Terapia mowy i słuchu


W obronie krzyża

" />Witam Panią. Warto rozpocząć obserwację Córeczki przed wizytą u logopedy, by właściwie ocenić poziom Jej rozwoju. Przed wizytą wskazane jest przeprowadzenie badania słuchu fizjologicznego, by upewnić się, czy prawidłowy jest odbiór dźwięków. Sprawdzić również rozumienie mowy - w bardzo prosty sposób - np.: poprosić Córeczkę o wskazywanie przedmiotów (np. pokaż, gdzie jest lala, okno, drzwi), wskazywanie części ciała, wykonywanie prostych czynności, np. przynieś buty, gazetę (‌). Diagnoza stanowi punkt wyjścia do opracowania programu wspomagania rozwoju dziecka. Optymalnymi warunkami do prowadzenia zarówno diagnozy, jak i terapii małego dziecka jest jego naturalne środowisko, tzn. rodzina. W znanym otoczeniu, dającym poczucie bezpieczeństwa możemy najtrafniej ocenić i rozwijać jego możliwości psychofizyczne. Otaczanie dziecka mową podczas domowych czynności i zabaw np. klockami, układankami, rysowania - to jeden ze sposobów wspomagania rozwoju mowy dziecka. Warto zwracać uwagę na utrzymywanie kontaktu wzrokowego z dzieckiem. Życzę sukcesów i wielu radości ze wspólnych zabaw z Córeczką oraz jak najszybszej wizyty u logopedy. Powodzenia Zenobia Bogdanowska



" />Witam!
Pani Jagodo, prowadziłam kilka lat temu terapię logopedyczną z dziećmi z galaktozemią.
Pacjenci chorzy na galaktozemię powinni pozostawać pod kontrolą specjalistyczną Poradni Chorób Metabolicznych Instytutu Matki i Dziecka (01-910 Warszawa, ul. Kasprzaka 17a). Tam też pacjenci poddawani są systematycznym badaniom psychologicznym pozwalającym na ocenę przebiegu ich rozwoju oraz na wczesne wykrywanie zaburzeń rozwoju mowy. Uważam, że synka, który ma 2,5 roku powinien bezwzględnie zobaczyć logopeda. Określi stan aparatu mowy, sprawdzi słuch i zapewne wprowadzi ćwiczenia stymulujące prawidłowy rozwój mowy.
pozdrawiam

www.logopeda-gasawa.pl



" />Witam! Z podanego przez Pana opisu widzę, że rozwój mowy u Franka przebiega nietypowo.
Radziłabym udać się z synkiem do logopedy, który w zabawowy sposób rozpocznie terapię. Nie należy dłużej czekać. Chłopiec wymaga m.in. ćwiczeń słuchu fonemowego i wielu innych ćwiczeń.
Pozdrawiam serdecznie
Teresa

www.logopeda-gasawa.pl





Grażyna Gunia

Terapia logopedyczna dzieci z zaburzeniami słuchu i mowy


Książka jest adresowana do osób zainteresowanych problematyką kształtowania i terapii mowy dzieci niesłyszących. Kolejne rozdziały zawierają omówienie elementarnych zagadnień dla tych, którzy nie mają interdyscyplinarnego przygotowania logopedycznego.

Książkę można podzielić na dwie zasadnicze części. W pierwszej omówiono założenia teoretyczne surdologopedii, natomiast w drugiej przedstawiono praktyczne wskazówki dotyczące metodyki pracy logopedycznej z dziećmi z zaburzeniami słuchu i mowy.

Zawarte w opracowaniu zagadnienia mają charakter syntetyczny, z podaniem konkretnej literatury. Autorka ma nadzieję, że publikacja będzie motywacją do studiowania surdologopedii oraz inspiracją do teoretycznego i praktycznego doskonalenia warsztatu pracy osób zajmujących się wychowaniem i terapią dzieci oraz dorosłych z wadą słuchu.

Pobierz darmowy fragment książki Terapia logopedyczna dzieci z zaburzeniami słuchu i mowy

Oficyna Wydawnicza Impuls
Typ: eBook w formacie PDF
Rok publikacji eBook: 2010
Rok wydania papierowego: 2006
Objętość 230 stron
Cena: 37,81 zł
Wysyłka darmowa



Witam serdecznie. Do wielbicieli pani należę od lat i przyłączam się do zachwytów. Jednak chciałabym się moimi refleksjami i zachwytami podzielić nie tyko z przyjaciółmi ale też z moją córką. Będziemy w najbliższych miesiącach kilka razy w Warszawie i chciałabym zaprowadzić ja na przedstawienie do Polonii. Jednak ma ona implant ślimakowy i po kilkunastu latach terapii bardzo dobrze posługuje się językiem polskim, dobrze słyszy ale w dobrych warunkach akustycznych. Uczy się w normalnym gimnazjum i próbuje odnaleźć swoje miejsce w społeczeństwie. W rozmowie sam na sam wielu nie zauważa wady słuchu. Ale teatr (próbowaliśmy już kilka razy) to zbyt duże wyzwanie dla procesora mowy z implantu. Zbyt mało dociera do niej i chwyta tylko urywki przedstawień. Również polskie filmy w kinie i telewizji są dla osób z wadą słuchu nieosiągalne. Tym sposobem moja córka kształtuje swoje pojęcie o relacjach międzyludzkich o wartościach w życiu na podstawie kina zachodniego, amerykańskiego bo tam są podpisy. Traci dużo z tego co w naszej kulturze jest specyficzne, piękne, ważne.
W związku z tym czy byłaby możliwość zamówienia , wypożyczenia scenariusza przed przedstawieniem ( 2-3 godz przed) aby przybliżyć treść i ułatwić odbiór. To nie będą częste przypadki bo trzeba najpierw przyzwyczaić osoby z wadą słuchu że pokonujemy kolejne bariery i że warto. A warto! Jest też sporo osób w starszym wieku które mają upośledzony słuch i z czasem rezygnują z kultury bo niedosłyszą. Dla nich to może też być dobre rozwiązanie.
Ale być może nie ma takiej możliwości i też będziemy sobie radzić. Opowiem jej wszystko swoimi słowami
Pozdrawiam serdecznie Ewa



" />
">(podobno dla lepszego samopoczucia, zdrowia, ludzie powinni dotykać się, przytulać do siebie około 40 razy na dzień - spróbujcie, działa )


jak ja uwielbiam przytulac ludzi!!!!!!!! Oczywscie tylko tych co mnie znaja i wiedza, ze to z radosci TYLKO!
Zwierztea tez przytulam tj. glownie pyszczki bo tylko tyle sie da /reszte pewno zalatwilby dobry masaz plus odpowiednie czyszczenie /

Sadze , ze gdyby powstala terapia przytulankowa mozna by osiaganc o wiele wiecej niz sama, slowna.
hahaha.../nie kojarzyc tylko tutaj.... /

Wracjac do koni to nie wiem czy to praktykujcie, ale po skarceniu konia, jak juz jest ok,biore caly jego łeb i chowam w ramionach, i mowie do niego ciuchutko jak do dziecka.....bardzo, bardzo staje sie taki wtedy spokojny i wyluzowuje....

A co do skrzywien , i innych problemow to czy nie jest tak, ze jezeli wytezymy przylowiowy sluch i wzrok, to doparzymy sie prawie we wszystkim jakichs uchybien do prostowania i leczenia??



Witam
Przedstawiam plan Konferencji dla pacjentów z szumami usznymi 17 kwiecień 2010r
sobota 10.00 - 16.00
miejsce - Międzynarodowe Centrum Słuchu i Mowy w Kajetanach.

1) 10.00 - 10.15
Otwarcie konferencji i powitanie uczestników
10.15 - 11.00
Aktualne spojrzenie na problem szumów usznych - współczesne tendencje w medycynie światowej
/dr Grażyna Bartnik/
11.00 - 11.30
Metoda Tinnitus Therapy (TRT) - oparta na modelu neurofizjologicznym
/dr Anna Fabijańska/

11.30 - 12.00 Przerwa /kawa, herbata/

2) 12.00 - 12.15
Terapie psychologiczne w leczeniu pacjenta z szumami usznymi
/mgr Ewelina Latkowska/
12.15 - 12.30
Funkcjonowanie pacjenta z szumami usznymi w społeczeństwie
/mgr Izabela Sarnicka/
12.30 - 12.45
Rozważania na temat stresu
/mgr Małgorzata Fludra/

12.45 - 13.45 Przerwa obiadowa

3) 13.45 - 14.30
Pytania, dyskusja

4) 14.30 - 16.00
Czas dla Klubu Tinntus

Program powstał w Klinice Szumów Usznych i uwzględnia sugestie klubowiczów w tematach wykładów.
Jesteśmy otwarci na wypowiedzi w sprawie przedstawionego planu

W imieniu Gospodarzy Klubu
Waldek Gawryś



" />Nie chce abyście frozumieli żle to co napiszę.Nie chce nigkogo urazić
Coraz rzadziej zagląda na forum.Kiedyś znajdowałam tu ukojenie.Było to jedyne miejsce gdzie ktoś mnie rozumiałam i gdzie mogłam się wygadać.Nie czułam się tak samotna...

A teraz zgląda tu po kilku miesiącach niebecności.Czyta wasze posty i czuję że się zapadam.Czemu jest w was tak wiele żalu,bólu, nienawiści..czy może innych uczyc których wolę nie nazywać.Wiem świat jest okrutny.Ale tak nie można...Nie wolno pielegnować w sobie rań i nie woln na nowo je otwierać. Wiem jak bardzo ważne jest mówienie o swoich problemach.Ale nie można w kólko przerabiać tego samego.To do niczego nie prowadzi....

Trzeba iść do przodu.NIE WOLNO HODOWAć W SOBIE DEPRESJI.

Wydaje się wam że nie wiem o czym mówię, że nie ma prawa,że nie wiem co czujecie...ale to nie tak..wiem.Osiem lat ciężkiej depresji,psychoza depresyjna,anoreksja,bezsenność,śmierć bliskiej osoby,pieć prób samobójczych,omamy słuchowe i wzrokowe,"wygnanie " z domu, wielokrotne pobyty w szpitalu psychiatrycznym,wieloletnie terapie i psychoterapii...długo by jeszcze pisać.Ale przecież nie o to tutaj chodzi.

Walczę z sobie.Z depresją.A WY???????



" />Zadania psychologa Opieka psychologiczna ma kluczowe znaczenie dla rozwoju intelektualnego dzieci z przepuklinami oponowo - rdzeniowymi i wodogłowiem. Badania wzroku i słuchu powinny poprzedzić okresową ocenę rozwoju psychoruchowego testami odpowiednimi do wieku, prowadzoną przez psychologa i dobór odpowiednich ćwiczeń rozwojowych. Ubytki w zakresie tych zmysłów bywają rozpoznawane późno, a mają przecież istotny wpływ na możliwości rozwoju dziecka i wykształcenie mowy. Dziecko i jego rodzina powinni być objęci opieką psychologiczną w jak najkrótszym czasie po zabiegu operacyjnym. W dłuższym okresie czasu psycholog opiera swoje działania na ustalonej rozległości i rozmiarach zaburzeń rozwojowych wywołanych chorobą. Przedmiotem jego zainteresowania jest ocena sprawności intelektualnej i dojrzałości emocjonalno - społecznej dziecka. Z tej oceny wynikają przesłanki do prowadzenia terapii sensomotorycznej, stymulującej zaburzony rozwój dziecka. Na podstawie testów psychologicznych u dzieci z wodogłowiem można wykazać: -różny stopień opóźnienia w rozwoju intelektualnym, U połowy dzieci z wodogłowiem wskaźnik inteligencji (II) jest poniżej 85 pkt w skali słownej i u około 45% poniżej 85 pkt w skali bezsłownej. Jedna czwarta dzieci nie potrafi rozwiązać żadnych zadań testowych. -nadpobudliwość, -zaburzenia koncentracji uwagi, -zaburzenia zachowania. Zespół powyższych cech ujawnia się z różną częstością i nasileniem, w różny sposób zaburzając funkcje poznawcze, powodując trudności w integracji środowiskowej: rodzinnej, rówieśniczej i szkolnej tych osób. Tylko w skrajnych przypadkach dzieci nigdy nie będą zdolne do samodzielnego życia Âródło:http://cewa.hosp.torun.pl/informator/problemywrodzinie.htm