Terminal Okęcie


W obronie krzyża


Zapraszam na comiesięczne spotkanie miłosników motoryzacji które
odbędzie się w najbliższą niedzielę, 28 stycznia 2001 o godzinie
11.00. Miejsce spotkanie - jak zawsze parking przed terminalem Cargo
na warszawskim Okęciu.
Mapka dojazdu na stronie http://zloty.supermedia.pl.
Serdecznie zapraszam ;-)


Będę , tylko załatw , jerzu, pogode.:)))
Pozdro



lotnicza komunikacja miejska
w znanym instytucie naukowym przy ulicy Sobieskiego znana grupa ekspertow
skladajaca sie z pasazera i jego rodziny opracowala rewolucyjny plan budowy
nowoczesnej komunikacji na miano STOLICY EUROPEJSKIEJ

plan przewiduje uruchomienie wszystkich lotnisk w Warszawie - Goclaw, Bemowo,
Pole Mokotowskie i zapomniene juz nieco Okecie w celu zapewnienia milionowm
pasazerow wygodnych, przestronnych terminali - z basenami jak na Goclawiu, z
multipleksem i centrami handlowymi jak na Bemowie oraz z wielkim pubem Lolek i
wieloma hektarami grill na Polach Mokotowskich

oprocz tych licznych wygod polaczenia lotnicze pomiedzy lotniskami Warszawy
odciaza niewydolne metro, zatloczone tramwaje i zakorkowane ulice stolicy -
korzystajac ze znacznie tanszego paliwa lotniczego (bez akcyzy i podatkow)

entuzjastycznie do pomyslu odniosla sie poczta polska oraz MPT,ktore zakupilo
juz 30 embraerow z zainstalowanymi taksometrami

chwala pasazerowi i jego licznej rodzinie



A moze slyszeliscie,ze PPL nie dopuszcza tam LOTu
LOT chcial przeniesc swoje czartery do 'taniego' terminalu, zeby obnizyc koszty
dla swoich pasazerow.

Co powiedzial PPL (Polskie Porty Lotnicze) czyli zarzadzajacy lotniskiem na
Okeciu: NIE, bo NIE.

Tak sie traktuje rodzimego przewoznika bazowego.... robiac wszysko mu wbrew...
Coz Zarzad PPL to po czesci dawni LOTowcy, ktorzy sie obrazili na LOT i z
reszta PPLu (ktora tez nie cierpi LOTu za to, ze ten istnieje i przywozi do WAW
coraz wiecej pasazerow, wiec trzeba rozbudowywac terminale), wiec PPL robi
LOTowi wbrew! Typowo po polsku!

Jesli cos dobrze idzie mojemu sasiadowi, to ja mu pomoge w tym by nie byl za
dobry - to jest styl w jakim dziala PPL!



Hmm - widze ze znasz mnostwo szczegolow z pierwszej reki...

czyzby to znaczylo ze naprawde tam pracowales i wywalili cie za alkohol ?

> bylem wielokrotnie na Okeciu
no tak - to oczywiste.

> w sezonie ... panuje scisk, upal
czy chodzi tu o meska szatnie dla sprzataczy ?

> poza sezonem na Okeciu hula wiatr w pustych terminalu
czy chodzi ci o pore cyzszczenia podlogi w glownej hali o 3 na ranem ?

To wszystko zaczyna sie ukladac w logiczna calosc.

Co ty na to jacek ?




Ja osobiście nauczona przykrym doświadczeniem unikam Okęcia jak mogę. Latam
zwykle z Krakowa - kiedyś najczęściej Lotem, powiedziałam dość po kolejnym
oczekiwaniu na Okęciu na stojąco w tłoku na połączenie do Krakowa wieczorem po
22 (zwykle opóźnione...). Czy coś się zmieni w terminalu krajowym po
przebudowie?
Trochę mi żal bo mam sentyment do Lotu, a teraz zarabiają na mnie Lufthansa i
Austrian (dużo dobrych połączeń z Krakowa).



Czy mowisz o 'nowym' terminalu Etiuda otwartym w... marcu 2004?

Nic nowszego nie znalazlem. Czy my o tym samym Okeciu mowimy?

www.lotnisko-chopina.pl/katalog/etiuda/en/etiuda.php



Co tam Wrocław, abudowa nowego terminalu na Okęciu już ruszyła
miasta.gazeta.pl/warszawa/2029020,34896,2097532.html i do tego nowy port
musi powstać w woj.mazowieckim.



Za byka sorry!!! Ja też kilka lotnisk już widziałem... I niestety
takiego ścisku jak w Warszawie - nie. Takiego bałaganu przy
wsiadaniu do taksówek też nigdzie indziej nie widziałem. Buu:(...
Skoro przez 8 lat od 2000 roku wszystkie kolejne rządy nie potrafia
dokończyć tego jednego, prestiżowego terminala, pierwszej rzeczy,
którą widzi obcokrajowiec przyjeżdząjący do Polski, to znaczy,że się
kłócą...
Że w Poznaniu wybudowali terminal - bardzo się cieszę. Tak, jak
cieszyłbym się, gdyby skończyli terminal 2 na Okęciu.
A z tym Śląskiem to pojechałeś... Bardzo bym chciał wiedzieć, jaka
kasa szła na Śląsk, i z czego... Bo kasa z węgla szła na odbudowę
Stolicy i rozwój reszty kraju... Nie mamy przekonania o własnej
wyższości, a dążenia niektórych Ślązaków do uznania nas z naród są
powodowane takimi postawami jak Twoja - niepopartą faktami
nienawiścią do Ślązaków. Przyjedź sobie do Katowic, do Rudy
Śląskiej, do Świętochłowic, czy nawet do Sosnowca (choć Sosnowiec,
to akurat Zagłębie), i pokaż mi gdzie jest wpakowana ta kasa, co
szła na Śląsk! Chciałbym to wiedzieć... Śląsk został za komuny
maksymalnie wyeksploatowany, a na jego bogactwach naturalnych
rozwijał się cały kraj. Nie mówię,że to źle,że się rozwijał. Bo cała
Polska powinna się rozwijać. Ale to, co zrobiono ze Śląskiem nie
jest w porządku. A kompleksy, to masz chyba Ty. Tylko nie wiem
dlaczego.



Z Pyrzowic będziemy latać do USA?
Samoloty transkontynetalne z wiejskiego lotniska z terminalem bez rekawow!!!
Ten dziennikarzyna chyba zglupial. LH utrzymuje polaczenia transkontynentalne
tylko z FRA, MUC oraz DUS. Niemcy sa znacznie bogatszym panstwem niz Polska a
nie oplaca sie latac z portow typu Hamburg czy Kolonia, ktore sa wieksze niz
najwiekszy port w Polsce-Okecie. Jesli ktos wierzy, ze jakas linia zacznie
operowac z Pyrzowic do USA to chyba uwierze, ze Rydzyk jest kosmita. Atut pt.
nowy terminal bez ani jednego rekawa to juz jest smiechu warte. Pyrzowice to
port do wywozenia taniej polskiej sily roboczej na roboty dla bogatych
spoleczenstw Europy Zachodniej.



Lotniska w małych miastach musza być blisko cenrum
Miasta, w których lotnisko jest blisko centrum (jak Warszawa czy Lizbona) są
przez turystów i biznesmentów poczytywane za atrakcyjniejesze. W Kopenhadze
lotnisko jest również bardzo blisko centrum. A taki np. Sztokholm oprócz
Arlandy 30 km od centrum ma drugie lotnisko Bromma w samym mieście. Taki
Szczecin ma lotnisko tak daleko od centrum, że wielu ludzi z Warszawy woli
pojechać 500 km samochodem lub pociągiem, niż lecieć, bo to oznacza stratę
czasu na odprawy pasażerskie, a potem dojazd odległego chyba o 40 km Goleniowa.

W Warszawie ma owszem powstać drugie lotnisko (z wykorzystanie pasów startowych
starego wojskowego lotniska w Modlinie), ale ma ono obsługiwać tylko tanie
linie. Modlińskie lotnisko z Okęciem ma być połączone specjalnym pociągiem
(tory są). Normalne linie pozostaną na Okęciu, które ciągle rozbudowuje
terminale.



Ja decyduje moim glosem przy wyborach. I bede pilnowal swoich spraw.

Na razie te sprawy ida ku dobremu - nie udalo sie wam wyludzic odzszkodowan a
terminal sie buduje - niedlugo Okecie bedzie duzym, prawdziwie europejskim
lotniskiem.

Do zobaczenia juz niedlugo w nowym terminalu !



Ten wpis to chyba wplyw weekendowego szczytu przelotow.

Czujesz sie troche gorzej ? Wiecej waty w uszach pozwoli ci odpoczac.

Ale nawet to ci nie pomoze kiedy Okecie uzyska nalezna range i z 3 pasow i
nowego terminala beda setki lotow dziennie.

Szukaj juz lepiej swojego nowego Pacanowa !



Pozdrow nowych sasiadow ode mnie ! A moze spotkamy sie na pikniku z okazji
otwarcia nowego terminalu na Okeciu ? Bedzie co swietowac. Troche to dlugo
trwalo wskutek protestow pieniaczy, ale na wiosne juz z nowego przestronnego
terminala bedziemy latac w komfortowych warunkach. A potem przyjdzie czas na
trzeci pas startowy. UE na pewno pomoze sfinansowac taka inwestycje.



Temat trzeciego pasa i dodatkowego terminala powraca w wielkim stylu.
To wielka szansa dla Okecia i Warszawy.

Modlin moga budowac Zieloni, ale za swoje. No i moze Ryanair dolozy troche kaski
skoro to taki interes zamiast czekac az mu wszystko poda sie na tacy. Aha - i
bardzo sa malownicze tamtejsze mgly. Srednio 4 razy czesciej w roku niz nad
Okecie. Wiec Zieloni do dziela. Do lopaty. Pasazerowie beda podziwiac
nadwislanskie mgly z barakow modlinskich czekajac na samoloty. Przekonajcie
inwestorow ze to dobry interes, ale bez dotacji z naszych podatkow.

A w tym czasie trzeci pas i rozbudowa terminala na Okeciu. To bedzie lotnisko
metropolii warszawskiej na najblizsze 50 lat.