Telekomunikacja systemy usługi


W obronie krzyża

VECTOR wdraża HD w TVP

W lipcu 2008 roku firma VECTOR, europejski dostawca rozwiązań dla branży telekomunikacyjnej, uruchomiła w TVP S.A. system kodowania sygnału telewizyjnego w HD, który nadawca wykorzystał do nadawania nowego kanału wysokiej rozdzielczości - TVP HD, który został uruchomiony wraz z inauguracją Igrzysk Olimpijskich w Pekinie.

Projekt zrealizowany przez firmę VECTOR wiązał się z opracowaniem koncepcji uruchomienia kodowania MPEG-4 HD w istniejącym systemie multipleksu TVP. Po pomyślnym zakończeniu testów poprawności zaprojektowanego rozwiązania przystąpiono do przebudowy infrastruktury na potrzeby rozbudowanego systemu multipleksu. Integracja koderów HD MPEG-4 światowego producenta firmy Tandberg Television z istniejącym systemem multipleksu wiązała się również z doprowadzeniem do pełnej kompatybilności oprogramowania we wszystkich urządzeniach.

W końcowej fazie projektu specjaliści z firm VECTOR, Tandberg Television oraz NDS wykonali rozbudowę istniejącego systemu szyfrowania NDS Director o nową funkcjonalność, pozwalającą na zabezpieczenie przed nieuprawnionym dostępem do nowego kanału wysokiej rozdzielczości.

VECTOR jest europejskim dostawcą rozwiązań dla dynamicznie rozwijającej się branży telekomunikacyjnej, oferuje zaawansowane systemy wykorzystywane w sieciach stacjonarnych i mobilnych. Firma specjalizuje się w integracji oraz produkcji rozwiązań, które pozwalają operatorom sieci świadczyć usługi multimedialne, takie jak telewizja cyfrowa, Internet czy telefonia.

info:http://satkurier.pl/news/42364/vector-wdraza-hd-w-tvp.html



PTK Centertel, operator komórkowej sieci Orange, szykuje nowe usługi dla swoich klientów nową usługę. W tym celu operator podpisał umowę ze spółką e-Muzyka, która obsługuje m.in. serwis Muzodajnia.pl dla sieci Plus.
Przedmiotem umowy jest współpraca związana z udzieleniem licencji przez e-Muzyka w zakresie wykorzystania produktów multimedialnych (plików muzycznych, dzwonków, RBT - sygnał oczekiwania na połączenie, tapet, grafik oraz plików video) przez PTK Centertel, operatora sieci Orange.

Spółka PTK Centertel zaoferuje powyższe produkty swoim abonentom jako jedną z usług telekomunikacyjnych. Jest to już trzeci z kolei operator sieci telefonii komórkowej, z którym spółka ma zawartą umowę. Przychody ze sprzedaży do operatorów sieci telefonii komórkowej stanowią większość obrotów spółki.

Przypomnijmy, że e-Muzyka od samego początku obsługuje muzyczny projekt Muzodajnia.pl dla komórkowej sieci Plus . W ramach projektu e-Muzyka, wraz z partnerem - firmą FM Solutions, przygotowała system obsługi i dystrybucji cyfrowych utworów muzycznych dla wszystkich użytkowników Muzodajnia.pl.

Serwis Muzodajnia.pl jest pierwszym w Europie projektem, polegającym na bezpośrednim, tanim dostępie użytkowników telefonów komórkowych do serwisu muzycznego, zawierającego setki tysięcy legalnych plików i utworów.


Źródło: e-Muzyka



" />Firma Profiline uruchomiła 28 lipca w Łodzi nowy, szerokopasmowy system WIBAS-2X, który jest jednym z najszybszych systemów radiowych typu punkt-wielopunkt (point-to-multipoint). Wdrożona platforma zbliżona jest sposobem działania do systemu WIMAX oraz sieci 3G, pozwalając na osiągnięcie przepustowości rzędu 134,44 Mb/s na pojedynczym kanale 28MHz.
Terminale abonenckie WIBAS-2X zostały wyposażone zarówno w porty E1, jak i Ethernet. Dzięki temu umożliwiają dostarczanie klientowi biznesowemu pełnego spektrum usług telekomunikacyjnych, w tym głosowych (ISDN PRA 30B+D), transmisji danych oraz symetrycznego dostępu do sieci Internet.
Komercyjne uruchomienie systemu oraz udostępnienie usług dla klientów sieci Profiline nastąpiło w dniu 1 sierpnia.



UKE przedstawił swoje stanowisko w sprawie okresów na doładowanie kont użytkowników usług przedpłaconych (prepaid) oraz potrącaniu przez nich środków na tym koncie po jego wygaśnięciu, niezależnie od ich wysokości.
W związku z powszechnym korzystaniem przez użytkowników końcowych z usług przedpłaconych (pre-paid) oraz mając na uwadze stosowane przez przedsiębiorców telekomunikacyjnych praktyki odnoszące się do okresów doładowań kont prepaid oraz potrącaniu przez nich środków na tym koncie po jego wygaśnięciu, niezależnie od ich wysokości Urząd Komunikacji Elektronicznej przedstawia stanowisko w tej sprawie.

Jak zauważa UKE, pomimo tego, iż ostateczny termin, który powoduje wygaśnięcie umowy o świadczenie usług przedpłaconych może wynosić do 12 miesięcy do nawet 455 dni, u większości przedsiębiorców telekomunikacyjnych najważniejszymi terminami dla użytkownika usług przedpłaconych są terminy, po których następuje utrata możliwości wykonywania przez nich połączeń do innych sieci.

Urząd zwraca uwagę na dysproporcję pomiędzy długościami okresów umożliwiających pełne korzystanie z usług telekomunikacyjnych i okresów, w których użytkownik usług przedpłaconych może jedynie odbierać połączenia (z wyjątkiem wykonywania połączeń na numery alarmowe) oraz otrzymywać określone wiadomości od innych osób.

Można odnieść wrażenie - twierdzi UKE - iż większość przedsiębiorców telekomunikacyjnych w Polsce wykorzystuje obawę użytkowników końcowych przed utratą zgromadzonych na koncie pre-paid środków do wywierania na nich presji, aby często korzystali z oferowanych usług telekomunikacyjnych oraz do zobowiązywania ich do systematycznych doładowań. Takie postępowanie w znacznym stopniu zniekształca istotę funkcjonowania usług przedpłaconych, co tym samym powoduje, iż należy je uznać za nieuzasadnione.

Według UKE także zasady odnoszące się do niewykorzystanych środków na koncie prepaid w przypadku jego wygaśnięcia są bardzo niekorzystne dla użytkowników prepaid. Użytkownicy końcowi tracą bezpowrotnie środki zgromadzone na koncie prepaid, jeśeli nie dokonają następnego doładowania w wyznaczonym czasie. Urząd jest zdania, że postępowanie polegające na całkowitym potrąceniu dostępnych środków na koncie pre-paid po jego wygaśnięciu, niezależnie od ich wysokości, wydaje się być nieusprawiedliwionym.

Jak jest w Europie? UKE zwraca uwagę, że europejscy operatorzy wprowadzili systemy umożliwiające zwrot niewykorzystanych środków na koncie prepaid po jego wygaśnięciu. Przykładowo we Włoszech operatorzy pobierają 5-8 Euro za zwrot pozostałych środków na koncie prepaid, które wygasło.




Źródło: UKE