Telekomunikacja Polska wypowiedzenie umowy


W obronie krzyża

W liście od TP można przeczytać: "... W związku z tym od 15 stycznia 2007 roku moga Państwo wypowiedzieć umowę na usługę telefoniczną w oparciu o dostęp analogowy, bez konieczności jednoczesnego wypowiedzenia umowy na usługę neostrada tp. ..."

"Jednocześnie informujemy, iż zgodnie z art. 59 ust. 2. ustawy Prawo Telekomunikacyjne, mają Państwo możliwość wypowiedzenia obecnie zawartej z Telekomunikacją Polska umowy na świadczenia usługi neostrada tp w przypadku, gdy nie zaakceptujecie Państwo zmienionego Regulaminu."

Czyli można.



Począwszy od 15 lutego 2007r. obowiązywać będzie zmieniony (nowy) Regulamin i Cennik usługi neostrada tp. Telekomunikacja Polska w oficjalnym piśmie z dnia 20 grudnia 2006r. informuje: "(...) mają Państwo możliwość wypowiedzenia obecnie zawartej z Telekomunikacją Polską umowy na świadczenie usługi neostrada tp w przypadku gdy nie zaakceptujecie Państwo zmienionego Regulaminu. Jeżeli skorzystają Państwo z tego prawa do dnia 14 lutego 2007 roku, Telekomunikacji Polskiej nie przysługuje roszczenie odszkodowawcze." Zgodnie z powyższymi zapisami do 14 lutego 2007r. możesz zrezygnować z usługi neostrada tp bez żadnych konsekwencji finansowych

Czy w związku z tym mogę wypowiedzieć swoją umowę i zawrzeć nową (z TP)- w jakieś aktualnej promocji?
Piszę tutaj, bo wiem jak to jest z BOK-ami, a po drugie Neo jest nie na mnie...



Osoby rezygnujące z Neostrady, usługi szerokopasmowego dostępu do Internetu w Telekomunikacji Polskiej, muszą uzbroić się w cierpliwość, bo błąd systemowy uniemożliwia odłączenie usługi w terminie.
Czytelniczka Głosu Koszalińskiego złożyła rezygnację z usługi Neostrada w Telekomunikacji Polskiej licząc, że zgodnie z umową miesiąc później (okres wypowiedzenia) będzie mogła korzystać z Internetu w Netii . Okazało się jednak, że z usług operatora alternatywnego nie może skorzystać, bo... Telekomunikacja Polska opóźnia się z uwolnieniem łącza.

Co ciekawe rezygnacja została złożona w salonie TP 25 września i od 25 października łącze powinno być wolne. Jednak Telekomunikacja Polska twierdzi, że pismo rezygnacji w jej systemach zostało zarejestrowane 17 października 2008 roku z datą realizacji do 1 listopada. Dodatkowo operator poinformował klientkę, że rezygnacja została zawieszona z powodu... błędu informatycznego w systemie.

Dziennikarze Głosu Koszalińskiego w biurze prasowym Telekomunikacji Polskiej usłyszeli, że długi czas oczekiwania na rezygnację z usługi jest spowodowany błędem systemowym, który jest obecnie usuwany. Operator obiecuje, że wywiąże się z usługi jak najszybciej. Problem w tym, że klientka od prawie trzech miesięcy nie moża korzystać z Internetu.



Źródło: Głos Koszaliński



Jakby ktoś potrzebował do tp :)


. Wrocław 08-01-2007

. DO : Telekomunikacja Polska SA



Wypowiedzenie umowy

W związku ze zmianą regulaminu i cennika świadczenia usługi neostrada tp informuję, że rezygnuję z tej usługi ( numer lini 071xxxxxxx)


Jan Nowak
ul. Czeska 7
55-555 Wrocław


Przy wypowiedzeniu tela nagłówki i dół pozostaja takie same tylko tekst się zmienia.

Informuję, że rezygnuję z usługi telefonu stacjonarnego ( plan taryfowy xxx) nr linii xxxxxxxxxx

Każde z wypowiedzeń drukujemy w dwóch egzemplarzach, bierzemy dowód osobisty, a w tp cała procedura trwa może z 4 minuty (pustki w BOK jak nigdy !)

Pozdrawiam



cyt.

" Wprowadzenie od 1 marca 22% stawki VAT na dostęp do internetu nie może być traktowane jako podwyżka cen i firmy nie muszą informować klientów o podwyższeniu opłat z tego powodu - uważa prezes Polskiej Izby Telekomunikacji i Informatyki (PIIT) Wacław Iszkowski.

W liście wysłanym do prezesa Urzędu Regulacji Telekomunikacji i Poczty (URTiP) Iszkowski wnioskuje o to, by Urząd wydał specjalny komunikat, zdejmujący z firm-dostawców internetu obowiązek poinformowania klientów o podwyższeniu opłat.

URTiP oświadczył, że Prawo Telekomunikacyjne nakazuje operatorom telekomunikacyjnym informowanie klientów o zmianie cen z wyprzedzeniem co najmniej jednego okresu rozliczeniowego. Abonenci o podwyżce muszą być powiadomieni na piśmie, a użytkownicy nie będący abonentami - przez podanie informacji o podwyżce do publicznej wiadomości.

Poinformowany o podwyżce abonent może wypowiedzieć umowę o świadczeniu usług przez operatora. Uzasadnieniem jest w takim przypadku brak akceptacji nowej ceny, co uniemożliwia operatorowi ewentualne żądanie odszkodowania za wcześniejsze wypowiedzenie umowy przez klienta. Zaniechanie przez operatora obowiązku poinformowania klienta jest naruszeniem Prawa telekomunikacyjnego i podlega karze....

cd. na stronie:
http://podatki.wp.pl/wiadomosci.html?POD=2...ket=cookies_off

pytanie? - czy VAT jest czy nie jest składnikiem ceny ???



Dziś dostałem pisemko razem z rachunkiem:

Szanowni Państwo,

Informujemy, że od dnia 15 lutego 2007 roku obowiązywać będzie zmieniony Regulamin i Cennik usług neostrada tp. W związku z tym od 15 stycznia 2007 mogą Państwo wypowiedzieć umowę na usługę telefoniczną w oparciu o dostęp analogowy, bez konieczności jednoczesnego wypowiedzenia umowy na usługę neostrada tp.

Zmieniony Regulamin i Cennik usługi neostrada tp zacznie obowiązywać od dnia 15 lutego 2007 roku.

Jednocześnie informujemy, iż zgodnie z art. 59 ust. 2 ustawy Prawo Telekomunikacyjne, mają Państwo możliwość wypowiedzenia obecnie zawartej z Telekomunikacją Polską umowy na świadczenie usługi neostrada tp w przypadku, gdy nie zaakceptujecie Państwo zmienionego Regulaminu. Jeżeli skorzystają Państwo z tego prawa do dnia 14 lutego 2007 roku, Telekomunikacji Polskiej nie przysługuje roszczenie odszkodowawcze.

Dziękujemy, że w czasach...

Z tego co rozumiem, to do 14 lutego można zrezygnować z Neo bez żadnych problemów.

Ciekaw jestem, co się stanie jak np. na początku marca pójdę do salonu i będę chciał zamówić Neo na nowych zasadach?



Działa bez loginu? 8| :?

Trochę statystyk o BSA alternatywnych
Około 7 tys. klientów Telekomunikacji Polskiej, którzy chcieli kupić szybki Internet w Netii, dostanie od tej spółki wypowiedzenie zawartej umowy.



Akurat dostałem dziś pismo z Orange dot. zmian cennika (na moją korzyść).

w nim, poza informacją o zmianie cennika, jestem informowany:

"W przypadku braku akceptacji powyższej zmiany przysługuje Państwu prawo do wypowiedzenia umowy w terminie do dnia 31 października 2009 r., zgodnie z art.61 ust.5 ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. - Prawo Telekomunikacyjne(Dz, u. z 2004 Nr 171, poz, 1800 z późn, zm.).

Wprowadzone zmiany nie powodują podwyższenia cen, w związku z czym zgodnie z art. 61 ust. 6 Prawa Telekomunikacyjnego w przypadku wypowiedzenia umowy przed upływem okresu, na który została ona zawarta, w pełnym zakresie zastosowanie znajdują postanowienia umowy oraz Regulaminu świadczenia usług telekomunikacyjnych, dotyczące roszczeń odszkodowawczych przysługujących Polskiej Telefonii Komórkowej Centertel sp. z o.o...."

Wynika z tego, że owszem, zerwać mowę można, ale za odpowiednią opłatą :)




miejscowość, dnia .......................... roku.........

Imię i nazwisko
adres
Miejscowość z kodem
nr telefonu (z kierunkowym)
nr klienta (z faktury TP)


Biuro Obsługi Klienta
......................................
ul...................................
......................................


Dotyczy: Wypowiedzenia umowy o świadczenie usługi neostrada tp.


W związku ze zmianą regulaminu świadczenia usługi neostrada tp przez Telekomunikację Polską S. A., na podstawie art. 59 ust. 2 ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. Prawo telekomunikacyjne (Dz. U. z 2004 r., Nr 171, poz. 1800 z późn. zm) niniejszym wypowiadam umowę o świadczenie usługi neostrada tp z dnia ....................... nr......................., której jestem stroną, z zachowaniem umownego okresu wypowiedzenia.

Ponadto uprzejmie informuję, iż w świetle art. 59 ust. 2 ustawy Prawo telekomunikacyjne, w przypadku zmiany przez dostawcę publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych regulaminu świadczenia usług telekomunikacyjnych, z tytułu braku akceptacji przez abonenta zmian, dostawcy usług nie przysługuje roszczenie odszkodowawcze, w tym również roszczenie, o którym mowa w art. 57 ust. 6 ww.ustawy.



..................................................
podpis abonenta



No tak ale poniżej napisali:

Jednocześnie informujemy,że konieczność wprowadzenia zmian w regulaminie oraz umowie wynika bezpośrednio ze zmiany przepisów prawa oraz obowiązku usunięcia niedozwolonych postanowień umownych.W związku z tym,zgodnie z art.60a ust.3 prawa telekomunikacyjnego,w przypadku wypowiedzenia przez państwa umowy przed upływem okresu,na który została ona zawarta,w pełnym zakresie zastosowanie znajdą postanowienia umowy regulaminu świadczenia usług telekomunikacyjnych,dotyczące roszczeń odszkodowawczych przysługujących "Polskiej Telefoni Komórkowej-Centertel" Sp. z o.o.

więc nie jestem do końca pewien jak z tymi karami.



Abonenci Telekomunikacji Polskiej wraz z sierpniowymi rachunkami za telefon otrzymują informacje o zmianach, w cenniku, dotyczących połączeń do sieci komórkowych. Operator informuje o możliwości rozwiązania umowy.

Telekomunikacja Polska poinformowała swoich klientów o niekorzystnych zmianach - podwyższeniu opłat - połączeń realizowanych z telefonów Telekomunikacji Polskiej do sieci komórkowej Play oraz zmianach upustów wybranych usługach.

Jednocześnie Telekomunikacja Polska poinformowała - zgodnie z prawem telekomunikacyjnym - że klienci, którzy nie akceptują zmian, do 30 września 2007 roku, mają prawo wypowiedzenia umowy o świadczenie usług telefonicznych bez ponoszenia roszczeń odszkodowawczych, z wyjątkiem "roszczenia z tytułu ulgi przyznanej Abonamentowi".



" />
">Z dniem 2 stycznia 2010 roku Polska Telefonia Cyfrowa, operator sieci
Era, wprowdza zmiany w swoich Regulaminach dowiedział się Telix.pl.

W przypadku braku akceptacji załączonych zmian w Umowie, przysługuje prawo do rozwiązania
Umowy z zachowaniem 30 - dniowego okresu wypowiedzenia, o ile w terminie 14 dni od dnia otrzymania pisma z informacją klient
złoży stosowne pisemne oświadczenie o wypowiedzeniu Umowy w Salonie
Firmowym bądź za pomocą poczty - czytamy w piśmie rozsyłanym do klientów Operatora.

Zmiany w Regulaminach wynikają bezpośrednio ze zmiany przepisów prawa oraz usunięcia niedozwolonych postanowień umownych. Oznacza to, że zgodnie z ustawą Prawo telekomunikacyjne z dnia 6 lipca 2009 operator może żądać odszkodowania (kary
umownej) tytułem przyznawanej ulgi związanej z umową. Prawo to przysługuje, gdy wypowiedzenie zostanie przesłane, przed upływem czasu oznaczonego, na który została ona zawarta.


info: telix.pl



Użytkownicy Neostrady mogą odzyskać od Telekomunikacji Polskiej VAT za Internet zapłacony za marzec i kwiecień. Muszą zareklamować rachunki.

Od 1 marca usługi dostępu do Internetu dla klientów indywidualnych są obciążone 22-proc. stawką VAT i przez to droższe. Zgodnie z prawem telekomunikacyjnym operator o każdej podwyżce musi poinformować klienta na piśmie z miesięcznym wyprzedzeniem.

TP swoich klientów o podwyżce ceny Neostrady od 1 marca powiadomiła w połowie marca. W piśmie podpisanym przez dyrektor Kornelię Mathea nie ma jednak wymaganej prawem (art. 61 ustęp 6 ustawy - Prawo telekomunikacyjne) informacji, że klient w związku z podwyżką może zrezygnować z usługi, a dostawca nie ma prawa domagać się od niego odszkodowania. W ocenie prawników, z którymi rozmawialiśmy, pismo podpisane przez panią Mathea nie spełnia wymogów ustawowych.

Tymczasem TP twierdzi, że wypełniła obowiązki informacyjne, gdyż oprócz listu pani dyrektor, który nie zawierał informacji o możliwości zerwania umowy, przesłała w marcu abonentom ulotkę, w której poinformowała o prawie wypowiedzenia umowy w związku z podwyżką. Prawnicy zwracają uwagę, że ulotka nie zawiera cennika, więc nie można jej uznać za pełną informację.

- Urząd nie planuje kontroli u operatorów w sprawie terminu poinformowania przez nich użytkowników Internetu o podwyżce cen oraz tego, czy informacja była wystarczająca - mówił "Rz" Jacek Strzałkowski z Urzędu Regulacji Telekomunikacji i Poczty.

Z informacji zebranych przez "Rz" wynika, że ci, którzy zareklamowali rachunki telefoniczne za marzec i kwiecień z 22-proc. VAT za Neostradę, są informowani przez TP, iż ich reklamacja jest uznana. TP oddaje im niesłusznie pobrane pieniądze. Gdyby reklamacje zgłosili wszyscy użytkownicy Neostrady, koszty TP z tego tytułu sięgnęłyby ok. 10 mln zł miesięcznie.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------

Opinie

Anna Streżyńska jest dyrektorem Centrum Studiów Regulacyjnych

Ustawa - Prawo telekomunikacyjne mówi jednoznacznie: klient ma prawo do informacji, a operator nie może przemilczeć uprawnień abonenta. W swym piśmie Telekomunikacja Polska nie dała klientowi szansy skorzystania z prawa do uniknięcia skutków podwyżki przez rozwiązanie umowy. A to oznacza, że TP nie powiadomiła w sposób zgodny z prawem swoich klientów o podniesieniu cen dostępu do Internetu.

Zródło - RZECZPOSPOLITA