W obronie krzyża
Ad.1 Jeśli chcesz korzystać z Orange zabierz ze sobą do punktu sprzedaży:
1. Dowód osobisty i drugi dokument ze zdjęciem potwierdzający tożsamość (jeśli masz nowy dowód osobisty, drugi dokument nie jest wymagany),
2. Zaświadczenie z miejsca pracy o zatrudnieniu na czas nieokreślony z podanym telefonem do zakładu pracy (wystawione w ciągu ostatniego miesiąca) lub ważną legitymację służb mundurowych. W przypadku emerytów i rencistów: decyzję o przyznaniu świadczenia emerytalno-rentowego wypłacanego przez ZUS/KRUS lub informację o waloryzacji takiego świadczenia oraz odcinek emerytury lub renty za ostatni miesiąc lub upoważnienie do obciążenia karty płatniczej (z terminem ważności powyżej 3 miesięcy) lub potwierdzenie ostatnio zapłaconej faktury za: energię elektryczną, lokal, telefon stacjonarny wystawioną na Twój aktualny adres. W przypadku studentów - zaświadczenie wystawione przez Szkołę Wyższą, potwierdzające fakt odbywania studiów oraz ważną legitymację studencką.
Ad.2 Podpisujesz i korzystasz, nie musisz nic czekać.
Ważny komunikat:
Ponieważ upłynął termin potwierdzania zgłoszeń od tego momentu ( niedziela 16 maja 2010, godz. 19:00) przyjmuje zgłoszenia także od osób z rezerwy i oczywiście także tych którzy zapisani byli na liście głównej .
O wpisaniu na listę uczestników decyduje kolejność przysłania danych na adresy:
harrachovnovysvet@seznam.cz oraz do wiadomości mojej ( zbig2004@o2.pl) i heypoker ( supportpl@heypoker.com)
Proszę podać następujące informacje: NICK ( identyczny jak na liście na tym forum); Imienia i nazwiska oraz nr dowodu tożsamości ( paszport lub dowód osobisty), którym się będziecie posługiwali przy rejestracji do turnieju ( wejścia do kasyna) oraz określenia dnia 1A lub 1B oraz sposobu zapłaty wpisowego ( na miejscu lub przez Moneybookers - do 18 maja włącznie).
Na ten moment jest wolnych ok. 25 miejsc na dzień 1A i 10 miejsc na 1B.
Po przesłaniu danych powinniście otrzymać potwierdzenie drogą mailową o wpisaniu Was na listę uczestników turnieju.
Chciałbym Was także poinformować,iz powstała oficjalna strona turnieju http://www.hesop.eu ,na której będą zamieszczane oficjalne komunikaty oraz będzie relacja live z turnieju ( niestety jeszcze nie telewizyjna )
Paszporty
Granice państw Unii możesz przekraczać tylko z dowodem osobistym (nowym, plastikowym). Aby odwiedzić inne kraje, potrzebujesz paszportu. Wniosek o jego wymianę możesz wysłać pocztą (wraz ze zdjęciem i dowodem wpłaty) - szczegóły na www.mswia.gov.pl. Uwaga! Wiele krajów wymaga, aby paszport wjeżdżającego był ważny co najmniej jeszcze przez pół roku. Opłata paszportowa wynosi 100 zł, ulgowa - 50 zł. Jeśli wymieniasz dokument przed upływem terminu ważności - zapłacisz 300 zł.
Czyli do Szwecji na ksiazeczce w tomach juz nie da rady... kolejny wydatek.
Prawda - od pewnego czasu nie istnieje coś takiego jak "dowód tymczasowy", choć nazwa pozostała w potocznym użyciu. Dowody osobiste wydane osobom które nie ukończyły 18 lat niczym - oprócz terminu ważności - nie różnią się od tych "zwykłych"; po uzyskaniu pełnoletności nie musisz zatem wyrabiać nowego dokumentu.
Cytat:
Dzięki za uwagi i opinie.
Ale ja nie mam wyjścia, muszę zaryzykować. Wiem na 100%, że stare dowody są ważne do 31 XII 2007 roku niezależnie od tego na jaki termin urzędy w Polsce wynaczyły wymianę starych dowodów na nowe.
Jak wrócę to napiszę jak z tym przekraczaniem granic było; mam nadzieję że wrócę dopiero po tym jak poszusuję na włoskich stokach.
Jeśli mogę cos podpowiedzieć.
Chłopaki maja rację – ryzykujesz posiadając „stary” (zielony) dowód osobisty.
By zminimalizować to ryzyko, (chociaż w jakiejś części) idź do urzędu miasta (gminy) i złóż wniosek o wymianę dowodu. Wtedy otrzymasz stosowne zaświadczenie, które może Ci pomóc w przypadku jakichkolwiek komplikacji.
Pozdrawiam
Dot.: Obowiązkowa wymiana dowodu osobistego!
Cytat:
Napisane przez lisica
Przepis ten został znowelizowany ustawą z dnia 12 września 2002r.o zmianie ustawy o ewidencji ludności i dowodach osobistych oraz ustawy o działalności gospodarczej (Dz. U. z 2002r. Nr 183, poz. 1522) w ten sposób, że dotychczasową treść przepisu oznaczono jako ust. 1 i dodano ust 2 i 3 ustalający harmonogram wymiany dowodów osobistych oraz określono tryb postępowania w tych sprawach....
to dalszy ciąg, ale nie rozporządzenia a wyjaśnienia MSWIA z listopada 2003, nie stawiałabym go ponad ustawą. Co nie zmienia faktu, ze sankcji raczej nie będzie, poza ewentulanymi problemami w urzędach, które mogą się powoływać na aktualna ustawę.
To jeszcze wyjaśnienie "urzędnicze": "Osoby, które nie wymienią dowodów osobistych w terminach przewidzianych ustawą nie ponoszą żadnych konsekwencji prawnych. Ustalone terminy mają tylko i wyłącznie charakter porządkowy w celu płynnej realizacji wymiany dokumentów. Wszystkie organy państwowe i instytucje mają obowiązek honorować dowody osobiste starego wzoru do czasu upływu terminu ich ważności to znaczy do 31.12.2007."
A urzędnicy są różni, to fakt, i jedni mogą się powoływać na taką opinię, inni na inną, a jeszcze inni o niczym nie wiedzą i nie robią nic :)
tylko nie wiem do kiedy.. prawdopodobnie do końca roku.
ostanio o to pytałem stare papierowe dowody osobiste są ważne do końca 2007 roku po tym terminie kazdy wydany dowód jest ważny 10 lat i za kazdy trzeba płacić
Byłem dziś na zapisach i moge powiedzieć dokładnie co i jak.
Przychodzicie na godzine na którą macie przyjść (to w sumie oczywiste) ale warto przyjść troszke wcześniej bo są kolejki.
Potrzebny jest jakiś dowód tożsamości - dowód osobisty, legitymacja studencka ect.
W głównym oknie wpisujecie swój numer indeksu i później ustalony wcześniej kod zapisów. Kod wymyślacie sami u osoby któa nadzoruje zapisy - w każdej sali jest to osoba przy pierwszym komputerze. Polecam wymyślenie krótkiego kodu, najlepiej jedna literka bo szkoda czasu, ale o tym za chwile.
Po wybraniu opcji wpisy, należy wpisać po kolei wszysktie kody kursów, np.
Podstawy zarządzania 1 ma kod - ZMZ1378 i na końcu wpisuje sie typ zajec, czyli zapisujac sie na wykład wpisuje sie ZMZ1378W a na seminarium ZMZ1378S. Wybiera sie później termin, zatwierdza i wpisuje ustalone hasło (za każdym razem, dlatego warto mieć krótkie).
Teraz najważniejsze - podana jest większość prowadzących, wiec jak ktoś ma swoje preferencje może zapisać sie nie na termina ale na konkretnego prowadzącego. Tylko projektowanie było utajnione i trzeba sie zapisywać wybierająć kropki.
Co do nazwisk to napisze te co mniej wiecej pamietam:
Fizyka ćwiczenia - Mulak, Bujkiewicz, Wieczorek i inni
Programowanie laborki - Galant-Pater, Sroka, Pieronek, jakaś z dwoma nazwiskami i innych nie pamietam
Podstawy zarzadzania seminarium - Hopej, Kandora i ktoś jeszcze
Makroekonomia ćwiczenia - Ropuszyńska, Rudek, Rutkowska, Wasilewska
Fizyka wykład - Radosz i ktoś jeszcze
programowanie, makroekonomia, technika, zarządzanie - z wykłądu tylko jedna osoba do wyboru
i teraz ważne dla tych co nie zaliczyli analizy 1, otóż nie będą mogli sie zapisać na analize 2 i to jest pewne.
Jeżeli by były jakieś pytania to może zdąże odpowiedzieć
''Coraz czescie sie mowi, iz Holandia w 2007 r. otworzy rynek pracy. Tak wiec osoby zainteresowane beda mogly podjac prace.
Jednak warto by bylo sie zastanowic nad wczesniejszym uzyskaniem SOFI numeru.Jest to odpowiednik polskiego NIPu.
Sofi numer mozna uzyskac juz teraz, jednak uzyskanie tego numeru w chwili obecnej nie zezwala na prace. Dopiero w 2007 r. sofi nr bedzie jednoczesnie zezwoleniem na prace.
Co nalezy zrobic aby uzyskac sofi nr?
Sofi nr wydaja urzedy podatkowe. W Holandii jest upowaznionych 16 urzedow do wydania sofi nr. Tak wiec uwaga: nie wszystkie urzedy wydaja ten numer.
Aby uzyskac ten numer nalezy najpierw skontaktowac sie telefonicznie z Urzedem Podatkowym w Holandii i umowic sie na rozmowe z pracownikiem.
Telefon bezplatny z Holandii to: 0800 - 0543
telefon z Polski 0031 800 0543,nastepnie nalezy wybrac tonowo 2 - 1 - 4.
Po zgloszeniu sie operatora, nalezy podac, iz chce sie uzyskac sofi nr, swoje dane osobowe, telefon oraz orientacyjnie podac, gdzie bedzie sie pracowac. Gdyz urzednik skieruje do urzedu podatkowego znajdujacego w poblizu ewentualnej pracy lub tez miejsca pobytu w Holandii.
Urzednik poda dzien i godzine oraz w ktorym urzedzie nalezy sie zglosic.
Jakie dokumenty nalezy posiadac?
A wiec napewno paszport (wazny) lub nowy dowod osobisty.
W czasie rozmowy z urzednikiem otrzymuje sie dokument do wypelnienia (w jezyku polskim). Urzednik przyjmuje wszystkie materialy i po okolo pol godziny otrzymuje sie sofi numer.
Sofi numer wydawany jest wylacznie osobiscie dla osoby zainteresowanej.
Majac sofi numer czekamy tylko na dobra informacje rzadu holenderskiego odnosnie mozliwosci rozpoczecia pracy w Holandii.
Polecam zalatwienie tych formalnosci teraz, gdyz po nowym roku, bedzie bardzo tloczno i dlugo trzeba bedzie czekac na termin spotkania.
Podobnie bylo, gdy Polska weszla do Unii, wowczas do urzedu przyjezdzaly niesamowite tlumy ludzi.
Pamietajmy, ze sofi numer wydawany jest BEZPLATNIE! ''
a więcej info na ten temat na http://www.equipe.owo.pl/portal/forum.php?t=111
Na prośbę Madzi, krok po kroku formalności do ślubu konkordatowego
Ważne! Opisany „scenariusz” załatwiania formalności zaczynamy NIE WCZEŚNIEJ NIŻ 3 MIESIĄCE PRZED ŚLUBEM.
Przyjmując, że narzeczona mieszka w miejscowości A, a narzeczony w miejscowości B i biorą ślub konkordatowy, załatwianie formalności może wyglądać np. tak:
1. Wizyta w USC
- idziecie do USC w miejscowości A lub B
- bierzecie ze sobą dowody osobiste oraz odpisy aktu urodzenia (akt urodzenia znajduje się w tym USC, gdzie się urodziliście – jeśli w jednym z nich załatwiacie formalności, to jeden akt urodzenia już jest na miejscu, musicie załatwić tylko drugi)
- po podaniu odpowiednich informacji, uiszczeniu opłaty (84 zł) i podpisaniu dokumentów, dostajecie zaświadczenie w 3 kopiach
2. Wizyta w kancelariach parafii, w których byliście chrzczeni – musicie załatwić akty chrztu oraz bierzmowania.
3. Wizyta w kancelarii parafii gdzie bierzecie ślub – bierzecie ze sobą:
- zaświadczenie z USC w 3 kopiach
- świadectwa chrztu oraz bierzmowania obojga narzeczonych
- zaświadczenie o ukończeniu nauk przedślubnych i poradni (ewentualnie również Dnia Skupienia dla Narzeczonych, ale nie w każdym regionie jest to wymagane)
- dowody osobiste
- zaświadczenie o wygłoszeniu zapowiedzi w parafiach obojga narzeczonych (jeśli bierzecie ślub w parafii jednego z Was, potrzebujecie potwierdzenia tylko z tej drugiej parafii – a zapowiedzi w tej pierwszej możecie załatwić właśnie podczas tej wizyty)
- zaświadczenie o odbyciu 2 spowiedzi przedślubnych (niekoniecznie – o tym później)
Podczas tej wizyty spisujecie protokół przedślubny. W niektórych parafiach trzeba się na to wcześniej umówić. Jeśli bierzecie ślub w parafii, do której żadne z Was nie należy, potrzebne będą Wam jeszcze tzw. „licencje” z Waszych parafii.
4. Wizyta w kancelarii w tygodniu przed ślubem lub w przeddzień ślubu (o dokładny termin spytajcie podczas spisania protokołu).
- dostarczacie zaświadczenie o odbytych spowiedziach (zwykle dopiero w przeddzień ślubu, bo właśnie wtedy powinna się odbyć 2 spowiedź przedślubna);
- spisujecie akt ślubu, a także podpisujecie go, jeśli w parafii nie jest przyjęte podpisywanie go podczas mszy ślubnej
I to by było na tyle