teleskopy klapy skrzypienie


W obronie krzyża

Witam serdecznie. Po przeszukaniu forum i zerowych wynikach, pisze z takim oto pytaniem. Mam problem ze skrzpyipącą klapą bagażnika przy otwieraniu, np. gdy auto stoi na słońcu przy wyskoiej temperaturze. Czym można nasmarować teleskopy? A moze ktoś miał podobny przypadek. Czy może to być np. WD-40?? Pozdrawiam i dzieki za odpowiedz. Vectra b kombi, rocznik 2000



" />Walcze z tym tematem juz ponad rok i nadal nic nie wskoralem. Zrobilem sztywniejsza klape na zawiasach i na zamknieciu szyby. Skrecilem mocno teleskopy od szyby, ale nadal to samo. W koncu zdiagnozowalem , ze to polka oddzielajaca bagaznik od przedzialu osobowego robi najwiecej halasu. Usztywnilem ta polke na zaciskach sprezystych i podkleilem gabke w miejscu jej styku z plastikiem i nadal halasuje ( Rece juz mi opadaja. Moja jedyna rada: sound na full, duzo megabassu i wtedy nie slychac ani drgan polki ani zadnych innych skrzypien i trzaskow



" />Coś mi skrzypi z tyłu w zawieszeniu, skrzypi jak zjeżdża, wjeźdzam na jaką nierówność, jak nacisnę na tylną klapę bagażnika, to skrzypi ale jak już podniosę klapę i bujam do cisza.
Wyeliminowałem już teleskopy klapy bagażnika, oraz gumową uszczelkę, jak jadę z otwarta klapą dalej skrzypi na nierównościach,
W tyłu wymieniłem tuleje pływające, z przodu wahacze, nie ma ani grama luzu w zawieszeniu,
z tyłu amory poprzednie właściciel wymieniał Sachs. Pyzatym jest jakiś po-stuk z tyłu

Rozmawiałem z jednym mechanikiem mówił, że w e36 i e46 wyrywa np.. nie pamiętam już dokładnie co mówił mocowanie wahaczy z podłogi czy coś bo są nitowane, trzeba w tym celu wyciągnąć tylną belkę.

Mieliście coś podobnego



Mnie by troche odstraszyl przebieg...
190 kawalkow, to sporo.
W Niemczech mozna bez problemu znalezc udokumentowane 100-110 za ok. 300-500 euro.

Moja jest z 91 i lakier jest w stanie idealnym (zadnych ognisk!)
Korozja wiec moze lekko niepokoic - ktos mogl po prostu nie dbac o auto.
Jak bardzo trzeba niedbac, by skorodowala napisze z wlasnego doswiadczenia...
W Berlinie kupilem Ibize w kolorze czerwony mat z "korozja" nawet na krawedzi dachu.
Po przyjezdzie do domu rozebralem auto na kawalki, co by je doprowadzic do nalezytego stanu. Okazalo sie, ze czarne miejsca, to nie korozja, ale jakies twarde glony i porosty, ktore dosc opornie padaly nawet poz wplywem wosku:)
Cale auto bylo nimi usiane:)
Po wypolerowaniu, upadlem - zero korozji na lakierze!!!

Podobnie skrzynia biegow, ktora zgrzyta gdy dogorywaja synchronizatory, ew. ktos wbijal na sile biegi.
Da rade zmienic szybko, jezeli na poczatku zmiany zrobi sie to z wielka sila, a gdy dzwignia bedzie w poblizu "oporu" trzeba odpuscic.

Sprawdz amorki/silnik/skrzynie biegow/pompe wodna (ciekna), hamulce (zapiekaja sie), klamki/zamki/central/el. szyby (blokuja sie), teleskopy w tylnej klapie (padaja), uklad wydechowy (tanie zamienniki lubia szybko korodowac), a takze blacharke przy mocowaniach zderzaka/za przeplywomierzem - tam lubi korodowac pod warstwa antykorozyjna, co zobaczysz dopiero, gdy bedzie dziura:)

Jezeli wnetrze skrzypi, nie przejmuj sie - czesto jest to kwestia skrecenia.
Podobnie jak glony na uszczelkach - sa, ale auto sobie z tego nic nie robi:)
Zobacz pod kolem zapasowym. Maty nasiakaja woda, przez co moze zgnic grodz...



Ostatnio wymieniłem kpl siłowników w tylnej klapie bagażnika Octavii Kombi ( 1U) , bo oryginalne nieco się zużyły ( były już zbyt słabe) . Niestety nowe działają , ale ...strasznie głośno tzn. po prostu niesamowicie piszczą/skrzypią podczas pracy zwłaszcza gdy jest ciepło . Smarowanie ( olej/WD-40) pomaga tylko chwilowo .
Jakie siłowniki ( firma ew. najlepiej link ) polecacie do tego modelu ?



" />to chyba wszystko z HART jest dupiate.ja kupiłem teleskopy tylnej klapy.trzymią ok ale przy otwieraniu skrzypią tak że wszyscy patrzą na mnie.Jakiej produkcji jest to badziewie? Polskiej?mam nadzieje ze nie....



" />Mój dach czeszczy skrzypi próbowałem uszczelki i nic. Teleskopy lylnej klady wywaliłem bo nie trzymały więc wyrzuciłem a nowe za mocne i laminat wyrywały. Męcze się już pare tygodni nie mogę spasowa klapy tylnej z nadstawką . Masakra



Plusy E34 Touring :

- Jakość wykonania (zero skrzypień i trzasków, u mnie na bardzo dużych wybojach czasem skrzypnie roleta bagażnika jeśli jest złożona).

- Prowadzenie - bardzo komfortowe, dobrze czuć drogę, auto jedzie dokładnie tam gdzie ja chcę, przy bardziej agresywnej jeździe też świetnie się sprawuje, nie sprawia żadnych niespodzianek (jak np. w MB W124 w którym przy dużych prędkościach na łuku tył może zacząć nieprzyjemnie drżeć).

- Komfort - trasa 500km to żaden problem, plecy nie bolą, tyłek też nie.

- nie wiem czy ten patent jest w omedze, ale mi się podoba podnoszona i blokowana tylna szyba, bardzo przydatna sprawa przy przewozie dłuższych rzeczy, albo kiedy np. mamy auto załadowane, a chcemy tylko "coś z wierzchu" wyciągnąć.

- trwałe zawieszenie

- genialne hamulce - bardzo skuteczne.

- radość z jazdy - właściwie suma w/w rzeczy, ale jest na tyle niepowtarzalna, że w innych markach ciężko to samo znaleźć.



Minusy:

- ceny części nie zawsze są niskie.

- wnętrze mogłoby być większe, zwłaszcza przestrzeń na nogi pasażerów z tyłu i bagażnik, do przodu nie mam zastrzeżeń.

- kierownica z poduchą jest trochę za duża.

- kable tylnej klapy potrafią się przecierać przy zawiasach, także teleskopy klapy przy częstym używaniu potrafią spadać z główek, które się odkształcają.

- tapicerka (przynajmniej u mnie) na fotelu kierowcy się strasznie przeciera i robi się wieeelka dziura pod d... .

- słabe światła (ale po założeniu np. osram +4000 jest super).

- wycieraczki, największy wg mnie minus każdego e34 - za Bosche, które przeżyją jakieś 3 miesiące - 200pln, za Valeo - 170. Ale zawsze można wymienić same gumki.


Słowem - E34 Touring to lepszy wybór niż Omega (chociaż też zła nie jest), pozostaje tylko zastanowić się nad konkretną wersją silnikową (ignorując ludków piszących, że 540 pali dwa litry więcej niż 518 ) i wio!