terapia dysleksji


W obronie krzyża

Ja powiem tak będe korzystał z tego słowniczka ale naprawde nie obchodzą mnie te wasze pomysły i niechce żebyście dodawali mi(jeżeli stronka pomoże;])żadnych postów bo to beznadziejny pomysł.
A co do tego co Kacperex mówi to nie nie zmienie sie!dalej pozostane przy swoich błędach bo prawde mówiąc niechce mi sie chodzić na te terapie dla dyslektyków wole iść już z błędami do grobu;].

Seba dzięki za link napewno sie przyda.



" />@Yild wiesz co to psycholog?

@Wladek nie, nie myle funkcji doroslego z funkcja rodzica.

szczerze powiedziawszy to sie kapke podlamalem.. niby dorosli a zachowuja sie jak w podstawowce.. (przynajmiej niektorzy)

PRK - org tylko dla prawdziwych polakow!
masz pryszcze, masz garba, piszesz niewyraznie? masz pecha idziesz do gazu..


"Dysleksja to nie choroba, którą można wyleczyć. Dyslektykiem jest się na całe życie. Dlatego ważne jest wyćwiczenie różnych strategii postępowania, dzięki którym dysleksja nie będzie przeszkadzać w życiu codziennym. Powinna w tym pomóc terapia pedagogiczna (zajęcia kompensacyjno-korekcyjne). Im wcześniej terapia się zacznie, tym lepiej dla dziecka."

http://www.bpp.com.pl/?left=dysleksja&right=dysleksja

niestety polski system edukacyjny obral taktyke "im pozniej tym lepiej"



" />Gry planszowe na pewno wykorzystywane są w terapii dysleksji, ale badań nie podam, bo zetknąłem się z tym jedynie praktycznie.
Z wydawcą Dixita też możesz się skontaktować (Hobbity? Nie pamiętam..), bo najpierwej służył on do terapii, więc gdzieś to udokumentowane być musi.



" />
">W terapii dysleksji wykorzystywane są takie tytuły (koleżanka pracująca w poradni dyslektycznej mi podesłała smsem, więc nie gwarantuję poprawności wszystkich nazw ) :
figurlandia
figurx
katamino
mozaika


Mozaika? Czy może moja mozaika?



Nazywam się Hanna Owieśna i jestem magistrem logopedii.
Studia dzienne, 5-cio letnie ukończyłam w Bydgoszczy Akademia Bydgoska na Wydziale Pedagogiki i Psychologii (ówczesny Uniwersytet Kazimierza Wielkiego,gdzie otrzymałam Dyplom z oceną bardzo dobrą) w roku 2005.
Po studiach rozpoczęłam pracę w przedszkolu,gdzie też przeprowadzałam badanie na temat analizy i syntezy mowy dzieci pięcioletnich.
Następnie wyjechałam do Irlandii,gdzie prowadzę prywatną praktykę terapii logopedycznej.
W zakres moich kompetencji wchodzą następujące dziedziny:
- korekcja wad wymowy tj. wywoływanie prawidłowej wymowy głosek w izolacji oraz utrwalanie ich w wyrazach, zlepkach dwuwyrazowych, zdaniach i mowie spontanicznej;
tu głoski szeregu syczącego:s, z, c ,dz; szumiącego: sz, z, cz, dż; ciszącego: ś, ź, ć, dź; głoska R i innych;
- praca nad słuchem fonematycznym ( mownym ) głosek podobnych brzmieniowo : t - d, p - b, k - g, f - w, s - z, c - dz, itd.;
- terapia jąkania;
- wywoływanie mowy jeszcze niewykształconej;
- praca z dysleksją i dysgrafią tj. mylenie głosek podobnych pod względem pisowni : p-b-d-g; n-u-m; m-w; o-a;c-e i innych w pisowni i czytaniu;
- i wiele innych dysfunkcji;

Hanna Owieśna



" />Nie wiem jak u Was ale w mojej szkole ta cała terapia to lipa. Mój syn ma stwierdzoną głęboką dysleksję, dysgrafię i dysortografię a większość nauczycieli nie honoruje tego o wpisuje mu uwagi, że pisze nieczytelnie mimo opinii, że raczej poprawy w jego charakterze pisma nie będzie.



" />Zapraszamy rodziców, dzieci i młodzież do działającego od października 2008 r.przy przychodni ELMED w Osielsku- Centrum Terapii i Rozwoju Dziecka "UFKA". Nasze usługi obejmują terapię: dysleksji, ADHD, wad wymowy, niedosłuchu, trudności dydaktycznych oraz doradztwo w zakresie wyboru szkoły średniej/zawodu/kierunku studiów itp. Bogata oferta ogólnorozwojowych zajęc dostępna także dla dzieci zdrowych (w tym Kącik Malucha). Kontakt:609-327-101 lub centrumufka@wp.pl
Atrakcyjne ceny i rabaty!!! Profesjonalna pomoc specjalistów praktyków!



" />Witaj porta to smutne co piszesz ale prawdziwe.brak pomocy związanej z ADHD myślę że wynika z niewiedzy tego problemu, mimo że jak piszesz jest modny.Jestem pedagogiem po terapii i powiem szczerze, że o ADHD nic nas nie uczono a studia skończyłam 3 lata temu.Wszystko co wiem zawdzięczam sobie i temu że "kręcą"mnie te tematy.Nawet problem dysleksji tylko dotknęliśmyi też samodzielnie musiałam się douczyć.Ludzie boją się tego czego nie znają pamiętam gdy postawiłam dziecku diagnozę ADHD mój wykładowca zrobił wielkie oczy i zapytał jak na to wpadłam. Myślę że prywatne prowadzenie terapii to przykrywka aby tak naprawdę nie trzeba pomagać zwłaszcza gdy nic się nie wie w tym temacie.Pociesz się z dysleksją jest podobnie, są sygnały już u niemowląt, że problem może się pojawić ale mało kto je wyłapie.Podobnie z ADHD każdy wie co to jest a mało kto potrafi pomóc.



" />Witaj,
Zdecydowanie polecam ksiażkę Bogdanowicz „Ryzyko dysleksji, problem i diagnozowanie”.
Poza tym niedawno ukazała się książka wydawnictwa Impuls: Joanny Tomczak, Renaty Ziętary :"Kwestionariusz diagnozy i narzędzia badawcze w terapii pedagogicznej"- znajdziesz tu obrazki:) tzn, oprócz materiału literowego, ( raczej odpada u 5 i 6 latków), masz badanie słuchu fonematycznego, rozwoju ruchowego, orientacji przestrzennej, percepcji wzrokowej. Wyglada zachęcająco; za 12 zł gotowa pomoc, na pierwszy rzut oka bardzo zróznicowany, co może być i wadą i zaletą. Dam znać jak wypróbuję po feriach na moich sześciolatkach.
A może pomoże Ci w takim badaniu Poradnia Psych-Pedagogiczna? U mnie w szkole wszystki dzieci z "0" bada psycholog z Poradni.
(Tak nawiasem mówiąc, to trzeba ostrożnie z typowaniem 5-6 letnich, potencjalnych dyslektyków).
Pozdrawiam.



" />Mam pytanie: jakie studia podyplomowe powinnam podjąć, żeby móc prowadzić zajęcia kompensacyjno - korekcyjne z dziećmi z dysleksją: terapię pedagogiczną czy diagnozę i terapię psychologiczno - pedagogiczną?
Spotkałam się z różnymi opiniami. Może ktoś z Państwa podejmował dodatkowe studia, żeby zdobyc takie kwalifikacje? Będę wdzięczna za radę.




a co do ADHD to mam takie samo zdanie jak do dyslekcji
"Błądzenie jest rzeczą ludzką, ale dobrowolne trwanie w błędzie jest rzeczą diabelską."
Każdy może robić błędy, tak samo jak każdy moze mieć problem z nadpobudliwością, ale jeśli się nad tym nie pracuje i wykręca jakimiś śmiesznymi papierami to jest to głupota. Biłbym za to.


Hm, rzecz wygląda tak:
Kiedy faktycznie papier o dysleksji zwalniał z niektórych obowiązków i faktycznie dużo osób z tym papierkiem po prostu sobie bimbało.
Dziś, żeby orzeczenie było respektowane trzeba chodzić na terapię i ćwiczyć-prowadzić różnego rodzaju zeszyty.
Ci, któży sobie bimbają zostają tego orzeczenia pozbawieni.
No więc, skoro się już o to upominasz-praca nad sobą jest.


no patrz! a instrukcji obsługi nie dali!
HA....., HA...., HA

o jej, straszne, odebrać i już. i co ważniejsze zero anonimowości.
no i ja tego nie rozumiem-dlaczego dzieciakom internet zabierać? Tworzyć z ikonki "internet explorer" jakiś zakazany owoc dla maluchów
przecież wiadomo, że im bardziej zakazany tym bardziej porządany i dzieci z neta i tak się nie pozbędziecie
poza tym 12-lat chodzą już do szkoły i potrzebują różnych informacji na lekcje, więc rodzice i tak pewnie wpuszczaliby dzieci w sieć ze swoich kont



Dysleksję da się opanować. Są specjalne terapie gdzie po prostu uczy się na pamięć słów za pomocą różnych obrazków i skojarzeń. Ale koniec już o tym



" />Warszawski Oddział Polskiego Towarzystwa Dysleksji oraz Centrum Wspomagania Rozwoju Osobowości w Warszawie zapraszają na szkolenie ‟Poznawczo–behawioralna terapia dziecka z nadpobudliwością psychoruchowąĂ˘Â€Â.

Miejsce: Centrum Wspomagania Rozwoju Osobowości
ul. Woronicza 15 lokal 100
02-625 Warszawa

Termin: 25 — 26 marzec 2010 r. (czwartek, piątek);
godziny: 10:00 — 17:00

Czas trwania: 16 h

Koszt: 260zł


Celem szkolenia jest prezentacja strategii i technik behawioralnego programu wychowania oraz treningu zmiany zachowań dziecka z ADHD oraz warsztat ćwiczeń programu terapii behawioralno-poznawczej.

Realizacja programu:

Indywidualny behawioralny program zmiany zachowania;
Szczegółowe określenie problemu;
Ocena zachowania;
Charakterystyka problemu– monitorowanie;
Propozycje interwencji;
Wybór celów i pożądanych zachowań;
Behawioralne systemy wzmocnień (systemy punktowe, żetonowe, znaczki, gry, przywileje);
Analiza przypadku.
Szkolenie prowadzi mgr Irena Sosin — psycholog, pedagog specjalny, terapeuta poznawczo-behawioralny, terapeuta dzieci, młodzieży i terapeuta poznawczo-behawioralny, socjoterapeuta, kierownik terapeutycznych studiów podyplomowych WSSE, przewodnicząca Warszawskiego Oddziału Nr 1 PTD, redaktor naczelna‟Zeszytu Terapeuty– edukacja, profilaktyka, terapia”, nauczyciel akademicki WSSE, APS, SWPS, CMPPP MEN.

Więcej informacji na naszej stronie http://www.cwro.edu.pl, e-mail cwro@cwro.edu.pl lub telefonicznie 022 847- 95-42/41.

Serdecznie zapraszamy