W obronie krzyża
Era a zmiana regulaminu (wypowiedzenie umowy)
Witam
Mam pytanie w zwiazku zmiana regulaminu w Erze
Umowa (przedluzenie umowy [promocja]"Wymiana tel.na nowy")podpisana
01.03.2007 tel w promocji 300 zeta ,pismo ktore otrzymalem ma date
13.03.2007.
Powstaje pytanie co z telefonem ktory otzrmalem czy musze go zwrocic?
Czy poprawnie "sklecilem" :-) pismo do operatora?
Szanowni Państwo, W związku z dokonaniem w marcu 2007 r. zmian w
obowiązującym od dnia
1 października 2003 r. Regulaminie Świadczenia Usług Telekomunikacyjnych
przez Polską Telefonię Cyfrową Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, zwracam
się z uprzejmą prośbą
o rozwiązanie ze mną umowy na usługi w Państwa sieci w ciągu 30 dni od
niniejszego pisma.Dokonana z dniem 15 marca 2007 r. zmiana Regulaminu
Świadczenia Usług Telekomunikacyjnych przez Polską Telefonię Cyfrową Sp. z
o.o. z siedzibą w Warszawie, nie została dokonana prawidłowo. We wspomnianym
piśmie adresowanym do mnie brak jest powiadomienia o przysługującym mi
prawie wypowiedzenia umowy w przypadku braku akceptacji zmian oraz
niezachowany został termin powiadomienia mnie przed wejściem tych zmian w
życie.
jesli zle to prosilbym o jakis wzor takiego pisma
Pozdrawiam i z gory dziekuje za pomoc
Jurek
Jednak mozna
2007.04.11 17:01
Telekomunikacja
Można rozwiązać umowę z Erą
ł.d.
Polska Telefonia Cyfrowa, operator sieci Era, zażądała od serwisu
internetowego Media2.pl usunięcia wzoru dokumentu z wypowiedzeniem umowy.
Serwis chciał zwrócić uwagę klientom PTC, że istnieją przesłanki do
rozwiązania terminowych umów z operatorem bez ponoszenia za to umownych kar.
W marcu PTC wprowadziła do regulaminu świadczenia usług nowe zapisy. Zgodnie
z prawem telekomunikacyjnym zmiana regulaminu daje abonentom prawo do
rozwiązania umowy bez ponoszenia kar. Operator utrzymuje, że "uzupełnił" a
nie "zmienił" regulamin i że nie ma tytułu do zrywania umów. Przeciwnego
zdania jest Urząd Komunikacji Elektronicznej (który niebawem wyda w tej
sprawie swoją ostateczną decyzję) oraz Ministerstwo Transportu. PTC dotuje
telefony komórkowe, jakie kupują abonenci przy podpisywaniu terminowych
umów. Jeżeli będą zrywali je przed czasem, operator może nie odzyskać
dotacji i dopłacać do usług. PTC uznała, że Media2.pl działa na jej szkodę
przede wszystkim przez zamieszczenie wzoru rozwiązania umowy.
- Czekamy na ekspertyzę Centrum Monitoringu Wolności Prasy, zanim oficjalnie
odpowiemy PTC - powiedział Łukasz Roguski, redaktor naczelny Media2.pl. Wzór
rozwiązania umowy pobrało kilka tysięcy jego użytkowników.
http://www.rzeczpospolita.pl/News/1,30,67342.html?rss=1
m pisze:
> Witam Poszkuje wzoru wypowiedzenia umowu telefony w sieci Orange.
> Pozdrawiam Googlam ale widze tylko płatne serwisy - czy zna ktoś moze
> jakieś darmowy wzór ?
>
może pomoże :)
jak już ktoś podpowiedział w salonie mają, ja do ery pisałem tak:
Wniosek o rozwiązanie Umowy o Świadczenie Usług Telekomunikacyjnych
W związku z nadchodzącym końcem trwania umowy numer âŒâŒâŒâŒâŒâŒ (dotyczącej
telefonu numer âŒâŒâŒâŒâŒâŒ) zawartej w dniu âŒâŒâŒâŒâŒâŒ wnoszę o rozwiązanie umowy
na jej zakończenie, z przeniesieniem numeru
do Tak-Tak.
hasło abonenckie podpis data
nie było problemów
pozdro
dla osoby co chciała wzór pisma reklamacyjnego, daję swoje wysłane swoje do UKE.
W dniu 12.06.2009 r. złożyłem wypowiedzenie o świadczenie przez Polkomtel S.A. usług telekomunikacyjnych dla numeru 601XXXXXX, wraz z możliwością przeniesienia tego numeru do sieci PLAY.
W odpowiedzi na moje wypowiedzenie otrzymałem pismo z dnia 15.06.2009 (numer sprawy: 006-XXXXXXXXXXX) z informacją, że wniosek został przyjęty, ale została naliczona mi kara w wysokości 1000 zł. Nie zgadzam się z naliczoną mi karą za zerwanie umowy, gdyż w dniu 05.06.2009 r. otrzymałem fakturę wraz z nowym regulaminem, gdzie w przypadku braku akceptacji tego regulaminu mam możliwość wypowiedzenia umowy.
Nie rozumiem, na jakiej podstawie naliczono mi karę, skoro sam Polkomtel S.A poinformował mnie o możliwości rozwiązania umowy w związku ze zmianą regulaminu.
Jako klient z 8 letnim stażem w Polkomtel S.A. uważam, że działania tej firmy są nie fair. Firma za wszelką cenę próbuje zniechęcić swoich klientów do zmiany operatora. Numery wskazane przez automat w BOK-u dotyczące rozwiązania umowy w ostateczności okazują się niedostępne albo nieprawidłowe. Na podany numer faxu nie mogę wysłać reklamacji, gdyż od dłuższego czasu jest on niedostępny. Natomiast w Punkcie Obsługi Klienta pracownicy zbywają klientów chcących zrezygnować ze świadczonych usług telekomunikacyjnych, tłumacząc że "padł system, albo nie działa drukarka". Spotkałem się z tym nie tylko ja ale i wielu moich znajomych (którzy nawet przez 2 tygodnie próbowali złożyć wypowiedzenie, bez skutku). Również na forach internetowych czytam, że ten problem dotyczy sporej ilości osób.
Telekomunikacja Polska (TP) uwa?a, ?e ma prawo pobiera? od klient?w kary za wcze?niejsze rozwi?zanie umowy dotycz?cej ?wiadczenia us?ugi dost?pu do internetu - Neostrada - zawartej na czas okre?lony - poinformowa?a w ?rod? PAP rzeczniczka prasowa TP Barbara G?rska.
Urz?d Ochrony Konkurencji i Konsument?w (UOKiK) twierdzi, ?e sp?ka mog?a z?ama? prawo, ??daj?c takich op?at od klient?w, kt?rzy chcieli rozwi?za? umowy przed czasem. UOKiK poinformowa? w poniedzia?ek, ?e wszcz?? w tej sprawie post?powanie administracyjne.
Jak powiedzia?a w ?rod? PAP G?rska, sp?ka na skutek interwencji UOKiK zamierza zmieni? od 1 grudnia wzory um?w o ?wiadczeniu us?ugi Neostrada oraz cennik, wprowadzaj?c zapisy o wysoko?ci op?at dodatkowych, kt?re musi ui?ci? klient, gdy chce przed czasem rozwi?za? umow?.
"Ponadto w najszybszym mo?liwym terminie dokonane zostan? zmiany w regulaminie ?wiadczenia us?ugi Neostrada. Tak?e tam zostan? wprowadzone zapisy o sposobie naliczania wysoko?ci przyznanej abonentowi przez TP ulgi oraz op?at dodatkowych za wypowiedzenie przez abonenta umowy" - powiedzia?a G?rska.
Wed?ug niej, TP nie zgadza si? z twierdzeniem UOKiK, i? "umowa o ?wiadczenie us?ugi Neostrada zawarta na czas okre?lony - bez skorzystania z jakiejkolwiek promocji - nie jest zwi?zana z ?adn? ulg? przyznan? abonentowi" i wobec tego TP nie ma uprawnie? do roszcze? wobec abonenta.
"Umowa zawierana na czas okre?lony jest typowym przyk?adem umowy, w kt?rej w zamian za zobowi?zanie si? abonenta do korzystania z us?ugi przez czas okre?lony, TP udziela mu obni?ki w stosunku do oferty standardowej, jak? jest umowa na czas nieokre?lony" - zaznaczy?a G?rska.
Doda?a, ?e dzia?anie TP w tym zakresie nie odbiega od przyj?tych na rynku standard?w.
UOKiK poinformowa? w poniedzia?ek, ?e dzia?ania TP s? niezgodne z prawem telekomunikacyjnym. Jego zdaniem, jedynie w wypadku udzielenia abonentowi rabatu operator ma prawo ??da? od konsumenta dodatkowych op?at z tytu?u wcze?niejszego rozwi?zania umowy, a taka op?ata nie mo?e jednak przekracza? wysoko?ci przyznanej zni?ki.
Tymczasem - wed?ug UOKiK - mo?liwe jest zwarcie umowy o ?wiadczeniu us?ugi Neostrady na czas okre?lony i taka standardowa umow? nie jest zwi?zana z ?adn? promocj?. Wed?ug Urz?du, wynikaj?ca z cennika Neostrady r?nica mi?dzy cen? us?ugi przy umowie zawartej na czas okre?lony oraz wysoko?ci? op?at przy umowie na czas nieokre?lony nie mo?e by? uznana za ulg? przyznan? abonentowi.
Na koniec III kwarta?u 2005 roku TP mia?a 980 tys. u?ytkownik?w Neostrady.
?r?d?o: PAP - Dziennik Internaut?w - www.di.com.pl