W obronie krzyża
Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 14.07.2005 roku w sprawie planu numeracji krajowej dla publicznych sieci telefonicznych (Dz. U. Nr 145, poz. 1215) Telekomunikacja Polska wprowadza nowy jednolity schemat realizacji połączeń miejscowych i strefowych (lokalnych).
Od 5. grudnia 2005 przed każdą rozmową lokalną należy wybierać zero, swój numer kierunkowy, a następnie numer abonenta, np.:
w Warszawie 0 22 777 33 22
w Katowicach 0 32 701 12 34
Ceny połączeń lokalnych pozostają bez zmian.
Zmiana nie dotyczy:
• Numerów Abonenckich Usług Specjalnych (AUS), czyli:
- trzycyfrowe numery alarmowe, np. 999, 112
- czterocyfrowe, np. 90 50, 94 91
- sześciocyfrowe, np.118 913, numery informacyjne tp
• Wyboru numeru na połączenia międzystrefowe (międzymiastowe)
• Wyboru numeru na połączenia do sieci komórkowych
• Wyboru numeru na połączenia internetowe (dial-up)
Należy pamiętać o konieczności przeprogramowania urządzeń takich jak:
aparaty telefoniczne (spis numerów telefonicznych),
faksy,
centralki PABX,
oraz innych urządzeń umożliwiających automatyczne wybieranie numerów w ruchu lokalnym
i strefowym.
TP SA wydała na płycie DVD książkę telefoniczną zawierającą numery klientów 60 operatorów. Sama jednak nie wie, ilu jest tam abonentów, pisz Nowa Trybuna Opolska.
W telepunktach, czyli biurach obsługi klientów Telekomunikacji Polskiej, każdy - niezależnie od tego, czy ma telefon stacjonarny, komórkowy czy nie ma żadnego - może bezpłatnie odebrać płytę DVD z elektronicznym Ogólnokrajowym spisem abonentów, wydanym na zlecenie Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Teoretycznie powinni w nim być klienci wszystkich sieci kablowych i bezprzewodowych.
- Skorzystałem z tej oferty i wciąż nie mogę się nadziwić, jak "Tepsa" trwoni pieniądze podatników - mówi Tomasz Skoczeń z Kędzierzyna-Koźla.
- Nowe prawo telekomunikacyjne mówi wyraźnie, że zgoda na umieszczenie numeru telefonu w publicznym spisie musi być wyrażona jednoznacznie na piśmie - informuje Małgorzata Kałurzyńska-Jasak, rzecznik GIODO.
- Nie wysłałem tej zgody, ale przecież nie protestowałem, że TP co roku umieszcza mnie w książce telefonicznej, więc powinienem w niej być nadal - mówi Jerzy Lewandowski z Kędzierzyna-Koźla.
Niestety, prawo stanowi inaczej. Dlatego TP wysłała do swoich abonentów formularze, które należało wypełnić i odesłać.
- Zrobiła to tylko niewielka część naszych klientów, lecz ilu dokładnie, nie wiemy - przyznaje Maria Piskier z Telekomunikacji Polskiej we Wrocławiu. - Ci, którzy zgody nie przysłali, nie znaleźli się na płycie ze spisem. Nie figurują też w informacji telefonicznej.
W sierpniu 2008 roku Telekomunikacja Polska udostępni bezpłatny, kompletny Ogólnokrajowy Spis Abonentów - poinformował Urząd Komunikacji Elektronicznej.
Telekomunikacja Polska poinformowała Urząd Komunikacji Elektronicznej, że w celu wywiązania się z wydania kompletnego, bezpłatnego Ogólnokrajowego Spisu Abonentów podpisała umowę ze Spółką Ditel i zapewniła, że pod koniec sierpnia 2008 roku zostanie wydany na DVD bezpłatny Ogólnokrajowy Spis Abonentów, obejmujący dane abonentów z całego kraju.
Jednocześnie TP na swojej stronie szczegółowe informacje na temat Ogólnokrajowego Spisu Abonentów, m.in. odnośniki do uaktualnionych harmonogramów wydawniczych OSA na lata 2008 i 2009.
Informacje zawarte na tej stronie potwierdzają również, że Ogólnokrajowy Spis Abonentów będzie zawierał dane zarówno abonentów TP, jak i innych przedsiębiorców telekomunikacyjnych, a także że będzie bezpłatny dla wszystkich użytkowników, w tym: abonentów TP, abonentów pozostałych operatorów, użytkowników publicznych aparatów samoinkasujących.
Każdy użytkownik uprawniony jest do otrzymania po jednym egzemplarzu wybranych przez siebie tomów spisu zarówno w formie elektronicznej, jak i drukowanej oraz jednego kompletnego spisu w postaci elektronicznej, pod warunkiem złożenia odpowiedniego zamówienia.
Prywatne numery Polaków nielegalnie w sieci?
Prawdopodobnie i Twoje dane osobowe - z adresem i numerem telefonu - są publikowane w sieci. Dzieje się to bez Twojej zgody i w dodatku masz niewielkie szanse, aby zażądać ich usunięcia.
W Internetowej Książce Telefonicznej są podane nazwiska, adres i numery telefonów abonentów Telekomunikacji Polskiej, Dialogu i Netii.
Telekomunikacja Polska kolejny raz próbuje doprowadzić do zamknięcia tego serwisu. "Internetowa Książka Telefoniczna działa nielegalnie. Bezprawnie wykorzystuje bazę naszych klientów i używa naszej marki" - uważa operator.
"Dialog również nie przekazywał serwisowi danych swoich abonentów" -
zapewnia rzecznik firmy Marta Pietranik. - "Udostępniamy je jedynie
Telekomunikacji Polskiej, która przygotowuje ogólnopolski spis numerów wszystkich operatorów."
Dział prawny Dialogu zbada sprawę wykorzystania swoich danych przez IKT.
"W ciągu kilku dni będzie wiadomo, czy podejmiemy kroki prawne przeciwko właścicielowi serwisu" - zapowiada Marta Pietranik.
Dane w internecie publikowane są w większości bez zgody i wiedzy abonentów. Biuro Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych uważa, że została złamana ustawa o ochronie danych osobowych. Strona jednak działa i nic nie zapowiada, że przestanie istnieć.
money.pl
Biznes: Wszyscy abonenci na jednym krążku
http://m.onet.pl/_m/fef8dea071f762ad...d44cda,1,1.jpg Dane klientów Telekomunikacji Polskiej oraz 60 innych polskich operatorów telefonicznych, w tym komórkowych, zawiera Każdy ogólnokrajowy spis abonentów. Spis jest dostępny od piątku.
Więcej...
Linki:
http://www.tvn24.pl/12692,1562965,0,1,wszyscy-abonenci-na-jednym-krazku,wiadomosc.html
Szanowni Państwo,
zgodnie z Europejskim porządkiem prawnym w każdym kraju Unii Europejskiej powinien istnieć ogólnokrajowy spis numerów telefonicznych wszystkich Abonentów. Spis taki pozwala na uzyskanie informacji o numerach Abonentów wszystkich sieci telefonicznych zarówno stacjonarnych jak i komórkowych działających w danym kraju.
Zgodnie z tym europejskim wymogiem na mocy ustawy Prawo Telekomunikacyjne z dnia 16 lipca 2004 r., jak również rozstrzygnięć Prezesa UKE Polkomtel jak i inni polscy operatorzy zostali zobowiązani do przekazywania informacji o numerach swoich Abonentów (numer telefonu oraz dane adresowe) na rzecz innych przedsiębiorców telekomunikacyjnych chcących świadczyć usługi informacji o numerach.
Decyzją UKE Telekomunikacja Polska S.A. (TP S.A.) została zobligowana do świadczenia usługi ogólnokrajowej informacji o numerach w formie:
* OBN - ogólnokrajowa informacja o numerach telefonicznych (informacja głosowa)
* OSA - ogólnokrajowy spis abonentów, wydawany przez TP S.A. w firmie papierowej i elektronicznej
TP S.A. będzie pierwszym w Polsce przedsiębiorcą świadczącym usługi informacji o numerach wszystkich abonentów i pierwszym przedsiębiorcą, któremu Polkomtel zobowiązany jest przekazać informacje o numerach swoich abonentów. Każdorazowo o przekazaniu danych do TP S.A. będziemy Państwa informować.
W każdej chwili kontaktując się z Biurem Obsługi Klienta, bądź opiekunem handlowym mogą Państwo bezpłatnie dokonać zmiany - udzielić, lub odwołać swoją zgodę na przekazanie przez Polkomtel S.A. Państwa danych.
Abonent Mieszkaniowy Polkomtel - czyli osoba fizyczna i
Abonent Instytucjonalny Polkomtel - czyli osoba prawna będąca stroną umowy zawartej z Polkomtel S.A. w celu zmiany statusu swej zgody - w przypadku odwołania zgody, prosimy o wypełnienie Oświadczenia i odesłanie do Polkomtel S.A. na adres:
Polkomtel S.A. "KRN"
ul. Postępu 3,
02-676 Warszawa.
Wymogi do oświadczenia:
- czytelne
- data i miejscowość
- podpis odręczny
- dane teleadresowe
imię + nazwisko
nazwa ulicy nr domu nr mieszkania
kod pocztowy miejscowość
- nr którego zgoda dotyczy
Z poważaniem
POLKOMTEL S.A.
Źródło: plus.pl
No a co z TPSĄ??? Oni chyba mają obowiązek wykonania przyłącza :evil: :evil:
Jak tak się zastanowić, to jest po prostu paranoja, telefon był nieosiągalny ale 30 lat temu, czy to z rozrywki powtórka??? :evil: :evil: :evil:
I tak i nie.
Wygląda to tak.
Ponieważ linia telefoniczna PSTN (Publiczna Komutowana Sieć Telefoniczna) zarówno w technologii POTS (linia analogowa, na której to może byc świadczona Neostrada lub DSL), jak i ISDN (linia cyfrowa- nie będzie na niej Neo ani dsl) jest usługą powszechną.
Dalej:
Usługa powszechna -usługi dostępne dla wszystkich użytkowników. Od maja 2006 roku przedsiębiorcą wyznaczonym do świadczenia takich usług telefonicznych jest Telekomunikacja Polska S.A.
Co wchodzi w skład tej oferty (w skrócie):
- przyłączenie klienta to linii telefonicznej (NIE INTERNETU!!!)
- połączenia telefoniczne krajowe i międzynarodowe w tym do sieci komórkowych, dotyczy również transmisji dla faksu oraz transmisji danych, w tym połączenia do sieci Internet, (jednakże jedynie w zakresie łącza komutowanego/wdzwanianego (dawna "wdzwonka"), nie dotyczy to zaś usług szerokopasmowego dostępu do Internetu (Neostrada, dsl);
-spis abonentów i informacje o numerach
Meritum.
1.TP jest zobowiązana do świadczenia usługi powszechnej, a tym samym KAŻDY kto zamówi sobie linie telefoniczną powinien mieć ją podłączoną (max do 10 miesięcy???).
Co w przypadku gdy linia nie zostanie podłączona (TP płaci opłatę niedoszłemu abonentowi)
2. Podłączenie lini telefonicznej nie oznacza automatycznie, że będą możliwości świadczenia internetu (Neostrada, dsl)
Pojaśniało trochę
8)