terminal pasażerski


W obronie krzyża

czy ja jestem deblem i tego nie rozumie? czy to jest tak skomplikowane? jak swiatla samochodow moga oslepiac pilota? predzej zbiorniki wody w mydlnikach daja ostre swiatlo a nie swiatla samochodowe..... przeciez obok jest autostrada....na niej tez postawia zakazy?? to jest chore.... niewyobrazam sobie jak pilot moglby sie uskarzac na taka rzecz.....pewnie byl to slepy pilot awionetki, ktory pomylil sobie samochod stojacy na spacerowej z terminalem pasazerskim....hahahaha




GTL powinien poważnie myśleć o powiększeniu płyty, bo już w tym roku zdarzało się, że jej zabrakło. A to będzie 6 maszyna regularnie nocująca w KTW.

Właśnie o ty samym miałem napisać ...

Raczej na wiosnę Brit Air nie będzie 6 maszyną ale 7 nocującą w Pyrzowicach: 3x WIZZ, Lufthansa, LOT, Brit Air i Centralwings.

Do tego zestawu wystarczy dodać B757 Arkia (czesty gość w naszym porcie) - ze względy na rozpiętość skrzydeł zajmuje 2 stanowiska i jeszcze jakieś 3 czartery, które najczęściej są w nocy i .... płyta pełna

Płyta przed terminalem ma obecnie 12 stanowisk.

GTL jest w na tyle dobrej sytuacji, że ma jeszcze 2 i 3 płytę.
Płyta nr. 2 przeznaczona jest dla samolotów cargo - Exin i TNT oraz dla małych samolotów typu general Aviation.
Pozostaje płyta 3, jednak może być ona stosowana jako rezerwowa w ruchu pasażerskim, nie ma tam na tyle dobrego oświetlenia, no a po za tym jest dość daleko od terminala.

Dlatego uważam, że GTL jeszcze w 2006 roku powinien powiększyć główną płytę postojową - przynajmniej o 5 stanowisk....



Oczywiscie ze mozliwosci terminala sa ograniczone i zmieni sie to dopiero w 2007.

[quote="kameleonjak jeden pasazer raz zostatnie zadeptany w naszym lotnisku drugi raz sprobuje z katowic gdzie jest zdecydowanie "wiecej miejsca "to juz do nas nie wroci!!!!!!!![/quote]

Co do przejscia pasazerow do Pyrzowic to 99% z nich nie zmieni lotniska poniewaz nikomu nie chce sie tracic 1,5 h na dojazd by odprawic sie w luzniejszym terminalu.

Jedynym zagrozeniem jest nieprzyciagniecie pasazerow ze Slaska bo ci rzeczywiscie maja wybor pomiedzy KTW i KRK.
W tym przypadku znaczenie ma takze siatka polaczen w ktorym Balice wygrywaja z Pyrzowicami.




A ile miały wsztstkie inne czeskie lotniska?

A ile ludnosci maja Czechy a ile Polska?

Myślę że kolejna dyskusja na forum na temat przewagi PRG nad WAW nie jest prosta, z uwagi na wielkie różnice między tymi lotniskami. W przeciwieństwie do WAW, stolica Czech jest atrakcją turystyczną, i jest tak jak Witek Z napisał właściwie jedynym lotniskiem pasażerskim (Brno nie odprawia zbyt wielu pasażerów - w 2006 roku 393 686 ).
Co do wyniku Warszawy to zgadzam się z Wolanem że przy tej wielkości terminalu, to i tak jest bardzo wiele, widać to było szczególnie latem kiedy kolejki do check-inów zaczynały się przed wejściem do budynku...



Firma handlingowa LHC-KRK Airport Services Sp. z o. o. operująca na lotnisku w Balicach zakupiła - jako pierwsza w Polsce - klimatyzowany, niskopodłogowy autobus niemieckiej firmy CONTRAC do przewozów pasażerów. Do końca czerwca LHC-KRK Airport Services zakupi drugi autobus tej samej generacji.

Firma LHC postanowiła do końca marca 2007 wymienić resztę posiadanych autobusów tzn. 7 szt - dotychczasowych na tej klasy autobus.

- Komfort jazdy tym autobusem jest bardzo wysoki. Podróż oczywiście nie jest długa ale, jak najbardziej wygodna. Mamy nadzieję, że nasze autobusy pozwolą choć trochę zminimalizować niewygody pasażerów spowodowane przebudową Terminala Pasażerskeigo - powiedziała serwisowi Pasazer.com Agnieszka Mardosz Kierownik Działu Handlowego LHC KRK Airport Services Sp.zo.o



Airbus A 380 w MPL Katowice !

"W Galerii Polskiego Radia Katowice "Na żywo", zaprezentowany został szkic do projektu fresku Anny Kropiowskiej, przedstawiający między innymi, w skali 1:1, przekrój poprzeczny Airbusa A 380. Projekt powstał z myślą o ozdobieniu holu gównego, budowanego terminala, który pierwszych pasażerów ma obsłużyć na wiosnę przyszłego roku (do pomalowania jest ściana o powierzchni ok. 700 m2). A 380 to obecnie największy samolot pasażerski na świecie, mogący zabrać na dwóch pokładach do 555 osób. Jak na razie trwają jego próby w locie, a w kilkunastu największych portach prace adaptacyjne, aby A380 móglł być sprawmie obsłużony. Gdy frest powstanie, MPL Katowice będzie miał A 380 na co dzień."

Źródło: www.gtl.com.pl




Terminal i całe lotnisko pasażerskie Rybnik, nie bądźcie śmieszni, Rybnik jest za mały na takie coś TO nawet Bielsko nie ma takiego lotniska w Rybnik miałby mieć, tuż Rybnik jest o wiele mniejszy niż Bielsko-Biała, nie bądźmy śmieszni, to jest na tyle śmieszne, jak budowa metra w Rybniku, czy lini tramwajowych
PS@ Miłośnicy MZK, Pekasu i innych autobusów: Kolej jest piekna i zawsze będzie potęgą,
kolej trzeba ratować, autobusy będą zawsze)
Owszem będą. Ale jakie Busy Nie dziękuję.



temat wrócił...

http://www.portalpomorza.pl/aktualnosci/4/8866


Nie będzie w Malborku cywilnego lotniska

MALBORK. Władze Malborka przegrały bój o cywilne lotnisko. Sprawa jest już chyba przesądzona - lotnisko w Królewie Malborskim pozostanie tylko lotniskiem wojskowym. Minister obrony Bogdan Klich uważa, że nie można na tym strategicznym dla obrony lotnisku tworzyć terminalu pasażerskiego.

Lotnisko w Królewie Malborskim ma być nadal tylko dostępne do celów wojskowych.
Władze miasta od dwóch lat zabiegają o utworzenie tam terminalu pasażerskiego. Jak podało Radio Gdańsk, minister obrony narodowej, Bogdan Klich uważa jednak, że lotnisko ma znaczenie strategiczne i nie ma szans, aby lądowały tam samoloty pasażerskie. Pozostanie więc tylko do dyspozycji 41 Eskadry Lotnictwa Taktycznego i 22 Bazy Lotniczej. Lotnisko w Królewie Malborskim jest bardzo nowoczesne i przystosowane do lądowania nawet dużych samolotów pasażerskich. Modernizacja lotniska trwała ponad 3 lata. Szacunkowy koszt wszystkich inwestycji to ok. 300 mln zł. Znaczną część pieniędzy przekazała Unia Europejska. Środki na modernizację pochodziły też z budżetu państwa oraz Ministerstwa Obrony Narodowej. Wstępny koszt budowy terminalu pasażerskiego w Malborku wyniósłby około 25 mln zł.



Ja tu czegos nie rozumiem po kiego diabła rozbierali Tory-zarobiły na tym Firmy zewnetrzne nie PKP czy SKM te 70 milionów to strasznie zawyzona kwota jak na połozenie 4 par szyn na odcinku paru kilometrów oraz wybudowanie Dworca Gdańsk Stadion.O Trasie zielonej oraz o Nowej Gdańskiej trabiono Juz za Gierka pamietam w szkole podstawowej przyszedł Pan który opowiadał jak to będzie za kilka lat i czego dokonają OHP ze Złotej Karczmy.O Tramwaju na UL.Czerwonego Sztandaru do petli w Brzeźnie nie wspomne
Terminal na promy pasażerskie też miał być wystrzałowy a co Jest każdy widzi.
Szkoda Gadać




Co do Postepu, to jezeli zawrotka na Grojeckiej mniej wiecej na wysokosci ul. Raclawickiej sie do tego nadaje, to moze faktycznie 306 wytrasowacÂÂŚ tak: Instalatorow, Grojecka, Hynka, Sasanki, Marynarska, Postepu, Bokserska? Lub ewentualnie dalej do Metra Wilanowska?

Bus powinien na niej na spokojnie zawrocic.
Tylko czesto bedzie blokowac ruch tramow zanim ktos go wpusci na druga nitke Grojeckiej.

Rzucanie tego 306 na Marynarska tez jest imo bez sensu.
Nawet jesli dokoncza wiadukt na przedluzeniu Poleczki to dopoki nie wezma sie za dojazd do niego, to imo zbytnio Marynarskiej nie odciazy.
Czas przelotu podobny, ale zawieszenia sobie na Marynarskiej nikt nie skatuje.

Moze lepiej dac ja na terminal Cargo (juz mniejsza o numer)
Miedzy 6 a 18 do Instalatorow.
Przez reszte dnia niech smiga 1 brygada i zawraca przy Lechickiej.
A 154 na pasazerski.
Tylko ze wtedy postulowana opcja: 154-Mlynow 136-os.Gorczewska odpada

Orientuje sie ktos czy na 1 Sierpnia sa progi zwalniajace?

Z ochockich spraw jeszcze

157 zakrancowanie ma przeciekawe , ale raczej nie ma jak go dac inaczej do BC.
Moze gdyby ZTM zasygnalizowal (publicznie) chec puszczenia czegos Drawska to daloby sie cos zrobic z tymi progami. Blah, nie wiem...sfinansowac skrzynke z fotoradarem?

Co do skomunikowania Rakowca z UD, to jesli 157 zahaczalby o dawny przystanek Tarczynska, to wyszloby moze ze 100 m dalej niz teraz z Gabrysia.
Za to blizej do bankow pko&pekao, ktore badz co badz, tez sa waznym punktem pielgrzymek.



Wybrany został wreszcie projektant modernizacji terminalu pasażerskiego, co niezmiernie cieszy

Kraków: projekt terminalu wykona firma APA
http://krakow.naszemiasto...a-apa,id,t.html

APA zaprojektuje terminal dla Balic za 16 mln zł
http://krakow.gazeta.pl/k..._16_mln_zl.html



Cytat: Pasażer jednak nie musi płacić żadnego 1,50 więcej! 1,5 to prowizja dla konduktora, jaką dostaje on w formie premii za wystawianie biletów (czyli od każdego wypisanego biletu tyle ma). Ale pasażer nic dodatkowo nie płaci!! Odnośnie tej prowizji: jeszcze kilka miesięcy temu było to ok. 40%, obecnie jest to w formie ryczałtu. O premiach dla drużyn konduktorskich za odprawę pasażerów w pociągach można przeczytać tutaj: http://infokolej.pl/viewtopic.php?p=70587#70587


Sprostowanie

Prowizja wynosi a raczej wynsiła 1,50 za wypisanie reczne , za wystawienie z Terminala mobilnego prowizja wynosi 1,00