Telekomunikacja Polska Obsługa


W obronie krzyża

Na polskim rynku telefonicznym wkrótce zadebiutuje nowy gracz. Jak dowiedziała się "Rzeczpospolita", swoją działalność w Polsce planuje rozpocząć hiszpański operator telekomunikacyjny Telefonica.

Hiszpański koncern telekomunikacyjny szuka szefa polskiego biura - wynika z ustaleń "Rzeczpospolitej" , która zauważa, że Telefonica jest dużym graczem na detalicznym rynku telekomunikacyjnym w Europie i Ameryce Południowej.



Hiszpański operator może tworzyć swój polski oddział głównie w celu usprawnienia obsługi swoich dużych międzynarodowych klientów. Nie wykluczone, że operator planuje inwestycje - Rzeczpospolita przypomina, że Telefonica wielokrotnie była wymieniana jako potencjalnie zainteresowaną udziałami Playa czy innego polskiego operatora.
z -> interia.pl




Operatorzy zakopali topór wojenny i otwierają nowy rozdział pokojowej współpracy. Skorzysta rynek i klienci.

"Na mocy porozumienia podpisanego 23 grudnia br. do końca 2012 roku w relacjach pomiędzy TP a operatorami alternatywnymi będą stosowane stawki z tytułu dostępu telekomunikacyjnego (interkonekt, WLR, BSA, LLU, dostęp do kanalizacji kablowej) aktualne na dzień 10 października 2009 r. Ewentualne zmiany cen usługi BSA będą uzależnione od wyników testu zawężania marży ofert detalicznych TP, wykonywanych przez Prezesa UKE" - głosi komunikat Netii.

Efektem zawarcia porozumienia będzie również wdrożenie szeregu usprawnień w zakresie współpracy operacyjnej obu firm oraz mechanizmów kontrolnych, które w wymierny sposób poprawią szybkość i jakość obsługi klientów, którym Netia świadczy usługi z wykorzystaniem sieci TP.

Ponadto Netia i TP zobowiązały się do niezwłocznego cofnięcia powództw i umorzenia wszystkich toczących się między nimi spraw sądowych.

Porozumienie podpisali prezesi Telekomunikacji Polskiej i Netii, Maciej Witucki i Mirosław Godlewski, w obecności Anny Streżyńskiej, prezes Urzędu Komunikacji Elektronicznej.

"Otwieramy nowy rozdział w dziejach polskiego rynku telekomunikacyjnego. Dzięki determinacji i dobrej woli obu stron, udało się osiągnąć porozumienie realnie wdrażające uzgodnione z Prezesem UKE zasady. Zapewni ono ochronę konkurencyjności i przewidywalność finansową niezbędną do inwestycji, co umożliwi rozwój rynku. Bardzo ważne było dążenie Prezes UKE do osiągnięcia porozumienia i jej rola arbitra rozstrzygającego spory pomiędzy operatorami" - powiedział Maciej Witucki, prezes TP. Telekomunikacja Polska podpisze wkrótce porozumienia z innymi operatorami.

Mirosław Godlewski, prezes Netii podkreślił z kolei istotną rolę regulatora: "Nie byłoby dzisiejszego wydarzenia gdyby nie wcześniejsza ogromna determinacja ze strony Pani Prezes Anny Streżyńskiej. Zawarte dzisiaj porozumienie jest ze wszech miar korzystne nie tylko dla naszych firm, ale przede wszystkim dla klientów, których będziemy jeszcze sprawniej obsługiwać. Jestem bowiem przekonany, że możliwa jest normalna współpraca konkurentów, szczególnie takich, których, jak TP i Netię, tak wiele łączy".

Podpisanie porozumienia pomiędzy Netią i TP jest konsekwencją zawartego 22 października 2009 r. porozumienia UKE i TP.Przypomnijmy, dotyczy wdrożenia zasad transparentności i niedyskryminacji w relacjach między operatorami. Porozumienie zakłada utrzymanie przez UKE niezmiennych stawek hurtowych do 2012 r. Natomiast ze strony TP zainwestowanie w tym czasie w 1,2 mln linii szerokopasmowego Internetu. Dzięki tej ugodzie Anna Streżyńska, prezes UKE odstąpi od zamiarów separacji funkcjonalnej TP, jeśli TP będzie wypełniać zapisy porozumienia.



Nowe centrum BPO w Krakowie

www.biznespolska.pl

Indyjska firma informatyczna HCL Technologies uruchomi w lipcu tego roku w Krakowie swoje drugie w Europie centrum usług outsourcingowych. Docelowo zostanie tam zatrudnionych około 250 pracowników.

Działalność nowego centrum będzie polegać głównie na rozwoju aplikacji informatycznych i usług infrastrukturalnych, a także na świadczeniu zaawansowanych usług finansowo-księgowych związanych z funduszami inwestycyjnymi. Decyzja o utworzeniu oddziału w Krakowie jest reakcją HCL na zapotrzebowanie zgłaszane przez klientów spółki. Polska Agencja Informacji i Inwestycji Zagranicznych wspierała inwestora w wyborze lokalizacji.

Początkowo krakowski ośrodek zatrudni blisko 100 pracowników. Firma deklaruje stworzenie 250 miejsc pracy, jednak w zależności od potrzeb klientów nie wyklucza dalszego wzrostu zatrudnienia.

- Nasi klienci często potrzebują obsługi na miejscu, przez pracowników znających lokalny rynek. W Europie zwiększa się zapotrzebowanie na tego typu usługi i wraz z uruchomieniem polskiego ośrodka będziemy w stanie znacznie lepiej spełniać oczekiwania naszych klientów - powiedział Rajeev Sawhney, Prezes HCL Great Britain Ltd.

Polityka firmy zakłada, że większość pracowników nowo otwieranego centrum zostanie pozyskana na lokalnym rynku pracy. Zatrudniani będą zarówno absolwenci uczelni wyższych, jak i specjaliści z doświadczeniem. HCL Technologies posiada podobne centrum usług w irlandzkim Belfaście, zatrudniające 2,3 tys. pracowników.

Indyjska firma oferuje rozwiązania informatyczne dla takich sektorów przemysłu jak: usługi finansowe, sprzedaż detaliczna i obsługa klienta, telekomunikacja oraz media i rozrywka. Posiada sieć biur w 17 państwach świata, w których zatrudnia ponad 40 tys. pracowników. Kraków od kilku lat przyciąga światowe firmy z sektora informatycznego. Swoje centra zlokalizowały tam taki koncerny jak m.in. Motorola, IBM i Google.