Teoria Zarządzanie zasobami ludzkimi


W obronie krzyża

ORGANIZACJA I ZARZĄDZANIE
• zarządzanie projektami w ochronie zdrowia
• zarządzanie projektami w sektorze energetycznym
• Trzeci sektor w teorii i w praktyce
Połączenie solidnych fundamentów wiedzy ekonomicznej z wiedzą w zakresie organizacji i
zarządzania pozwoli absolwentom podejmować obowiązki menedżera przygotowanego do
stopniowego przejmowania funkcji kierowniczych w coraz większych jednostkach organizacyjnych
firmy. Pozwoli też na kompetentne kierowanie własną firmą. Przedmioty specjalistyczne dadzą
absolwentom wiedzę pozwalającą na profesjonalne zajmowanie się różnymi aspektami zarządzania,
m. in. takimi jak: metody zarządzania zasobami ludzkimi, metody kontroli jakości, kontroli
przepływu surowców i materiałów (logistyka), metody wzrostu konkurencyjności.
Absolwent tej specjalizacji opanuje techniki prowadzenia negocjacji wewnątrz firmy i z jej
otoczeniem biznesowym. Kluczowe umiejętności absolwenta koncentrują się wokół zdolności
identyfikowania przyczyn i uwarunkowań sukcesów i porażek organizacyjnych, które w procesie
uczenia i zdobywania doświadczeń zawodowych pozwolą na podejmowanie optymalnych decyzji.
Przedmioty w ramach specjalizacji
• Zarządzanie w biznesie międzynarodowym
• Zarządzanie marką
• Zarządzanie wiedzą
• Zarządzanie marketingiem
• Zarządzanie logistyczne
• Internet w zarządzaniu firmą
• Zarządzanie zmianą
• Projektowanie struktur organizacyjnych
• Kultura organizacji
• Biznesplan



oj co ty piszesz a inni liderzy Np. K.O. To jest dopiero szok

1. Armstrong M., Zarządzanie zasobami ludzkimi, ABC, Kraków 2003.
2. Bańka W., Zarządzanie personelem w przedsiębiorstwie, Wydawnictwo „Adam Marszałek”, Toruń 1999.
3. Chrisidu A., Korczak J., Pakuła A., Supernat J., Nauka organizacji i zarządzania, Kolonia Limited, Warszawa 2005.
4. Chrościcki Z., Zarządzanie firmą. Wybrane problemy, Wydawnictwo C.H.BECK, Warszawa 2000.
5. Drucker P. F., Zarządzanie w XXI wieku, Muza SA, Warszawa 2000.
6. Gableta M., Człowiek i praca w zmieniającym się przedsiębiorstwie, Wydawnictwo AE, Wrocław 2003.
7. Gableta M., Potencjał pracy w przedsiębiorstwie, Kształtowanie i wykorzystanie, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej im. Oskara Langego we Wrocławiu, Wrocław 2002.
8. Griffin R.W., Podstawy zarządzania organizacjami, Wydawnictwo Naukowe
PWN, Warszawa 2006.
9. Kostera M., Antropologia organizacji. Metodologia badań terenowych, PWN, Warszawa 2005.
10. Kostera M., Zarządzanie personelem, PWE, Warszawa 2000.
11. Kotler Ph., Marketing. Analiza, planowanie, kontrola i wdrażanie, Gebethner i Ska, Warszawa 1999.
12. Koźmiński A.K., Piotrowski W., Zarządzanie. Teoria i praktyka, PWN, Warszawa 2000.
13. Lundy O., Cowling A., Strategiczne zarządzanie zasobami ludzkimi, Dom Wydawniczy ABC, Kraków 2000.
14. McKenna E., Beech N., Zarządzanie zasobami ludzkimi, Felberg SJA, Warszawa 1999.
15. Obłój K., Strategia organizacji, PWE, Warszawa 1998.
16. Penc J., Kreatywne kierowanie, Agencja Wydawnicza „Placet”, Warszawa 2000.

Powodzenia.[/quote]



pytania tego typu jak na egzie . z ustnej poprawki pamiętam siatke blake&mouton , zarządzanie zasobami ludzkimi ( rekrutacja , selekcja , itd ) , kontroling , teoria x y z ( nie pamiętam dokładnie co oznacza teoria "z" ale pamiętam że było ) , 5 sił portera . . . ogólnie tego typu rzeczy . jak nie wiesz to cię będzie naprowadzał dzisiaj mam jeszcze filozofie wiec kończe . do jutra kamilo



Podstawowym celem działalności przedsiębiorstwa jest dązenie do maksymalizacji zysku, realizując ten cel firma zuyskuje wzrost wartości przedsiebiorstwa.

Dazeniem do wzrostu warości przedsiebiorstwa sprzyjać powinny koncepcje i poltyka zarzadzania przedsiębiorstwem we wszyskich obszarach jego działania jak równiez metody i narzedzia organizacji i zarządzania. Teoria i praktyka odsłaniaja bardzo duże potrzeby i mozliwości budowania długookresowej perspektywy wzrostu wartosci przedsiebiorstwa.
O wartości przesiebiorstwa decyduja żrodla kreujące jego wartośc . Wybór i własciwe zarządzanie tymi zrodłami przesądzaja nie tylko o poziomie wartości , ale i utrzymaniu sie firmy na rynku w dłuzszym okresie czsu. Zrodła kreowania wartości zmieniaja sie wraz ze zmiana warunkow , w jakich funkcjonuja przedsiebiorstwa . Zatem dobor żrodel budowy wartości przedsiebiorstw , musi odpowiadac zmianom na rynku , metodom icg zarzadzania oraz zmainom technologii, gdyz decyduja one o czynnikach przwag konkurencyjnych , tj. techologia, internet czy globalizacja.

Dazeniom do wzrostu wartosci przedsiebiorstwa powinien sprzyjac dobry pomysłi doswiadczenie w zarzadzaniu firma we wszystkich obszarach jej działania oraz metody i narzedzia organizacjizarzadzania, jak rowniez stopa wzrostu przychodów , rentownośc operacyjna sprzedazy efektywna stopa podatku dochodowego, okres przewagi konkurencyjnej , struktura i koszty kapita u a takze zarzadzanie zasobami ludzkimi.

Podsumowujac moja wypowiedz , uwazam ze glownymi zrodlami wzrostu wartości przedsiebiorstwa sa działania dotyczące zastosowania odpowiednich technik wpływajacych na zyskowność. W polsce w latch 2007-2008 takim zrodlem jest nastawienie na wzrost wartosci pracy, oraz inwestycje. Głownym czynnikiem wzrostu gospodarczwgo stał sie rozwo infrastruktury i budiwnictwa zwizanymi z ze srodkami uzyskanymi z Uni Europejsskiej.
Natomiast głownym zrodlem spadku wartości przedsiebiorstwa sa przdiebiorstwa zajmujace sie eksportem towaru, chodzi mi tu o spadek walut np.euru, doalr, funt., co spowodowało w firmie spadek zysku oraz podłananie sie gospodarki Stanow Zjednoczonych.







Rozwój gospodarki krajowej uwarunkowany jest rozwojem podmiotów gospodarczych (związanych z nią0 Siłę napędową zwykle stanowią podmioty gospodarcze działające na zasadach komercyjnych. Sama jednak egzystencja, nie nastawiona na rozwój, powodowały w warunkach zmieniających się rynków i rosnącej konkurencyjności powolne obumieranie przedsiębiorstwa, co skutkowałoby upadkiem. Na wycenę poszczególnych jednostek wpływają agencje rządowe, społeczność lokalna, dostawcy, media, a przede wszystkim klienci. Dążeniom do wzrostu wartości przedsiębiorstwa sprzyjać powinny koncepcje i praktyka zarządzania przedsiębiorstwem we wszystkich obszarach jego działa, jak również metody i narzędzia organizacji i zarządzania. Teoria i praktyka odsłaniają bardzo duże potrzeby i możliwości budowania długookresowej perspektywy wzrostu wartości przedsiębiorstwa. Zatem przedsiębiorstwa działające na rynku jako cel pośredni stawiają sobie zaspokojenie potrzeb obecnych i przyszłych grup klientów, utrzymanie ich wierności i lojalności, a w końcowym rozrachunku generowanie wartości i pomnażanie zaangażowanego kapitału. Cele te można osiągnąć przez właściwy sposób zarządzania przedsiębiorstwem, opracowywanie i realizację strategii marketingowych, innowacyjność w zakresie oferty usługowej i produktowej.
W Polsce w latach 2007-2008 źródłem wzrostu lub spadku wartości przedsiębiorstwa jest nastawienie na wzrost wartości zasobów ludzkich, strategie rozwoju a przede wszystkim różnego rodzaju inwestycje. Przejawem tego okazały się np : zmniejszająca się stopa bezrobocia oraz poprawa stopy życiowej ludzi. Drugim czynnikiem wzrostu jest np. rozwój budownictwa i infrastruktury związany ze środkami finansowymi z Unii Europejskiej. Dla przedsiębiorstw zajmujących się eksportem ,źródłem wzrostu wartości okazało się zniesione embargo na mięso, a co za tym idzie otwarcie wschodniego rynku. Natomiast głównym źródłem spadku wartości przedsiębiorstw zajmujących się eksportem jest spadek Euro, co spowodowało spadek zysku. Na pewno źródłem wzrostu (lub spadku) są także notowania giełdowe. Jest wiele czynników wywierających wpływ na wartość przedsiębiorstw, ale przede wszystkim chodzi o wybranie odpowiednich metod działania, aby zapewnić swojemu przedsiębiorstwu obszerny zakres możliwości i cel działalności nastawiony na zysk.