinow.pl/content/view/1326/1/



Kilka dni temu na naszym portalu opisywaliśmy nieprzyjemną sytuację młodego dziennikarza portalu informacyjnego wiadomosci24.pl, który zdecydował się podpisać umowę na usługi telekomunikacyjne z nowym operatorem. News wywołał bardzo duży odzew wśród czytających go osób. Jedni operatora chwalili, drudzy na niego narzekali. Po tym incydencie jeden z Czytelników zdecydował się nas poinformować o problemie z dzwonieniem z telefonów w sieci Play na numery czterocyfrowe, czy numery pogotowia gazowego lub wodociągowego... Problem opisany przez Pana Ireneusza polega na braku możliwości dzwonienia na potrzebne w codziennym życiu numery. Korporacje Taxi bardzo często wykupują usługę skróconych numerów – po to, aby numer telefonu ich firmy był o wiele łatwiejszy do zapamiętania (w końcu numer ma 4 cyfry, a nie 7). Problem pojawia się w przypadku abonentów sieci Play, którzy będą chcieli zadzwonić po taxi – niestety nie będą mogli tego uczynić. Co gorszą w przypadku potrzeby zadzwonienia na pogotowie gazowe czy wodociągowe, także nigdzie się nie dodzwonimy. W liście elektronicznym, niezadowolony abonent napisał następująco: Od sierpnia jestem abonentem Play i mam z nimi poważny kłopot. Otóż mieszkam w Tarnowie, gdzie w Play (nie wiem, jak sprawa wygląda w innych miastach) nie działają numery czterocyfrowe. Chcąc zadzwonić po taksówkę, na pogotowie gazowe, wodociągowe itp. muszę korzystać z telefonu stacjonarnego lub innego operatora komórkowego. Cztery miesiące staram się, aby ktoś z Play mi coś konkretnego powiedział i nic. Pisałem reklamacje, mailowałem, dzwoniłem do BOA - zbywają ogólnikami, jakby nie było nikogo kompetentnego, kto mógłby udzielić rzeczowej odpowiedzi. Teraz mam zamiar sprawą zainteresować rzecznika praw konsumenta i domagać się od Play zwrotu zapłaconych faktur (zgodnie z umową), bo mój telefon nie jest w pełni funkcjonalny. Na dodatek Play nie informuje nowych klientów o tak poważnym mankamencie i ludzie później potwornie przeklinają. Rozmawiałem z pracownikami autoryzowanego punktu sprzedaży Play: twierdzą, że wielokrotnie interweniowali w tej sprawie i... nic. Nie informują też nowych klientów, że istnieje taka "niedoróbka", bo to "nie ich sprawa". Po 10 latach przeniosłem się do Play'a z Ery i - przynajmniej biorąc pod uwagę stosunek do abonenta - zaczynam powoli żałować. Myślę, że warto sprawdzić, jak to wygląda w innych regionach i ostrzec potencjalnych abonentów. Wiele osób próbując zamówić taxi zapomina o wpisaniu numeru kierunkowego. Na przykład dzwoniąc na numer 9666, który należy do jednej z korporacji w Szczecinie, należy wybrać 919666. Jednak i w tym przypadku połączenie nie może zostać zrealizowane. Temat nas zaciekawił. Postanowiliśmy zapytać o sprawę rzecznika Play - Marcina Gruszkę. W rozmowie telefonicznej zapewniono nas, że sprawa jest traktowana priorytetowo, a problem leży w umowach podpisywanych z Telekomunikacją Polską do której należy tzw. numeracja skrócona. Będziemy przyglądać się tej sprawie i z pewnością poinformujemy o dalszym jej przebiegu.

Zródło : PasjaGsm.pl