W obronie krzyża
" />Wreszcie.... Przetarg ćwierćwiecza(?) ogłoszony:
http://www.mmsilesia.pl/10216/2010/5...ii-kolejowej-e
Stało się. Rozpoczęły się przetargi na modernizację trasy kolejowej z Katowic do Krakowa. Po ukończeniu robót pociągi będą mogły jechać z prędkością nawet do 160 km/h. Czy to oznacza, że do grodu Kraka trafimy w 30-40 minut?
W ramach zadania modernizacja linii kolejowej E 30, etap II, odcinek Zabrze â Katowice â Kraków zostały przygotowane 4 przetargi. Oferty pojawiły się 28 i 29 kwietnia. Będą one wykonywane w systemie zaprojektuj i zbuduj.
Zamawiającym jest spółka PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Kryterium wyboru ofert jest w przede wszystkim cena. Oczywiście wszyscy przystępujący do konkursu muszą wykazać niezbędne dokumenty, doświadczenie oraz odpowiednią sytuację finansową. Wszelkie wymogi znajdują się w zamówieniach. Każda z 4 umów będzie współfinansowana z dotacji rozwojowej w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko (POIiŚ) oraz ze środków własnych zamawiającego. Jeśli chodzi o szacowaną wartość to wiemy tylko tyle, że jest ona powyżej progów unijnych niezbędnych do uruchomienia środków z POIiŚ.
Otwarcia ofert planowane są na drugą połowę czerwca. Każdy z wykonawców będzie miał 40 miesięcy na prace projektowe i budowlane. Całość robót zakończy się w 2014 roku.
3 spośród 4 przetargów wyglądają podobnie a w ich treści czytamy:
"Celem modernizacji jest dostosowanie korytarza E 30 do warunków technicznych wynikających z umów AGC i AGTC dla korytarzy transportowych. Linia nr 133 przeznaczona jest dla ruchu pasażerskiego o długości pociągów 400 m z prędkością 160 km/h oraz prowadzenia pociągów towarowych o długości 750 m (120 osi) i ciężarze 3200 t z prędkością 120 km/h. Całość przedmiotu zamówienia obejmuje wykonanie następujących elementów:
1. Dokumentacji projektowej, w tym:
- dokumentacji przedprojektowej (w tym: mapy do celów projektowych, koncepcja programowo â przestrzenna, wniosek o wydanie decyzji o ustaleniu lokalizacji linii kolejowej);
- projektów budowlanych wraz z pełnieniem nadzoru autorskiego;
- uzyskanie pozwoleń na budowę oraz ewentualnie innych decyzji administracyjnych związanych z projektami budowlanymi niezbędnymi do realizacji robót;
- opracowanie projektów wykonawczych;
- opracowanie dokumentacji powykonawczych technicznych i geodezyjnych.
2. Realizacji robót polegających na przebudowie infrastruktury kolejowej w zakresie:
- układu torowego i odwodnienia torów;
- obiektów inżynieryjnych;
- obiektów kubaturowych, peronów, małej architektury i sieci sanitarnych;
- skrzyżowań z drogami w poziomie szyn i dróg dojazdowych;
- sieci trakcyjnej;
- sieci i urządzeń elektroenergetyki nietrakcyjnej;
- urządzeń sterowania ruchem i diagnostyki;
- sieci i urządzeń teletechnicznych;
- budowy obiektów służących ochronie środowiska;
- zasilania odbiorów nietrakcyjnych (LPN);
- budowy ekranów akustycznych.
Przetarg nr 1 obejmuje obejmuje modernizację linii E 30 na odcinkach: Jaworzno Szczakowa â Trzebinia ( km 15,810 â 29,110 linii nr 133) i Jaworzno Szczakowa â Sosnowiec Jęzor ( km 0,000 â 6,847 linii nr 134 ).
Otwarcie ofert nastąpi 22.06.2010 o godz. 12:30.
Wykonawca zobowiązany jest zabezpieczyć ofertę wadium w wysokości 13.000.000,00 PLN.
Przetarg nr 2 obejmuje modernizację linii E 30 na odcinku: Trzebinia â Krzeszowice linia nr 133 od km 29,110 do km 46,700.
Termin otwarcia ofert to 17.06.2010 o godz. 12:30.
Każdy Wykonawca zobowiązany jest zabezpieczyć swą ofertę wadium w wysokości 8 000 000,00 PLN.
Przetarg nr 3 obejmuje modernizację linii E 30 na odcinku: â Krzeszowice Kraków Główny Towarowy linia 133 od km 46,700 do km 67,200.
Otwarcie ofert nastąpi 21.06.2010 o godz. 12:30.
Każdy Wykonawca zobowiązany jest zabezpieczyć swą ofertę wadium w wysokości 7 300 000,00 PLN.
Innym rodzajem jest przetarg numer 4, który obejmuje modernizację linii E 30 w zakresie sygnalizacji dla obszaru: LCS Jaworzno Szczakowa; LCS Trzebinia; LCS Kraków Mydlniki ( km 0,000 â 6,847 linii nr 134) oraz ( km 15,810 â 67,636 linii nr 133). Całość przedmiotu zamówienia obejmuje wykonanie następujących elementów:
1. Dokumentacji projektowej, w tym:
- dokumentacji przedprojektowej â inwentaryzacja obiektów w zakresie niezbędnym do opracowania projektów;
- projektów budowlanych wraz z pełnieniem nadzoru autorskiego;
- uzyskanie pozwoleń na budowę oraz ewentualnie innych decyzji administracyjnych związanych z projektami budowlanymi niezbędnymi do realizacji robót;
- opracowanie projektów wykonawczych;
- opracowanie dokumentacji powykonawczych technicznych i geodezyjnych.
2. Realizacji robót polegających na przebudowie infrastruktury kolejowej w zakresie:
a) urządzeń automatyki kolejowej:
- Roboty montażowe wewnętrzne, przebudowa istniejących i zabudowa docelowych urządzeń zależnościowych srk;
- Usunięcie kolizji istniejących urządzeń srk;
- Roboty demontażowe wewnętrznych istniejących urządzeń srk
b) sieci i urządzeń teletechnicznych:
- Instalacja central dyspozycyjnych oraz modułów wyniesionych do central, instalacja urządzeń teletransmisyjnych (SDH i HDSL), instalacja siłowni telekomunikacyjnych, instalacja tablic informacji podróżnych, instalacja automatycznego zapowiadania, budowa centrów monitoringu, instalacja urządzeń radiołączności;
Otwarcie ofert z tego przetargu nastąpi 23.06.2010 o godz. 12:30
Wykonawca zobowiązany jest zabezpieczyć ofertę wadium w wysokości 3.000.000.00 PLN.
Prawdopodobnie na początku 2014 roku roboty zostaną zakończone i wtedy pociągi pasażerskie będą mogły mknąć torowiskiem dostosowanym do 160 km/h. Wszystko zależy jednak od rzetelności wykonawców oraz od ewentualnych odwołań od wyników przetargów. Do końca robót trzeba będzie się też przygotować na utrudnienia wynikłe z modernizacji. Szczegóły przetargów można zobaczyć na http://przetargi.plk-sa.pl