telecentrum wizair


W obronie krzyża

Chyba +20zł, nie pamiętam dokładnie.

edit


opłata za rezerwację w telecentrum 21 PLN
http://wizzair.com/u...service%5Ffees/
Użytkownik paulo edytował ten post 02 styczeń 2007 - 18:14



niemowlęta
Niemowlęta i małe dzieci w wieku do 2 lat mogą podróżować za stałą opłatą dla niemowląt na kolanach dorosłego opiekuna. Jeden dorosły opiekun może przewozić tylko 1 małe dziecko. Opłaty za miejsce dla niemowląt można dokonać podczas rezerwacji przez Internet lub telefonicznie przez kontakt z telecentrum. Za miejsce dla niemowląt nie płaci się podatku i opłaty za rezerwację . Niemowlętom nie przysługuje przewóz bagażu z wyjątkiem wózka, który można przewozić bezpłatnie. Na pokład samolotu nie można wnosić fotelików samochodowych dla dzieci.
Dotychczas Wizz Air pobierał stałą opłatę za przewóz niemowląt i małych dzieci w wysokości 25 EUR za lot. Od chwili obecnej, jeżeli cena przelotu w jedną stronę osoby dorosłej towarzyszącej dziecku będzie niższa niż 25 EUR, ta sama niższa kwota należna będzie za opłatę za niemowlę. Jeżeli cena przelotu w jedną stronę osoby dorosłej towarzyszącej dziecku będzie wyższa niż 25 EUR, opłata za niemowlę nadal wynosić będzie 25 EUR.
Niemowlęta i małe dzieci muszą być w wieku poniżej 2 lat zarówno w momencie wylotu jaki i lotu powrotnego. Jeżeli dziecko osiągnie wiek 2 lat pod dacie wylotu, lecz przed lotem powrotnym, konieczne będzie opłacenie osobnego miejsca. Dzieciom w wieku powyżej dwóch lat nie wolno podróżować na jednym siedzeniu z dorosłą osobą towarzyszącą.
dzieci
Dzieci w wieku od lat 2 do 14 włącznie są rejestrowane jako dzieci, ale muszą zajmować własne siedzenie i muszą opłacić cenę za przewóz dla dorosłych.



Wizzair nieco przegina i ostatecznie zraziłem się do tej linii. Co z tego że mają bilety po 100 zł. jak na końcu przycinają 50 zł. za samą zapłatę kartą kredytową (chyba że odeszli od tej praktyki). Do tego jakieś dziwne zwyczaje, że rezerwuję lot w Polsce (Budapeszt - Bukareszt) a cenę mam wpłacić w forintach (co do jednego - a różnice kursowe) na rachunek w Budapeszcie w terminie 2 dni (ciekawe ile idzie przelew z Pekao). To gdzie w końcu następuje zawarcie umowy przewozu - w Polsce czy na Węgrzech i jak ma się do tego zasada walutowości, że w IV RP oficjalnym diengiem jest złoty polski??
Aha - ten lot Budapeszt - Bukareszt był za 0 HUF - taka promocja, ale po podliczeniu wychodziło 160 zł. - tylko miły człowiek w telecentrum nie potrafił do końca odpowiedzieć ile w końcu tych pieniędzy mam przelać:)



" />Godzina mojego lotu Katowice - Sztokholm ulegla zmianie. Dostalem mejla od Wizzaira z prosba o zaakceptowanie zmiany. Zmiany nie chce zaakceptowac, czyli z lotu rezygnuje.

Regulamin mowi:


"> 15.1.2 Jeżeli Wizz Air poinformował Pasażera o zmianach lotu zgodnie z paragrafem 15.1.1, Pasażer może skontaktować się z Telecentrum i wybrać jedną z poniższych opcji:
(a) Wizz Air zmieni rezerwację Pasażera na lot na tej samej lub - w razie konieczności - podobnej trasie na inny dzień przypadający na 14 dni przed zaplanowanym pierwotnie odlotem lub na 30 dni po nim, w zależności od dostępności wolnych miejsc; lub
(b) Wizz Air anuluje rezerwację i zwróci Klientowi całkowity koszt rezerwacji odwołanego lotu i dodatkowo 20% tej ceny oraz za bilet powrotny, jeżeli tak wskazują informacje znajdujące się na ‟koncie klienta” na stronie Wizz Air. Zwróconą sumę można wykorzystać na zarezerwowanie jakiegokolwiek innego lotu liniami Wizz Air w przeciągu roku od daty odwołanego lotu; lub
(c) Wizz Air anuluje rezerwację i zwróci Klientowi całkowity koszt rezerwacji odwołanego lotu wraz z biletem powrotnym, jeżeli takowy został wykupiony, zgdnie z paragrafem 15.4.4. Jeśli Pasażer chce dokonać zmiany, może to zrobić zgodnie z ogólnymi warunkami i za odpowiednią opłatą.


Byl ktos w podobnej sytuacji? Dlugo trzeba czekac na zwrot pieniedzy? Ile zajmuje rozmowa z telecentrum?



" />Tak próbowałem ale po zalogowaniu nie widzę opcji dokupienia dodatkowego bagażu, jest tylko opcja kontaktu telefonicznego za pośrednictwem telecentrum.

Znalazłem info :- Pasażer może przewozić bagaż rejestrowany o wadze 32 kilogramów za dodatkową opłatą oraz jedną sztukę bagażu podręcznego o maksymalnej wadze 10 kilogramów i wymiarach nieprzekraczających 55x20x40 centymetrów bezpłatnie.
- Jeżeli łączna waga bagażu rejestrowanego przekracza 32 kg, należy uiścić opłatę za każdy kilogram nadbagażu przy odprawie.
- Podczas rezerwacji należy zaznaczyć ilość sztuk bagażu, którą pasażer zamierza rejestrować, oraz uiścić odpowiednią opłatę. Przy dokonywaniu opłaty za dodatkowe sztuki bagażu w późniejszym terminie, należne opłaty za bagaż są wyższe.

opłata za call centre - 32 PLN
opłata za bagaż na stronie wizzair.com i telefonicznie -68 PLN
opłata za bagaż na lotnisku - 136 PLN



" />Witam,
z tego, co wyczytalem na forum, spora czesc z Was oplacajac lot w Wizzair nie korzysta ze standardowej platnosci karta, a z opcji platnosci przelewem. Koncepcja wydaje sie sluszna, wszak tak jest ponoc taniej. Ja jeszcze nigdy nie placilem w ten sposob za lot i w zwiazku z tym prosze o Wasze opinie.

Szczegolnie zastanawia mnie zapis dostepny pod adresem: https://book.wizzair.com/useful_informa ... r_payment/
"Płatności przelewem bankowym należy dokonać w walucie państwa, w którym podróż się rozpoczyna (waluta podana przez Telecentrum podczas rezerwacji) na konto Wizz Air w tej samej walucie."

I stad moje dwa pytania: po pierwsze czy przelewem mozna oplacic jedynie lot, ktory byl rezerwowany przez Telecentrum czy tez zwyczajnie przez strone Wizzair?

A druga sprawa to kwestia platnosci w walucie danego Panstwa. Jak to wyglada w praktyce?
Chcac leciec np. z Forli/Bolonia do Katowic, po przejsciu prawie calego procesu rezerwacji na stronie, pod koniec pojawia sie jednak opcja placenia w zlotowkach: "Oferujemy możliwość przeliczania kursów różnych walut, co umożliwia dokonanie płatności w innej walucie niż podana w rezerwacji." I tak, po zamianie z 12,49 Euro, Wizzair proponuje mi zaplacic 50,93 zł (notabene to chyba troche zawyzony kurs). Czy to jest juz ostateczna kwota, ktora zostanie pobrana z moejgo konta? Czy tez moze bank/przewoznik policzy sobie cos jeszcze za takie przewalutowanie?
Kolejna kwestia to to, czy ostatecznie przelewam pieniadze na polskie czy włoskie dane Wizzair (rowniez dostepne pod https://book.wizzair.com/useful_informa ... r_payment/).

Z gory dziekuje za pomoc.



" />No i niestety, sprawdzają się najgorsze przepowiednie:


">Ważna informacja dla pasażerów podróżujących w dniach 17 i 18 kwietnia


Z powodu popiołu wulkanicznego powstałego w wyniku erupcji wulkanu na Islandii, Europejska Służba Kontroli Ruchu Lotniczego potwierdziła, iż duże części północnoeuropejskiego obszaru lotniczego będą zamknięte. Spowoduje to surowe restrykcje ruchu lotniczego w ciągu dnia. Istnieje spore prawdopodobieństwo, że w ciągu następnych dni utrzymają się podobne warunki, dlatego radzimy pasażerom sprawdzanie najświeższych informacji dotyczących lotów, które będą zamieszczane na stronie wizzair.com.

Obecnie restrykcje dotyczą lotów do następujących krajów: Wielka Brytania, Irlandia, Belgia, Niemcy, Francja, Łotwa, Polska, Norwegia, Szwecja.

Jeśli chcą Państwo dokonać zmiany w rezerwacji:
Jeśli Państwa lot został odwołany i chcą Państwo dokonać zmiany w rezerwacji, prosimy o kontakt z naszym telecentrum. (http://wizzair.com/useful_information/schedule_change/)
Przebukowania: Więszość lotów na następne dni jest pełna, ponadto nie ma gwarancji że loty te będą mogły wystartować. Nasze callcente nie jest w stanie poradzić sobie z obecnym natężeniem ruchu.
Prosimy dzwonić tylko jeśli jest to absolutnie konieczne.

Jeśli chcą Państwo zrezygnować z podróży i otrzymać zwrot:
Jeśli chcą Państwo otrzymać zwrot za zmienione loty, prosimy o wypełnienie formularza i wysłanie go do działu reklamacji: http://wizzair.com/useful_information/claims/
Dzwoniąc do telecentrum będą Państwo długo czekać na połączenie.


Dział Obsługi Klienta
Wizz Air


Na dodatek zabookowałem hotel wcześniej, zapłaciłem całość kartą, odwołanie rezerwacji było dostępne do 48 godzin przed przyjazdem do hotelu - teraz niestety jest już za późno, ech...



Warunki przewozu z Wizzair
-Niemowlęta i małe dzieci w wieku do 2 lat mogą podróżować za stałą opłatą dla niemowląt na kolanach dorosłego opiekuna. Jeden dorosły opiekun może przewozić tylko 1 małe dziecko. Opłaty za miejsce dla niemowląt można dokonać podczas rezerwacji przez Internet lub telefonicznie przez kontakt z telecentrum. Za miejsce dla niemowląt nie płaci się podatku i opłaty za rezerwację . Niemowlętom nie przysługuje przewóz bagażu z wyjątkiem wózka, który można przewozić bezpłatnie. Na pokład samolotu nie można wnosić fotelików samochodowych dla dzieci. To informacja prosto z strony wizzair Patrzylam teraz bilety dla siebie i malenstwa i oplata w jedna strone wynosiła 21 funtow. Smieszne bo bilet dla Mnie wynosił 24 funty haha
-bagaz podreczny:dla dzieci poniżej drugiego roku życia: jedzenie, składany wózek dziecięcy, małe łóżeczko dziecięce;
-Dzieci w wieku od lat 2 do 14 włącznie są rejestrowane jako dzieci, ale muszą zajmować własne siedzenie i muszą opłacić cenę za przewóz dla dorosłych.
Warunki przewozu z EasyJet
-Jedna osoba moze podrózowac z dwojgiem niemowlat (dzieci nie majace skonczonych 2 lat w dniu podrózy). Niemowleta majace nie wiecej niz dwa tygodnie nie moga odbywac podrózy samolotem.
-Dzieci w wieku lat dwóch i starsze musza miec wykupione wlasne miejsce siedzace w samolocie za ta sama oplata co osoba dorosla.
-Osoba dorosla ponosi odpowiedzialnosc za stosowne zabezpieczenie dziecka na zajmowanym przez nie miejscu w samolocie. W tym celu, easyJet zezwala na zabranie osobie doroslej na podklad samolotu fotelika samochodowego dla kazdego dziecka w wieku ponad szesc miesiecy, dla którego wykupiono miejsce siedzace w samolocie, przy czym fotelik musi posiadac sztywny szkielet metalowy lub z tworzywa, byc nie szerszy niz 42 cm, posiadac pasy zabezpieczajace zapinane w pasie, na ramionach i miedzy nogami oraz umozliwiac dziecku podróz w pozycji siedzacej, twarza do kierunku lotu.
Warunki przewozu z Rayanair
-Podrózujac z niemowleciem (w wieku od 8 dni do 23 miesiecy wlacznie), mozna uwzglednic je w rezerwacji, dokonujac rezerwacji dla niemowlecia na naszej stronie lub dzwoniac do lokalnego centrum rezerwacji. Uwaga - rodzice podrózujacy z niemowleciem moga teraz przejsc odprawe online i wydrukowac karty pokladowe zarówno dla siebie, jak i dla niemowlat. Zob. ponizszy przyklad karty pokladowej online dla niemowlecia.
-Ze wzgledów bezpieczenstwa i zgodnie z wymogami firm ubezpieczeniowych niemowletom (w wieku od 8 dni do 23 miesiecy wlacznie) musi towarzyszyc pasazer w wieku co najmniej 16 lat, a na jednego doroslego moze przypadac jedno niemowle. Dzieci w wieku od 8 dni do 23 miesiecy wlacznie w dniu wylotu nie moga zajmowac wlasnego miejsca i musza siedziec na kolanach rodzica (jedno niemowle na osobe dorosla). Ponadto nie mozna wykupic dodatkowych miejsc dla niemowlat.
-W przypadku osiągnięcia przez dziecko wieku 2 lat przed odbyciem podróży powrotnej należy dokonać płatności przy zastosowaniu odpowiedniej stawki, opłacić podatki oraz wnieść inne opłaty należne za tę część podróży. Może być konieczne udowodnienie wieku dziecka, dlatego należy mieć ze sobą ważny dokument dziecka ze zdjęciem w celu okazania go do kontroli.
-Wózki spacerowe są przewożone bezpłatnie i można ich używać aż do wejścia do samolotu (o ile zezwalają na to warunki lokalne). Po wylądowaniu wózek będzie dostępny przy schodach do samolotu.
-Niemowletom nie przysluguje limit bagazu rejestrowanego ani podrecznego. Na jedno dziecko mozna jednak przewiezc bezplatnie jeden w pelni skladany wózek spacerowy i nie trzeba go wczesniej zglaszac. Oprócz limitu bagazu rejestrowanego na osobe mozna przewozic dodatkowe wyposazenie dla niemowlat, takie jak foteliki samochodowe i lózeczka podrózne.
-Za dodatkowe wyposazenie dla niemowlat (foteliki samochodowe i przenosne podrózne) jest pobierana dodatkowa oplata, naliczana od kazdej sztuki za lot w jedna strone
Mam nadzieje ze przydało sie to troszke wam