W obronie krzyża
witam , widze ,że sie trochę "porobiło" na tym forum , ludzie nie tolerują nic,
co nie jest po ich mysli ( trucia, wycinki). "Ofukują" innych za to ,że kupili
działke z drzewami, lub szukaja pomocy na temat " wyniczszenia'.
Jeżeli chodzi o pozwolenie na wycinke to na drzewa owocowe , lub liściaste (
niektóre) nie trzeba mieć pozwolenia natomiast przy "iglakach" trzeba , termin
ok. 1- 2 tygodni koszt ok 20 zł.
pozdrawiam.
Informacja prasowa
Budowa II etapu północnej obwodnicy Piotrkowa Trybunalskiego – przeniesienia
ruchu z drogi krajowej nr 12 przebiegającej przez centrum miasta na obwodnicę.
Najważniejsze informacje
Tytuł kontraktu
Poprawa atrakcyjności inwestycyjnej dla sektora MŚP w regionie Piotrkowa
Trybunalskiego kontrakt PL 2003/004-379/05.16
Inwestor – Urząd Miasta Piotrkowa Trybunalskiego
Generalny wykonawca Skanska SA
Dyrektor Kontraktu mgr inż. Sławomir Ramski
Projekt wykonało: Biuro Inżynieryjno -Techniczne KARO
Projektanci: branża drogowa mgr inż. Janusz Marcinkowski
branża mostowa dr inż. Arkadiusz Madaj
Wartość ponad 9,5 mln EURO
Rozstrzygnięcie przetargu – grudzień 2004
Zlecony zakres prac:
Wiadukt drogowy w ciągu ul. Wierzejskiej
Tunel w ciągu ul Broniewskiego
Kanalizacja deszczowa
Oświetlenie ulic i obiektów
Zieleń i zadrzewienie ulic
Ciągi pieszo –jezdne z urządzeniami towarzyszącymi
Urządzenia bezpieczeństwa ruchu
Ekrany akustyczne
Termin realizacji: 21 miesięcy (10 I 2005 do 10 X 2007)
Lokalizacja: odcinek od ulicy Rakowskiej do Sulejowskiej
Roboty drogowe prowadzone będą ze szczególną wrażliwością w pobliżu zbiornika
Bugaj, który w okresie letnim stanowi miejsce rekreacji i wypoczynku dla
mieszkańców miasta i okolicy
Dane techniczne
Długość odcinka 2 625,04m
Dwie jezdnie po 7m rozdzielone pasem rozdziału o szerokości zmiennej od 1,5m do
7,0m
Wiadukt w ciągu ul Wierzejskiej jednoprzęsłowy o całkowitej długości 55,7m
Ustrój monolityczny sprężany wylewany na mokro - obiekt o ciekawej
architekturze
Tunel to podziemne przejście dla pieszych i rowerzystów pod projektowaną
obwodnicą w ciągu ul. Broniewskiego, szerokości 5.0m (w licach ścian) długości
23,8m wysokość 2,5m o konstrukcji żelbetowej monolitycznej.
Grunty torfowe i grunty nieustabilizowane – wymagają wymiany w ilości ponad 36
tyś.m3 gruntu oraz wzmocnienia kolumnami żwirowymi –na długości 600m, co daje
17,5tyś mb kolumn.
Roboty inżynierskie
Ăź Wybudowanie kanalizacji deszczowej i kolektora deszczowego z osadnikiem
Ăź Przebudowa linii wodociągowych, kanalizacji sanitarnej i deszczowej
związana z budową dróg
Ăź Remont istniejącego kolektora kanalizacji deszczowej Ø1800mm o długości
1000m i kanalizacji sanitarnej Ø1000mm o długości 1000m.
Roboty instalacyjne
Ăź Przebudowa kablowych linii energetycznych o napięciu 15 kV
Ăź Przebudowa kablowych linii telekomunikacyjnych oraz budowa nowego
oświetlenia dróg obwodnicy.
Wykonanie obwodnicy spowoduje konieczność wycinki drzew oraz nowe nasadzenia
Ăź Wycięcie drzew w pasie drogowym w ilości 331 szt oraz 694m2 krzewów
Ăź Nasadzenia: drzewa liściaste 5519 szt.
Drzewa iglaste 71szt.
Krzewy iglaste 301szt.
Krzewy żywopłotowe w rowach 2812 szt
Ăź Założenie trawników na 31 tyś m2 powierzchni
Celem zmniejszenia negatywnych oddziaływań obwodnicy zastosowanych zostanie
3960 m2 ekranów akustycznych żelbetowych z okładziną dźwiękochłonną
6354m2ekranów akustycznych z paneli ze szkła akrylowego oraz 271m2 ekranów z
gęstych żywopłotów
Wykonana będzie zieleń izolacyjna i krajobrazowa wzdłuż całej obwodnicy a na
rondach i w okolicy szpitala na ul. Rakowskiej o szczególnych walorach
ozdobnych.
Wzdłuż obwodnicy, prowadzone będą ścieżki rowerowe o szer. 3m z kostki
betonowej brukowej o łącznej powierzchni 4785m2
Skanska S.A. jest jedną z największych firm budowlanych w Polsce, oferującą
pełen zakres usług budowlanych.
Realizuje obiekty z zakresu budownictwa ogólnego i przemysłowego, drogowego,
mostowego, hydrotechnicznego i kolejowego.
Funkcjonuje także jako deweloper na rynku mieszkaniowym. Skanska S.A. jest
reprezentowana na terenie całego kraju poprzez oddziały zlokalizowane w
głównych miastach: Warszawie, Poznaniu, Wrocławiu, Gdańsku, Krakowie, Łodzi,
Lesznie, Rzeszowie i Kielcach.
Do klientów Skanska S.A. należą inwestorzy publiczni (Generalna Dyrekcja Dróg
Krajowych i Autostrad, lokalne Zarządy Dróg, Regionalne Zarządy Gospodarki
Wodnej, Wojewódzkie Zarządy Melioracji i Urządzeń Wodnych, władze miejskie,
gminne i wojewódzkie, samorządy, PKP) oraz krajowi i zagraniczni inwestorzy
prywatni (m.in. Makro, Tesco, Kaufland, Auchan, Ikea, Bosch, Bonnier Group,
ECC, Raiffeisen).
Wszystkie oddziały Skanska S.A. stosują standardy jakości zgodne z wymaganiami
międzynarodowej normy ISO 9001. Skanska S.A. posiada również certyfikat AQAP
110 poświadczający możliwość realizowania inwestycji z zakresu infrastruktury
wojskowej w ramach projektów budowlanych państw - członków NATO.
Skanska S.A. wdrożyła i stosuje zasady zawarte w systemie zarządzania
środowiskowego zgodnego z normą ISO 14001 - dzięki temu stale poprawia
skuteczność swoich działań w zakresie ochrony środowiska, z uwzględnieniem
zmieniających się wymagań ekologicznych stawianych przez Klientów oraz
uregulowań prawnych.
Celem Skanska jest bycie liderem polskiej branży budowlanej pod względem
bezpieczeństwa pracy.
W firmie systematycznie monitorowane są warunki pracy.
Profilaktyką przeciwwypadkową objęte są wszystkie osoby zatrudnione na
budowach, w tym także podwykonawcy oraz dostawcy usług, sprzętu i materiałów.
Potwierdzeniem tych działań jest wdrażany system zarządzania bezpieczeństwem i
higieną pracy zgodny z normą OHSAS 18001.
Do największych obecnie realizowanych przez Skanska S.A. kontraktów należą
m.in. Złote Tarasy w Warszawie - projekt, którego deweloperem jest ING Real
Estate (wartość prac budowlanych ok. 200 mln Euro), i Zbiornik Świnna Poręba na
rzece Skawie (szacunkowa wartość budowy ok. 480 mln zł, przewidywany czas
realizacji - do 2008 r.).
Jesienią 2004 roku zakończono realizację Most Milenijny we Wrocławiu (wartość
projektu 140 mln zł)