Telekomunikacja Polska SA-abonenci indywidualni


W obronie krzyża

Netia ma chrapkê na abonent?w TP SA

Konkurent Telekomunikacji Polskiej przygotowa³ now± ofertê na sta³y dostêp do internetu dla klient?w indywidualnych, posiadaj±cych liniê telefoniczn± TP SA. G³?wn± kart± przetargow± ma byæ brak limitu na ilo¶æ przesy³anych danych.

Ponadto ceny sta³ego dostêpu do internetu w Netii s± ni¿sze ni¿ w analogicznej ofercie neostrady. Aktywacja kosztuje 1,22 z³, tyle samo klienci zap³ac± za modem.

Je¶li kto¶ posiada ju¿ modem to w pierwszym okresie rozliczeniowym przys³uguje takiej osobie 90% rabat na abonament.

Oferta promocyjna dotyczy um?w zawartych na czas okre¶lony. Ceny (brutto) kszta³tuj± siê nastêpuj±co:

Umowa na 24 miesi±ce:

512 kbit/s - 44,30 z³
1 Mbit/s - 55 z³
2 Mbit/s - 110 z³
6 Mbit/s - 124 z³

Umowa na 12 miesiêcy:

512 kbit/s - 60 z³
1 Mbit/s - 64 z³
2 Mbit/s - 115 z³
6 Mbit/s - 130 z³



Firma GTS Energis w drugiej połowie września 2007 roku poszerzy swoją ofertę hurtowego dostępu do sieci telekomunikacyjnej TP (w skrócie WLR), o propozycję skierowaną do klientów indywidualnych będących abonentami Telekomunikacji Polskiej S. A., którym zależy na tańszym abonamencie i niższych kosztach za połączenia telefoniczne.
Zna ktoś może szczegóły? Bo mam własnie przechodzic do dialogu i zastanawiam sie czy moze jednak energis. Multimo juz mam.



Od 1 lutego klienci Telekomunikacji Polskiej z regionu krakowskiego jako pierwsi w Polsce mog? korzysta? z automatycznego serwisu 9393. Serwis umo?liwia m. in. sprawdzenie salda klienta, otrzymanie informacji o us?ugach i aktualnych promocjach, danych dotycz?cych przeprowadzonych rozm?w. Wszystko to bez konieczno?ci rozmowy z ?ywym doradc? TP S.A.

Korzystanie z nowego serwisu jest bezp?atne i mo?liwe 24 godziny na dob?. Klient musi tylko ustali? sw?j indywidualny 6-cyfrowy numer PIN. Zdaniem Barbary G?rskiej, rzecznika prasowego TP S.A., zainteresowanie klient?w now? us?ug? ju? po pierwszym dniu jest du?e.

- Pami?tajmy jednak, ?e automatyczny serwis to na razie tylko pilota?, wi?c pomy?ki i niedoci?gni?cia mog? si? zdarzy? zastrzega rzeczniczka.

Tymczasem pracownikom TP S.A. gro?? zwolnienia. Kilka dni temu zwi?zki zawodowe zorganizowa?y przed warszawsk? siedzib? firmy manifestacj?, by zaprotestowa? przeciwko zapowiadanej redukcji zatrudnienia. Zwi?zkowcy m?wi? o planach zwolnienia oko?o 4 tysi?cy os?b. Telekomunikacja twierdzi, ?e zwolnie? b?dzie mniej i t?umaczy je konieczno?ci? obni?enia koszt?w.

Nieoficjalnie wiadomo, ?e ostateczne decyzje jeszcze nie zapad?y. Nie wiadomo te?, ile os?b straci prac? w Ma?opolsce. W ca?ym kraju w pierwszej kolejno?ci prawdopodobnie b?d? zwalniani pracownicy administracji.

?r?d?o: NaszeMiasto.pl



TP oddaje użytkownikom VAT za Neostradę
 Użytkownicy Neostrady mogą odzyskać od Telekomunikacji Polskiej VAT za Internet zapłacony za marzec i kwiecień. Muszą tylko zareklamować rachunki.

Od 1. marca usługi dostępu do Internetu dla klientów indywidualnych są obciążone 22% VAT i przez to droższe. Zgodnie z prawem telekomunikacyjnym operator o każdej podwyżce musi poinformować klienta na piśmie z miesięcznym wyprzedzeniem. TP swoich klientów o podwyżce ceny Neostrady od 1. marca powiadomiła w połowie marca. W piśmie nie ma jednak wymaganej prawem informacji, że klient w związku z podwyżką może zrezygnować z usługi, a dostawca nie ma prawa domagać się od niego odszkodowania. W ocenie prawników, pismo nie spełnia wymogów ustawowych.

Tymczasem TP twierdzi, że wypełniła obowiązki informacyjne, gdyż oprócz listu pani dyrektor, który nie zawierał informacji o możliwości zerwania umowy, przesłała w marcu abonentom ulotkę, w której poinformowała o prawie wypowiedzenia umowy w związku z podwyżką. Prawnicy zwracają uwagę, że ulotka nie zawiera cennika, więc nie można jej uznać za pełną informację.

Ci, którzy zareklamowali rachunki telefoniczne za marzec i kwiecień z 22% VAT za Neostradę, są informowani przez TP, iż ich reklamacja jest uznana. TP oddaje im niesłusznie pobrane pieniądze. Gdyby reklamacje zgłosili wszyscy użytkownicy Neostrady, koszty TP z tego tytułu sięgnęłyby ok. 10 mln zł za każdy miesiąc.



Abonenci Telekomunikacji Polskiej poszkodowani w wyniku tornad i wichur, które przeszły przez Polskę w miniony weekend, zostaną zwolnieni z opłat abonamentowych za telefon przez trzy miesiące.

Zwolnienie z abonamentu zostanie udzielone na podstawie informacji z właściwych jednostek samorządowych, które zajmują się udzielaniem pomocy poszkodowanym oraz na podstawie danych o uszkodzeniach, zapisanych w systemach telekomunikacyjnych. Nie będzie potrzeby indywidualnego zwracania się z wnioskiem do TP.

Trwa już weryfikacja danych, aby w najbliższych miesiącach na rachunkach znalazły się informacje o czasowym zwolnieniu z abonamentu. Termin ustawiania zwolnień z abonamentu uzależnione jest od tempa spływu informacji z właściwych jednostek samorządowych.

We wszystkich miejscowościach dotkniętych przez żywioł prowadzone są intensywne prace w celu jak najszybszego przywrócenia łączności telefonicznej. W najbardziej zniszczone rejony zostały skierowane dodatkowe ekipy techniczne.




 
Użytkownik "Bartek" <sahar_NOSPAM@go2.pl> napisał w wiadomości
news:ehppl3$k9i$1@nemesis.news.tpi.pl...
> Witam.
>
> Otrzymalem dzis sms-a z numeru 7070 z zapytaniem:
> "Czy zgadzasz sie na przekazanie swoich danych teleadresowych
> na potrzeby Ogolnokrajowej Informacji o Numerach Telefonicznych?"
>
> Czy ktos wie co to za twor i o co moze chodzic?
>

Tu jest wyjasnienie: http://skocz.pl/infoplus

"W dniu 14 grudnia 2005 r. Telekomunikacja Polska S.A. - jako operator
publicznej stacjonarnej sieci telefonicznej o największym udziale w rynku
świadczenia usług powszechnych w Polsce - została zobowiązana do świadczenia
wszystkim użytkownikom publicznych sieci telefonicznych (tak stacjonarnych,
jak i komórkowych), usługi biura numerów obejmującej wszystkich Abonentów
tych sieci.

W związku z powyższym do Abonentów indywidualnych naszej sieci zostanie
wysłany SMS o treści :

"Zgadzam sie na przekazywanie moich danych teleadresowych na potrzeby
ogólnokrajowej informacji o numerach telefonicznych? Jeśli tak to wyślij sms
o treści tak na nr 7070"

Cała operacja jest dla naszych Abonentów całkowicie bezpłatna."

Pozdr.





 
Użytkownik "Bartek" <sahar_NOSPAM@go2.pl> napisał w wiadomości
news:ehppl3$k9i$1@nemesis.news.tpi.pl...
> Witam.
>
> Otrzymalem dzis sms-a z numeru 7070 z zapytaniem:
> "Czy zgadzasz sie na przekazanie swoich danych teleadresowych
> na potrzeby Ogolnokrajowej Informacji o Numerach Telefonicznych?"
>
> Czy ktos wie co to za twor i o co moze chodzic?
>

Tu jest wyjasnienie: http://skocz.pl/infoplus

"W dniu 14 grudnia 2005 r. Telekomunikacja Polska S.A. - jako operator
publicznej stacjonarnej sieci telefonicznej o największym udziale w rynku
świadczenia usług powszechnych w Polsce - została zobowiązana do świadczenia
wszystkim użytkownikom publicznych sieci telefonicznych (tak stacjonarnych,
jak i komórkowych), usługi biura numerów obejmującej wszystkich Abonentów
tych sieci.

W związku z powyższym do Abonentów indywidualnych naszej sieci zostanie
wysłany SMS o treści :

"Zgadzam sie na przekazywanie moich danych teleadresowych na potrzeby
ogólnokrajowej informacji o numerach telefonicznych? Jeśli tak to wyślij sms
o treści tak na nr 7070"

Cała operacja jest dla naszych Abonentów całkowicie bezpłatna."

Pozdr.




Netia wprowadza nową ofertę pakietową

2 sierpnia pisaliśmy o decyzji Urzędu Komunikacji Elektronicznej, która to umożliwiła korzystanie z usług głosowych i internetowych u alternatywnego operatora na łączach TP SA. Warto wspomnieć, że wcześniej abonent operatora alternatywnego mógł na łączach TP korzystać albo z usług głosowych albo dostępu do Internetu. Nie mógł natomiast cieszyć się wariantem łączonym.

Dziś Netia wprowadziła ofertę pakietową "Surfuj i rozmawiaj" dla klientów indywidualnych oraz dla małych i średnich firm. Propozycja ta jest skierowana zarówno do klientów korzystających z sieci Netii jak i Telekomunikacji Polskiej. Tym samym faktycznie realizuje nowe możliwości, które pojawiły się po wejściu w życie decyzji UKE.

Głównym elementem nowej oferty są pakiety usług głosowych i internetowych, dzięki którym klient może korzystać z Internetu i telefonu za 19 złotych przez pierwsze trzy miesiące. Opłata za następne miesiące jest uzależniona od czasu umowy oraz od wybranej szybkości dostępu do internetu i taryfy za usługi głosowe. Jak zaznacza Netia zawsze w każdym wariancie jest ona niższa od analogicznej oferty TP.

Dla klientów indywidualnych przygotowane zostały trzy pakiety zawierające dostęp do Internetu oraz trzy nowe taryfy głosowe. Podstawowe rozwiązanie - pakiet "Srebrny" zawiera dostęp do sieci 512 kbit/s oraz "Lepszy Telefon 60", koszt miesięcznego abonamentu wynosi 90 zł (przy umowie na 2 lata) i 85 zł przy 3 letniej. W obu przypadkach pierwsze trzy miesiące to niższa opłata wynosząca 19 zł. Dostępne są również pakiety, w ramach których Netia oferuje wyższe prędkości transferu (1 i 2 Mbit/s) oraz korzystniejsze abonamenty telefoniczne ich ceny to odpowiednio 128 i 208 zł (umowa 2 letnia). Ceny zawierają podatek VAT.

Więcej na temat pakietów oraz usług dodanych przeczytać można na stronie Netii.

?ródło: dobreprogramy.pl



E-faktura w Telekomunikacji Polskiej!
Od 2007 roku TP wprowadzi fakturę elektroniczna dla wszystkich indywidualnych abonentów.Pozostaje tylko jedna kwestia:rozwiązania problemu tzw.podpisu kwalfikowanego na fakturze.Poczekamy,zobaczymy...



Stały internet bez limitów w całej Polsce
  Cytat:
30 stycznia 2007 r., GTS Energis uruchomi usługę stałego dostępu do internetu bez limitu transferu danych. Oferta o nazwie MULTIMO skierowana jest do klientów indywidualnych posiadających linię telefoniczną TP SA.

Wprowadzana usługa jest obecnie w fazie pilotażowej - informują przedstawiciele Energis. Oprócz niższych cen niż w przypadku oferty Telekomunikacji Polskiej SA, Energis będzie próbował skusić klientów także brakiem limitów transferu danych.
Oferta MULTIMO przedstawia się następująco:

(download/upload - cena brutto przy umowie na 36 miesięcy)

512/128 kbps - od 41,48 zł
1024/256 kbps - od 52,46 zł
2048/256 kbps - od 107,36 zł
6144/256 kbps - od 120,78 zł

Dodatkowe koszty usługi to koszt aktywacji (1 zł) lub modemu. Jeśli klient indywidualny będzie korzystał z własnego modemu ADSL to opłata abonamentowa za usługę MULTIMO w pierwszym pełnym okresie rozliczeniowym zostanie obniżona do 1 zł netto, niezależnie od świadczonej opcji usługi.

W ramach usługi MULTIMO oferowane jest szerokopasmowe łącze o zdefiniowanej szybkości transmisji do abonenta, dynamiczny adres IP oraz 3 zestawy instalacyjne z modemem ADSL.

Do końca kwartału br. usługa MULTIMO ma być dostępna w całej Polsce - zapowiadają przedstawiciele firmy. W obecnej chwili zasięg stałego dostępu od Energis obejmuje około 70% abonentów sieci TP S.A. Szczegóły dostępności na mapce załączonej poniżej:
http://www.multimo.pl/media/mapka_dostepnosci.jpg
MULTIMO - nowoczesny i wygodny dostęp do Internetu w technologii DSL

Warto będzie ?
Ile płaci się tepsie za utrzymanie łącza ?