TelePekao Bank Pekao SA


W obronie krzyża

Plus namawia do płatności alternatywnych
  Plus namawia do płatności alternatywnych

http://img.komorkomania.pl/images/ki...go_plusgsm.gif

Wiadomo, że obsługa klienta w salonie jest droga. I że abonenci nie zawsze pamiętają o zapłaceniu rachunku w terminie. Oczywiście, groźby wyłączenia usług działają, ale dopiero jakieś 2 tygodnie po terminie płatności.

Jak sobie z tym radzić?

Plus postanowił zastosować drugą część zasady z kijem i marchewką. Za marchewkę robić będą dodatkowe darmowe minuty przyznawane tym abonentom, którzy zdecydują się na regulowanie rachunków poprzez wybranie opcji “polecenie zapłaty”.

W okresie promocyjnym, czyli od 14 marca do 31 maja, każdy Użytkownik, który skorzysta z ofert swojego banku i wybierze opcje poleceni zapłaty, otrzyma dodatkowo 30 minut na rozmowy do sieci Plus.

Pakiet 30 minut dodawany będzie wyłącznie za uruchomienie polecenia zapłaty za pośrednictwem elektronicznych kanałów dostępu do konta bankowego w wyżej wymienionych bankach:

- BPH S.A. (aktywacja za pośrednictwem Systemu Bankowości Internetowej Sez@m lub dzwoniąc na Infolinię 0-801 801 401 lub (0-12) 298 74 01)

- PEKAO S.A. (aktywacja za pośrednictwem systemu Pekao24 lub dzwoniąc na TelePekao 0-800 380 380 lub (0-42) 683 83 80)

- Citi Handlowy S.A. (aktywacja polecenia zapłaty za pośrednictwem konsultanta CitiPhone dzwoniąc na numer 0-801 32 24 84 lub (0-22) 692 24 84 oraz za pośrednictwem Serwisu Bankowości Elektronicznej Citibank Online)

- Deutsche Bank PBC S.A. (aktywacja polecenia zapłaty za pośrednictwem konsultanta Teleserwisu Deutsche Banku dzwoniąc na numer 0-801 18 18 18 lub (0-12) 625



Bankowość elektroniczna w Polsce- porównanie systemów
  Jeszcze nie tak dawno dostęp do Internetu szerokopasmowego był przywilejem, na który nie każdy mógł sobie pozwolić. Dziś nikogo już nie dziwi, że z Internetu można korzystać prawie wszędzie i nie tylko za pomocą komputera klasy PC. Innowacyjne rozwiązania na rynku IT wywarły ogromny wpływ na całą gospodarkę oraz stworzyły niemal nieograniczone możliwości dla rynku usług finansowych. Zapoczątkowało to nową erę w sferze bankowości - erę bankowości elektronicznej.

Ogólnodostępność Internetu przyczyniła się również do wzrostu konkurencji. Dziś banki, które chcą odnieść sukces na arenie bankowości elektronicznej, muszą liczyć się z tym, że aby pozyskać jak najwięcej nowych klientów muszą dotrzeć do nich ze swoją ofertą. Większość banków decyduje się w tym przypadku na przyjęcie strategii wielokanałowej . Oznacza to, że oferują swoje produkty za pośrednictwem możliwie jak największej liczby kanałów dostępu. Jednakże wśród kanałów dostępowych i tak prym wiedzie sieć Internet.

W Polsce największą ilością klientów korzystających z usług bankowości internetowej mogą się poszczycić takie banki jak:
-mBank,
-Bank Zachodni WBK,
-PKO BP,
-PKO SA,
-Millenium.


Jedynym w Polsce bankiem wirtualnym jest mBank. Pomimo, iż nie posiada on swoich placówek a jedynie mKioski oraz punkty konsultacyjne, jest jednym z najpopularniejszych banków. Niecałe cztery lata po powstaniu tj. w 2004 r. liczył on już ponad 660 tysięcy klientów. Ma on najbardziej rozbudowany system bankowości elektronicznej. Jako pierwszy z polskich banków wprowadził w swojej ofercie usługę telefonii komórkowej. Klienci banku mogą skorzystać z oferty doładowania prepaid w zamian za dokonywanie transakcji w mBanku.

Ponadto bank wyszedł naprzeciw oczekiwaniom klientów i założył w kilku miastach Polski kafejki internetowe, gdzie klienci w bardzo kameralnym klimacie mogą napić się kawy, czy skorzystać z Internetu. Bardzo ciekawym rozwiązaniem stał się mCzat. Jest to bardzo tani sposób na komunikowanie się klientów z obsługą banku oraz klientów z innymi klientami.

Podobny przykład komunikacji z tą jednak różnicą, że opartej na komunikatorze internetowym wprowadził w swej ofercie Bank Zachodni.

Najstarszym bankiem, który wprowadził możliwość świadczenia usług poprzez sieć Internet jest PKO SA. Jednakże jego popularność ostatnimi czasy bardzo spada na korzyść PKO BP Inteligo. Najprawdopodobniej wiąże się to ze słabo rozwiniętym systemem bankowości elektronicznej. W dobie tak wielkiej konkurencji bank ten stanął praktycznie w roku 2000. Jedynymi usługami dodatkowymi, które miałyby zachęcić klientów do korzystania z Telepekao24 jest sms-owa lokalizacja bankomatów.

Drugim z najpopularniejszych banków jest bank BZWBK. System bankowości elektronicznej w tym banku został wprowadzony rok później niż w PKO SA tj. w 1999 r. Bank Zachodni próbując nadgonić w ofertach konkurencyjny mBank zaproponował swoim klientom możliwość dokonania zakupów w specjalnym sklepie internetowym, możliwość kontaktu z obsługą banku za pomocą komunikatora Skype oraz usługę opartą o sms-Alert24. Alert24 ma na celu informowanie klientów o nowych ofertach banku oraz przekazywanie im najświeższych informacji o działalności banku.

W przypadku banku Pekao S.A. system bankowości elektronicznej nie jest aż tak rozbudowany jak u poprzedników. Bank umożliwia dostęp do konta po przez trzy standardowe kanały:
-Poprzez Internet – PekaoInternet,
-Poprzez telefon – TelePekao,
-Poprzez wiadomości sms - PekaoSMS.

Jednak w porównaniu do pozostałych polskich banków Pekao S.A jako pierwszy bank w Polsce umożliwił swoim klientom samodzielną generację kodu PIN. Jest to bardzo użyteczna opcja, która sprawdza się w szczególności w przypadku zgubienia, zapomnienia bądź kradzieży . Bank, który posiada obecnie 750 tysięcy użytkowników bankowości internetowe,j umożliwił swoim klientom również możliwość realizacji przelewów walutowych do banków zagranicznych i krajowych. Jednakże pomimo tych wszystkich udogodnień pod względem konkurencyjności Pekao24 pozostaje daleko w tyle w porównaniu z systemem bankowości elektronicznej mBanku czy Banku Zachodniego. Poważnym zagrożeniem dla pozycji Pekao S.A. staje się także coraz większa popularność jednego z najmłodszych systemów bankowości elektronicznej, jakim jest Millenet.

Millenet jest to system elektroniczny banku Millenium, wprowadzony przez bank w 2004 roku. Millenet charakteryzuje się bardzo zgrabnym interfejsem graficznym oraz wieloma użytecznymi narzędziami. Jednym z nich jest np. możliwość odbioru poczty od obsługi Millenet na stronie internetowej banku. Coraz większą popularność Bank zawdzięcza również wprowadzonym usługom dodatkowym takim jak możliwość zasilenia konta komórki poprzez Millesms oraz Millenet. Oferta jest na tyle konkurencyjna w porównaniu do usług tego typu oferowanych przez mBank czy Bank Zachodni, że użytkownicy Millenet, którzy zdecydują się na takie doładowanie, otrzymają 20% minut więcej, niż wynosi kwota doładowania.

Możliwość doładowania poprzez Internet również oferuje system bankowości internetowej PKO BP Inteligo. Niestety jak do tej pory nie wprowadził on możliwości doładowania poprzez kanał sms. Z najciekawszych i najprzydatniejszych ofert jakie zaoferowało PKO BP swoim klientom, jest możliwość całkowitej rezygnacji z wyciągów tradycyjnych i zastąpienie ich wyciągami elektronicznymi. Do tej pory podgląd historii rachunku był tylko możliwy po zalogowaniu się na stronę systemu, od niedawna jednak Inteligo wysyła e-wyciągi z historią transakcji na e-mail podany przez klienta.


-------------
Autor:A.Grudnowska