W obronie krzyża
DM napisał(a):
Dobre rozwiazanie 50 tys zl, ale czy wypali ? ;]
nie widziałem tej ustawy, nawet jakbym ujrzał to i tak bym nic nie
zrozumiał, ale dopóki na każdy podmiot świadczący usługi
telekomunikacyjne nie zostanie nałożony prawny obowiązek posiadania i
używania arbuza to ta kasa nawet do podcierania się nie nada bo farba
jest rakotwórcza.
Jak będzie takie prawo to można by się sądzić z *ISP* za notoryczne
unikanie rozwiązywania umowy (reagowania na incydent) ze spamerem. Dla
przykładu rzucę OLC+TPSA.
W tym momencie wazelinka dla Australijczyków.
W artykule <edv3um$rt@atena.e-wro.netTomasz Paszkowski napisał(a):
| ktora pozwala ja rozwiazac (bez placenia kar etc) przez klienta tylko w
| momencie kiedy usluga nie dziala nieprzerwanie przez 30 dni.
| Czy takie cos jest zgodne z jakims prawem konsumenta/prawem telekomunikacyjnym
| /prawem UE ?
| No bo ze zdrowym rozsadkiem to raczej nie jest zgodne tym bardziej ze te
| klauzule
| dotyczna nawet umowy na ATM
Mozesz sprobowac zglosic ta klauzule do UOKiK aby uznali to za klauzule nie
dozwolona.
Jest nawet duza szansa na wygrana, tymbardziej ze sporo podobnych klauzul juz
sie tam znajduje.
jb wrote:
Okazało się,że ja mogę dzwonić natomiast do mnie niekoniecznie.
Od niektórych operatorów dodzwonić się nie można,słyszy się,że wybrany numer
jest nieprawidłowy. Jest to spowodowane niepodpisaniem umów między Sferią a
innymi operatorami.
Chcę zrezygnować z telefonu,który działa w jedną stronę,ale operator straszy
mnie odszkodowaniem.
Uważam,że sprzedawca powinien uprzedzić mnie o ograniczeniach. Skoro tego nie
zrobił uważam,że celowo wprowadził mnie w błąd.
Też tak uważam. Jaki jest dokładnie przedmiot umowy, od jakich operatorów
nie można się dodzwonić?
Nie wiem jak załatwić tą sprawę,chętnie wysłucham propozycji wyjścia z tego
gówna.
Spróbuj poszukać kogoś w Urzędzie Nadzoru Telekomunikacji i Poczty i złóż
skargę na nich, nie znam umowy Sferii ale jest też szansa, że oprócz
podstępnego zatajenia umowa może być niezgodna z zasadą równości stron.
Niestety Kodeks Cywilny w sprawach telekomunikacyjnych obowiązuje tylko w tej
"sferze", którą dopuszcza ustawa o telekomunikacji więc potrzebny jest tekst
umowy z wszelkimi załącznikami i prawnik.
Może Federacja Konsumentów będzie mogła coś pomóc, Powiatowy Rzecznik
Konsumentów - ważne, by tanio (bezpłatnie) uzyskać analizę prawną.
W każdym razie tak na wyczucie to umowę powinno dać się bez problemu bez
żadnych kar rozwiązać, tylko trzeba znaleźć dobrego podstawy prawne.
Co podpisałeś w umowie o odszkodowaniach?
Waldek Godel <nos@orangegsm.infowrote:
| kilka tysięcy pobrało wzór to jest szansa ze pojawi sie w kilku
| tysiącach innych miejsc do pobrania ;)
| tylko gdzie ?? wie ktos gdzie można go pobrać ??
generalnie daj sobie spokój - skoro wyraźnie sobie nie radzisz ze
skutecznym przeczytaniem prostego artykułu prasowego, to z wpisaniem swoich
danych i podpisem też możesz mieć problem i jeszcze jakieś problemy wyjdą -
np. zamiast wypowiedzieć umowę - zamówisz najdroższy abonament.
A niech zamawia, myslenie nie boli a zawsze sie przydaje :-)
http://media2.pl/telekomunikacja/21762-wzor-rozwiazania-umowy-z-sieci...
(minuta szukania na stronie, ale widac niektorzy tego nie potrafia)
Plus chyba poszedl po "rozum do glowy" choc nie do konca.... go znalazl
....
Na aktualnej fakturze mam napisany nastepujacy zapis:
"Szanowni Panstwo, uprzejmnie informujemy, ze poczawszy od 1.01.2006 zmianie
ulegna cenniki swiadczenia uslug telekomunikacyjnych przez Polkomtel S.A.
Zmiana bedzie polegala na wykresleniu z cennika uslugi "Monitorowania stanu
rozliczen", podwyzszeniu oplaty za "Zawieszenie wszelkich uslug
telekomunikacyjnych z tytulu przekroczonego terminu platnosci za rachunek
telefoniczny" do kwoty 75,- zl z VAT oraz wprowadzeniu w czesci "Informacje
ogolne" zapisow o karach umownych w wysokosci 5000,- zl z tytulu uzywania w
adapterach kart SIM aktywowanych w sieci PlusGSM lub....." ciach....
Pozniej w dalszej czesci juz info o braku akceptacji powyzszej zmiany i
rozwiazaniu umowy (podobnie jak w zeszlym roku) aczkolwiek z nowym zdaniem:
"... Polkomtel S.A. przysluguje jednak w przypadku wypowiedzenia dokonanego
przed terminem ustalonym w umowie roszczenie z tytulu jednostronnego
rozwiazania przez Abonenta umowy w wysokosci nieprzekraczajacej okreslonej w
umowie rownowartpsci ulgi przyznanej Abonamentowi przy zawarciu umowy."
To tyle.... Jak widac Plus zwnowu kombinuje
Pozdr.
M
Marcin <NOS@NOSPAM.COM napisał(a):
no nie wiem, czy to jest mniej stresujący powód. Otóż przy zmianie cennika
nie ma zastosowania Art. 59 ust. 2. Zreszta na ten temat wypowiedział się
już UoKiK negatywnie. Tzn jeśli była promocja to kare trzeba zapłacić.
Chodziło mi o następujący zapis znajdujący się w regulaminie promocji:
"Nie podlega rygorom (...) [kary] rozwiązanie umowy o świadczenie usług
telekomunikacyjnych przez klienta w przypadku zmiany Cennika usług Polkomtel
SA skutkującej podwyższeniem opłat za świadczone na rzecz klienta usługi"
PO PIERWSZE WYWIN SOBIE ZEGAREK!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Bez pozdrowien
RoB
"Gift" <wi@cordef.net.plwrote in message
Witam!
Zastanawiam się nad sposobem "wywinięcia się" od podpisanej rocznej umowy
z
IDEĄ, w której zobowiązany jestem do korzystania z ich usług. Nie żebym
chciał ją od razu wymawiać bo te 3 m-ce do końca jeszcze przetrzymam, ale
dla zasady. Czy w ogóle jest taka możliwość? Ostatnio wpadł mi do głowy
(głowa pusta więc dużo do niej wpada) taki pomysł.
Operatorzy sieci zawierją ze mną umowę. Do umowy dołączają regulamin,
który
jest integralną częścią umowy i obowiązuje obie strony. Po jakimś czasie
przychodzi do mnie pismo, że operator zmienia regulamin (niby w związku z
jakimiś tam zmianami w prawie telekomunikacyjnym) i zawiadamia, że nie
zgłoszenie w ciągu iluś tam dzni sprzeciwu skutkuje przyjęciem jego
warunków
i dalszym tkwieniu w tym bagnie.
A ja co? Nie mogę jako strona umowy wysłać do operatora "propozycji"
zmiany
regulaminu np. w zakresie terminu płatności (chodzi o termin wpływu
gotówki
na konto operatora, który to sposób uznawania płatności mi się nie podoba)
i
również poinformować go że nie przyjęcie warunków spowoduje rozwiązanie
umowy w określonym terminie??
Jak to jest z tego typu umowami i zmianami do nich? Może ktoś się
wypowie.....
Pozdrowionka
Witek M.
Witam!
Pod koniec lipca kończy mi się umowa z Ideą i Plusem, podpisałem już
rozwiązanie umowy w tych sieciach i do obecnych numerów zamierzam dokupić
kilka telefonów na firmę. Więc chodzi mi o stan telefonów, które będą w
ofercie na przełomie lipca i sierpnia. Jakie telefony pod względem
technologicznym najlepiej wybrać z oferty Idei, a jakie z Plusa [obecnie
zastanawiam się czy przenieść się całkowicie do Plusa, czy do Idei, bo na
pewno nie będę już utrzymywał numerów w różnych sieciach:) ]. W Plusie jestem
już od 1995 roku i z tego co pamiętam, to zawsze oferował on „lepsze” telefony
i posiadał szerzej rozbudowaną ofertę pod względem ilości i zróżnicowana tel.
kom. Jednakże taryfowo ( zniżki z racji mojej profesji ) i z racji tego że
Idea ma podpisaną umowę z telekomunikacją jest z mojego punktu widzenia
korzystniejsza. Tu zaczyna się moja rozterka:). Jakie telefony proponujecie w
sieci Plus, a jakie w Idei?
----------
Pozdr.S.S.
Chcialem przestrzec uzytkownikow, ktorzy chca odejsc z Plusa a maja
konto w 5plus.
Przystepujac do 5Plus podpisales sie pod regulaminem, regulamin ten dostales
tez z pakietem powitalnym, jest równiez dostepny pod adresem
www.5plusgsm.pl. Trzeba czasami czytac tresc tego pod czym sie podpisuje.
ç 10
Rozwiazanie umowy o swiadczenie uslug telekomunikacyjnych
1. Rozwiazanie Umowy o Swiadczenie Uslug Telekomunikacyjnych powoduje
wykluczenie Uczestnika Programu z udzialu w Programie, z dniem rozwiazania
tej umowy
2. Uczestnik Programu powinien wykorzystac swoje Punkty do momentu
rozwiazania Umowy o Swiadczenie Uslug Telekomunikacyjnych. Z dniem
rozwiazania umowy, Punkty zgromadzone na Koncie Punktowym zostaja anulowane,
a Konto Punktowe zamkniete.
Nie ma co ukrywac ze od jakiegos czasu Era ma najmniej konkurencyjne warunki
swiadczenia uslug na rynku. Sam kiedys bylem jej klientem i wiem co znaczy
czuc sie oszukanym. Uwiazany 2 letnim cyrografem postanowilem zrobic
wszystko aby stac sie "wolnym" czlowiekiem.
I UDALO SIE!!! Po roku udalo mi sie "zerwac" z nia znajomosc.
Jak? Oto fragment listu z BOA ktory mi w tym pomogl.
"Szanowny Panie,
<ciach.
Jednocześnie wyjaśniamy, że w przypadku rozwiązania umowy terminowej po
kradzieży, naliczenie kary umownej jest uzależnone od promocji w której
Klient podpisał z PTC Sp. z o.o. Umowę o Świadczenie Usług
Telekomunikacyjnych. W przypadku jeżeli jest to jedna z promocji, które były
oferowane przez Operatora sieci Era GSM w roku 2000 Klient przy rozwiązaniu
umowy musi zapłacić karę umowną. Natomiast jeśli jest to promocja z zeszłego
roku to Klient po dostarczeniu zaświadczenia z policji może rozwiązać umowę
bez konieczności zapłacenia kary umownej.
W celu rozwiązania Umowy o Świadczenie Usług Telekomunikacyjnych należy
przesyłać pismo do Działu Korespondencji (fax 5736914) lub złożyć je w
Salonie Firmowym.
Z wyrazami szacunku,
Edyta Sygocka
Internetowe Biuro Obsługi Abonenta Era GSM
http://www.eragsm.com.pl
b@eragsm.com.pl"
Powodzenia
---
Kontakt: fa@fatum.prv.pl
0501-546-355
Gsm i nie tylko... www.cellnet.prv.pl
A To niby dlaczego dotyczy to promocji z zeszlego roku???????
Pozdrawaim
TOM
"Szanowny Panie,
<ciach.
Jednocześnie wyjaśniamy, że w przypadku rozwiązania umowy terminowej po
kradzieży, naliczenie kary umownej jest uzależnone od promocji w której
Klient podpisał z PTC Sp. z o.o. Umowę o Świadczenie Usług
Telekomunikacyjnych. W przypadku jeżeli jest to jedna z promocji, które
były
oferowane przez Operatora sieci Era GSM w roku 2000 Klient przy
rozwiązaniu
umowy musi zapłacić karę umowną. Natomiast jeśli jest to promocja z
zeszłego
roku to Klient po dostarczeniu zaświadczenia z policji może rozwiązać
umowę
bez konieczności zapłacenia kary umownej.
W celu rozwiązania Umowy o Świadczenie Usług Telekomunikacyjnych należy
przesyłać pismo do Działu Korespondencji (fax 5736914) lub złożyć je w
Salonie Firmowym.
Z wyrazami szacunku,
Edyta Sygocka
| 23.10.2005 złożyłem wniosek o rozwiązanie umowy o świadczenie usług
| telekomunikacyjnych z TPSA. Wniosek złożyłem w telepunkcie, mam
| potwierdzenie. Dziś telefon nadal działa. Czy to normalne zjawisko?
ja napiałem wypowiedzenie z siedmiodniowym wypowiedzeniem,
w wypowiedzeniu napisałem, że nie mam od tego dnia prawa do lokalu
i musieli mi telefon odłaczyć.
nie musiałem czekać aż 30 dni.
uaayy