Telekomunikacja Polska rozwiązanie umowy


W obronie krzyża

Klient, który od lat nie mógł doprosić się od Telekomunikacji Polskiej podłączenia szerokopasmowego dostępu do Internetu poskarżył się Urzędowi Komunikacji Elektronicznej, który pomógł rozwiązać problem. Internetową dziurę załata Netia.
Gazeta Wyborcza kilka tygodni temu opisywała sprawę swojego czytelnika z warszawskiej Bialołęki, który od lat nie mógł doprosić się o podłączenie przez Telekomunikacje Polską dostępu do szerokopasmowego Internetu. List zdesperowanego mężczyzny trafił do Urzędu Komunikacji Elektronicznej.

Jak opisuje Gazeta, urząd sprawdził, który z operatorów ma niedaleko czytelnika nadajnik radiowy i zapytał o możliwość zaoferowania szybkiego dostępu do sieci. Podczas sprawdzania okazało się, że to jedna z wielu w Polsce tzw. internetowych białych plam.

Jednak UKE postanowił sprawą zainteresować Netię , która - jak się okazało - ma możliwości techniczne, by podłączyć Internet w tym rejonie. W najbliższych dniach operator podpisze z czytelnikiem umowę na Internet o prędkości do 1 Mb/s.

List czytelnika to efekt trwającej od kilku tygodni wspólnej akcji Urzędu Komunikacji Elektronicznej i Gazety Wyborczej (www.wyborcza.pl/chceinternet), której celem jest stworzenie mapy dla operatorów, którzy często nie wiedzą, że kilka bloków dalej są potencjalni klienci.

Źródło: Gazeta Wyborcza



Powyżej podajecie podobne teksty do mojego, chociaż mój jest troszkę inny:
"Rzecznik prasowy Telekomunikacji Polskiej oficjalnie zdementował informacje na temat promocji polegającej na zwiększaniu prędkości transferu.

Jak czytamy w informacji prasowej, Telekomunikacja Polska nie oferuje promocyjnego zwiększenia prędkości transferu danych w usłudze neostrada tp. Urząd Komunikacji Elektronicznej, powołując się na doniesienia prasowe poinformował, że wystosował do TP zapytanie w tej sprawie. TP rozważa różne warianty promocji dla użytkowników neostrady i analizuje możliwości techniczne. O ewentualnym wprowadzeniu nowej oferty klienci zostaną oficjalnie poinformowani.

Tymczasem, wczoraj, zanim ukazał się komunikat TP, doniesienia o promocji skomentował prezes UKE Anna Streżyńska. Według UKE, niedopuszczalne jest, aby tego rodzaju działaniem objęci zostali wyłącznie ci abonenci usługi neostrada tp, którzy zawarli umowy na czas określony, co więcej do rozwiązania których na dzień 7 stycznia 2007 r. pozostało co najmniej 14 dni.

Jakakolwiek promocja tego typu powinna obejmować wszystkich abonentów, zarówno tych, którzy posiadają umowę na czas określony i nieokreślony. Skrytykowano także brak wpływu zwiększenia prędkości transmisji danych w ramach usługi neostrada tp na limit transferu i uzależnianie możliwości zwiększenia prędkości usługi neostrada tp od istnienia technicznych możliwości do zwiększenia prędkości, przy jednoczesnym wprowadzeniu 3-miesięcznego okresu na ewentualne zwiększenie tej prędkości."



W artykule ‟Leasing oprogramowania czy programowy unik?”, zamieszczonym w Magazynie CIO z 1 stycznia 2006r. autor (Tomasz Maliński) pisze:

‟Należy zauważyć, że przedmiotem leasingu według modelu przyjętego w regulacji kodeksu cywilnego są tylko i wyłącznie rzeczy, czyli ruchomości lub nieruchomości. Nietrudno zauważyć, że ani program komputerowy, ani też prawo do programu rzeczami nie są.
[...]
Wychodzi więc na to, że leasing programu komputerowego nie jest w ogóle umową leasingu w rozumieniu kodeksowym, a raczej tak zwaną "umową nienazwaną". Nie ma też w kodeksie cywilnym przepisu o analogicznym stosowaniu przepisów dotyczących leasingu rzeczy do leasingu praw.”

Dotyka to problemu, który wydaje się być problemem patowym na rynku leasingu.
Jednocześnie w Polsce leasing komputerów istnieje i ma obrót na poziomie ok. 300 mln zł rocznie.

Jak to można rozwiązać?
Rynek czeka na możliwość finansowania IT w drodze leasingu lub najmu, a największą przeszkodą są właśnie prawa autorskie.
Od kilku lat jestem związany z Polską Izbą Informatyki i Telekomunikacji.
Tam także zabrnęliśmy w ślepy zaułek.
Jak to zrobić, żeby klienci dostali sprzęt w leasingu a producenci oprogramowania nie dostali argumentów do pozwu sądowego?

Z.Gadomski



P4, alternatywny operator telefonii komórkowej w Polsce, który w sierpniu 2005 r. uzyskał koncesję na świadczenie usług telefonii komórkowej trzeciej generacji (3G), podpisał z SAP Polska umowę na zakup aplikacji SAP, służącej do wspomagania zarządzania.

Celem wdrożenia rozwiązań mySAP Business Suite jest przygotowanie wewnętrznych procesów w P4 do sprawnego działania w momencie rozpoczęcia świadczenia usług telekomunikacyjnych w czwartym kwartale br - poinformowało P4 w czwartkowym komunikacie.

Rozwiązanie firmy SAP zawiera m.in. aplikację do zarządzania obsługą systemu prowizyjnego oraz rozliczeniami z dealerami.

(ź) Internet Securities Businesswire



Powiem tak, zmiana usługodawcy internetowego na lini telekomunikacji polskiej z neo na netie to loteria. Niektórym ładnie działa a niektórym..... powiedzmy gorzej. Mi podłączali netie ponad miesiąć, internet ślimaczył się 300 kbps a umowę mialem na 1 MB. Poza tym więcej tego internetu nie było jak był, zmieniłem później na neostradę przy zmianie regulaminu netii. Neostrada potem działała tak samo wolno, z czasem zwolniła do 20-60 kbps, mialem internet max 4 minuty i się rozłączało. Cały czas nie było lini cyfrowej. Reklamacje nie skutkowały, później okazało się, że netia przepieła mnie do innej centrali gdzieś daleko i ta centrala jest przeciążona i nie ma możliwości przepięcia jej spowrotem (tzn. nie chce im się) i tak zostałem z linią TP bez możliwości założenia lini ADSL, chociaż wszyscy sąsiedzi mają i się cieszą ;/ Radze z tym uważać. Linia TP to linia TP i oni nie lubią jak się im ucieka. Co do opłat to na tej samej zasadzie co neo. Cennik znajdziesz na stronie netii http://www.netia.pl/...ernet_opis.html. Co do modemów szczerze nie mam zielonego pojęcia, używam routera - dużo lepsze rozwiązanie.








Krok 2 : Złóż u swojego dotychczasowego dostawcy usług telekomunikacyjnych wniosek o rozwiązanie umowy wraz z kopią Zaświadczenia, które otrzymasz od przedstawiciela Polskiej Telefonii Cyfrowej w Kroku 1.

Krok 3 : Po uzyskaniu od swojego dotychczasowego dostawcy usług telekomunikacyjnych potwierdzenie rozwiązania umowy, zgłoś się do dowolnego punktu sprzedaży Polskiej Telefonii Cyfrowej aby zawrzeć nową umowę.
A tam co pisze?



GTS Energis jako pierwszy operator alternatywny zawarł z Telekomunikacją Polską umowę o dostępie do lokalnej pętli abonenckiej. Co to oznacza? Nowe, tańsze usługi.

Po raz pierwszy w Polsce konkurent TP będzie miał dostęp do ostatniego odcinka linii telefonicznej - między mieszkaniem abonenta a centralą. Obecnie, w oparciu o hurtowy dostęp do sieci, operatorzy są uzależnieni od infrastruktury Telekomunikacji. Dzięki podpisanej przez GTS Energis umowie ulegnie to zmianie.

Takie rozwiązanie gwarantuje świadczenie min. usług dostępu do sieci internet w oparciu o SL i usługi telefoniczne (analogowych oraz dostępu ISDN). GTS Energis planuje rozpocząć świadczenie nowych usług w drugiej połowie bieżącego roku.



" />Drugi dzień testów za nami, bardzo się cieszę, że jednak wzięliśmy w nich udział, bo na jaw wyszło kilka rzeczy nad którymi w ogóle się nie zastanawialiśmy. Niestety mankamenty naszych bolidów (Red Bull Racing i Scuderia Toro Rosso) poznaliśmy dopiero pod koniec testów, kiedy zrobiło się naprawdę ciepło. Dlatego właśnie wysłaliśmy nasze wszystkie maszyny na tor Sepang i zamierzamy tam dokończyć testy, których nie udało się wykonać tutaj, w Melbourne.

Niestety ogromne problemy techniczne uniemożliwiły start MThomasowi w testach. Wysiadła elektronika i w zasadzie musieliśmy się nauczyć bolidu od początku, musieliśmy sprawdzić kabel po kabelku, a i tak okazało się że winowajcą całego zamieszania jest Telekomunikacja Polska. W rezultacie doszło do rozwiązania umowy z usługodawcą... w najbliższym czasie przechodzimy do Play'a.

Chciałbym podziękować Mazurowi i Ziomex'owi za udział w testach, dane jakie uzyskujemy dzięki waszej pracy są dla teamów reklamowanych przez Red Bull bezcenne. Powodzenia na torze Sepang.



" />wracajac do tematu neostrady... byla mowa o tych karach nalozonych na tpsa, za brak mozliwosci zamowienia neostrady bez abonamentu telefonicznego...

dzisiaj dostaje list z tpsa, caly regulamin no i odwoluja sie do roznych artykulow prawnych, jest akapit o mozliwosci rozwiazania umowy o telefon z pozostawieniem neostrady, ale ciewsze jest to, co bylo na koncu...

"Jednoczesnie informujemy, iz zgodnie z artykulem..., maja Panstwo mozliwosc wypowiedzenia obecnie zawartej z Telekomunikacja Polska umowy na swiadczenie uslugi neostrada tp w przypadku, gdy nie zaakceptujecie Panstwo zmienionego Regulaminu. Jezeli skorzystaja Panstwo z tego prawa do dnia 14 lutego 2007 roku, Telekomunikacji Polskiej nie przysluguje roszczenie odszkodowawcze." n1?

szansa dla osob, ktore zwiazaly sie na dlugi okres z tpsa, sa niezadowolone i chca zakonczyc wspolprace :> rowniez szansa dla osob, ktore chca zmienic providera

ja mam zamiar zerwac umowe i podpisac odrazu nowa (nie chce zeby sie przyczepiali, ze na wlasne zyczenie mam 128 ul ). zobowiaza sie do zapewnienia mi takiego transferu, jak dalej bedzie sie jebalo i bedzie max 128 to zapraszam monterow do domu, pora pokazac ulomnym ludziom z tpsa prawa konsumenta



Użytkownicy Neostrady mogą odzyskać od Telekomunikacji Polskiej VAT za Internet zapłacony za marzec i kwiecień. Muszą zareklamować rachunki.

Od 1 marca usługi dostępu do Internetu dla klientów indywidualnych są obciążone 22-proc. stawką VAT i przez to droższe. Zgodnie z prawem telekomunikacyjnym operator o każdej podwyżce musi poinformować klienta na piśmie z miesięcznym wyprzedzeniem.

TP swoich klientów o podwyżce ceny Neostrady od 1 marca powiadomiła w połowie marca. W piśmie podpisanym przez dyrektor Kornelię Mathea nie ma jednak wymaganej prawem (art. 61 ustęp 6 ustawy - Prawo telekomunikacyjne) informacji, że klient w związku z podwyżką może zrezygnować z usługi, a dostawca nie ma prawa domagać się od niego odszkodowania. W ocenie prawników, z którymi rozmawialiśmy, pismo podpisane przez panią Mathea nie spełnia wymogów ustawowych.

Tymczasem TP twierdzi, że wypełniła obowiązki informacyjne, gdyż oprócz listu pani dyrektor, który nie zawierał informacji o możliwości zerwania umowy, przesłała w marcu abonentom ulotkę, w której poinformowała o prawie wypowiedzenia umowy w związku z podwyżką. Prawnicy zwracają uwagę, że ulotka nie zawiera cennika, więc nie można jej uznać za pełną informację.

- Urząd nie planuje kontroli u operatorów w sprawie terminu poinformowania przez nich użytkowników Internetu o podwyżce cen oraz tego, czy informacja była wystarczająca - mówił "Rz" Jacek Strzałkowski z Urzędu Regulacji Telekomunikacji i Poczty.

Z informacji zebranych przez "Rz" wynika, że ci, którzy zareklamowali rachunki telefoniczne za marzec i kwiecień z 22-proc. VAT za Neostradę, są informowani przez TP, iż ich reklamacja jest uznana. TP oddaje im niesłusznie pobrane pieniądze. Gdyby reklamacje zgłosili wszyscy użytkownicy Neostrady, koszty TP z tego tytułu sięgnęłyby ok. 10 mln zł miesięcznie.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------

Opinie

Anna Streżyńska jest dyrektorem Centrum Studiów Regulacyjnych

Ustawa - Prawo telekomunikacyjne mówi jednoznacznie: klient ma prawo do informacji, a operator nie może przemilczeć uprawnień abonenta. W swym piśmie Telekomunikacja Polska nie dała klientowi szansy skorzystania z prawa do uniknięcia skutków podwyżki przez rozwiązanie umowy. A to oznacza, że TP nie powiadomiła w sposób zgodny z prawem swoich klientów o podniesieniu cen dostępu do Internetu.

Zródło - RZECZPOSPOLITA



Telekomunikacja Polska w korespondencji kierowanej do klientów informuje o wprowadzeniu zmian w cennikach usługi Neostrada, wśród nich pojawiła się niższa opłata za utrzymanie łącza. Istnieje możliwość rozwiązania umowy.
Wprowadzane od 1 grudnia 2009 roku zmiany mają na celu uatrakcyjnienie oferty oraz zwiększenie bezpieczeństwa komputerów użytkowników
Neostrady - zapewnia Telekomunikacja Polska. Dotyczą one modyfikacji usługi „bezpieczny dostęp” w przypadku usługi dostępu do Internetu Neostrada oraz obniżenia kosztów
.

Zgodnie z nowym cennikiem, od 1 grudnia 2009 roku zostaje obniżona opłata za utrzymanie łącza w ramach usługi dostępu do Internetu neostrada oraz usług pakietowych obejmujących usługę dostępu do Internetu neostrada, pobierana w przypadku niekorzystania z usługi telefonicznej w dostępie analogowym na danym łączu. Opłata zostaje obniżona z kwoty 36,60 zł brutto do kwoty 29 zł brutto. To dobra informacja dla tych klientów, którzy korzystają
z samej usługi internetowej - bez abonamentu telefonicznego. Operator zlikwidował także kary za uszkodzenie liveboxa i babyboxa.

Dodatkowo z dniem 1 grudnia 2009 roku do obecnie blokowanych portów TCP/UDP, wykorzystywanych do atakowania i przejmowania kontroli nad komputerami, zostanie dodany kolejny - port 25 TCP. Zapewni to ochronę przed nieświadomym wysyłaniem e-maili określanych mianem spamu. Działanie to jest podyktowane znacznym zwiększeniem, w ostatnim okresie
, rozsyłania niezamawianej i niechcianej korespondencji elektronicznej. Spowoduje to konieczność wprowadzenia zmian w ustawieniach Państwa programu pocztowego (np. Outlook, Outlook Express) na port inny niż 25 (np. port 587, 465).

W przypadku braku akceptacji wprowadzonych przez Telekomunikację Polska zmian, klientom przysługuje prawo
wypowiedzenia zawartej umowy .W przypadku wypowiedzenia umowy przed upływem okresu jej obowiązywania Telekomunikacji Polskiej przysługuje roszczenie odszkodowawcze, a także uprawnienie do żądania zwrotu ulgi przyznanej w związku z zawarciem umowy.




Źródło: Telekomunikacja Polska