W obronie krzyża
Urząd Komunikacji Elektronicznej nałożył na Telekomunikację Polską karę pieniężną w wysokości pół miliona złotych za utrudnianie dostępu do usługi Ogólnokrajowego Biura Numerów.
Telekomunikacja Polska jest przedsiębiorcą wyznaczonym do świadczenia usługi powszechnej, w skład której wchodzi m.in. usługa Ogólnokrajowego Biura Numerów (OBN). Zgodnie ze szczegółowymi warunkami realizacji tej usługi, określonymi decyzją Prezesa UKE, musi być ona świadczona za taką samą opłatę wszystkim użytkownikom publicznych sieci telefonicznych, tj. sieci telefonii stacjonarnej, jak i ruchomej, czyli aktualnie, zgodnie z cennikiem TP, po 1,42 zł brutto za połączenie.
Wymóg realizacji usługi OBN za taką samą opłatę wszystkim użytkownikom jest ściśle związany z tym, że usługa ta jest świadczona w ramach usługi powszechnej i przede wszystkim dlatego powinna być dostępna wszystkim użytkownikom na niedyskryminujących warunkach, po przystępnej cenie.
Jednak w dalszym ciągu nie wszyscy użytkownicy mają dostęp do usługi OBN za taką samą opłatę, należą do nich użytkownicy m.in. Global Connect, Gremium, Nordisk Polska, Polskiej Telefonii Cyfrowej, Polskiej Telefonii Komórkowej Centertel, Polkomtel, Zarządu Morskiego Portu Gdynia. W związku z tym, w dniu 31 grudnia 2009 r. Prezes UKE nałożył na TP karę pieniężną w wysokości 500 000 zł za niewypełnianie tego obowiązku.
Źródło: UKE
Dzięki decyzji Urzędu Komunikacji Elektronicznej Telekomunikacja Polska będzie mogła wkrótce wprowadzić nowe usługi dodatkowe w planach telefonicznych dedykowanych abonentom indywidualnym.
Prezes Urzędu Komunikacji Elektronicznej zatwierdził przedłożony przez Telekomunikację Polską projekt zmiany cennika w zakresie wprowadzenia - w planach telefonicznych dedykowanych abonentom indywidualnym - nowych usług dodatkowych.
W ramach tych usług abonent będzie mógł za miesięczną, stałą opłatę realizować połączenia telefoniczne bez opłat lub z opustem.
Celem wprowadzenia nowych usług dodatkowych jest spełnienie oczekiwań abonentów indywidualnych w zakresie niższych opłat za połączenia, zwłaszcza w przypadku długich rozmów, a także zwiększenie możliwości dopasowania oferty do ich potrzeb.
Decyzja o skorzystaniu z tych usług należeć będzie bowiem wyłącznie do abonenta i będzie uzależniona od jego oceny, czy usługi te są dla niego atrakcyjne i korzystne.
Kilkunastu abonentów wygrało z Telekomunikacją Polską, która chciała ich obciążyć za rozmowy z numerami typu 0-700, które zostały przeprowadzone z ich aparatów przez oszustów.
Telekomunikacja Polska chciała obciążyć 15 klientów opłatami za rozmowy z numerami 0700, które w latach 2002-2003 wykonali dwaj mężczyźni wynajmujący mieszkania, którzy później się ulatniali. Chodziło w sumie o ponad 1,1 mln zł, najwyższa faktura opiewała na ponad 130 tys. zł - opisuje Rzeczpospolita .
Poszkodowani klienci Telekomunikacji Polskiej nie chcieli płacić wysokich rachunków. Założyli Stowarzyszenia na rzecz Obrony Interesów Abonentów Telekomunikacyjnych SOIPAT i wystosowali pozew przeciwko operatorowi. Twierdzi, że podpisując umowę nie mieli wiedzy o numerach 0-700 (cennik usług dołączony do umów nie zawierał opłat 0-700) oraz o możliwość wprowadzenia blokady na tego typu połączenia.
Kilka dni temu Sąd Najwyższy wydał w tej sprawie wyrok, z którego wynika, że Telekomunikacja Polska nie może obciążyć abonentów wysokimi rachunkami za opłaty o podwyższonej opłacie wykonane przez oszustów.
Sąd zauważył także, że to operator czerpie korzyści z udostępniania numerów o podwyższonej opłacie, dlatego ma chronić swoich klientów przed tego typu pułapkami. W opinii sądu operator powinien stosować automatyczną blokadę na połączenia 0-700 i jedynie na życzenie klienta ją odblokować, a nie odwrotnie.
Źródło: Rzeczpospolita
Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów oddalił odwołanie od decyzji UKE o ukaraniu Telekomunikacji Polskiej za nieprzedłożenie do zatwierdzenia projektu Regulaminu świadczenia usługi Neostrada tp.
Telekomunikacja Polska zapłaci 100 tys. zł...
Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów w Warszawie ogłosił wyrok w sprawie nałożenia decyzją Urzędu Komunikacji Elektronicznej z lutego 2007 roku kary pieniężnej w wysokości 100 tys. zł na Telekomunikację Polską za nieprzedłożenie projektu Regulaminu świadczenia usługi Neostrada tp przesłanego abonentom wraz z informacją o jego wejściu w życie w dniu 1 grudnia 2006 r. Sąd oddalił odwołanie TP.
Sąd przyjął, iż cennik Neostrady tp, zawierający obok kosztów specyficznych także opłatę za utrzymanie łącza, podlegał zatwierdzeniu przez Prezesa UKE jako usługa telekomunikacyjna.
... i 3 mln zł
Jednocześnie Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów oddalił odwołanie TP od decyzji o nałożeniu kary 3 mln zł za naruszenie obowiązków informacyjnych w zakresie udzielania informacji o numerach abonentów sieci telefonicznych.
Międzynarodowa infolinia tp
Telekomunikacja Polska uruchomiła międzynarodową infolinię tp dla firm. Polega ona na darmowym lub częściowo płatnym dostępie z zagranicy do numerów telefonicznych w Polsce.
Międzynarodowa infolinia tp to usługa przeznaczona dla firm zagranicznych posiadających przedstawicielstwa w naszym kraju oraz prowadzących działalność międzynarodową, które chcą ułatwić kontakt klientom spoza Polski. Dostępna jest w dwóch wariantach:
International Freephone Service (IFS), gdzie opłatą za połączenie obciążana jest firma zamawiająca serwis;
International Shared Cost Service (ISCS) opłata za połączenie jest dzielona między dzwoniącego, a firmę. Użytkownik płaci, jak za połączenie lokalne lub w zależności od opłaty wskazanej w cenniku operatora w danym kraju.
Usługa jest dostępna na terenie Polski. Istnieje możliwość kierowania połączeń do wskazanego numeru z konkretnych krajów, ale w ramach usługi możliwe jest wybranie tylko jednego numeru docelowego. Oferta dotyczy następujących krajów: Niemcy, Francja, Holandia, Wielka Brytania, Włochy, Hiszpania, Kanada, Litwa, Łotwa, Belgia, Austria, Rosja, Irlandia, Dania, Szwajcaria, Portugalia i Izrael.
Ceny połączeń są zależne od wybranego planu taryfowego i zaczynają się od 50 groszy za minutę.
Będą nowe usługi dodatkowe w TPSA
W dniu 21 maja 2008 r. Prezes Urzędu Komunikacji Elektronicznej zatwierdził przedłożony przez Telekomunikację Polską S.A. projekt zmiany Cennika usług telekomunikacyjnych tp w zakresie wprowadzenia - w planach telefonicznych dedykowanych abonentom indywidualnym - nowych usług dodatkowych. W ramach tych usług abonent będzie mógł za miesięczną, stałą opłatę realizować połączenia telefoniczne bez opłat lub z opustem.
Celem wprowadzenia nowych usług dodatkowych jest spełnienie oczekiwań abonentów indywidualnych w zakresie niższych opłat za połączenia, zwłaszcza w przypadku długich rozmów, a także zwiększenie możliwości dopasowania oferty do ich potrzeb. Nowe oferty powinny przyczynić się do zapewnienia użytkownikom maksymalnych korzyści w zakresie różnorodności i ceny, co stanowi jeden z celów ustawy Prawo telekomunikacyjne. Decyzja o skorzystaniu z tych usług należeć będzie bowiem wyłącznie do abonenta i będzie uzależniona od jego oceny, czy usługi te są dla niego atrakcyjne i korzystne.
Zważywszy na powyższe, Prezes UKE nie zgłosił sprzeciwu do przedłożonej zmiany Cennika usług telekomunikacyjnych tp i nowe usługi dodatkowe mogą być wprowadzony w życie. Ostateczna decyzja o ich wprowadzeniu należy jednak do Spółki.
źródło: UKE
UKE będzie walczyć z TP S.A.
http://img363.imageshack.us/img363/9190/beztytuukb0.png
TP S.A. ogłosiła wczoraj jakie będą koszty neostrady tp zamawianej bez usług telefonicznych. Jak już powszechnie wiadomo neostrada ma być dostępna bez telefonu od 15 lutego. Informowaliśmy, że TP S.A. ogłosiła iż dopłata do ceny neostrady w przypadku nie wykupowania usługi telefonicznej będzie wynosić 36,60 zł miesięcznie. Jest to tzw. opłata za utrzymanie łącza.
Koszt ten jest o tyle absurdalny, że niemal nie różni się od podstawowego abonamentu telefonicznego w TP, tym samym praktycznie nie ma sensu z takiego rozwiązania korzystać. Nie taki był jednak cel Urzędu Komunikacji Elektronicznej, który niejako zmusił Telekomunikację Polską do wprowadzenia neostrady jako samoistnej usługi dostępu do Internetu.
Okazuje się jednak, że to raczej nie koniec wojny TP S.A vs UKE. UKE oczekiwał, że dopłata "za utrzymanie łącza" nie przkroczy 27 zł z VAT. Propozycja TP jest dla nas nie do zaakceptowania. Nowy cennik otrzymaliśmy dziś, więc dopiero w poniedziałek możemy mieć jasne stanowisko, ale nie sądzę, żeby ta opłata odzwierciedlała koszty, jakie ponosi TP. - powiedziała Rzeczpospolitej Anna Streżyńska, prezes Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Tym samym czeka nas dalsza część sporu, a dopiero jego wynik przesądzi o ostacznym koszcie dopłaty za luksus braku telefonu ;-)
Źródło: Rzeczpospolita
" />elekomunikacja Polska naruszyła prawo żądając od abonentów uiszczenia kary z tytułu wcześniejszego rozwiązania umowy Neostrady zawartej na czas określony – uznał Prezes UOKiK. Postępowanie w sprawie naruszenia zbiorowych interesów konsumentów zostało wszczęte we wrześniu 2005 r. W jego toku ustalono, że 1 marca 2005 r. spółka dokonała zmiany cennika świadczenia usługi Neostrada. Abonenci objęci umową bezterminową, którzy nie zaakceptowali zmienionych opłat mogli bez ponoszenia dodatkowych kosztów rozwiązać kontrakt z operatorem. Od klientów korzystających z umowy zawartej na czas określony spółka zażądała zapłaty kary. W opinii Prezesa UOKiK powyższe działania spółki są niezgodne z prawem telekomunikacyjnym. W świetle ww. ustawy operatorowi przysługuje prawo domagania się zapłaty kary od abonenta jedynie w wypadku przyznania mu zniżki (jest ona z reguły udzielana w ramach promocji). Tymczasem umowa o świadczenie usługi Neostrada zawarta na czas określony jest drugą, obok kontraktu bezterminowego, standardową umową stosowaną przez operatora. Zróżnicowanie opłat we wskazanych rodzajach umów jest – zdaniem Urzędu - jedynie efektem poszerzenia oferty handlowej i nie jest związane ze zniżką przyznaną abonentowi. Żadne z postanowień tego kontraktu nie zawiera bowiem wskazania rodzaju i wysokości ewentualnej ulgi.
dobreprogramy.pl