Telekomunikacja Polska numery kierunkowe


W obronie krzyża

" />Kilka tysięcy złotych miesięcznie płacą niektóre zachodniopomorskie samorządy za niezbędne połączenia telefoniczne ze stolicą województwa. I to nie dlatego, że urzędnicy lubią rozmawiać. Po prostu - telefon do Szczecina liczy się jak zamiejscowa. Ale niedługo ma się to zmienić. Nowe, dziesięciocyfrowe numery będą obowiązywać od 5 grudnia abonentów Telekomunikacji Polskiej, a od stycznia - wszystkich użytkowników telefonów stacjonarnych. Nowe numery powstaną przez połączenie kierunkowych - np. szczecińskiego 091, czy koszalińskiego 094 - z 7-cyfrowymi numerami abonentów. Wielu osobom może się to wydawać uciążliwe, ale nie wszystkim. Siedem lat po reformie administracyjnej nie ujednolicono bowiem numerów kierunkowych. W Zachodniopomorskiem są aż trzy. Wiedzą o tym m.in. pracownicy koszalińskiego OHP, który podlega pod Szczecin. Muszą się kontaktować z jednostką nadrzędną, ale są to rozmowy międzymiastowe. Przekonali się o tym także urzędnicy z Barlinka; płacą kilka tysięcy miesięcznie. Prośby o przeniesienie Barlinka do strefy numeru kierunkowego 091 spełzły na niczym. Nie udało się także samorządowcom z Choszczna. Dlatego szukają sposobów, by obniżyć koszty. We wrześniu będzie nowa centrala. Telekomunikacja podobno obiecała, że wtedy będzie taniej. Naprawdę taniej będzie jednak dopiero, gdy wejdzie w życie rozporządzenie o 10-cyfrowych numerach. Wtedy będziemy płacić nie za rejon, ale za odległość.

Autor: Magdalena Gonciarz
źrodlo: TVP Szczecin



W czwartek, 18 marca, dyżur telefoniczny w naszej redakcji ełniła Liliana Kulesza, szefowa gdańskiego biura rasowego TP SA, obsługującego całe Pomorze. Publikujemy trzecią, ostatnią część relacji z dyżuru.


Zgubiłem fakturę za telefon. Co mam zrobić, aby załatwić sobie drugą fakturę? Czy Telekomunikacja Polska może mi rzesyłać faktury mailem?
– Wystarczy zadzwonić od numer błękitnej linii TP 19393 (dot. klientów indywidualnych) lub błękitnej linii TP Biznes 19330 (jeśli rowadzi Pan firmę) i oprosić o wystawienie duplikatu faktury. Wystawienie duplikatu faktury jest bezpłatne. Warto też amiętać, że Telekomunikacja Polska umożliwiła swoim Klientom otrzymywanie rachunków za usługi w formie elektronicznej, zamiast tradycyjnego apierowego dokumentu. Klienci zainteresowani otrzymaniem e-faktury, owinni złożyć isemne zamówienie w salonie lub unkcie sprzedaży TP, bądź wysłać ocztą na adres: Telekomunikacja Polska, ul. Bażantów 35, 40-668 Katowice. TP będzie wysyłać e-faktury w formacie PDF, na adres mailowy wskazany rzez Klienta.

Ostatnio, gdy dzwoniłam, wybierając numer kierunkowy z ‟0”, usłyszałam w słuchawce komunikat, owiadamiający, że owinnam wybrać numer bez ‟0”. Czy zmienił się sposób wybierania numerów?
– Od 15 maja 2010 r. zmieniony zostanie schemat wybierania numerów krajowych z telefonów stacjonarnych. Połączenia na numer miejscowy, międzystrefowy, do sieci komórkowej i teleinformatycznej  będą realizowane z ominięciem oczątkowej cyfry ‟0”. Od 30 września br. obowiązuje okres rzejściowy, w którym można wybierać numery krajowe – z cyfrą ‟0” i bez cyfry ‟0”. W okresie tym o wybraniu numeru krajowego z cyfrą ‟0”, usłyszymy bezpłatną zapowiedź słowną, owiadamiającą o zmianach. Wprowadzone zmiany owodują konieczność rzeprogramowania aparatów telefonicznych, modemów, bądź innych urządzeń z zaprogramowanymi numerami. Nie zmieni się sposób wybierania ołączeń na numery międzynarodowe, rzed numerem kierunkowym kraju docelowego, w dalszym ciągu należy wybierać ‟00”.
(js)



" />Informacje ogólne o firmie :)


Sieć Plus, której operatorem jest Polkomtel S.A. działa od 1 października 1996r.




Od początku swej działalności sieć Plus jest pionierem we wprowadzaniu na polski rynek najnowszych rozwiązań technologicznych i teleinformatycznych. Jako pierwszy zaoferował swoim klientom przesyłanie wiadomości MMS, możliwość odsłuchiwania SMS, przesyłanie danych w technologiach GPRS i EDGE, UMTS, HSDPA.
We wrześniu 2004 Plus, jako pierwszy operator w Polsce, uruchomił usługi telefonii komórkowej trzeciej generacji, łącznie z UMTS. Dzięki temu abonenci sieci Plus mają dostęp do największego i stale rozszerzanego pakietu usług dodatkowych. To właśnie sieć Plus wyznacza kierunki rozwoju telekomunikacji mobilnej w Polsce.

Potwierdzeniem najwyższej dbałości o abonentów są certyfikaty ISO 9002, który otrzymały: Departament Kompleksowej Obsługi Klienta, Biuro Obsługi Technicznej, Biuro Reklamacji oraz Departament Aktywacji i Windykacji Należności.

Struktura Akcjonariatu firmy Polkomtel S.A.

Akcjonariuszami Polkomtel S.A. są:
KGHM Polska Miedź S.A.,
PKN Orlen S.A.,
TeleDanmark A/S i Vodafone Americas Asia - po 19,61 % akcji,
PSE S.A. - 16,05% oraz Węglokoks S.A. - 4,0%,
Tel-Energo S.A. - 1,01% i TelBank S.A. - 0,5%.


Siedziba spółki:
Ul. Postępu 3, 02-676 Warszawa
tel.: (48) 022 426 10 00

faks: (48) 022 426 00 65


Telefoniczne Biuro Obsługi Klienta

Czynne przez całą dobę:
tel. 2601
tel. 601 102 601

Call Center - Łódź

tel. 2601
ul Traktorowa 148/158
91-204 Łódź



Połączenie z Konsultantem można uzyskać dzwoniąc:
w Polsce:
z telefonu sieci Plus- numer 2601 (numer platny 0.95 pln za połączanie)
z telefonu komórkowego sieci innej niż Plus GSM - 601 102 601 (numer płatny)
z dowolnego telefonu stacjonarnego - 601 102 601 (numer płatny)
za granicą:
z telefonu komórkowego - numer +48 601 102 601
z telefonu stacjonarnego - + 48 601 102 601 (numer płatny - sposób wybierania numeru kierunkowego do Polski zależy od konkretnego kraju).
Wnioski pisemne do Działu Obsługi Klienta możesz kierować pod numery faksów:
z Polski:
0 601 102 602 (numer płatny)
z zagranicy:
+48 601 102 602 (numer płatny - sposób wybierania numeru kierunkowego do Polski zależy od konkretnego kraju).
Adres e-mail:bok@plus.pl



" />
">Kurcze Ziutek!!! To Ty niczego nie pojmujesz, albo tylko udajesz, że nie rozumiesz o co w tym wszystkim chodzi. Przez te kilka lat, w których Tepsa jęczała, że nie da rady, bo nie ma możliwości technicznych, pieniędzy, zdolności i bóg wie czego tam jeszcze, trzy sieci komórkowe wprowadziły telefonię bezprzewodową wyższych częstotliwości 900/1800Mhz i pokryły zasięgiem CAŁĄ POLSKĘ!!!. I nikt tam nie widział żadnych "problemów technicznych" Zrobili i działa A tepsa dalej jęczy i próbuje naciągać swoich/jeszcze/ klientów na kolejne "promocje". W związku z tym przewiduję, że za kilka lat doczekamy wzorcowego upadku TP SA , a winne temu będą oczywiście nierozwiązywalne problemy techniczne

hmm...
Albo ja cie nie rozumiem albo ty mnie nie rozumiesz albo piszemy o dwóch róznych rzeczach .. Ja piszę o problemie ujednolicenia numerów kierunkowych lub taryfikacji w naszym województwie .. A ty piszesz u parcie o problemach jakie stawia TPSA. Poczytaj sobie trochę prawo telekomunikacyjne i zobaczysz czy ttpsa jest az takim monopolistą.

Uderzając w twoje myślenie. Nikomu nie chce się inwestować w Polsce w dziedzinę jak jest telekomunikacja ponieważ trzeba budować infrastrukturę. Wszyscy wolę dołączyć się do TPSA i ciągnąc profity np. TELE2. MYŚLISZ ŻE ONI COŚ ZAINWESTOWALI W ROZWÓJ TELEKOMUNIKACJI W POLSCE?????
TPSA jest własnością FRANCE TELEKOM , który doi tą firmą na maxa... Najpierw należy rozliczyć umowę prywatyzacyjną i sprawdzić czy FT się z niej wywiązało . Dopóki było SLD u wałdzy i kulczyk z kwaśniewskim to FT mogło robić wszystko. To że ta firma upadnie w przeciągu kilku lat bo bum jaki był w latach 90 i w roku 2000 się skończył jest pewne..machina się zatrzymuje....
Jakie są problemy techniczne związane z ujednoliceniem numeracji to wiem bardzo dobrze.. To że to kosztuje też wiem ale nie zmusisz francuzów łagodnością do zmian w tym temacie dlatego należy uregulować sprawy formalno prawne....i pokazać im w jakim kraju są.
Telefonia komórkowa a stacjonarna to są dwie rózne sprawy i rozwiązania techniczne. Nie łącz tego w jeden mianownik bo widać że się nie znasz w tym temacie



Kilka dni temu na naszym portalu opisywaliśmy nieprzyjemną sytuację młodego dziennikarza portalu informacyjnego wiadomosci24.pl, który zdecydował się podpisać umowę na usługi telekomunikacyjne z nowym operatorem. News wywołał bardzo duży odzew wśród czytających go osób. Jedni operatora chwalili, drudzy na niego narzekali. Po tym incydencie jeden z Czytelników zdecydował się nas poinformować o problemie z dzwonieniem z telefonów w sieci Play na numery czterocyfrowe, czy numery pogotowia gazowego lub wodociągowego... Problem opisany przez Pana Ireneusza polega na braku możliwości dzwonienia na potrzebne w codziennym życiu numery. Korporacje Taxi bardzo często wykupują usługę skróconych numerów – po to, aby numer telefonu ich firmy był o wiele łatwiejszy do zapamiętania (w końcu numer ma 4 cyfry, a nie 7). Problem pojawia się w przypadku abonentów sieci Play, którzy będą chcieli zadzwonić po taxi – niestety nie będą mogli tego uczynić. Co gorszą w przypadku potrzeby zadzwonienia na pogotowie gazowe czy wodociągowe, także nigdzie się nie dodzwonimy. W liście elektronicznym, niezadowolony abonent napisał następująco: Od sierpnia jestem abonentem Play i mam z nimi poważny kłopot. Otóż mieszkam w Tarnowie, gdzie w Play (nie wiem, jak sprawa wygląda w innych miastach) nie działają numery czterocyfrowe. Chcąc zadzwonić po taksówkę, na pogotowie gazowe, wodociągowe itp. muszę korzystać z telefonu stacjonarnego lub innego operatora komórkowego. Cztery miesiące staram się, aby ktoś z Play mi coś konkretnego powiedział i nic. Pisałem reklamacje, mailowałem, dzwoniłem do BOA - zbywają ogólnikami, jakby nie było nikogo kompetentnego, kto mógłby udzielić rzeczowej odpowiedzi. Teraz mam zamiar sprawą zainteresować rzecznika praw konsumenta i domagać się od Play zwrotu zapłaconych faktur (zgodnie z umową), bo mój telefon nie jest w pełni funkcjonalny. Na dodatek Play nie informuje nowych klientów o tak poważnym mankamencie i ludzie później potwornie przeklinają. Rozmawiałem z pracownikami autoryzowanego punktu sprzedaży Play: twierdzą, że wielokrotnie interweniowali w tej sprawie i... nic. Nie informują też nowych klientów, że istnieje taka "niedoróbka", bo to "nie ich sprawa". Po 10 latach przeniosłem się do Play'a z Ery i - przynajmniej biorąc pod uwagę stosunek do abonenta - zaczynam powoli żałować. Myślę, że warto sprawdzić, jak to wygląda w innych regionach i ostrzec potencjalnych abonentów. Wiele osób próbując zamówić taxi zapomina o wpisaniu numeru kierunkowego. Na przykład dzwoniąc na numer 9666, który należy do jednej z korporacji w Szczecinie, należy wybrać 919666. Jednak i w tym przypadku połączenie nie może zostać zrealizowane. Temat nas zaciekawił. Postanowiliśmy zapytać o sprawę rzecznika Play - Marcina Gruszkę. W rozmowie telefonicznej zapewniono nas, że sprawa jest traktowana priorytetowo, a problem leży w umowach podpisywanych z Telekomunikacją Polską do której należy tzw. numeracja skrócona. Będziemy przyglądać się tej sprawie i z pewnością poinformujemy o dalszym jej przebiegu.

Zródło : PasjaGsm.pl




Wirtualny nie może być niezależny od operatorów bo będzie korzystał z jego nadajników
może być fachowo to się nazywa mvno:

tekst z wikipedii

Operator wirtualny (ang. Mobile Virtual Network Operator - MVNO) to operator nie posiadający własnej infrastruktury sieciowej, wykorzystujący sieć istniejących operatorów w celu świadczenia swoich usług.


MVNO po uzyskaniu odpowiedniego zezwolenia ze strony krajowego urzędu regulacyjnego, prowadzi negocjacje z istniejącymi już operatorami, dysponującymi własnymi sieciami i wykupuje u nich "hurtowo czas" oraz prawo obsługi swoich przyszłych abonentów w innych sieciach. Daje to ogromne możliwości funkcjonowania zarówno ze względów finansowych jak i organizacyjnych.

Korzystnym atutem dla operatora wirtualnego jest to ze nie buduje on własnej sieci, co jest olbrzymią oszczędnością.Główny wkład, jaki ponosi nowy MVNO to koszt zezwolenia (w Polsce to jedynie 5000 euro), budowa systemu obsługi własnych klientów i systemu billingowego. Do tego dochodzą dodatkowe koszta reklamy ale to i tak niewiele przyrównując do wydatków operatorów GSM, nie wspominając już o nakładach na sieci telefonii trzeciej generacji UMTS.
MVNO pozostają głównie te wydatki, które dotyczą samych abonentów. Jeśli wirtualnym operatorem jest duża firma prowadząca działalność w innej, nawet odległej od IT, branży nie trudno o sieć dystrybucyjną. To tak jak dziś telefony pre-paid to takżę wirtualne aktywacje bez problemu można by kupić w hipermarkecie, kiosku, czy na stacji paliwowej. Operator wirtualny może bez problemy oferować usługi abonamentowe i przedpłatowe (pre-paid), wykorzystując swoje systemy informatyczne we współpracy z realną istniejącą siecią . W przypadku firmy posiadającej już dobrze ugruntowaną markę i rozległą sieć placówek stworzenie sieci przy małych nakładach bez wątpienia jest możliwe i opłacalne. Opłacalnym zjawiskiem operatorów wirtualnych jest również dla operatorom sieci rzeczywistych.Dzieki temu pozbywaja się oni części klientów dla siec wirtualnej w ten sposób zmniejszając spore nakłady w postaci systemów CRM, obsługi klienta, oraz windykacja opłat w przypadku niesolidnych abonentów.A przychód z MVNO jest utrzymywany na zbliżonym poziomie, dzięki umowie z wirtualnym operatorem, który wykupuje przecież minuty dla swoich klientów. Dużym plusem jest tu zysk klienta, ponieważ każda realna konkurencja jest dla klientów korzystna. Tak też jest w przypadku mobilnych sieci wirtualnych. Poza możliwością posiadania telefonu komórkowego, występuje możliwość dodatkowych ofert jeżeli takim operatorem zostaje np. sieć hipermarketów, producent kosmetyków, czy żywności.Przypuszczając że gdy takowym operatorem stanie się sieć supermarketów-powstaje wówczas udogodnienie że klient mógłby dokonać płatność za rachunek telefoniczny lub doładować kartę w czasie wizyty w pobliskim centrum handlowym i to przypuszczalnie bez prowizji.
MVNO w Polsce jest już dosyć się rozwinięte. Na podstawie polskiej ustawy Prawo Telekomunikacyjne wydano dziewięć zezwoleń i przydzielono numer kierunkowy dla pierwszych tego typu usługodawców (0-699). Zezwolenie jest ważne przez okres 25 lat.

Zezwolenia otrzymały m.in.:
- Tele 2 Polska Sp. z o.o.
- E-Telko
- Nasza Telekomunikacja S.A.
- Premium Internet S.A.
- Teleplus Sp. z o.o.
- Polpager Sp. z o.o.
- Telephone Sp. z o.o.
- Millennium Communications S.A.
- Genesis Sp. z o.o.
- Emisja S.A.
- Onet S.A.
- SM Media S.A.
- Energis Polska Sp. z o.o.
- Eurotelekom Sp. z o.o.
- Aster City Cable Sp. z o.o.


Bardzo ważnym elementem jest wynegocjowanie jak najlepszych warunków z istniejącymi już telekomami, posiadającymi własne sieci komórkowe. W tym mogłyby pomóc regulacje prawne, które zmuszałyby niejako operatorów realnych sieci do udostępniania swoich sieci operatorom wirtualnym. Niestety w obecnym kształcie ustawa nakłada taki obowiązek jedynie na podmioty uznane za dominujące w danym segmencie rynku. Na to oczywiście nie ma szans bez wcześniejszych umów z właścicielami sieci i pozyskania własnych rzeszy klientów. Jedynym wyjsciem w tym temacie wydaje się być dążenie akcesyjne naszego kraju do Unii Europejskiej, co pociąga za sobą konieczność nowelizacji prawa regulującego rynek.

Co do MVNO na świecie,operatorzy wirtualni nie są już nowością, ale nie w każdym kraju stały się popularne. W krajach europejskich jak i azjatyckich dobrym gruntem dla MVNO są te kraje,w których rynek telefonii jest stabilny, posiadąja niewielką konkurencje.Do krajów w Europie możemy zaliczyć: Niemcy, Wielka Brytania, czy Francja.

Operator wirtualny nie jest jednym z rozwiązań jedynie dla klientów indywidualnych i połączeń głosowych.ale również dla firm świadczących usługi klientom biznesowym i usługom transmisji danych.
MVNO stanie się najprawdopodobniej sposobem na szybszy i tańszy start sieci 3G/UMTS.
[Edytuj]

Operatorzy wirtualni a odrębne marki

Pojęcia operatora wirtualnego - osobnej firmy pośredniczącej - nie należy mylić z podobną sytuacją - osobnymi markami jednego operatora, budowanymi zazwyczaj obok głównej, flagowej marki. W Polsce obecnie usług nie świadczy żaden operator wirtualny, przede wszystkim z niechęci operatorów z koncesjami na częstotliwości GSM do wpuszczania konkurencji na rynek. Istnieją natomiast dwie odrębne marki koncesjonariuszy: Heyah Polskiej Telefonii Cyfrowej sp. z o.o. oraz Sami Swoi Polkomtela S.A..


[Edytuj]

MVNO w Polsce

* Era prowadzi rozmowy z kilkoma podmiotami, które chciałyby rozpocząć działalnośc jako MVNO. W dniu 08.06.2006 operator podpisał umowę ze spółką Cyfrowy Polsat
* Exatel chce rozpocząć wspóółprace na zasadzie MVNO z Polkomtelem
* Media Tel podpisał porozumienie z Polkomtelem w sprawie MVNO
* Orange jeszcze w tym roku chce podpisać pierwsze umowy z operatorami MVNO
* Tele2 negocjuje z wszystkimi operatorami warunki umowy MVNO
* Dialog chce działać jako MVNO
* NOM chce działać jako MVNO - finalizuje rozmowy z Polkomtelem
* P4 8 czrerwca 2006 podpisało umowe z Polkomtelem.