W obronie krzyża
leno przecie zoom zalezy od obiektywu a w lustrzankach są wymienne a rozdzielczosć od matrycy tego nie zmienisz.
Ja mam taką i nie narzekam
Canon EOS40D + EF-S 18-55mm IS + EF-S 55-250mm IS - ten 2 obiektyw ma gdzies okolo 10-11 zoom hmmm tak mi sie wydaje pewny nie jestem - ale jak Ci brakuje zawsze możesz teleobiektyw dokupić.
Tu masz teścik tego aparatu wypada fajnie
http://www.fotopolis.pl/index.php?n=7157 dnia 27 Gru 2008 15:52, w całości zmieniany 3 razy
Do filmow przyrodniczych... jasne, tak to sie teraz nazywa ;-)
A powazniej to idealnym rozwiazaniem dla ciebie ale 3x drozszym niz
planujesz bylby Canon XL1(s).
Zalety dla ciebie :
1. Jakosc obrazu i progresywne skanowanie (filmowy obraz)
2. Duze przetworniki 1/3 cala (pozwalaja wydobyc glebie ostrosci)
3. Swietny stabilizator optyczny wbudowany w standardowy obiektyw.
4. Wymienna optyka. Jak dokupisz specjalny konwerter to masz mozliwosc
dokrecania obiektywow serii EF z aparatow fotograficznych Canona i
kompatybilnych. Najlepsze jest to, ze jesli taki obiektyw EF ma ogniskowa
np. 200mm to po nakreceniu na XL1 masz odpowiednik 1400mm aparatu
maloobrazkowego (!). Czyli ok. x7 ogniskowej obiektywu! Milo, co nie? To
teraz sobie policz ogniskowa jakbys mial teleobiektyw EF np. 600mm albo
1200mm bo i takie sa dostepne :-) W tym ostatnim przypadku to przypuszczam,
ze moglbys sobie ogladac kratery na ksiezycu :-) I to wszystko jest
powiekszenie optyczne a nie jakies sztuczne cyfrowe. Aha, jakby tego bylo
malo, to mozna tez dokupic ekstender x1.6
Wady :
1. Nieostry wizjer (w sumie zaden kolorowy nie jest ostry)
2. Nieprecyzyjny pierscien ustawiania ostrosci (na sensorach a nie
mechaniczny) na standardowym obiektywie. Co prawda idzie kupic inny z reczna
regulacja, ale to na oko z 1500$.
3. W tym przypadku wielkosc.
Pozdr,
Leszek
"GimNews" <boss-s@wp.plwrote in message
| 1. zoom 20pare oznacza, przetwornik 1/6 cala, co automatycznie obniza
| czulosc.
To dlatego kamery cyfrowe Mini DV zadko maja powyzej 10x zoom opt ?
Tak - przy wiekszym przetworniku obiektyw musi byc wiekszy, a przy duzym
zoomie jeszcze wiekszy, ewentualnie bedzie bardzo ciemny przy duzych
ogniskowych ( patrz jakie rozmiary osiagaja teleobiektywy np. u reporterow
na stadionie). Jest to sprzeczne z malymi rozmiarami kamery. Canon XM-1 ma
20 krotny zoom.
| 2. 0 lux to filmowanie w podczewieni na zielono-czarno przy oswietleniu
| pochodzacym z LED-ow zamontowanych w kamerze. Bajer dostepny w sprzecie
| panasonic i sony.
| 3. szybki ruch - z tym nie ma problemu - kazda kamera dv moze sfilmowac
"
| szybki ruch"
"dv" czyli chodzi ci o Mini DV ? ;))
| 4. cena do 4000 - mysle, ze bedzie do wyboru ze 30 modeli
Mini DV i D8.
Mini DV ??
| 5. W ostatecznosci kazda kamera DV robi jakies zdjecia, ale nie bedzie
tej
| jakosci co z aparatu cyfrowego z podobna cene.
Wiadomo :
| 6. Ekran moze byc 2,5 lub 3,5 cala. Ostatnio jakos wiecej 2,5 cala ze
| wzgledu na oszczednosc miejsca i baterii
Aha THX :)
Jacek Jastrzębski <jastr@toya.net.plnapisał(a):
| Powiedz jeszcze co oznacza przy opisie obiektywu f/4 - 5.6? To drugie
| to minimalna przyslona, a pierwsza liczba?
| Pierwsza liczba oznacza najmniejsza przyslone przy zoom poczatkowym, zas
| druga przy najwiekszym zoomie.
| Czyli np. obiektyw 80-200mm f/4 - 5,6
| min przyslona przy 80 to f/4 a przy 200 f/5,6
| Pozdrawiam
W "branży" fotograficznej wartości te określa się mianem "światła"
obiektywu.
Oczywiście im mniejsza wartość tym lepiej, obiektyw jest "jaśniejszy",
możemy
robić w tych samych warunkach zdjęcia na krótszym czasie, względnie
mniejszym
ISO co ułatwia pracę w trudnych warunkach oświetleniowych. Światło 4-5,6
nie
jest rewelacyjne, typowe dla tanich obiektywów zmiennogniskowych. Ale jak
na
teleobiektyw nie jest źle - ja mam Tamrona 80-210 mm ze swiatlem f/4.5-5.6
i
zrobilem nim wiele dobrych zdjęć.
Przy telezoomach dobrze jeszcze (eksperymentalnie) sprawdzic przy jakiej f
najlepiej ostrza - niestety malo jest obiektywów, szczegolnie tych tanszych
w ktorych ostrosc byla by jednakowa dla wszystkich f.
Ja ostatnio uzywam Canon'a 55-200 co przy moim DSLRe daje efektywnie 88-320.
Wiekszosc Canon'ow (w tym i moj) najlepiej ostrza w okolicach f/8 - f/11,
co powoduje ze przy ogniskowych od 200 i srednim oswietlemu statyw zaczyna
byc absolutnie niezbedny.
Ale ogolnie zabawa przednia.
Pozdro,
PG.
Witam!
Firma badająca rynek poszukuje osób do grupowego wywiadu pogłębionego.
Każdy zakwalifikowany uczestnik otrzyma za uczestnictwo pewne
wynagrodzenie pieniężne, wywiad odbędzie się na przełomie stycznia i
lutego w godzinach wieczornych w Warszawie w okolicach Pl.
Konstytucji. Uczestnicy powinni spełniać następujące warunki:
0) Mieszkać w aglomeracji warszawskiej (warunek ze względu na
lokalizację wywiadu)
1) Być w wieku 20-55 lat
2) Posiadać aparat cyfrowy lub analogowy kupiony w przeciągu ostatnich
15 miesięcy
3) Aparat ten powinien kosztować pomiędzy 200 i 3.000 złotych
4) Aparat nie powinien mieć możliwości wymiany obiektywów lub
teleobiektywu
5) Jeśli właściciel posiada aparat analogowy, powinny być mu znane
marki Sony, Canon, Olympus, Kodak i Minolta, preferencyjnie posiadać
aparat jednej z tych firm; jeśli cyfrowy, aparat powinien być jednej
wymienionych wcześniej marek.
6) Osoba uczestnicząca nie może być profesjonalnym fotografem.
Jeśli ktoś ma chwilkę czasu i spełnia powyższe warunki proszę o
kontakt na olek [maupa] rower [kropka] com
Pozdrawiam
Alek 'Alekloco' Kurstak
Polska dla rowerów i pociągów!
Wpierw "usunto-" pamietaj wyrzucic... A potem:
olek malpa rower kropka com.