W obronie krzyża
Witam rozpocząłem własnie budowe trenerka depronowego Telemaster.Jak na razie mam tylko plany lecz mysle ze jutro uda mi sie coś poklieć
Model przewidzany do spokojnego latania,nauki (wole sklejać niz latać...) wyposazenie jakie chce co do niego wsadzic to:
silnik tower pro.
li-pol 3s 1300mah 16C Dualsky
regiel tower pro
2 serwa TP i jedno dynam.
Oto wydrukowane i posklejane plany modelu.
CDN.
http://www.profili2.com/eng/default.htm
Wejdź na te strone, po lewej masz menu, kliknij na plany i rysunki, potem w miejsce nazwa wpisz telemaster i już, możesz sciągać.
witam modelarzy i lataczy
przejrzałem foro i nie widziałem tego modelu , chyba że coś przeoczyłem. ma być to telemaster 400 z planów na profili, tylko mam kilka pytanek:
1. skrzydełka robię z planów i wydaje mi się, że są zbyt pancerne- to co widac na zdjeciu wazy razem50g, a jeszcze dojda lotki pokrycie itp - czy keson w modelu rozpiętości 900mm nie wydaje się przesadą?
2. czy do oklejania można użyć standardowej folii solarfilm 50g/m2, czy też koniecznie musi być jakaś lite? pytam bo solara mam trochę
3. czy jedno małe serwo (taki mały esky 9gchyba) uciągnie lotki krawędziowe, czy też zrobic dwa serwa po jedno na każda lotkę, tak jak to jest w zwyczaju we wiekszych modelach
pzdr
na 35 MHz jest sporo zakłocen, i jesli nie uzywasz naprawde dobrych odbiornków (PCM z podwojna przemiana) albo nie latasz dalekood miast, to są z tym problemy. Przynajmniej ja miałem i rozbił mi sie z tego powodu jeden model.
2,4 GHz to raczej przyszlosciowa technika, nie musisz pytac o kanal i praktycznie zero zakłóceń. Ja mam spektrum DX7 i to bardzo dobre radio (przesiadłem się z futaby), na elektryki spokojnie wystarczy DX6i (chociaz za to w DX7 masz 4 serwa w zestawie, wiec cenowo wychodzi podobnie).
Pomysl o modelu typu telemaster 400, jak chcesz moge Ci plany zmodyfikowanej przeze mnie wersji wysłać, to bardzo fajny trenerek na prąd (tylko wg mnie ta wersja 400 jest troszke za mała, byłoby lepiej powiekszyc go o 20-25%) jest prawie jak wicherek ale lzejszy i chyba ładniejszy.
ale żeście na chłopaka naskoczyli
Dawidzie, wg mnie (ale to jest tylko moja prywatna opinia) to trenerka spalinowego trochę nie warto robić, bo za 250-350 kupisz takiego ARF, czyli mocujesz popychacze serwa silnik (wbrew pozorom jest to tez sporo roboty i myślenia) i latasz, ale raczej nie sam tylko z jakimś kolegą lepiej oblatanym, przynajmniej pierwsze 3 loty.
Warto zrobić samemu trenerka elektryka- depron np.rwd-5 jak z tego forum albo balsiaka np. telemaster , albo już jakiś prawdziwy model czyli coś 3D bądź półmakietę, tylko że to trochę inna kategoria czyli dalsze kroki w modelarstwie.
Jeśli byś się bardzo uparł, to całkiem dobrym modelem na początek może być Neutron z planów z książki Wojciechowskiego - niby półakrobat ale bardzo spokojnie lata i ładnie słucha się sterów, natomiast konstrukcję kadłuba trzaby zmienić z kratownicy na zwykłe 4 deski balsowe. I warto go powiekszyć do 1,4 m rozpietosci, i dać silnik 6,5 to chyba optymalna skala dla spaliniaka, bo juz go widac na niebie a jeszcze nie jest wielki.
Robienie modeli nie jest jakimś wielkim wyzwaniem jesli sie ma trochę podstawowych narzędzi i deskę montażową, poczytaj co musisz mieć żeby zacząć robić a nie walczyć.
Kolego Arturze .
Plany wysłałem zaraz po ukazaniu się zapytania ( skrzynka musi przyjmowac 18 mega
w pliku)
Cytowane embargo objeło modelarzy ktorzy nie zadali sobie trudu przedstawienia sie. Np. Czesc jestem Jan Kowalski z Warszawy itd. nie interesuje mnie oraz nikogo na tym forum numer konta adres numer telefonu.
Podeslij na priwa adres meilowy który łyka 18 mega.
Do kolegi sebka34 to co załączyłes to są plany wycięcia TELEMASTERA ! a nie P11C.
Ja posiadam plik na laser tylko na zebra do wersji amerykanskiej i ten dostałęś.
Pozdrawiam Sławomir
Hmmmm....
No to faktycznie stawia pod znakiem zapytania moje plany związane z Guillowsem jako pierwszym tartakiem.
Inną opcją jest może taki model:
Hobby-Lobby Mini Telemaster
Mini Telemaster Opis
Całkiem niedrogi, a wydaje się być łatwy w montażu.
Nie wiem jedynie jak sprawa wygląda z kosztami transportu z USA i ewentualnym cłem lub podatkiem (jeżeli takowy jest).
Pozdrawiam,
Mars_2000