W obronie krzyża
On 7/22/2004 8:33 PM, PS wrote:
| a czy uczelnie artystyczne mają jakiś limit, od którego przestają
przyjmować
| kandydatów? no ja mam już 21 to jeszcze mogę się starać? słyszałem
od kogoś,
| że ponoć od 23 czy 24 juz nei można :/
A to chyba Akademia Morska ma takie limity ;-).
nie do końca, warszawska ASP miała (kiedyś) limit bodajże 25 lat,
Polibuda - chyba 27 na architekturę (Pejot będzie wiedział). chodziło o
to, że starszy, niż 30-kilka lat absolwent, po przejściu jeszcze jakichś
praktyk i stażów, dużo już nie zwojuje, więc szkoda pieniędzy podatników
i starań wykładowców.
oczywiście na studiach płatnych (wieczorowych etc.) nic takiego nie było
- twoje pieniądze, ty decydujesz. być może w ogóle już znieśli ten limit
- stan mojej wiedzy na ten temat sięga czasów, kiedy sam zdawałem
maturę, a to już trochę czasu minęło...
pzdr.,
Ł.
Piotr Górski <pg@wytnij_to.di.com.plwrote:
Dnia sob, 15 maj 2004 o 21:08 GMT, na grupie pl.comp.os.linux
użytkownik Przemysław Rachwał spłodził co następuje:
| boisz się powtórki? hehe nie będziesz miał gotowca? hehe
Ale masz debilne podejscie! Za jakie grzechy maja cierpiec ludzie zdajacy
mature skoro to nie uczniowie ukradli tematy tylko jakas skorumpowana szmata
z kuratorium opchnela je za pare groszy!
Wiesz .. możnaby się spytać ilu z tych dzisiaj cierpiących dzień przed
maturą głośno wołało, że ktoś popełnia przestepstwo, a ilu widząc to
zacierało ręce.
kloczek
Dnia 17 maj 2004, "Peter 'Mikolaj' Mikolajski"
<my.email.is.g@coz.spamers.are.stupidzapodal(a):
| Tak! Uznać je!
Bo?
Bo to, ze jakis debil wyniosl tematy to wina kuratorium a nie uczniow w
ogolnosci. Odpowiedzialnosc zbiorowa tez mi sie jakos zle kojarzy.
| A w przyszłym roku bardziej pilnować tematów...
Tematy zawsze ktoś wyniesie.
No to jedyne wyjscie to uniewaznic matury przed rozpoczeciem egzaminow. No
bo co innego proponujesz w takiej sytuacji?
Pozdr.
On Tue, 11 May 2004 16:08:58 +0200, NiLok wrote:
Piętno jak stąd do Australii i z powrotem! Najpierw pokażę tematy maturalne
z polskiego z woj. śląskiego i dla przykładu z woj. opolskiego i łódzkiego
A ja tak z innej beczki. Tak czytam sobie te tematy, przypominam co było u
mnie i pojawia się wielki znak zapytania. Czemu te egzamin nazywa się
"egzaminem dojrzałości"?
Dojrzałości do czego?
Pisania o historii literatury?
Znajomości największych polskich twórców do roku 1945 włącznie?
Dojrzałości do studiów?
Nie wiem.
Na pewno nie do sprawnego poruszania się w społeczeństwie, ani radzenia
sobie z podstawowymi problemami takimi jak czytanie ze zrozumieniem,
pisanie podań, wypełnianie PITów i im podobnych.
IMHO powinni maturę przemianować na "egzamin sprawdzający co z z zakresu
materiału do nauczenia zapamiętałeś przez te wszystkie lata nauki w naszej
kochanej szkole".
Śląskie: tematy maturalne 2004 z biologii z omó...
Tematy były ok... Ja pisałem trzeci i moim zdaniem, jego IV część (Genetyka
populacji) była tematem z zakresu ponad program profilu ogólnego...
Powinniśmy to oprotestować! Ta część powinna być tylko dla Biol-Chemu. Reszta
była wpożo... Jedyna wątpliwość jaką mam (oprócz tej powyższej) to
arcyśmieszne zadanie z Krowami... Hehehe... Krowa bez rogów byk z rogami...
Pokolenie F1 bez rogów... eh... zamieszali, zamieszali... Pozdrawiam
wszystkich "biologów" i życzę samych dobrych ocen...
Świętokrzyskie - tematy maturalne 2004 z biologii
Uff..wreszcie po wszytstkim!Wybrałam pakiet zadań/nie wyobrażam sobie pisania
eseju po wczorajszym polskim!Temat dość przyjemny, pomimo że o pasożytach,ale
muszę przyznac, że zadania były nie ciekawe, żeby nie powiedzieć nudne:
wykresy i wykresy.No cóż, wpisujcie swoje opinie ;)
ale numer....
22 czerwca 2004
Co się stało na tej maturze?
Co trzeci uczeń Zespołu Szkół Chemicznych w Lublinie oblał egzamin
dojrzałości. Grupa młodzieży zbojkotowała uroczystość wręczania świadectw.
Niewykluczone, że sprawą zajmie się kuratorium. Wszak takie wyniki świadczą
także o nauczycielach.
To nie było tak, że się nie uczyliśmy - mówią zdenerwowani uczniowie. - Nigdy
nie miałam problemów z historii, ale wiem, że pani od historii nie za bardzo
mnie lubiła - opowiada reporterowi RMF jedna z uczennic. - To wyglądało mniej
więcej w ten sposób. Uczeń odpowiadał dobrze, a dyrekcja twierdziła, że to
były błędne odpowiedzi, nie na temat - dodaje inna osoba.
Co ciekawe, uczniowie, którzy z matury pisemnej dostali jedynki, nie mogą
obejrzeć swych prac.
(RMF)
książki z ciężarem
Moi drodzy erudyci, oczytani uczestnicy tego forum. Wy, którzy znużeni
jesteście przebijaniem się przez stronice i wy, którzy dopiero odkrywacie, że
Ulisses jest bardzo zabawną książką, podzielcie się proszę spostrzeżeniami na
temat ciężkich książek. Od razu zaznaczę, że nie idzie mi o dzieła w stylu:
- Feynmanna wykłady z fizyki t.3
- Analiza krytyczna wykładów o istocie religii Feuerbacha z punktu widzenia
współczesnego marksizmu-leninizmu, Warszawa 1949
- wielka encyklopedia powszechna
- książka telefoniczna abonentów indywidualnych 2004
czy też inne pozycje w tym stylu. Chodzi, rzecz jasna, o literaturę piękną,
lecz taką, do której piękna trzeba się przekonać. Książki trudne, djace do
myślenia i nie dające wytchnienia. Książki, które śnią się po nocach i których
nie rozkminiliby ziomale (ale my i owszem). No więc?
Poproszę o typy wraz z krótkim opisem, wyłuszczeniem zalet, dla których warto
pośwęcić miesiąc życia (lub więcej).
Zaznaczę może jeszcze, że nie potrzebuję tej wiedzy do jakiegokolwiek tematu
maturalnego i nie każcie mi szukać w google, jak jestem taki kurna ciekawy :-)
m,
.y.
Tematy Maturalne - FORUM - przecieki i odpwiedzi
Witaj
Jestem założycielem prywatnego forum o maturze 2006
Aby się zapisać do forum trzeba spełnić 3 warunki
bezpieczeństwa tylko trzy ( żadnych opłat)
1. Osoba z rocznika maturalnego 2006
2. Przeskanowanie dowodu osobistego dwie strony( wymagane do
sprawdzenia osoby zapisującej się w tym rocznika ) mozna wymazac na skanie
numer dowodu oraz pesel
3. Używanie konta użytkownika na forum tylko ze swojego
komputera IP
Aby otrzymać wszelkie przecieki i informacje prace na konkretny temat
trzeba spełnić warunki do 27.12.2005 roku
W roku 2004-2005 zapisało się 5678 osob z tego forum sprawdziło
się w 89%
Jeśli spełnisz warunki punkt 1 2 otrzymasz linka do forum i
miłej pracy
Skany nie wieksze jak 2 MB - piszcie na adres
akwasna@wp.pl
nie ma sprawy. jeszcze polecam zaopatrzyć się w stare matury-jeśli się niue myle to wydawnictwo Omega to samo co wydaje Bukałową wydaje też matury np.2004 albo coś w tym stylu najlepiej poszukac w antykwariacie. i tam są też oprócz tematów "długich" na maturę pytania nico podobne do tych naszych- tylko np. cały test z ekologii. mnie to pomogło :) nie polecam książek typu:piątek13stego :) sa kijowe a poziom trudności niski. z chemii też dobra jest książka Pazdro - wydał ją specjanie do nowej matury. były tez podobno do innych przedmiotów ale ja osobiście nie miałam ich w ręku.
a co do twojej tezy im więcej tym lepiej to popieram. są dane typy zadań i jak się ich zrobi dużo to ma się prawę i tylko robi według schematu zmieniając jedynie dane. ważne też jest odnośnie matury z chemii i fizy ,żeby nabrac nawyku formuowania odpowiednich wniosków i posługiwania się językiem fachowym :) wiem,że to dziwacznie brzmi ale dzięki temu nie traci się punktów. bo za odpowiednie wnioski można dostać maxa a jeżeli nie użyje się słów"kluczy" to czasem może 0,5pkt zabraknąć i wtedy bye bye medycyno :( więc głowa do góry i rób testy i maturki a bedzie wszystko gites :)
Czemu Gazeta zmieniła artykuł??
Oto oryginalana treść artykułu o godzinie 09.32
"
Rewizje przed maturą!
pio 11-05-2004, ostatnia aktualizacja 11-05-2004 09:32
Jeszcze nie rozpoczęły się egzaminy maturalne a już doszło do pierwszych
zgrzytów. W I LO im. Stefana Żeromskiego dokładnie rewidowano wchodzących na
salę, zabierano ściągi.
Młodzież zachowywała zimną krew. - Nie mam tremy. Liczę na tematy związane z
moralnością. Nie chciałbym tematu o Polsce, patriotyzmie - powiedział Łukasz
Włosowicz, maturzysta z II LO.
Tematy z języka polskiego opublikujemy kilka minut po godz. 12."
Czyżby Gazeta podała nieprawdę czy może artykuł był dla kogoś niewygodny??
tematy maturalne 2004
TEMATY MATURY 2004 POLSKI
ɭ. "Jestem za a nawet przeciw" - zinterpretuj słowa wielkiego Polaka:
>Lecha Wałęsy w odniesieniu do znanych Ci utworów literackich.
ɮ. Andrzej Lepper - romantyk czy pozytywista? Uzasadnij swój wybór z
>wykorzystaniem "Chłopów" Reymonta.
ɯ. Pudzianowski - Herkules naszych czasów. Odnieś jego osiągniecia
>(dźwiganie ciężarówki na barana, podnoszenie walizek wypełnionych
>bardzo ciężką kupą, rzut fortepianem na odległość) do osiagniec
>mitycznego Herkulesa.
ɰ. "A ona na**bana tańczyła na stole a my nap**rdoleni o żesz k*rwa ja
>p**rdole" - wykorzystując ten znany cytat opisz bogactwo języka
>polskiego w całej swojej okazałości. Przedstaw także inne znane cytaty
>popierające tezę : "[...] iż Polacy nie gęsi, iż swój język mają"
>