W obronie krzyża
Patologie władzy (Alienacja w ładzy państwowej):
- centralizacja uprawnień- jest to skupienie uprawnień decyzyjnych w rękach władzy i ograniczenie kompetencji władzy lokalnej (administracja terenowa)
--->koncentracja upawnień- jest to wyższy stopien centralizacji uprawnien na najwyzszym szczeblu władzy
*centralizacja biurokratyczna- skupienie władzy na szczeblu centralnym
*centralizacja technokratyczna- jest związana z tzw. rządami specjalistów, któych fachowa wiedza ma bardzo duży wpływ na decyzje polit. organów władzy
*centralizacja militarystyczna- wyst. w wypadku grupy np. dowódców wojskowych którzy przedkładają rzeczywiste potrzeby na rozwój przywilejów wyzszych oficerów.
*centralizacja plutokratyczna- wąska grupa najbogatszych która skupia w swoim reku pełnie władz
- oligarchizacja grup rządzących- sa to nie wielkie grupy rządzących stojacych ponad prawem.
- biurokratyzacja- jest to bezduszne przestrzeganie przepisów i ich niepotrzebne mnożenie.
- partykularyzm- jest to dbanie wyłacznie o własne interesy z pominięciem interesu ogółu.
- nepotyzm- jest to osadzanie wysokich stanowisk krewnymi.
- brutalizacja metod rządzenia- jest to wymuszanie posłuszeństwa obywateli poprzez przemoc
- klientelizm- jest to oparcie władzy na układach i wzajemnych zaleznościach politycznych.
- korupcja- jest to przyjmowanie korzyści majatkowych przez osoby sprawujące władze w zamian za określone decyzje
Świadomie tak odrwacasz kota ogonem?
Konstytucja gwarantuje każdemu pewne prawo - zgadza się?
Przepis szczególny wymaga zgody na realizację tego prawa od organu
administracji państwowej (terenowej).
Organ zgody może nie wyrazić w przypadkach wymienionych w ustawie.
Naprawdę uważasz, że w tym konkretnym przypadku przesłanki przewidziane w
ustawie do nie wydania zgody na Marsz równości zostały wyczerpane?
Pisząc o łamaniu Konstytucji posługuję się jasnym i czytelnym skrótem myślowym,
bo zasadniczo przecież złamano odpowiednie ustawy, zbyt dowolnie stosując
prawo...
Jak nie masz rodziny, to Twoją rodziną jest Gmina.
Skarb Państwa przejmuje dobra po zmarłym, czyli właściwy organ terenowy
administracji państwowej. Jeśli zmarły zostawił majątek i testament w którym
określa osobę fizyczną (z ostatniej grupy spadkowej) spadkobiercą, to tu też
gmina (skarb państwa) może sobie uzurpować prawo. Sąd po sprawie spadkowej
określi co komu i w jakim udziale. Potem to już określenie wartości majątku i
po akceptacji US zapłacenie podatku. Później ksiegi wieczyste, opłaty i cześć...
Likwidacja powiatów?
Coś przemknęło w doniesieniach prasowych, że w zapowiadanej reformie
finanasów publicznych przewidziano zlikwidowanie powiatów. Pytanie czym
wypełni się pustkę po tym szczeblu, przecież województwo czy gmina pewnych
zadań nie wykonują. Nawet Gierek reformując podział administracyjny kraju
zastąpił powiat rejonami z kierownikami Urzędów Rejonowych. Szczebel pośredni
zajmujący się sprawami ponadgminnymi jest i był potrzebny.
Myślę że rozsądniej jest ograniczyć liczbę powiatów, biorąc pod uwagę względy
finasowe natomiast nie likwidujmy samorządowego powiatu i nie demonizujmy
rażaćych nieprawidłowości jakie tam zachodzą, na innych szczeblach władzy
zarówno państwowej jak i samorządowej również one występują. Po drugie
całkowita likwidacja powiatów musi spowodować powrót do rejonów jako organów
administracji terenowej państwa w których nie będzie już miejsca na samorząd
terytorialny.
Forward
Dziennik urzędowy – specjalny rodzaj publikacji wydawanej przez odpowiedni organ władzy państwowej lub samorządowej. Służy do ogłaszania aktów normatywnych i innych aktów prawnych, które w myśl ustawy[1], muszą być ogłaszane w taki sposób. Jest to oficjalne źródło prawa.
Organy wydające dzienniki urzędowe zobowiązane są do ustalenia takiej ceny ich egzemplarzy, warunków wydawania, rozpowszechniania i prenumeraty aby mogły być one powszechnie dostępne[2]. Dzienniki urzędowe są dostępne do bezpłatnego wglądu w siedzibach organów je wydających (np. wojewódzki dzienniki urzędowy udostępniany jest siedzibie urzędu wojewódzkiego, który dany dziennik wydaje). Ogólnopolskie dzienniki urzędowe (Dziennik Ustaw, Monitor Polski, Monitor Polski "B") udostępniane są we wszystkich urzędach terenowych organów administracji rządowej lub organów samorządu terytorialnego[3].
W wersji nieoficjalnej dzienniki urzędowe udostępniane są w internecie, np. przez Kancelarię Sejmu w Internetowym Systemie Aktów Prawnych (tylko Dzienniki Ustaw i Monitory Polskie) lub przez firmy komercyjne, np. Wolters Kluwer Polska Sp. z o.o. - System Informacji Prawnej LEX, Wydawnictwo Park Sp. z o.o. - Porta legis czy Wydawnictwo Prawnicze LexisNexis Sp. z o.o. - system LexPolonica.
Rząd pracuje nad technicznymi aspektami nadania udostępnianym (czyli nieoficjalnym, przeznaczonym tylko do wglądu) w internecie tekstom aktów prawnych, statusu ogłaszanych (czyli oficjalnych, na które można się powoływać)
W Polsce dziennikami urzędowymi są:
* zgodnie z przepisami o ogłaszaniu aktów normatywnych[5]:
o Dziennik Ustaw Rzeczypospolitej Polskiej
o Dziennik Urzędowy Rzeczypospolitej Polskiej "Monitor Polski"
o Dziennik Urzędowy Rzeczypospolitej Polskiej "Monitor Polski B"
o dzienniki urzędowe ministrów kierujących działami administracji rządowej, tzw. resortowe dzienniki urzędowe
o dzienniki urzędowe urzędów centralnych
o wojewódzkie dzienniki urzędowe
* zgodnie z przepisami szczególnymi:
o Dziennik Urzędowy Unii Europejskiej
o Monitor Sądowy i Gospodarczy