Telekomunikacja Taryfa


W obronie krzyża

Polkomtel, operator komórkowej sieci Plus, od 1 lipca wprowadza nowy regulamin usług telekomunikacyjnych. Operator rozsyła stopniowo odpowiednią informację do swoich klientów. Zmiana regulaminu pozwala na rozwiązanie umowy bez ponoszenia kary w przypadku braku akceptacji zmian.

Operator w korespondencji do klientów informuje, że abonent może podjąć taką decyzję w terminie 7 dni od chwili otrzymania nowego regulaminu wraz z określoną datą płatności rachunku. Jednak każdego klienta obowiązuje 30-dniowy okres wypowiedzenia.

Zmiana regulaminu dotyczy abonentów usług telefonicznych oraz mobilnego dostępu do Internetu - iPlus. Osoby, które od 4 maja podpisały lub podpiszą umowę z Plusem nie będą mogły wypowiedzieć umowy bez płacenia kary, ponieważ już akceptują nowy regulamin.

Dodatkowo za szczegółowy rachunek, od 1 lipca, będzie trzeba zapłacić 5 zł. Tego samego dnia wejdzie nowa cena za połączenia z konsultantem Działu Obsługi Klienta (2601) oraz Działu Windykacji Należności (2607). Będzie ona wynosić 1,95 zł brutto.

Źródło: media2.pl


Widać, że plus podnosi ceny połączenia z DOK. Pytanie do Wojtka: standardowym rachunkiem będzie płatny czy nieszczegółowy? Bo np ja nie chcę płacić za szczegółowy to muszę to gdzieś zgłosić żeby dostać nieszczegółowy? I kolejne pytanie: mam abonament z taryfą minutową i mam do wygadania jeszcze 2/3 minut i powiedzmy, że nie zgadzam się z nowym regulaminem więc mogę zerwać umowę bez kary, jakie opłaty zostaną do zapłacenia?



wszystko masz w cenniku:


Zmiana taryfy pomiędzy taryfami Nowa Era*

Zmiana taryfy na taryfę o wyższej Opłacie Abonamentowej
                     bezpłatnie
                     przez Konsultanta 5,00 zł z VAT

Zmiana taryfy na taryfę o niższej Opłacie Abonamentowej
                    50,00 zł z VAT

* Warunki zmiany taryfy:
- Zmiana taryfy jest możliwa, o ile nie jest to sprzeczne z warunkami oferty w ramach, której Abonent zawarł Umowę lub Aneks do Umowy o Świadczenie Usług Telekomunikacyjnych.
- Czas realizacji wprowadzenia zmiany taryfy wynosi maksymalnie 7 dni od momentu zgłoszenia. Zmienione zasady naliczania opłat za połączenia obowiązują od godziny 24.00 dnia, w którym zrealizowano zmianę taryfy.



Masz racje, ale nie do konca. Jezeli chodzi o abonament Classic Partner 220 to podwojona liczbe minut (440) bedziesz mial tylko przez pierwsze 12 miesiecy, przez nastepne 12 miesiecy 220. Wiadomo jak bardzo "stabilny" jest polski rynek telekomunikacyjny. Za rok 68 groszy brutto do wszystkich nie bedzie wygladac tak rozowo jak dzisiaj .

Posiadam Nokie 6310i i jestem bardzo zadowolony z tego telefonu, nie planuje zmiany.
Jezeli chodzi o aneks na 12 miesiecy bez telefonu z taryfami Classic Partner to z tego co mi wiadomo nie ma takiej mozliwosci (mialem na mysli siebie i rachunki na poziomie 150zl).

Dwie wiadomosci potwierdzaja, ze 7 grudnia na moim koncie abonenckim pojawi sie oferta:
- jestem przypisany do pionu klientow gdzie oferta pojawia sie na 4 miesiace przed koncem umowy,
- kilka dni temu zadzwonila do mnie pani z Ery z informacja, ze w/w dnia pojawi sie oferta.

Swoje przypuszczenia opieram na tych informacjach.

Co do Orange, NIE DZIEKUJE! U mnie non stop zrywa zasieg.

Zaciekawil mnie rowniez wspomniany przez Ciebie model telefonu, mam na mysli Nokie 6822. Czyzby godny nastepca 6310i? Mozesz krotko scharakteryzowac ten model?

Po wtore jezeli wiesz cos w kontekscie mozliwosci zawarcia 12 miesiecznego aneksu w taryfach Classic Partner to bardzo prosze o informacje.

Pozdrawiam



W regulaminie taryfy simplus zawartym na portalu telepolis:
"Okres karencji dla Użytkowników korzystających z taryfy SIMPLUS upływa w 365 dni od chwili zawieszenia konta z powodu zakończenia okresu ważności lub wyczerpania jego wartości. Po upływie okresu karencji zgodnie z Regulaminem świadczenia usług telekomunikacyjnych przez POLKOMTEL S.A. dla Użytkowników następuje zaprzestanie świadczenia usług (deaktywacja numeru)

Natomiast na stronie simplus jest napisane to co napisałeś wyżej że od zablokowania okres karencji wynosi 30 dni.
Podejrzewam że jest tak jak na stronie. Mój błąd, ale musiało się to niedawno zmienić bo do niedawna było tak jak pisałem wcześniej.



Niestety kazdy operator telefoni stacjonarnej wymaga oplacania abonamentu telefonicznego. Powinno ci wyjsc,ze w netii za tego neta 134,20+ 23,18 za najtanszy abonament telefoniczny "taryfa spokojna" =157,38.
W dialogu za neta 120,78+23,18 za najtanszy abon. telef.=143,96
Tu i tu umowe podpisujesz na okres 12 m-cy

Dodatkowe oplaty, wg. informacji na stronach:

Netia:
-Opłata za uzyskanie dostępu do sieci telekomunikacyjnej- 122,00
-Aktywacja Net24 - 1,22
-modem - 1,22

Dialog:
-Opłata za uzyskanie dostępu do sieci telekomunikacyjnej-317,20 zł(w przypadku gdy zakladasz nowa lini, a nie przechodzisz od innego opa, bo jesli tak to 1.22)
-Opłata za uzyskanie usługi w dostępie asymetrycznym (ADSL)- 117,12 zł
-Nie wiem ile kosztuje modem

Czyli z czystej kalkulacji wychodzi mi, ze netia ma korzystniejsza oferte, ale przed ostatecznym wyborem radze jeszcze podzwonic na obydwie infolinie i spytac sie w jakim czsie podlacza cie do sieci i czy aby nie maja jakis promocji, ktorych niechcialo im sie umiescic na stronach

Mam nadzieje, ze choc troche pomoglem