terminal 2 Okęcie


W obronie krzyża

Kiedy Polsce wraz z Ukrainą przyznano organizację Euro 2012 byłem pełen optymizmu. Wraz ze znajomymi twierdziliśmy, że teraz to już musi wszystko pójść okej, nic złego nie może się wydarzyć. Czy nasz optymizm był uzasadniony? Z perspektywy czasu obawiam się, że nie. Pomimo ogromnych pieniędzy przyznanych przez UEFA Polska nie radzi sobie z ogromem prac jaki ma do wykonani. Oczywiście cieszy fakt rozpoczęcia prac budowlanych na stadionach. Nawet nie denerwuje mnie stanie w korku za wywrotką pełną piachu, kiedy widzę na niej naklejkę "Przepraszamy za utrudnienia, budujemy stadion narodowy" , ale przecież boisko to nie wszystko. Oprócz Warszawy i Poznania, Polska nie ma wystarczającej infrastruktury do przyjęcia tylu tysięcy kibiców. Brak hoteli, autostrad i lotnisk jest bagatelizowany przez polityków, twierdzą, że wszystko idzie zgodnie z planem. Ale czy pamiętają oni ile zajęło otworzenie drugiego terminalu na lotnisku Okęcie?
Podsumowując, stwierdzenie, że Polska mogła by sama zorganizować Euro 2012 jest dla mnie dość absurdalne. Mamy problemy żeby przygotować się do organizacji połowy tej imprezy a co dopiero gdybyśmy mieli przygotować ja w całości.



Linie lotnicze maja niezly interes na remontach AL. Krakowskiej w Wawie, dzis mimo iz normalnie trase na okecie od siebie z domu pokonuje w 2h, nie zdazylismy na lot do Glasgow mimo iz wyjechalismy 5h wczesniej zobaczylismy wizza startujacego nad swoimi glowami a dotarlismy na okecie o 13.20!!!!!!!

nie powiem ze nasze w....wienie osiagnelo zenitu, czlowiek dowiaduje sie o takowym remoncie z tablicy ktora stoi 50m przed zwezeniem!!!!!! do ktorego dojechalismy po 2godzinach

na ten lot spoznilo sie !sic 40osob, smiesznie to wygladalo gdy kolejka ludzi do przebookowania na wtorek byla dluzsza niz do odprawy:))) co w "terminalu" etiuda jest rzadkoscia:) linie rece umywaja, a Zarzad Drog dzis nie pracuje, nie omieszkalismy probowac dzwonic do nich, mysle ze nie byl to jedyny lot dzis i wogole na ktory nie zglosilo sie wielu pasazerow, a panowie z drogowki maja nas w d.... bo na calym chyba z kilometr dlugim odcinku remontu bylo "na oko" 20 pracownikow i caaale 3maszyny pracujace...
we wtorek to wyjedziemy chyba o piatej...
Wybory samorzadowe (no i prezydenckie w wawie) sie zblizaja wiec "cos" sie robi, tylko ze nikt nie pomysli nad zorganizowaniem tego bajzlu, z trzech pasow glownej trasy wjazdowej z poludnia robi sie jeden i meeega korek gotowy, moze tak jak w reszcie n ormalnej europy pracowac w nocy?????
oby tak dalej a niedlugo nawet tych drog nie bedzie mial kto robic...




W sumie z T4-S ma byc wykonywane ok 90 lotow dziennie. W samych tylko T4 i T4-S (nie liczac T1-T2-T3)moze zostac odprawionych 50 milionow pasazerow rocznie.

90 lotów dziennie, hmmm to opłacało im się to budować?? Na okęciu dziennie było gdzies tyle lotów przy tak małym terminalu, gdy działały wszystki gaty.



Ale sa z Was optymisci.
Zobaczcie jakie ceny ma Emirates?

Co wiecej loty z Polski do Stanow Zjednoczonych odbywaja sie na zasadzie umow bilateralnych miedzy w/w panstwami.
Zaden inny przewoznik nie moze operowac regularnie na tych trasach z poza Unii Europejskiej.

PS.Co do lotow pomiedzy DXB a WAW to szanse sa duze nawet teraz tyle ze watpie by Emirates w chwili obecnej zdecydowal sie na takie polaczenie.
Mysle ze EK uruchomi to polaczenie najwczesniej po oddaniu do uzytku nowego terminala na Okeciu



uuu pojawiła się foty na stronie portu Okęcie z 28 czerwca ... i zastanawiają mnie te blaszane - pomarańczowe rękawy ?! czyżby wzięli je ze starego terminala ?????? wyglądaja jak te stare


Aaaaa myślałem ze wszystkie będą oszklone





Moja noga nigdy więcej nie postanie na Okęciu... Mysle, ze postanie, tylko niech zakonczy sie ten caly balagan z Terminalem 2. Wtedy bedzie calkiem mile lotnisko. Oczywiscie sadze, ze wtedy z Poznania bedzie latal nadal tylko dauair.

Zaraz się znowu zapcha...



Śmiem twierdzic, ze narazie nie ma takiej potrzeby. Bylaby to za droga inwestycja, a ilosc dziennych operacji mimo wszystko tego nie uzasadnia. Czy byloby na to miejsce? Tutaj jest roznie: na pewno nie byloby po co dobudowywac trzeciego pasa, wiec miejsce zamiast np. 11/29 by sie znalazlo. Są to jednak hipotezy więc...

Pozdrawiam - Dominik

PS. Priorytetem teraz jest ukończenie budowy 2 terminala (nie liczac Etiudy). Okęcie jest teraz cale rozkopane , zamkniete sa stanowsika 1-8, 11-15 i 29 (29 uzywane jest do wypychania ze stanowisk 9.10; stawac na nim nie wolno). Predziej pomyslalbym nad rozbudową samej plyty, dobudowaniem wiekszej ilosci rekawow (ktore pojawia sie wraz z terminalem 2).




Szybka kolej na lotnisko? Podróż pociągiem z przystanku PKP Służewiec do będącej wciąż w stanie surowym, podziemnej stacji przy terminalu na Okęciu ma być "ekspresowa". Urzędnicy zapowiadają, że połączenie będzie gotowe pod koniec przyszłego roku. To później niż planowano. Na drodze prac stanęły m.in. woda i ropa.

- Wszystko się zgadza. Nowym rozkładem w grudniu przyszłego roku pojadą pociągi - zapewnia nadzorujący to skomplikowane przedsięwzięcie kierownik kontraktu, Krzysztof Białecki.

Ropa i woda

Termin zakończenia prac mógłby być wcześniejszy. Jednak na drodze robotników stanęła zanieczyszczona ropą ziemia. To znacznie utrudnia prace. Skąd się wzięła? Hipotezy są dwie. Jedna, to bliskość lotniska. Według drugiej, to pozostałości po bazie wojskowej, jaka mieściła się tu w czasie wojny.

Ropa to nie jedyny problem. Jeszcze większy to zbiornik wody, który znajduje się dwa i pół metra powyżej stropu tunelu. Tworzą się tzw. przesączenia. Inżynierowie z siłami natury chcą sobie poradzić, montując metalowe ściany, które mają zapobiec przedostawaniu się wody do tunelu.

Kilka lat poślizgu

Łącznik na Okęcie to pechowa inwestycja. Tylko na samym etapie projektowania zanotowano blisko dwuletni poślizg.

Linia na długim odcinku ma prowadzić w tunelu. Pojadą nim pociągi typu Elf.

Filip Chajzer
mdaw/ec
http://www.tvnwarszawa.pl/-1,1654384,0,,pociagiem_na_okecie_wodai_ropa_spowalniaja_prace,wiadomosc.html




Remont Terminalu T1 na lotnisku Okęcie

od 30.05.2010 (niedziela) od godz. 22:00

Autobusy linii 175, 148, 188 i N32 jadące z kierunku Centrum nie będą wjeżdżały na górny poziom Terminalu.

W/w linie pojadą przez dolny poziom do przystanku zastępczego TERMINAL T2 51 zlokalizowanego na tym samym peronie co przystanek w kierunku miasta, przed pierwszym przejściem dla pieszych

Jednocześnie w związku z zamknięciem estakady zjazdowej przystanek TERMINAL ETIUDA 01 zostaje przeniesiony na sąsiednią jezdnię (przy wyjeździe z dolnego poziomu).

Powodem zmian jest remont estakady przed TERMINALEM T1 (na ok. 4 miesiące)

W poniedziałek będę musiał przetestować zmiany liniowo stąd mam pytanie czy ktoś z ZTM mógłby mi potwierdzić w którym miejscu pojawi się przystanek Terminal Etiuda 01? Czy będzie to w miejscu gdzie obecnie jest postój taxi (na wysokości dotychczasowego przystanku Terminal Etiuda 01) ? I dlaczego nie będzie zastępczego Terminal T1 51? Wątpię by ludzie załapali, że Terminal T2 52 będzie ostatnim na lotnisku.





W piątek wylądowałem na Okęciu i autobus dowiózł mnie do Terminala 2, tam odbyła się normalna procedura po przylocie i odbiór bagażu, więc wszystko jak należy... Aczkolwiek pusto w hali przylotów jest, to fakt

Ja w sobote tez bylo "normalnie". Zato zaszokowalo mnie w jakis sposob na tasmie 1 i 5 wykladane sa bagaze
Spadaja z jakis 50 cm na aluminiowe cos, ktore odbija je na tasme duzo latam po europie ale czegos takiego nie widzialem.



Obecna sytuacja na Okęciu jest nieco humorystyczna - jedna wielka budowa.
Po przylocie autobus wiezie najpierw ludzi na Terminal 1, tam powinni wysiąść ci, którzy podróżują dalej samolotem (komunikat w busie sugeruje, że powinni wysiąść ci, którzy w dowolny sposób podróżują za Warszawę - współpasażerowie ze Sztokholmu też wysiedli, oni jechali busem do Łodzi). Następnie autobus zawiózł nas na Terminal 2. I byłoby OK gdyby nie fakt dalszego braku informacji co dalej robić. Brak jakiejkolwiek informacji, czy punktu sprzedaży biletów dalej jest kompromitujący główne lotnisko w Polsce.
Hala przylotów wygląda przyzwoicie tylko moim zdaniem dalej cały obiekt jest zbyt mały jak na te liczby pasażerów.



Teraz trochę poplotkuję.

Możliwe, że otworzą terminal 2 dnia 15 czerwca. Jednak uwaga! Mają go zaraz później zamknąć. Wiąże się to z karami jaki Hiszpanie płacą za opóźnienia w budowie. Ale jak mówię są to plotki pracowników Okęcia.

Jak na razie dobrze im idzie. Jak się włączy spłuczka w kiblu to w pokoju obok gaśnie światło

Trzymam kciuki za szybkie dokończenie